/fotboll/osk/forum/4931.aspx/fotboll/osk/forum/4931.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2010-05-15 01:21
sovdags för mig mina herrar.
Tack för underhållningen :)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 01:19
abdel...//

Viken dröm det skulle vara om det gick att rädda Berra kvar och få hem Riddez som bosman till nästa år!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 01:17
KvT//

Det blir ju bra, då byter vi en bosman mot en annan bosman efter 2011 ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 01:15
KvT//

Akta dig, skriv inget negativt. Kanske bäst du raderar och lägger in det på forum24? ;)
Örebro abdel seidou
2010-05-15 01:14
Drömmen för mig är en backbesättning med Riddez, Berra, Almebäck, Anttonen, Wowoah, Gustavsson, Haginge samt att Wirtanen finns kvar i truppen som en backup på alla möjliga positioner. Då kan man bygga en långsiktigt stabil backlinje för framtida triumfer.
Örebro abdel seidou
2010-05-15 01:10
Han är född 87 tror jag och kommer från BK Forward. Har knappt gjort några allsvenska matcher men de få gånger man sett honom är han stabil, Han var bra i Forward i division 1 redan för flera år sen. En hård och tuff kille. Lite Mange Samuelsson eller Gustav Andersson/Crona över hans inställning och psyke. sen har han ju storebrorsan med förflutet i ÖSK också. Och som sagt, jag tänker mig honom som en 4e mittback bakom Berra, Almebäck och Hagge.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 01:08
ÖSK-Karl//Jaså skrev han på för 4 år? Glömde att alla andra klubbar gör så. Han stack väl hösten 2007 när ÖSK behövde honom som bäst? Så då borde hans kontrakt då gå ut efter 2011
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 01:07
ÖSK-Karl/Det är möjligt, ja kanske var han bäst som ytterback. Du har nog rätt. Men jag tyckte han var rätt bra som mittback också även om mina minnesbilder är lite bleka. Men nu senast mot ÖSK tyckte jag han var rätt bra som mittback. Farlig när han stötte upp på fasta.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 01:04
abdel seidou// allra helst ser jag att ÖSK åtmisntone PROVAR med Almebäck & Berra nästa år. Men Berra lär väl dra som en avlöning efter denna säsong.

Men vilket fall bör ÖSK ha iaf tre mittbackar nästa år.

Markus Gustavsson? aldrig hört talas om?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 01:02
KvT//

Förra året vet jag att han vantrivdes, åkte ofta hem. Men nu har de ju nya tränare. Han skrev på för 4 år, men jag minns inte när det var. Men visst är han väl bäst som högerback?
Örebro abdel seidou
2010-05-15 01:01
KvT - Vad jag förstått så är han precis som Anttonen en riktig morsgris som längtar tillbaka hem till trygga Örebro med familj och vänner så det borde inte vara nått problem.

En annan mittback som det kunde vara kul att ta "hem" är Markus Gustavsson i Halmstad, Niklas lillebror. Hellre honom som 4e mittback i truppen än stackars Oskar som bara är skadad hela tiden och missar sina viktigaste år rent utvecklingsmässigt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 00:59
Conjuration//

Jag skall dra iväg ett pm till Wivallius, menar mig själv ;) Han kommer bli glad att slippa, du måste också göra den enklare så Saywee klarar den. Det är nog illa för mig!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:57
ÖSK-Karl //Visst svek han! Men skadeglädjen kan vi ju gotta oss åt när DIF:s pengahög bara gav 5-6 matcher om året med Judas ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:56
Conjuration //Fråga Hagge om han vill tillbaka till ÖSK! Det är huvudfrågan!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 00:56
KvT//

Därför att han är så oerhört sniken. Han spelar de matcher han behöver så att klubben måste betala lönen innan F-kassan och ännu längre bort, när försäkringen täcker upp för skadan.

Jag vet att det var skönt att vi slapp honom, men ett handslag för mig är samma sak som ett kontrakt. För att inte tala om allt onödigt jobb som lades ner från ÖSK.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:55
Conjuration //Ja, du måste stajla det svartvitt och få in lite ÖSK loggor och så. Sen bort med alla "Exempel på.." i kategorinamn ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:53
abdel seidou//Kanske är Haginge Almebäck/Wikens ersättare? Men jag har ingen aning om han skulle vilja komma tillbaka till ÖSK
Örebro widemarsh
Roade mig med att räkna ÖSK-avslut på reprisen av matchen, då jag tyckte 7 avslut varav 2 på mål var en låg siffra.

Jag fick det till 9 avslut, 3 på mål.

För övrigt gjorde ÖSK en svagare insats nu på reprisen än vad man uppfattade från bortasektionen.
Men fortfarande en bra kämpainsats på en ojämn plan.

Med en man mer efter Sigurdssons idiotkapning hade vi kanske haft mer övertag och skapat fler klara målchanser.

Gerzic var otroligt dålig stundtals, slarvade bort många fina lägen genom att kladda för mycket med bollen.
Örebro Conjuration ★
KvT//

Jo jag såg det, svarade även tillbaka ;) Men upptäckte att för att göra ändringarna som jag vill göra så behövs det admin-behörighet. Jag trodde att det räckte med moderator-behörighet så förhoppningsvis får jag admin-behörighet av Willve så snabbt som möjligt. Då har vi ett forum i världsklass ;)
Örebro abdel seidou
2010-05-15 00:52
Jag vill ha mattias Jonsson tillbaka till ÖSK o så ska vi satsa på honom istället för Astvald! Mot SM-Guld!

Nej, nu skojade jag! Däremot vill jag att man ska begrava stridsyxan med Forward. Låna ut nån av talangerna dit och plocka över Ahmed Yasin och Josef Ibrahim till vår organisation. Då kan man släppa iväg Porokara och Paulinho utan att få panik sen.
Örebro Grixx
2010-05-15 00:51
ÖSK-Karl// Lärt och lärt...det är ju lotta som är olärd;-)

Det är ju så Kalle att även du tröttnar på att höra upprepningar men om du själv vill få utlopp för egna upprepningar så är du säkert värd att ha några egna forum och upprepa i....sedan är jag övertygad om att du gillar att komma hit till forumet för att slippa nickedockor....det är alltid nyttigt att krocktesta åsikter där det råder fritt utbyte av tankar.
Örebro Conjuration ★
2010-05-15 00:50
Om ni vill så kan jag fråga Hagge hur hans kontraktssituation ser ut, han tränar 100m ifrån mig på dagarna.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:49
Conjuration //Jag skrev till dig i forum 24! Svarade på ditt mail till W ;) Snygga upp det!
Örebro Conjuration ★
2010-05-15 00:47
Karl// Du som ändå är samma person som Wivallius, ge mig admin behörighet på forumet ;) haha! Minns det så väl hur du blev anklagad för dubbla konton.

Har en väldigt bra känsla angående det nya forumet, det gjorde Willve helt rätt i. Hoppas att det blir organiserat och snyggt!

Jag har aldrig varit så mycket för att bua åt folk, jag tror istället på att ignorera/undvika personen i fråga. The silence treatment ;)

"Judas-Jonsson" har väl inte gjort någon glad i Djurgården, konstant skadad - en klar förlustaffär om han nu inte hade lett DIF till seger på egen hand i kvalmatcherna mot Assyriska i fjol.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:45
ÖSK-Karl//Judas klev ut på banan igen häromdagen läste jag. Tog 20 minuter så var han skadad igen. Varför kastar den mannen inte in handduken och varför envisas DIF att satsa på honom? Han är ju 7 resor värre än Frempong i skadebenägenhet.
Örebro abdel seidou
2010-05-15 00:44
Ja men precis jag tyckte också han var ganska bra här, iaf för att vara djurgårdare. Han fick ju inte mycket hjälp från lagkamraterna. Det där med att han inte är förstaval i deras mittlås beror nog på att han var högerback hos oss när dom värvade honom. Dom tyckte säkert att det var en ytterback dom värvade och så har dom satsat på andra centralt. För visst sjutton är han väl bättre än deras finska mittbackar men flyttas omkring för mycket för att få stabiliteten som mittback. Han avslutade ju fjolåret som nån sorts mittfältslibero. Skumt också att han var kapten när han knappt är ordinarie.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:43
Givet att Haginge skrev 3-års avtal borde hans kontrakt gå ut efter denna säsong
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-15 00:43
KvT//

Forward, grrrr! Haginge var nog mer att många insåg att han kört fast här. Själv tyckte jag han var en fara som mittback, det han ville spela. Men en ok. högerback. Dessutom har han ju ångrat sig, bra med avskräckande exempel.

Men Judas Jonsson förlåter jag aldrig, trots att det med facit i hand var bra.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:42
ÖSK-Karl//Ok då, vi har väl tuffat upp oss (var på tiden) ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-15 00:40
abdel seidou//Tycker Haginge var rätt bra faktiskt mot ÖSK (men han var helt borta på Astvald inspel till Kim som missade öppet mål) . Inga mil från att kvittera heller. DIF måste ha rätt bra mittbackar eftersom Hagine tycks vara 3-4 valet.
Annons: