/fotboll/osk/forum/4937.aspx/fotboll/osk/forum/4937.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-14 10:01
deportivista//Ja det skulle väl vara AS guld 2012? Var det inte så? (Eller var det 2015?)
Örebro Rocky Dennis
2010-05-14 09:35
Redan 104 anmälda till Kubankaravanen. Anmäld dig nu!
Örebro deportivista
2010-05-14 09:32
Kommer någon ihåg exakt vad ÖSK pratade om för några år sedan när man presenterade sin långsiktiga satsning? Det verkar funka rätt så bra..

- etablera sig i toppen. Vi ligger trea.
- spela bra fotboll. Utan tvekan.
- satsa på lokala talanger. Två U21-landslagsspelare, med Astvald som redan som 19-åring med etablerad allsvensk klass.
- inte riskera ekonomin. Det ser stabilt ut.

Var det något mer?
Örebro Zacharin
2010-05-14 07:20
Nån som vet när spelschemat för hösten slås fast? Jag tänker närmast på matchen mot ÅFF.
Örebro Lotta potta
2010-05-14 02:14
Kul att Ze fick näst högst poäng idag av forumet. Bara Bedoya som fick högre.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-14 02:08
Vad jag menade med mitt förra inlägg är att man bör låna ut en spelare till ett lag där han kan få speltid och utvecklas. Man behöver inte låna ut spelaren en hel säsong men tycker inte tränaren att spelaren är mogen för Allsvenskan så förstår jag inte varför man inte lånar ut han.
Örebro Lotta potta
2010-05-14 02:05
Dejmon: Det trodde jag alla visste att utan sperinvestorerna skulle Ösk gått i putten. Han du
skriver om gav bara småpengar. Bherns pengar är väl utslagna på 10-15 år. Ze med rätt stöttning o om Boström o klubben visar att de tror på honom kan säkert nå högt i Europa. De som jag skiter i är resultatet i förra årets matcher med Anttonen o Nordback. Jag tycker det var taskigt att inte Ze fick spela istället för att kasta om hela laget.
2010-05-14 02:04
Jag håller helt med om att Berra borde ha fått spela i 0-3 matcherna. Men det är inte bara det som var/är problemet. Eftersom vi inte har något u21 lag så blir det väldigt få tillfällen för dom spelarna som anses vara för bra för ÖSK Ungdom med inte tillräckligt bra för Allsvenskan. Det gäller förstås inte bara för Berra utan för alla som hamnar i den sitsen.
Örebro Dejmon
2010-05-14 01:18
ÖSK-Karl//
Nej såhär i efterhand var det ju inte så lyckat. Sen vet jag ju att resultaten inte enbart berodde på just dom två spelarna, alltså vet jag inte om det skulle varit så mycket bättre att spela med Berra just dom matcherna. Men såhär i efterhand kunde ju Sixten gott chansat med Berra, i dom matcherna, men han ansåg väl inte Berra tillräckligt bra då antar jag. I mina ögon var det hela laget som föll igenom, inte bara Nordback och Anttonen, men dom gjorde såklart inte saken bättre.

På måndag tycker jag Sixten ska spela Berra om Alme är skadad. Men jag hoppas såklart han inte är det eftersom jag tycker han är bra mycket mer kompetent som helhet.

Jag ser en viss potential i Berra men inte i nivå av superlöfte/supertalang som vissa verkar göra gällande. Jag är realist. Så bra är han inte. Jag hoppas han kan bli lite bättre men jag personligen tror de flesta i hyllningskören kommer bli besvikna om vi går "all in" på Berra. I mina ögon har han inte bevisat speciellt mycket.

Spelarinvest var/är ett mycket bra koncept som hjälpt klubben väldigt mycket och jag tror inte det finns nått annat sätt att få in de summorna till spelarköp. Skulle väl möjligen va om 51%-regeln slopades och vi hade tur med nån finansiär eller att nått storbolag gick in som huvudsponsor men det är ju rätt osannolikt.

Är det verkligen så att invest var de som räddade ÖSK från konkurs? Bl.a. gav ju spelarförsäljningen av P** ett antal miljoner den sommaren, Behrn köpte namnrättigheterna till arenan för 10 miljoner. Spelarinvest köpte andelar av spelare i klubben för x antal miljoner (i vinstsyfte såklart).

Som sagt ni har gjort endel för klubben men att ni själva ska krediteras för ÖSK's överlevnad låter lite långsökt.

Kan inte nån bara förklara för en ännu icke frälst vad det är för kvaliteér som Berra har som gör han till en sån supertalang? Ni får gärna jämföra med andra löften i hans ålder. Hur bra kan han egentligen bli om han verkligen får chansen nu tro?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 00:37
Dejmon//

Så med andra ord tycker du det var rätt av Sixten att spela Nordback och Anttonen som mittback förra året vid de två 0-3 matcherna? Vem tycker du skall spela mittback på måndag om Almebäck är skadad?

Du får hylla och inte hylla vem du vill, men att inte se potentialen i en så ung kille som Berra tycker jag är mycket märkligt.

Vaddå mina pengar, om spelare som Porokara o.s.v inte säljs eller förlänger är Spelarinvest ett minne blott som gjort att ÖSK bl.a undvek konkurs. Har du någon bättre idé om hur klubben skall få in kapital i den storleksordningen?
Örebro Dejmon
2010-05-14 00:24
ÖSK-Karl//
1: I princip alla som klagar på att Berra matchats för lite i AS, eftersom Alme/Wiken varit disponibla i de flersta (i princip alla) matcher den senaste tiden.

2. Nej det visste jag inte men förstår inte heller vad det har med saken att göra eller varför du peta in det? Om du menar att en ny back i hans ställe bör spelas in i laget så håller jag till viss del med dig, dock anser jag att det bästa laget ska spelas i så många matcher som möjligt, i princip.

"Sedan har jag förstått att alla menar att Berra skulle spelat i de två 0-3 matcherna förra året, inget annat."

Skönt det måste vara för dig att veta vad alla menar när bara vissa skriver det du påstår, medans andra bara skrivet att han blir misshandlad, mobbad, INTE FÅR SPELTID (dessa pekar inte på specifika matcher!) etc!

Det ÄR starkt av Berra att komma in såhär och klara rollen godkänt. Med minusen att han klanta till sig ett par gånger. Men ska jag känna mig tvingad att nu följa med i hyllningskören över en knappt medioker spelare bara för han kostat dig stora summor ÖSK-Karl? Knappast!

Han får jättegärna utvecklas till den superspelare ni alla verkar tycka han är men till den dagen kommer är jag glad att Sixten är tränare och inte ni!
Örebro wurpa
2010-05-14 00:12
på måndag kommer sommarvärmen,sista matchen innan upphållet.kanske läge för t-shört,shårts å flippflopp.även bira och svarta briller,å sen abschninggnenent i två heta och soliga månader.när serien drar igång igen kommer bakslaget,4 plus hård nordan och hällande regn +nattfrost.
HaHa vilket upplägg.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-14 00:01
Dejmon//

Vem har skrivit att Berra skulle peta Almebäck/Wiken? Missade du att Almebäck blev skadad idag?

Sedan har jag förstått att alla menar att Berra skulle spelat i de två 0-3 matcherna förra året, inget annat. Med andra ord vara den givna tredje mittbacken. Sedan kanske du inte vet att Wiken lägger av efter den här säsongen?

Att skriva om att Berra höll på att förorsaka två baklängesmål är du nog bra ensam om. Oerhört starkt att matchotränad komma in och prestera som han gjorde. Det kan alla inse som kan det allra minsta om fotboll.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-13 23:53
Bempa no:10//

Ja, hemma hos mig var vi säkra på utvisning. Något som även IFK-fansen till kommentatorer var inne på.
Örebro Dejmon
2010-05-13 23:51
Rudolf//
Ja det är verkligen synd att vi har en så "rassistisk" tränare som väljer söliga, dåliga, talanglösa Almebäck och ostabila, klena, brytningssvaga Wikström istället för superlöftet Berra! Ja menar hade inte Sixten vart så "rassistisk" hade väl Berra spelat i Barca vid det här laget! Skandal!

Sen att han själv var nära att orsaka, inte mindre än, två (2!) baklängesmål den här matchen måste vi ju ha överseende med för han slog ju så många fina crossbollar och såg i princip på egen hand till att ÖSK inte släppte in nått mot IFK!

Nej jag håller helt med er fantastiska experter här inne. FÖRLÄNG NU! KOSTA VAD DET KOSTA VILL! 5 ÅR DIREKT! Vi får ju inte kasta bort ett sånt här SUPERLÖFTE!
Örebro rirobban
2010-05-13 23:43
Ämne: Man kan undra om int....
Om inte annat har väl stolpfuskarna tryckt ned hela målet och gjort det mindre. Skulle ju inte vara första gången:/
Örebro rirobban
2010-05-13 23:41
Ämne: Hur f..n kan stålham....
Men så är det Stålhammar vi snackar om, uslare än de uslaste domarna som finns...
Örebro Bempa no:10
2010-05-13 23:41
Fasen va värd jag var 0-1 på tipset idag skit.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-13 23:40
Rudolf....//

Det man med säkerhet kan säga är att Berra inte skulle kommit mindre långt. Vilket psyke den killen måste ha.

FÖRLÄNG IMORGON SJÖGREN.
2010-05-13 23:38
Hur f..n kan stålhammar missa den solklara utvisning på han i ifk som brutalt sparkade ner bedoya bakifrån,fasen bägge benen höll ju på att gå av.detta hände strax innan paus vilan helt otroligt fegt av domaren igen
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-13 23:36
Man kan undra om inte Bedoyas ribb/kryssträff egentligen är mål. För målburen borde sjunkit ner med minst 1 dm på den där bedrövliga leråkern.

Målburarna skulle behöva pålas på plats. Synd inte ÖSK krävde mätning.
2010-05-13 23:36
Dejmom// Man kan vända på resonemanget också. Om Berra har kommit så här långt med väldigt liten speltid, hur långt hade han inte kunnat komma om han fått större förtroende från tränaren? Det är förstås omöjligt att veta men man undrar ju.
Örebro Godfoten
2010-05-13 23:35
Rudolf//

Är nog mer språngbrädeeffekten man vill åt. Det är ju betydligt lättare att hamna i Serie A/Premier League/Bundesliga om man går via Holland än direkt från Allsvenskan. Dessutom jobbigt stor skillnad lönemässigt.

Är missnöjd med en poäng. Men ok, kryss borta mot mittenlagen får ´la duga någon gång ibland. :)

Örebro Dejmon
2010-05-13 23:31
Men vad är det jag läser? "Berra stabil", Berra i form", "Berra var grym", "kul att se att Berra utvecklats"..

Det var ju helt omöjligt för spelare att utvecklas om dom inte fick spela matcher, hur går det ihop? Och han som blivit misshandlad och allt? Förresten var de inte han som var mobbad också, eller de kanske var stackars Basse? Och väldigt konstigt att Sixten, rassist (ja de stavas tydligen så) som han är, inte valde någon av Svenskt ursprung!

Hycklare!
Örebro Aspen
2010-05-13 23:29
Senaste Albåge blogg kom igår. I dag inga insläpta mål. Sammanträffande eller orsak / verkan?
2010-05-13 23:27
Förresten hur skulle någon spelare kunna vilja lämna ÖSK nu när vi har chans på europaplats? Lockar det verkligen så mycket att spela i nått mediokert lag i Holland? Någon som har koll på lönenivån i dom mindre proffklubbarna i t.ex Holland eller engelska Championchip-lagen? Antar att lönen är lite högre än i Allsvenskan, för det lär knappast vara det sportsliga som lockar enbart.
Örebro Aspen
Kurt von Traatt//Gjorde inte Erik en bra match som off. mittfältare mot HBK i cupen förra året?
Va ja vet så tillhör väl Göteborg Väsgöta slätten och där är det fullpackat med bönder o elände + diverse fuskande spelare både på planen o ekonomiskt skattefiffel o inte tala om alla fuskande Göteborgs politiker som skall ha mut pengar så fort ett vanligt företag sätter ner sin fot i denna sk feske körka för att göra ett hederligt jobb, men det är väl samma skrot o korn som sitter i kommunen som sitter i diverse fuskande Göteborgs klubbar. OCH LAGRELL HUR FAAN KAN MAN FÅ SPELA PÅ EN SÅ KALLAD FOTBOLLSPLAN I ALLSVENSKAN SOM SER UT SOM EN SÄMRE POTATIS ÅKER MEN DET ÄR JU KLART HAN HAR VÄL FÅTT FULLT MED MUT PENGAR IFRÅN HANS KEL GRISAR LÄS GÖTEBORG OCH STOCKHOLM.
Örebro Chipset
2010-05-13 23:20
Wowoahs bästa match i ÖSK. Enda gången de kom förbi honom var när han låg bredvid plan och stretchade. Även Berra såg ovanligt diciplinerad ut i sitt försvarsspel. 1 poäng är bra. Göteborg kommer att klättra.
Örebro Conjuration ★
2010-05-13 23:17
Typiskt alla städer som är större att nedlåtande kalla andra för bönder. Finns bara en sak att göra, jag måste betygsätta GBG-Ängels nyskapande provokation för att ha kallat oss för bönder:

Conjurations betyg på GBG-Ängelns originalitet: Två nedåttummar, en överkorsad geting, 10 av 10 Christer Pettersson samt 7 laxar i en laxask.

On topic igen, Bedoya vilken kille, han är riktigt grym! Överge Afrika spåret och satsa på Amerika istället ;) (undantag obs)

Sen så vill jag ha mer Sarp artiklar, fina grejer ;)

Europa är inte så långt bort iår fast jag ser hellre en 110% satsning på cupen iår. Över 100 års väntan på en titel gör en hungrig
Annons: