/fotboll/osk/forum/4916.aspx/fotboll/osk/forum/4916.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-05-18 14:22
Godfoten, ja, om fyra skall vara kvar, så blir det även Bedoya och Almebäck, men det finns en kvar, om vi skall ha en "önskefemma" som stomme i laget i höst och 2011, vem kan det vara?

Alvbåge
Almebäck
Bedoya
Gerzic
??????
AIK Opus klon
2010-05-18 14:20
Kurt von Traatt//

Jo, förra året var ingen höjdare det heller vad gäller gräsmattor, men redan då startade man för tidigt. Detsamma 2008, som var den tidigaste starten dittils sedan serieomläggningen på 50-talet. 2009 startade man 4 dagar senare än 2008.

Allsvenskan bör inte starta förrens runt 15:e April egentligen. Då skulle man kunna spela en omgång i veckan och vara klara 1/11.

Inte för att jag tycker att det vara helt feltänkt med ett VM-uppehåll från början, så är jag helt övertygad om att med lite planering så skulle siffrorna vara högre, trots spel under VM, än vad dom var i omgång 1-10 i AS i år. Man verkar ha gjort det sämsta valet av alla när man planerade säsongen.

Men jag ser ändå inte mattorna som det stora problemet. Även om alla lag skulle ha konstgräs alternativt jättefina gräsmattor så är det fortfarande för kallt för att jag vill stå i två timmar utomhus. Gräsmattorna förklarar ju inte bortfallet av publik i omgång ett (eftersom folk inte vet vad dom kommer erbjudas), inte heller förklarar dom bortfallet av publik i Malmö, Helsingborg (som hade bra mattor), Örebro, Gävle eller Borås (som har konstgräs). Det är för stor fokus på mattorna om du frågar mig, det kommer inte att lösa problemet med publikbortfallet.

I övrigt håller jag väl med dig. Men grejen var ju att jag tycker att situationen var så allvarlig så SEF borde sitta i maratonmöte tills dom har en kommuniké och en plan som adresserar alla dessa problem. Gärna en ursäkt för att dom konstant har negligerat sina tänkta kunder, såväl ståplatssupportrar som företagskunder, i många år nu.

Det skulle faktiskt vara på sin plats.

Jag är även lite tveksam till vilken effekt våldet, i den utsträckning det nu förekommer, har. Missförstå mig inte, om en enda person skiter i att gå för att det är för stökigt så är det ett misslyckande, men det är ändå lustigt att de klubbar med störst problem har flest barnfamiljer på matcherna.

Sen kan jag väl tycka, och det här får man oftast inte säga, att ett stockholmsderby kanske inte är någon barnvänlig tillställning överlag. Har inte varit så sedan 20-talet heller för den delen.

Ungdomar kan nog gå, jag sprang på derbyn när jag var 10-11 år utan föräldrar, men just barnfamiljer är lite knepigt. Dels så finns det på ett stockholmsderby ingen familjeläktare, eftersom det blir två lika stora klackläktare istället. Dels går dom vanligtvis kl. 20 på kvällen och dels är dom dyra. Dessutom finns (eller åtminstonde fanns) det en sån stor efterfrågan på plåtar att man fyllde arenorna ändå.
Örebro Rojas
2010-05-18 14:19
Det blir ett lyckat svartvitt ar 2010 !
Nr 1... Krossa peking
Nr 2.. Svartvitt i Grekland ar klart for Champions League....
Nr 3....Snart inleds samarbete med Paok o Partizan...ska styra upp det...se det som ett vallofte...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-18 14:19
Pemo// Glömde bort Wirtanens skada när jag skrev inlägget. Men tydligen är det inte uteslutet att han kan spela mot Peking ändå.
Örebro pemo
2010-05-18 14:17
För övrigt så tror jag inte att svenska spelare är så heta på transfermarknaden längre. För dyra i förhållande till prestation. När inte ens bröderna Elm ( som dominerade allsvenskan ) gör något större väsen av sig, så vem skall då kliva fram?

Ja, jag vet att Roni är finne och Bedoya amerikan, men de spelar ju i vår liga.

Och att spela i Norge eller Danmark är väl bara för loosers som inte får bra kontrakt i Sverige.
Brukar läsa igenom FD:s proffskoll och där finns det många namn som inte platsar i sina lag, eller utför något storverk.

Så min slutsats är väl att allsvenskan är rätt bra, och i höst så har väl "storlagen" tagit hem några tilltufsade "talanger" med träsmak i baken.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-05-18 14:12
Som jag ser det är det Nordin och Bedoya som varit bäst under våren, men det tack vare varandra. Nordin får hjälp av att Bedoya rör sig som en virvelvind och Bedoya får hjälp av Nordins extrema förmåga att hålla i bollen och kunna släppa den i rätt läge. Tyvärr har de båda svårt att göra mål. Skulle det lossna för de 2 under hösten(om de är kvar) kommer ÖSK inte tappa 3:e platsen.
Örebro pemo
2010-05-18 14:11
Ämne: Pemo// Ditt lag låte....
Jag trodde ( tror ) att Wirtanens skada skulle hålla honom borta från Norrköping. Men är han hel så spelar han säkert.
OSK-Karl// Får inte Per spela cupmatchen med ÖSK pga utlåning?
Det går ju bra för målisen att sitta på bänken?

Saywee// Frågetecknet för Alven var bara deta at jag inte vet om det finns något alternativ. Förra året stod ju Westman i cupmatcherna. Det var därför. Naturligtvis vill jag att Alven skall stå.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-05-18 14:08
Har svårt att se vilken spelare som skulle kunna tänkas att sälja under sommaren. Är nog bara Bedoya om han blir uttagen till VM och gör bra ifrån sig.

Trots ÖSK:s 3:e plats så har ju ingen varit överdrivet outstanding, eller? Alltså jag menar ingen som gjort tex 12-13 mål redan som typ Avdic. Ingen som varit allsvenskans utropstecken. Jovisst Astvald ses som en talang som blommat ut,men han är ju absolut inte redo för proffslivet. Porokara har ju varit extremt ojämn men om Israelerna fortfarande är intresserade kanske. Nordin har varit bra men gör ju inga mål, vilket jag tror klubbarna kan titta lite på. Almebäck har också varit bra, men sämre än förra året och visat lite ojämnhet. Är Alvbåge sugen på fler äventyr? Landslaget kan han ju glömma nu när Hamrén tagit över.

Och det viktigaste. Priset. Släpper ÖSK någon spelare under 4 miljoner? Tror inte vi kan få ut så mycket mer av någon i truppen.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-18 14:03
Saywee//

Vi kanske kan önska oss en kvartsfinal på BA mot AIK 10 juli. Då får du komma hem och kolla när vi piskar gnaget ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-18 13:56
Här är programmet under sommaren för svenska cupen: ÖSK:s match i omgång 3 är flyttad.

Omgång 3 18-19-20 maj 32 lag (lagen i Allsvenskan 2009 går in i omg 3.)
Omgång 4 4 juli 16 lag
Kvartsfinaler 10 juli
Örebro Godfoten
2010-05-18 13:51
Saywee/

Du tar Alvbåge och Gerzic. Då ser jag till att Bedoya och Almebäck blir kvar i höst. :)
AIK Saywee
2010-05-18 13:48
De två, jag vill ha kvar i höst och även 2011, är Gerzic och Alvbåge, kan inte förklara, men de är två helt fantastiska människor, eller "män i skor"! De får inte "försvinna".

FORZA NORDIN OCH ALVEN!
2010-05-18 13:45
Sersant// Du har nog fått med dom startspelare som kan tänkas bli proffs. Sedan så tror jag inte att ÖSK har något emot att sälja Berra och Basse heller.
Wivallius
2010-05-18 13:44
SAywee//

Du skall ta alla rykten på forum24 ;-)

Skall själv lägga in ett halvhett strax om Zäta som kommer från ÖSK:s innersta krets.
Örebro Godfoten
2010-05-18 13:44
Wowoah och Bedoya uttagna i omgångens elva. Hade hoppats på Kihlen också men det kanske vore för mycket nät man vinner trots att man går på kvartsfart mot seriejumbon.

Visst, kanske onödigt av Astvald att snacka med AB. Men han gjorde ingen bra match och tycker det är hälsosamt att han blir förbannad när han blir utbytt. Sen var det ju bra att Staaf fick nästan en hel halvlek.

Har sett matchen igen och vår första halvlek är fin som tusan. Defensivt fantastisk och rätt påhittig offensivt. Tycker vi får ett helt annat spel med rörlige Paulinho på topp och hoppas att vi kan fortsätta med samma elva.

KROSSA PEKING!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-18 13:43
Saywee//

Säkrast vi bombar på forum24 ;)
AIK Saywee
2010-05-18 13:42
Alla riskerar, mer eller mindre, att försvinna i sommar, fast vissa har "större trolighet" att försvinna, men kommer det stora erbjudandet, eller familjeskäl, eller om andra viktiga faktorer spelar in, så kan vem som helst försvinna, det är ett spel utanför själva spelet.

GOK!
Örebro Sersant
2010-05-18 13:16
Vilka är det som riskerar att försvinna i sommar?

Astvald säger till Aftonbladet att det inte finns nåt som får honom att lämna under säsongen. Men han har imponerat under våren och många har ögonen på honom.

Almebäck & Porokara har inte haft någon jättebra form under våren men kan nog fortfarande försvinna med tanke på fjolsäsongen.

Bedoya, gör han ett bra VM så kommer nog intresset att öka för vår amerikan. Känns kanske inte så troligt att han försvinner innan AS startar om.

Gerzic, utländska klubbar drar sig för att värva offensiva svenska centrala mittfältare. Kolla bara på Dusan Djuric som fick vänta länge innan han fick chansen att lämna Halmstad. Blir nog kvar.

Olsen har länge ryktats vilja flytta till Danmark men har dementerat detta.

Finns det någon mer som kan försvinna?
AIK Saywee
2010-05-18 13:14
Hmmmm, intressant, Sersant!
AIK Saywee
2010-05-18 13:13
Oh kayaman rastaman pass mi di cutchi ...

SVARTVITT!
Örebro Sersant
2010-05-18 13:11
Saywee:
Om ÖSK går vidare i cupen så är jag ganska säker på att nästa omgång också kommer spelas under uppehållet. Kommer inte ihåg var jag läst de dock :).
AIK Saywee
2010-05-18 13:05
deportivista, ja just det, glömde VM ;)

Ale, ale, Jandro, Alejandro!

Lady Gaga!
Örebro deportivista
2010-05-18 12:58
Saywee, vi ska titta på Ale och heja på USA i Sydafrika!
2010-05-18 12:53
Kex Gunnar// Ja stämmer. Santiago Bedoya ska träna med ÖSK i slutet av Juni eller början på Juli. Han spelar numera i Northeastern University.
AIK Saywee
2010-05-18 12:52
Usch, vad långt det är till nästa allsvenska svartvita match, 18 juli, tippar inte ännu, men då skall väl alla till borta-BA?

Jag skall iallafall dit, tror jag.

Efter cupmatchen i Peking, är det ytterligare en omgång, eller, jag vet inte?

Vad skall vi tjöta om i två månader, finns det några sommarbomber, eller skall vi ta sådant offside, så att det inte blir massa "tadel" om rykten och säkra källor .....

SVARTVITT!!!!!
AIK Saywee
2010-05-18 12:45
Ämne: Saywee//

Om man v....
ÖSK-Karl, självklart, ett med A-laget och ett med B-laget ;)
AIK Saywee
2010-05-18 12:43
tackar widemarsh, betalordern och bankgiroblanketten ligger snart i den gula postlådan, och eftersom jag bombat rätt på oddset ännu en gång, så blir det definitivt mer än en tjuga.

FORZA KUBANERNA!!!
Örebro Kex Gunnar
2010-05-18 12:42
Visst skulle Bedoyas lillebror provträna med ÖSK , eller är jag helt lost ??
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-18 12:40
Widemarsh//

Ok, får lägga dubbla summan nästa gång då. Hade en femtiolapp framme.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-18 12:39
Saywee//

Om man vinner dubbeln, får man två Europaplatser då? ;)
Annons: