/fotboll/osk/forum/4943.aspx/fotboll/osk/forum/4943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-13 13:18
Wivallius//

För bästa publikresultat skulle du behöva ha in Forward, men det kanske tar emot för mycket? ;)
Örebro Storm_90
2010-05-13 13:16
Låten,är,kung,passar,perfekt,till,alla,bortaresor:D
SvenskaFans Dan H
2010-05-13 13:10
Tippa matchen
Örebro Grixx
2010-05-13 13:04
För den som missade Bedoya på radiosporten igår.

Örebros/radisportens Mats Dahlberg och Alejandro Bedoya i en lång intervju.
Örebro ÖSK öster
2010-05-13 12:39
Ämne: Ses vi på Gamla Ulle....
Självklart ses vi!
Ska bli galet kul att komma iväg. Ruggigt pepp. Detta tar vi!

Ett lag i våra liv. En kärlek svart och vit.
Wivallius
2010-05-13 12:24
För bästa publiksiffran på Behrn Arena borde Allsvenskan se ut så här:

ÖSK
AIK
jurgårn
Bajen
Göteborg
Malmö FF
Helsingborg
Elfsborg
Degerfors
Peking
Västerås SK
Kalmar
GAIS
Örgryte
Assyriska
Syrianska
Örebro Pintorp
2010-05-13 12:18
Ämne: Ses vi på Gamla Ulle....
Yes!
Örebro svartvitseger!
2010-05-13 12:03
ANMÄL http://kubanerna.se/karavan/ !! alla till pinking!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-13 11:57
DaSa // Ja och ÖSK som är så beroende av kantspelet :(

Dock en indikation att ÖSK inte bör välja Porokara utan hellre Paulinho som drar sig in mer?
Örebro Stephan
2010-05-13 11:56
Ses vi på Gamla Ullevi ikväll? :)
Örebro DaSa
2010-05-13 11:48
Kvt// Vi får hoppas att det blir så, Berra är en favorit.

Ngn som vet varför kvällens match går så sent? Jag tror tyvärr (för IFK) att det kommer att bli under 8000 åskådare ikväll. De dåliga resultaten, dåliga vädret, tråkiga spelet, "tråkiga" motståndaren och den sena starttiden kommer att samverka för att hålla ned publiksiffran.

Sen tror jag att IFK är rätt så glada att deras matta suger. Passar ju deras långbollsfotboll mycket bättre än våran fotboll. Speciellt kanterna skall vara extra dåliga, en slump?:)
Wivallius
2010-05-13 11:42
KvT//

Synd att Atletico vann. Hade varit stort om Fulham fått göra det. Självklart är Roy en av våra största tränare genom tiderna... till skillnad från Lundin :-(
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-13 11:36
DaSa //Nej det tror jag inte. Det som MÖJLIGEN skulle kunna få Berra att förlänga skulle kunna vara:

* Sixten tar honom i enskilt samtal och säge ratt han är förstavalet brevid Almebäck i framtiden

* Berra får inga anbud från andra klubbar

* Viss löneförhöjnning

Men då måste nog alla tre variablar ovan slå in
Örebro DaSa
2010-05-13 11:33
Kvt// Tror du han kommer att förlänga? Jag skulle inte ha gjort det så länge som Sixten är tränare i alla fall...
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-13 11:32
DaSa //Skulle inte Berra kunna vara en bra ersättare i framtiden för Wiken?
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-13 11:29
Wivallius// Ja det sket sig för Fulham igår. Men klubben har totalt sett haft fina framgångar i år.

Roy utsedd till ligans tränare och tänk på att ÖSK har haft förmånen att ha den killen som tränare. Den bästa ÖSK någonsin haft om man frågar mig. Detta trots att han inte tog ÖSK till AS (Men nära var det. Stormen och gyttjan i Mjällby sabbade allt)

Men det stora med Roy var bla att han kunde göra bra lag av mindre bra spelare. Något jag tror (betoning på tror) inte Sixten skulle kunna göra på samma sätt. Det känns som Sixten (eller hans spelmodell) är mer beroende av bra individuella spelare medan jag tyckte Roy byggde mer kollektivt.

Ja 0-4 i baken för AIK igår. Om jag satsar lite pengar på att AIK kommer handla spelare i sommar är det någon som vågar sätta emot? ;) Misstänker också tränarbyte igen..Får "nödlösningsvibbar" av nuvarande tränarlösning

GAIS Hovno 8
2010-05-13 11:28
Gällande Axén.Jag ställde själv frågan och enligt normalt sätt tillförlitliga källor så vore det mycket , mycket dyrt att köpa loss honom och dessutom har han tydligen(vad det nu är värt) internt sagt att han inte skulle överväga det. KROSSA BLOWITT. Ni är mycket bättre än dom
Örebro DaSa
2010-05-13 11:28
Skulle inte Kalle Svensson kunna vara en bra ersättare för Wiken? Han har ju potential det som saknas är ju självfötroendet och det borde han kunna bygga upp under en försäsong med Iron-Mike.

Har för mig att Kalle sitter på ett 6-månaders kontrakt som löper ut i sommar.
Örebro Sekt. E
2010-05-13 11:23
Tuff match idag. En poäng är väl okej, men tre borta mot ifk vore en pärla.
Örebro Godfoten
2010-05-13 11:04
Svart på vitt:

"- Vi har fått ett OK från USA:s förbund att Alejandro kan spela matchen mot Trelleborg. Han får sluta upp med USA:s trupp senare, säger Lennart Sjögren."
Örebro Grixx
2010-05-13 11:03
Wivallius// På sätt och vis har de förberett för Alec genom att sätta in mr look alike..dvs oerfarne Wesström.

Absolut bästa vore omöjligheten att hämta tillbaka Norling, då hade de i vart fall ett spel att hänga upp i julgranen.

AIK Saywee
2010-05-13 10:59
Helsida i dagens pappers-GT, med rubrikeerna ...

"SPELAR GÄRNA PÅ EN ÅKER"

John Alvbåge: "Det passar väl oss - ett gäng heltända bönder"

FORZA ALVEN!
Örebro S E
2010-05-13 10:57
Grixx// Spela "säkert" med Gais eller satsa alla sina besparingar på svart. Jag tror ju precis som du Grixx att AIK inte ställer frågan. Men man kan ju undra hur Axén tänker nu och om han redan har ett svar om frågan skulle komma?

*svart är mer AIKs färg. (uppdatering)
Wivallius
2010-05-13 10:52
S E, Grixx//

Tror inte Alex får frågan. De har säkert någon i organisationen, eller i dess närhet som de i så fall tar.
Örebro Grixx
2010-05-13 10:50
S E//....skulle han få en förfrågan så skulle hjärnan slå knut på sig;-)

Lämna en klubb som trott på honom ,Gais och det går ändå hyggligt i år.

...men det går åt H-e med AIK som lätt kan ramla ur, vill han komma in i det här läget och gå till historieböckerna som den tog ner AIK till S1 igen.

.....men samtidigt kunna bli räddarn...om förstärkningar kommer, vilket han kommer att ställa som krav.

Vågar AIK ta en "oprövad" tränare som varit ordentligt ifrågasatt, med den efterföljande kritiken om det går käpprätt åt h-e.

...men Alec tänker också, en gång tränare i AIK alltid en tränare i AIK...som i tungviktsboxningen once a champ allways a cha...

Summa summarum:
1. AIK vågar inte chansa om det finns etablerade alternativ.

2.Alec säger JA!!! om det kommer förstärkningar.
Örebro Godfoten
2010-05-13 10:49
Dr M//
Jag frågade också förut. Tydligen hade Bedoya fått någon dispens av förbundskaptenen att spela den matchen som går dagen efter deadline. :)
Örebro S E
2010-05-13 10:32
AIK lär ju behöva en ny tränare i sommar, är det någon här inne som tror att Axén får frågan? Skulle han ta chansen om han fick den?

Tränare för allsvenska GAIS 2011 eller försöka rädda sin favorit klubb AIK från att åka ner i Superettan 2010?

Nu vet jag ju inte hur kontraktet ser ut mellan Axén och Gais, en öppen diskussion bara.

Elfsborg IRON MAIDEN
2010-05-13 10:26
Vinn idag, även om ni drar ifrån oss, lycka till
Örebro Sekt. E
2010-05-13 10:22
Vi e Blåvitt...// Det åker en full buss. Säkert några bilar och så troligtvis några som är Örebroare i exil.
Wivallius
2010-05-13 10:21
ÖSK-Karl//

Charlton ligger i sydost. En arena som ligger mycket vackert i en sluttning.

Som du säkert förstår menar han ett annat svart-vitt lag i nborra London. Den arenan (om den finns kvar) har jag också varit på. Den är allt annat än trevlig. White Heart Lane suger.
Annons: