/fotboll/osk/forum/494.aspx/fotboll/osk/forum/494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonas r
2016-11-22 14:00
[QUOTE=Benny Böckling]Tycker också det är svårt att prata nyförvärv när det inte händer ett jota bland dem spelare vars kontrakt går ut.. Det här med deadline för spelare vet man i ÖSK vad det är? Eller kommer man sitta i mars och hoppas hoppas att Astrit tar en säsong till i ÖSK i brist på annat? Om man bevisligen försökt förlänga med RÅP, Astrit, Björnquist plus nån mer kanske sedan i somras och det inte hänt någonting borde man inte släppa taget om spelaren då om intresset inte är större än att man hellre avvaktar in i det sista i hopp om att finna ett bättre erbjudande än ÖSK? "Äh, jag tar väl ett till halvtråkigt år på Behrn då..." [/QUOTE] 1. Jag är inte orolig över silly season, dels tror jag sommarens värvningar var bra utifrån ett långsiktigt perspektiv, dessa får nu tid komma in i klubben och laget. Överlag tycker jag att Sköldmark och Axen gjort bra värvningar därför kommer dem fortsätta göra det. funderar på vilka misslyckade värvningar som gjorts under deras tid tillsammans: Logi Michael Seaton Eidur ( de va väl före Axens tid?) Victor Sköld 2. Ang förlänga med spelare, så tror jag ÖSK gjort vad dem kunnat. Vad skulle hänt om ÖSK släppt ovannämnda spelare i somras? Katastrof tror jag eller vad tror du själv hade hänt?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Benny Böckling
2016-11-22 12:50
@T8:

Utmärkt idé!

Mejlar Simon direkt!
Örebro T8
2016-11-22 12:05
Bra skrivet Brandao. Sandlåda här inne. Och då tycker jag de som jiddrar med Saywee är värst. Släpp och gå vidare, fokusera på nåt ni gillar istället. Ett litet tips bara. I övrigt. Är det säkert Bertilsson är klar för ÖFK? Eller har någon läspat och det egentligen handlar om ÖSK? Men mittfältet känns ju rätt fullt redan.
Örebro T8
2016-11-22 12:02
Benny Har du kollat frågorna med ÖSK?
Örebro Benny Böckling
2016-11-22 11:32
Tycker också det är svårt att prata nyförvärv när det inte händer ett jota bland dem spelare vars kontrakt går ut..

Det här med deadline för spelare vet man i ÖSK vad det är? Eller kommer man sitta i mars och hoppas hoppas att Astrit tar en säsong till i ÖSK i brist på annat?

Om man bevisligen försökt förlänga med RÅP, Astrit, Björnquist plus nån mer kanske sedan i somras och det inte hänt någonting borde man inte släppa taget om spelaren då om intresset inte är större än att man hellre avvaktar in i det sista i hopp om att finna ett bättre erbjudande än ÖSK?

"Äh, jag tar väl ett till halvtråkigt år på Behrn då..."
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-22 11:19
Brandao

Ska klura lite på det, måste förstås vara rimliga önskningar.

Ekonomin har ju stor betydelse både vid köp och sälj och löner hitochdit förstås.

Det där är i nuläget lite svårt, eftersom vi inte vet vilka klubben vill bli av med.

Samtidigt handlar det också om hur klubben vill satsa och om spelidén kvarstår eller kommer att ändras

Så jag tycker nog i nuläget att det är lite svårt att skriva vem jag helst önskar som värvning och vem jag helst "önskar" skall lämna.

Önskningen bör ju vara rimlig och eftersom jag lever en bit från BA, kansliet och styrelserummet, så avvaktar jag med svar, tills jag vet lite mer ...

För mig är laget ÖSK, lagspelet och framtida segrar det viktigaste!
Örebro Brandao
2016-11-22 11:04
Vilka spelare skulle du vilja att ÖSK värvar saywee??

AIK ÖSK-Saywee
2016-11-22 11:03
Diskussionsförslag ...

(Förresten, tack Simon)
Örebro Brandao
2016-11-22 10:49
Bertilsson klar för Östersund ...

När ska vi börja värva??

Tokelo Rantie på lån vore fint
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-22 10:43
Trams
Heja på ÖSK
2016-11-22 10:39
Jag är mer förvånad att folk fortfarande svarar trollet. Han har vart här i över 5 år och skrämt bort så många skribenter men ändå fortsätter folk svara han. Så svårt är det inte. Så fort han inte fått uppmärksamhet på ett tag så börjar han med provoceringar mot skribenter, spelare eller tränare för att sen backa när folk blir arga. Borde inte vara så svårt.

Seriöst inte ett enda rykte än så länge? Är det ett positivt tecken? :)
Örebro Brandao
2016-11-22 10:31
Har varit inne och kollat på andra forum och nästan alla pratar om nyförvärv och sillyseason. Här inne är det bara pajkastning och tjafs..

Förmodligen vet ni inget om fotboll eller är inte ett dugg intresserade ??

Snacka fotboll här för i helvete!!! Eller stick!!!

AIK ÖSK-Saywee
2016-11-22 10:23
Drevet verkar vilja driva vidare ...
Örebro Hertig_Karl
2016-11-22 08:49
Mysgubben, Praktikanten och Den envise. Alltid samma tråkiga sätt. Visa respekt för människor.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-11-21 23:16
Dagens/Kvällens roligaste måste ändå vara bittra AIK-supportrar som klagar över att Fotbollförbundet bygger en staty av Zlatan utanför sin egen arena.
Örebro backseat driver
2016-11-21 21:28
De som ordagrant citerar dig, om dem kan du väl knappast skriva att de "vill ... tolka det jag skriver precis som det passar dem"? Kom igen nu, våga stå för vad du tycker! :-) Inte så snällt för övrigt att påstå att de som för en saklig och vänlig diskussion med dig bedriver "drev" tycker jag.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-21 21:02
Jag har aldrig skrivit att Axén skall avgå, ALDRIG någonsin!

För det tycker jag inte, har aldrig tyckt heller, iallafall inte än så länge.

Några andra är tydligare med sin önskan om hans avgång.

Vissa vill präktigt och petimetriskt tolka det jag skriver precis som det passar dem i sitt drev!

Tröttsamt för de som inte orkar skrålla ....
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-11-21 20:59
@Benny Böckling:

Jag skulle snarare säga att det är deppigt att han inte vågar tycka vad han vill
Örebro Benny Böckling
2016-11-21 20:51
Deppigt för Saywee att han inte får tycka vad han vill
2016-11-21 20:33
@backseat driver:
Finns en anledning till att han alltid kallar Axen för "mysgubben". Ligger i hans olika subtila sätt att kritisera och slippa stå för kritiken. Om det inte plötsligt uppstår en ström av kritik från många. Då först hoppar han på första vagnen och låter det komma ut öppet. Det du måste se upp med är när han ställer frågor där han redan vet svaret eller har en uppfattning i och som går ut på att du skall uttrycka kritiken i hans ställe. Jag gick på det en gång och han är mycket mer subtil och uträknande än du tror. Hamnar han i försvarslöst läge tar han helt enkelt en paus härifrån och återkommer sedan och låtsas som om det regnade
Örebro backseat driver
2016-11-21 19:52
@ÖSK-Saywee:

ÖSK-Saywee// Dock måste man väl rimligtvis ändå tolka ditt inlägg som att du egentligen inte vill ha Axén kvar om det inte vore för vår ansträngda ekonomi.
Örebro Pedretti
2016-11-21 19:42
@I can resist everything/anything except temptation:

Tycker det är kul med Atlantic cup och lite "exotiskt" motstånd.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-21 19:33
Ja Benny, det gör vi.
Örebro Benny Böckling
2016-11-21 19:23
@ÖSK-Saywee:

Det klubbar vi
2016-11-21 19:06
Atlantic cup nästa år igen
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-21 18:50
Läs noggrant, vem som skriver vad!!!

Grohl, du och jag är helt överens!

Axén är anställd 2017 och avlönas detta år, han skall verkligen få detta kommande år på sig att visa att han kan föra vårt älskade ÖSK dit vi alla svartvita önskar!

Medalj och Europaplats :)
Örebro Grohl
2016-11-21 18:38
Axén avgå? Jag hoppas verkligen att det bara är Saywee som yrar och ingen som tycker det på riktigt.. Man får titta på vad vi har för ekonomi samt vad vi har för spelare och utgå ifrån det. Då har vi våren mycket väl godkänd och hösten knappt godkänd, (underkänd i plockade poäng, men ändå godkänd med tanke på alla spelarrockader.) För mig ÄR Axén ÖSK, till skillnad från gamla tränare som Sixten & Peo. Vi måste satsa långsiktigt för att få ihop ett stabil grund, då kan vi inte sparka tränare till höger och vänster bara för att tabellplaceringen var 2-3 snäpp under målet.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-21 18:18
Benny,

även om du vill att Axèn skall avgå, vilket även flera börjar tjöta om, så kan vi ju ekonomiskt låta honom jobba återstående kontraksår, eller hur?

För klubbens ekonomi?

Huruvida han vill fortsätta med sin spelidé, eller låta motståndarna förvånas över om man skall jobba i höger eller vänsterkorridor?

Funderingarna tar aldrig slut ...
2016-11-21 14:55
@Benny Böckling(Avgå Axén):
Du har rätt så klart. Tänkte på Lorentzson och hade nog bilden från plan där han spelade vänsterback i huvudet. Alec har ju kört med smal korridor till vä och bred till hö. Om han vill fortsätta göra det så undrar jag om Lorentzson är lämpad för högerbacken.
Örebro Benny Böckling(Avgå Axén)
2016-11-21 13:14
Vem räknar du som vänsterback mer än Logi och Ring?
Annons: