/fotboll/osk/forum/4940.aspx/fotboll/osk/forum/4940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dejmon
2010-05-14 13:50
KvT//
Vet ej. Ja antagligen men det är skillnad på ett möjligt scenario och nått som faktiskt händer.

Varför skulle jag de? Sett mig hylla Wiken nånstans?

Jag håller med dig. Det finns, tyvärr, ingen som har större potential än han på mittbacken än Alme just nu. Det känns sådär om ja ska va ärlig. Men givetvis kommer vi behöva köpa nytt om Wiken slutar av flera olika anledningar. Berra kanske blir en fullgod ersättare, hoppas såklart, men är tveksam.

Alltså positiva egenskaper enligt dig: Stor, bra bollkänsla, skaplig på brytningar och suverän i luften.

Jag håller med om att han är stor (oväntat va??) och att detta hjälper han i hans huvudspel. Vad gäller bollkänsla och brytningar är jag mer tveksam. Räcker detta? Tja beror väl på vad vi har för ambitioner.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 13:39
Dejmon//

Ingen åkte med på köpet, både Basse o Berra var scoutade av Thaaler. Förhoppningen var att minst en av dem skulle slå igenom. Men får man aldrig spela är det inte så lätt. Tanken var även att det var en fördel att de var två när de skulle flytta ända till Sverige.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 13:24
KvT//

Det stora problemet var att ÖSK:s underskott året därpå hamnat på exakt de 6 miljoner Spelarinvest gick in med för spelartruppen.

Utan Spelarinvest hade det också varit ett stort problem att få BA färdigbyggt.

Att någon (Dejmon) ens kan ifrågasätta Spelarinvests betydelse för ÖSK är så ofattbart att man baxnar.
Örebro Paulinho-Örebro
2010-05-14 13:10
Trelleborg match på måndag :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 13:06
Dejmon//Var det inte så att underskottet hamnade på 500 tkr EFTER att SI gått in med pengarna? Och om inte de gjort de skulle väl klubben haft ett betydligt högre underskott och tom fått konkurshot över sig?

Räkna upp Wikens styrkor och svagheter? Jag menar det finns nog ingen härinne som kan säga exakt hur bra eller dålig Berra kan bli men jag ser iaf ingen i klubben som har bättre potential på mittbacken, bortsett från Almebäck, än honom? Inte skadebenägne Oskar heller. Vad finns det då menar du? Om Wiken lägger av kommer vi behöva en större nickstark mittback brevid Almebäck. Varför inte låta Berra få chansen? Ska vi kicka honom och köpa en annan?

Alltså sitter vi med en 21 årig jätte till mittback. Fin bollkänsla, skaplig i brytningarna och suverän i luften. Men som saknar rutin, erfarenhet och speltid. Opolerad ibland och lite långsam (men snabbare än Wiken om jag får gissa)
Vi vet inte hur bra han kan bli men varför inte undersöka saken? Han höll ju 2008.

Träning i all ära men det är i tävlingsmatcher du utvecklas mest.

Örebro Dejmon
2010-05-14 12:33
Aspen//
Var det så att Berra åkte med "på köpet" när vi hämtade Basse, eller var de tvärtom? Tycker själv att om alla ni ryggdunkare här ska hylla honom borde ju rimligtvis nån av er kunna lista alla de positiva egenskaper han har som gör han till denna stora talang men tydligen inte.. Han fick trots allt näst högst poäng i omröstningen var det nån som skrev. Var han verkligen näst bäst på plan igår efter Bedoya?

Undrar hur mycket dessa två gossar kostat ÖSK och Invest nu med kontrakt, lön o.s.v.?

Lotta Potta//
ÖSK hade säkerligen överlevt utan att Invest gått in och köpt andelar av spelarna. Vet inte vad totalsumman av skulderna låg på men ett underskott på runt 500kkr som Lagrells torpeder talade om var nog löst redan med P**-affären.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 12:21
KvT//

Visst är det så. Almebäck och Berra skulle vara kul att se ihop någon gång. Hoppas, hoppas hela nästa år!
Örebro Brinkewall
2010-05-14 12:20
Ämne: Brinkewall//Ursäkta ....

Ha, ha! Det är sant, han glimtar till ibland!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 12:13
Aspen //Peking-Degen på TV? Fasiken det får man ju inte missa!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 12:11
Fast det oroar mig att ha Wiken och Berra samtidigt som mittbackar. Almebäck städar undan rätt många djupledsbollar varje match. Trelle spelar gärna djupt på Fredrik Jensen som är snabb.

Det är brist att ÖSK inte har brytt sig om att ha en snabbare mittback i truppen som backup eller utvecklingsspelare.
Örebro Aspen
2010-05-14 12:08
Vill bara tips om matchen på TV¤ sport kl. 19:15
IFK Norrköping - Degerfors IF
Örebro Aspen
2010-05-14 11:59
Dejmon//Skriv ett mail till Benny Lennartsson och från honom om Berras kvaliteter och potential så får du ett expertsvar av en som sett honom på nåra håll. Dom flesta på detta forum har har ju inte den internationella erfarenheten även om en hel del varit i farten i Sverige.
Benny lär tillhöra de frälsta.
Örebro Aspen
2010-05-14 11:52
Brinkewall//Ursäkta jag tycket ÖSK-Karls inlägg 10:54 var positivt. SM-guld före 2015, kan knappt bärga mej. Redan i år möjligen?
Örebro Aspen
2010-05-14 11:49
Rudolf Blodstrupmoen//Tycker att ÖSK U i div 2 är mycket bättre än U21-serie. Div 2 är på liv och död, U21 är bara på lek.
Med rätt machning blir det div 1 1 nästa år. Med rätt matchning ska det inte sitta 3 spelare på A-lags bänken som inte får spela när ÖSK U har match. Dom kan sitta på bänken när ÖSK U är spellediga. Dom ska offra livet i div 2, då får dom matchträning och blir bättre.
Örebro Brinkewall
2010-05-14 11:38
Ämne: KvT//

Nej, långsi....

ÖSK-Karl: Sluta vara så bitter och negativ. Det finns knappt ett inlägg där du inte hittar en negativ vinkel.

Vi ligger trea, vi spelar bra fotboll och har mycket positivt i klubben. Passa på att njuta!
Örebro Sekt. E
2010-05-14 11:19
Angående viktiga spelare tycker jag att Wiken vuxit väldigt mycket denna säsong. Han är lite mer elak nu och förlorar inte mycket i luften.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 10:54
KvT//

Nej, långsiktiga planen är SM-Guld 2015 och stabilt topplag (Europaplats) från 2012. Men det är nog bäst att tidigarelägga allt innan spelarna dragit iväg som bosman.
Örebro Rocky Dennis
2010-05-14 10:53
Håller med Sekt. E.
Ni som var på plats igår hördes bra vid flera tillfällen. Cred!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 10:51
Nån fler än jag som nu för tiden skiter i hockey VM? Har inte sett en match. Tycker det blivit patetiskt med denna C-turnering.

Att inget görs för att höja statusen. T ex spela var 4:e år och då spela i början på juni. Då skulle vi ha OS eller VM vartannat år. Däremellan kunde de ha ett EM för inhemska spelare.

Lite off topic men ändå ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 10:48
Godfoten //Ja Bedoya är nog redan en nyckelspelare. Men grejjen är ju att han utvecklas ff och kommer att bli ännu bättre. Blir han inte såld i år MÅSTE Lennart sätta sig med honom och diskutera förlängning.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 10:46
Rudolf Blodstrupmoen// Jag tillhör också falangen "Satsa på Berra" men har förståelse för att Wiken & Almebäck är bästa backparet fn.

Men det är ett problem som du skriver med spelarna som hamnar i vakumet. Dessutom kan de komma in i cirklen: "FårInteSpela-Kallnar-FörKallFörSpelVidSkada-KallnarÄnnuMer" som gör det ännu värre.
Örebro Sekt. E
2010-05-14 10:42
En eloge till de kubaner och andra svartvita som var på plats igår och hejade. Det lät bra från tv-soffan.
AIK Saywee
2010-05-14 10:41
Jag har inte läst här sedan jag skrev förra gången, kustvädret är så bra så jag måste ut, läser in lite senare i kväll.

Vill bara skriva att jag hade några tankar INNAN match, att det kanske hade varit bättre om man delat på poängen eller slumpat ut resultatet, med tanke på skador och avstängningar ...

... och då var det underlaget jag syftade på som anledning till mina tankar?

Förfärligt!
Örebro Godfoten
2010-05-14 10:30
KvT//

På väg att bli? Jag tycker han är en av våra absoluta nyckelspelare redan. Han, Alvbåge och Almebäck känns viktigast tycker jag. :)

Såg matchen igen. Vi gör en j-t bra andra halvlek, inte alls det räddhågsna och vilsna ÖSK man brukar se på bortaplan.

I värsta fall är Almebäck och Olsen borta mot TFF. Liksom avstängde Gerzic då.

Detta lag i såfall:

----------Alven---------
Anton-Berra-Wiken-Wovven
---------Kihlen---------
------Bedoya-ErikN------
---Mackan-Pålle-Poro----

Edit: Om Sixten resonerar som han gjorde när han valde Wirtanen mot Häcken för att han påminde mest om Ale så borde Erik vara naturlig ersättare för Nordin. Båda passningsskickliga speluppläggare som inte springer så mycket i djupled.

Rätt stark elva med tanke på att Nobbe, IronMike, Kim och Gerzan skulle saknats. Fyra ordinarie. :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 10:08
Men vi kan vara tämligen säker på att Bedoya förr eller senare kommer att lämna. Killen blir bara bättre och bättre. Han är på väg att bli en nyckelspelare för ÖSK.

Tyvärr blir det väl som vanligt att vi riskerar bosman nästa säsong med honom.

Hade det vart Elfsborg, IFK, Kalmar så hade man satt sig i sommar och omförhandlat kontraktet och förlängt det. Eller man hade iaf försökt. Det är jag säker på.

Det är många som säger att man inte kan omförhandla kontrakt med en spelare som förmodligen har en proffskarriär framför sig. Men ovan nämnda klubbar gör det hela tiden. Det handlar om de rätta klausulerna och att höja lönen.

Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 10:01
deportivista//Ja det skulle väl vara AS guld 2012? Var det inte så? (Eller var det 2015?)
Örebro Rocky Dennis
2010-05-14 09:35
Redan 104 anmälda till Kubankaravanen. Anmäld dig nu!
Örebro deportivista
2010-05-14 09:32
Kommer någon ihåg exakt vad ÖSK pratade om för några år sedan när man presenterade sin långsiktiga satsning? Det verkar funka rätt så bra..

- etablera sig i toppen. Vi ligger trea.
- spela bra fotboll. Utan tvekan.
- satsa på lokala talanger. Två U21-landslagsspelare, med Astvald som redan som 19-åring med etablerad allsvensk klass.
- inte riskera ekonomin. Det ser stabilt ut.

Var det något mer?
Örebro Zacharin
2010-05-14 07:20
Nån som vet när spelschemat för hösten slås fast? Jag tänker närmast på matchen mot ÅFF.
Örebro Lotta potta
2010-05-14 02:14
Kul att Ze fick näst högst poäng idag av forumet. Bara Bedoya som fick högre.
Annons: