/fotboll/osk/forum/4915.aspx/fotboll/osk/forum/4915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro öskung
2010-05-21 16:41
Vi ska nog inte räkna med alltför stora slantar OM vi skulle få Eric såld. Däremot blir det ju en lönepost mindre oavsett hur mycket/lite pengar vi än skulle få för honom. Och det är ju iaf bra!

I samma artikel står ju även alla utgående kontrakt efter denna säsong. Vad tror ni om dessa spelare? Är det "värt" att förnya hos vissa?

Allt korrelerar självklart med om vi kan ersätta dem med andra nya spelare.

Mina tankar:

Peter Westman -
Även om han fyller 39 år nästa år så är han en utomordentligt bra reservmålvakt. En kille som ger allt på varje träning, har ÖSK-hjärta, rutin, presterat bra på de matcher han fick spela på försäsongen. Beroende på hur besvärlig hans knäskada är så anser jag att en frisk Westman lik denna försäsong bör få ett år till om han vill ha det. Förutsatt att Alvbåge är kvar under nästa säsong. Därmed onödigt att ta in en lovande Oscar Jansson som reserv.

Magnus Wikström -
34 år nästa år. Stabil i år och i sina bästa stunder utgör han tillsammans med Almebäck toppklass i allsvenskan. Här handlar det nog om vad vi har för andra alternativ, dvs om Bertin Zé får förtroende (tveksamt i dagsläget va?), och om vi hittar någon annan mittback, exempelvis den finske provspelaren under veckan. Vad vill Wikström själv? Är han motiverad för ett år till? Hursomhelst behöver vi nog fyra mittbackar i truppen.

Fredrik Nordback -
Örebro Aspen
2010-05-21 16:38
Engångsgrill//Varför behöver hela Sverige vet om alla problemen? Det påverkar klubben, spelarinvest och spelaren negativt. Förhandlingsläget med ev köpare blir inte särskilt bra.
Dessutom kan situationen ha flera sidor än de som du beskriver.
Örebro Engångsgrill
2010-05-21 16:23
Grixx // Att han åker till Kamerun utan tillåtelse, lämnar träningar före dom är slut, kommer försent, struntar helt i att komma är väl några av dom sakerna..
Örebro Grixx
2010-05-21 16:17
Engångsgrill//...och den dåliga karaktären består i att han?...
Örebro Engångsgrill
2010-05-21 16:12
Aspen // Vad ska dom göra då? Ljuga? Hela Sverige vet ju att han har dålig karaktär och att ÖSK vill ha bort honom?
Örebro Aspen
2010-05-21 15:56
Som klubben hanterar Basse-affären är det en katastrof för klubben, spelarinvest och spelaren. Vem är intresserad när sådana här artiklar dyker upp i massmedia?
Örebro Godfoten
2010-05-21 13:31
Vilken härlig cuplottning. J-Södra borta i juli. Vore skitkul och få susa ned längs E4:an igen för en härlig sommarmatch på gemytliga Stadsparksvallen.

Efterlyser också rapporter på finnbacken. :)
Örebro ÖSK KRILLE
2010-05-21 11:53
Det har varit tyst om Tero Mäntylä som provträna denna vecka. Någon som hur bra han varit på träningarna?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-05-21 11:36
ÖSK vill sälja Bassombeng.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-21 08:56
Dubbel
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-21 08:38
Sersant //Via NA kortet kan en hel familj se matchen för 300 kr med sittplats. Det är inte så dyrt. Men om det är som det varit senaste tre åren med nästan en hemma match per vecka, ja då kan det bli 4x300 per månad och då börjar fotboll kosta.

Sen fattar jag inte varför inte fler köper online så kan man komma 10 min före match. Man har ju hela veckan på sig. En absolut majoritet som köper i luckorna kommer alla sista 30 minuterna. Trots kännedom om köproblemen som då uppstår. Man kan också svänga förbi, om man har möjlighet, 2 1/2 timme före match och köpa biljetterna och sedan åka hem för att senare komma tillbaka.

Att sälja en ståplats går fort. Det som tar tid är alla som vill diskutera olika fördelar resp nackdelar med att sitta här eller där eller kanske är det bättre där...hm....Där då?...hm...Men där då?....hm....Ok men där är väl bra?....hm....10 minuter senare: Asch ge mig en ståplats. Om dessa istället tog med sin ambivalens till webben/Örebro kompaniet och satt och grunnade där istället skulle avsevärd tid sparas in. Fast med de ambivalenta kommer ÖSK förmodligen att strama upp och bara ge två val punkt slut.

En annan tidstjuv är kortbetalning. Det tar klart längre tid att betala med kort än kontant. Och allt fler betalar med kort. Det är bara en tidsfråga innan endast en liten klick betalar kontant. Och ÖSK måste erbjuda betalning med kort idag.
Om de gamla snurrkorsen hade tagit kort och kort vore lika vanligt då kan var och en räkna ut att det inte alls skulle ha gått lika fort som det gjorde. På den tiden la alla snabbt upp cash på bordet, inte sällan jämna pengar. Men skatteverket tillåter inte längre försäljning på det sättet. Det är helt andra regler idag där alla köp måste registreras med kvittomöjlighet. Det handlar också om pengasäkerhet.

Jag tror ÖSK gärna tar emot bra konstruktiva förslag till att effektivisera. Men strävan är, som med allt annat i samhället idag, få så många som möjligt att köpa online.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-20 23:28
Inspektör Smack//

Endast för dig, klicka på länktipset, fast du inte borde. Men du är ju bajrare och tillräckligt korkad.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-20 23:24
Inget dåligt fyrverkeri över Örebro nu. Man kan tro att vi redan vunnit SM-guld!
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-20 23:21
Inspektör Smack//

Ja, det gör vi betydligt lättare mot att ni undviker konkurs.
Örebro Sersant
2010-05-20 22:53
När jag läst kommentarerna som finns på NA angående publiktappet så tror jag många är rätt ute. De två största problemen som tagits upp är.

- Priserna, det blir dyrt för en hel familj att gå på fotboll. Speciellt om man vill se alla hemmamatcher.

- Köerna för att köpa biljett, har kommit sent en gång för att köpa biljett, fick stå i 20 minuter. Jag var där 30-40 minuter innan matchstart.

Priserna för en enskild person tycker jag ligger på en bra nivå. Men om en familj ska gå så blir det som sagt dyrt. Familje biljetter? 2 för 1? Flickväns rabatt? Tröj rabatt?

Fler kassor behöver införskaffas det blir för mycket köer sen är det jäkligt tråkigt att stå i långa köer :). Man kanske kan införskaffa en eller två snabbkassor för ståplats?
Hammarby Inspektör Smack
2010-05-20 22:44
Klarar ni en topp10 placering i år?
Örebro Sersant
2010-05-20 22:44
Mailade en en Amerikansk journalist om vad han trodde om Bedoyas chanser. Han verkade ganska säker på att han skulle komma med då förbundskaptenen gillar hans arbetskapacitet och ungdom.
Örebro TIC-TAC
2010-05-20 22:31
Funderade på detta med ÖSK´s publiktapp och jämförde med förra årets siffror mot samma motstånd. Snitt var endast lite över 100 åskådare mer förra året. Och då är Åtvid/Mjällby jämförda mot Hammarby/ÖIS därför tycker jag NA åter gör en höna av en fjäder då man egentligen behållit eller t.o.m. ökat siffrorna iår. Utmaningen gäller att få motsvarande höga siffror mot storlagen i höst men det gör man säkert så länge resultaten fortsätter.
Örebro Chipset
2010-05-20 22:01
Kramelet// Läste runt lite på amerikanska forum för någon vecka sedan och du verkar rätt ute. Många trodde att de du nämnde var de som Bedoya kunde peta. Beasley är dock en stabil spelare som lever lite på gamla meriter. En amerikansk Alexandersson. Edu är ju en gammal supertalang men förmodligen lättare att peta än Beasley.

Kort och gott ser det inte omöjligt ut för Bedoya. Allt avgörs nog hur han presterar de närmaste dagarna.
Örebro Kramelet
2010-05-20 21:44
Sitter o leker 3 ska bort från USA:s mittfält, Bedoya ska givetvis vara kvar, det är huvudsaken o ja tycker ja hittar lite tveksamma uttagningar, Källa Wikipedia...

Enligt DN så har USA följande mittfältare uttagna

DaMarcus Beasley, Glasgow Rangers,
Söker ny klubb, endast nio matcher för Rangers denna säsongen.
http://www.fotbolltransfers.com/?p=viewNews&id=1637

Alejandro Bedoya, Örebro,
Självskriven, Hans löpvilja och slit är nog ett stort plus!

Michael Bradley, Borussia Mönchengladbach,
Son till Coachen, och med 40 landskamper i bagaget, blir nog svår att peta.

Ricardo Clark, Houston,
Nyligen skrivit på för frankfurt, dålig koll på hur han presterat där...

Clint Dempsey, Fulham,
Fick hoppa in mot athletico madrid i uefa cupfinalen o är utsedd till most valuabel American player in europe, blir nog svår o peta.

Landon Donovan, Los Angeles,
Petar man inte.

Maurice Edu, Rangers,
Sparsamt med speltid men avgjorde årets old firm derby med mål i 93e matchminuten... Går kanske o peta.

Benny Feilhaber, Århus,
Fick vara med o spela ut Spanien i förra årets för VM men lirar till vardags i århus, de ska väll gå att peta?

Stuart Holden, Bolton,
Sitter med Elmander i Boltons kylfack, 2 matcher sen 25 Januari, Går mycket väl att peta?

Sacha Kljestan, Chivas,
Gjorde 3 mål mot Sverige i sveriges caribien turne förra vintern, I övrigt så spelar han i amerikanske mls, går kanske o peta...

Robbie Rogers, Columbus,
Gjorde bra ifrån sig i kvalmatcherna inför VM, yttermittfältare så kanske inte främst någon bedoya konkurrerar mot.

José Torres, Pachuca.
Spelar i Mexicanska första divisionen, erfarenhet från copa libradores och fifa club WC... I övrigt inga större meriter.

De 3 som jag hoppas hamnar efter bedoya utifrån min analys är: José Torres, Stuart Holden och Maurice Edu. En joker i leken är DaMarcus Beasley... Bara att hålla tummarna...
Örebro Chipset
2010-05-20 21:22
DaSa// Mogren står väl på tillväxt i tvåan detta år.
Örebro Chipset
2010-05-20 21:21
Har inte haft tid eller ork att läsa igenom forumet så jag kanske missat detta. Fråga: När börjar Per Johansson utlåning till Forward? Per bör ju vara högaktuell till matchen mot Peking. Han är väl den ende som kan ersätta Bedoya nu när Wirtanen är borta. Nilsson är ju enligt Sixten inte den typen vilket jag tycker han har rätt i. Vi behöver ha minst två rörliga mittfältare. Det är ju bevisat denna säsong. Ett alternativ på mitten kanske kan vara Paulinho?
Örebro DaSa
2010-05-20 20:40
Sen har jag en känsla av att Alven kommer att vara kvar många år till i ÖSK så det vore synd att sätta en talang som Oscar på bänken. Vore nästan lika illa om han bänkade Alven, känns som resursslöseri...
Örebro DaSa
2010-05-20 20:39
Ngn som sett den nya finländske mittbacken in action? Jag hoppas på en värvning om han verkar bra, tänk om vi skulle plocka en ny Almebäck gratis...

Hur är det med andra provspelare som t.ex. Anders Mogren, engelska provspelaren som jag glömt namnet på? Är de avskrivna?
Örebro Rocky Dennis
2010-05-20 19:48
Dejmon//
För två eller tre år sedan slog Helsingborg HBK hemma med 9-0 på olympia. Så du har nog drömt det ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-20 19:18
Saywee//

Ja, Lagrell har som vanligt haft otur när han tänkt!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-20 18:36
ÖSK Krille// Jaha var det Exeter. League One låter inte lika imponerande, men visst, som andremålvakt i Allsvenskan funkar han nog. Men han är fortfarande väldigt ung så det ett lån av honom skulle kunna vara ett bra tillfälle för ÖSK att studera honom på nära håll.
AIK Saywee
2010-05-20 18:14
KvT, eftersom Lagrell redan har bestämt sig, så håller jag med dig och tycker att debatten är totalt meningslös. Spel för gallerier.

Alla andra människor på denna planet kan tycka och tänka vad de vill, det spelar liksom ingen roll när den småländske har beslutat i förtid ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-20 18:01
KvT//

Feldömda och uteblivna straffar är värre. Sådana gör mig galen.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-20 17:57
N:o 6-10 //Jo men fortfarande kvarstår ju frågan. Är det ett sånt problem med bollar inne/ute i AS så det befogar att införa målkameror eller måldomare or whatever? Jag tycker inte det. Det är väl ändå väldigt väldigt sällan det uppstår sådana situationer. ÖSK:s mål mot DIF var domaren tvärsäker och ingen i DIF protesterade. Hur många ggr har ÖSK de senaste säsongerna hamnat i sådana situationer att man inte vet om bollen var inne i mål eller inte?

Enligt mig är det en debatt som inte behövs. Det är inget reellt problem.

Annons: