/fotboll/osk/forum/4892.aspx/fotboll/osk/forum/4892.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2010-05-30 22:32
Bugg eller inte men något har lättat nu och tydligen går det att skriva.

Annars tycker jag att facebook är ganska bra för att hålla koll på nyheterna på officiella...allt nytt ploppar upp i FB...sedan kan man ju tycka vad man vill om FB.

Undrar om man ska söka till ÖSK-Forum 24?
Örebro Engångsgrill
2010-05-30 22:27
ÖSK-Karl // Minsta lilla kritik mot ÖSK? Att säga att Sixten Boström är klapprutten är inte kritik, det är bara sinnesjukt.
Örebro Engångsgrill
2010-05-30 22:25
Conjuration // Hehe nu börjar det bli lite löjligt här. Varför kan du inte bara svara på min fråga?

Det enda du skriver hela tiden är att den är dum och att jag inte förstår och nu säger du att jag förolämpar dig? På vilket sätt har jag förolämpat dig?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-30 22:08
Ericson//

Du har aldrig funderat över att det tillkommer nya medlemmar här. För dessa är det inte upprepningar. Sedan bryr jag mig inte egentligen om vad som skrivs om mig här, förutom några nick som inte har alla hästar hemma.

Annars ligger det nog väldigt mycket i det Aspen skriver, det är inte bara ett nick som framfört kritik här.

Minsta lilla kritik mot vissa inom ÖSK kan mycket lätt röra upp en storm här inne.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-30 21:58
Wivallius//

Ja, det måste ligga en bugg här, svårt att komma in och svårt att skriva.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-30 21:55
den oumbärlige//

Nu hann Wivallius före mig! Men forum24 skall inte ses som en konkurrent till denna sida.

Visst, det kommer att bli få debatter här inne, men det är ju uppenbarligen bra eftersom de ofta leder till påhopp i slutändan.

Själv skriver jag mer på forum24 av anledningen som Wivallius redan beskrivet. Men framförallt är det en betydligt trevligare och mognare sida där allvar blandas med skämt. Jag är helt övertygad om att du skulle bli acepterad som medlem. Gå sedan in och läs, det kan du ha stor nytta av ;)
Wivallius
2010-05-30 21:42
Diskussionen om ett forum eller fler:

Man skriver där det man har på hjärtat passar. Allmängods skrivs här, sådant man får skit för eller måste hålla källorna inom en trängre krets diskuteras på annat håll.

Själv skriver jag mer på forum24 av två olika anledningar. Dels startade jag det forumet och därför skriver jag mest där. Dessutom tar det mig ca 30 min för varje gång jag numer (sedan en vecka) skall öppna eller skicka en sida på Svartvitt. Det måste ligga en bugg någonstans.

Forum 24 är just nu relativt stängt men vi tar kontinuerligt in en sipprande ström av nya medlemmar enligt följande kriterier:

1. Nästan endast personer som skrivit på Svartvitt göre sig besvär, p g a att vi kollar att det som kommer under punkt 2 och 3 stämmer.

2. Endast de som respekterar andras åsikter släpps in. Har man olika åsikter, vilket vi har även i Forum24, låter man folk skriva vad de tycker och gillar man det inte ger man tusan i att läsa det.

3. Vi diskuterar rykten, ibland med angivande av källor, därför vill vi vara säkra på att dessa saker stannar i ögonen och hjärnan hos de som läser, inte mejl- eller munförmedlas till en stor krets.

I övrigt tar vi även in medlemmar som söker som kan verifiera på annat sätt att de respekterar punkt 2 & 3 ovan. Jag går igenom medlemsansökningarna en gång i veckan (på helgen) och skall strax gå igenom veckans ansökningar.

ÖSK mot J-södra, nästa "stora" match. ÖSK GO!

I övrigt anser jag: Förläng med Berra, sälj Porokara.
AIK Saywee
2010-05-30 20:55
ALLA TILL JÖNKÖPING!!!
AIK Saywee
2010-05-30 20:54
Får man problem med vissa nic kan man ju alltid scrolla, om funktionen finns på datorn och i ens egna tankar ...
AIK Saywee
2010-05-30 20:52
Vilken lustig debatt, eller snarare olustig ...

D. McGrain och Sekt. E, det ni skriver mitt på eftermiddagen, känns helt OK, enligt mina egna funderingar, håller med er och förstår inte smutskastningarna över huvud taget.

Jag skriver helst på detta forum, men förstår att vissa insidergrejer blivit för mycket för många, eftersom dessa i sin tur resulterat i en massa tråkiga "motlägg" . Dvs att man måste ha absolut säkra källor, eller anklagas för lögner, jag har själv råkat ut för något slags "drev" när jag försökte muntra upp och inge förhoppningar ....

Jag tror att detta är huvudorsaken till att det skapats ytterligare ett forum.

GOK.
Örebro Aspen
2010-05-30 20:04
Ericson//Tror inte ÖSK-Karl har upprepat det så ofta. Däremot är det flera andra, t ex jag, som också framfört samma sak. Då kan det bli mycket, det kan jag förstå.
MEN huvudproblemet är att det är flera som uppfattat situationen så !!!
Nu verkar det vara så att problemen med Sixten är åtgärdade till glädje för alla parter. Vilket också ÖSK-Karl uttryckt glädje över. Då återstår bara hoppas på att Sjögren får en Lidnersk knäpp.
Nu lägger jag ned (för i kväll)
Örebro Ericson
2010-05-30 19:17
Som jag ser det så är problemet som folk har med t.ex. ÖSK-Karl är att han har upprepat X antal gånger hur dåliga Sixten och Sjögren är.

Det får han gärna tycka, han får tycka och skriva vad han vill.

MEN efter femtioelfte gången han skriver det så blir man (jag) lite trött på det. Jag vet att han tycker så, jag behöver inte höra det om och om igen.
Örebro Lotta potta
2010-05-30 17:54
Conjuration: Suveränt! Jag kommer in med en ansökan inom kort.
Örebro Lotta potta
2010-05-30 17:53
Engångsgrill: Men för fan, var glad så länge de skriver också här. Är det förbjudet att skriva på fler forum än ett ?
Örebro Lotta potta
2010-05-30 17:49
Osarn: Nä du, den går jag inte på. Skulle jag dra Apramsan igen så blir det upprepning o då reagerar en massa folk, typ Grixx. Men bra att du drar för du har inte tillfört ett skit, bara skrämt iväg de som varit intressanta att läsa.

Ja, jag vet att inte jag heller har tillfört något, men det har varit kul att läsa om bomber och andra rykten.
Örebro Conjuration ★
2010-05-30 17:45
Engångsgrill//

Slingrar mig vilken förolämpning, allt jag bad dig om var att tänka själv. Sen att du hypar dig själv och höjer "dum fråga" till "jättedum fråga" blir ganska konstigt, då är det mer din åsikt än min.

Jag erkänner, jag tycker fortfarande att din fråga är dum och det krävs inte mycket social kompetens för att lista ut varför... Du undrar "Varför fortsätter ni skriva här om ni har ett eget forum?"

Jadu, eftersom jag fortfarande tycker att svaret säger sig själv så citerar jag McGrains text istället som du tydligen missade.

McGrain: "Herregud! Man måste väl få välja att skriva eller inte??? Och om någon vill skriva i detta forum eller annat är väl ett eget val???". Vi personer som är medlemmar i forum24 är inte obligatoriskt bundna till begränsning till det egna forumet samt så var det här allt började.

Eftersom det här inlägget blivit löjligt stort för att du ska få svar på något som finns rakt framför näsan på dig så är du välkommen att fortsätta diskussionen via e-mail om du inte är nöjd med svaret. Du kan nå mig på no-reply@conjuration.com
Örebro Engångsgrill
2010-05-30 17:23
Conjuration // Nej du har inte svarat på det jag skrev utan sa att det var en dum fråga och sen frågade jag dig om du kunde förklara varför den var så dum och sen slingrar du dig ännu en gång genom att skriva att du inte svarar på uppenbara saker.

Men jag ser inte det som är så uppenbart så förklara gärna utan att skriva att det är en jättedum fråga? För mig är det inte uppenbart som det är för dig.
Örebro Conjuration ★
2010-05-30 16:46
Engångsgrill//

Jag har svarat, bollen ligger i dina händer resten är upp till dig. Annars, om du fortfarande inte förstår så borde du läsa D. McGrains inlägg här nedan.
Örebro Engångsgrill
2010-05-30 16:33
Conjuration // Du svarar fortfarande inte på min "dumma" fråga utan bara förklarar hur dum den där. Svara på den i stället.
Örebro Sekt. E
2010-05-30 15:40
Det är väl bara bra för intresset kring klubben om det finns olika forum som diskuterar Sport. Och om detta forum fortsätter att vara levande och kunnigt så finns det säkert kvar, även om några väljer att starta ett nytt och kanske mer exklusivt.
Örebro D. McGrain
2010-05-30 15:39
Herregud! Man måste väl få välja att skriva eller inte??? Och om någon vill skriva i detta forum eller annat är väl ett eget val??? Lägg ner alla glåpord om den som gör det ena eller andra valet..... Åsikterna och inläggens innehåll är väl det som ska diskuteras på Forumet och inget annat.

Skärpning!

Örebro Aspen
2010-05-30 15:13
IhuvetpåZidane,

Håller med!!
Örebro IhuvetpåZidane
2010-05-30 15:00
Aspen

Helvete vad insiktslöst! :D
Örebro Aspen
2010-05-30 14:35
osarn//Inavel är ingen värdering av en enstaka person, utan i detta sammanhang en samlig personer vars tankar är nära besläktade med varandra. Tråkigt om Du tar det pesronligt.

Walter Gigena använde uttrycket på inlägget innan mitt. "Vägrar ett inavlat forum. Ju större spridning desto bättre" Jag uppfattade INTE det som ett personangrepp utan som han menade att alla på forumet tänker mycket lika. Jag håller med WG om mångfald är bra. Jag tycker att mångfalden är större på det andra forumet.
På det andra forumet kan man skriva vad man tycker och tänker och ändå vara respekterad. Man kan även vidarebefodra information från olika källor som inte vill bli avslöjade.
Den som lämnat ut mest "insidergrejor" på detta forum är väl ÖSK-Karl. Dock har mycket av informationen blivit frågasatt och vissa kräver att källan namngives. Det är mycket information i dagens samhälle som läcks på detta sätt. Man kan när informationen inte står på officiella själv välja om man vill tro på den eller inte. Saker som man inte lyckats så bra med inom ÖSK vill man så klart inte gå ut med och informera om. Men det är bra att medlemmar och supporters även får reda på sådana saker. Även information som står på officiella behöver inte vara korrekt. Det ´finns många skäl till det, t ex känsliga värvningar, saker man gjort dåligt men vill skyla över.

Utan ÖSK-Karl skulle ÖSK vara em mycket sluten klubb då ÖSK är dåliga på att informera.
Örebro Conjuration ★
2010-05-30 14:16
Engångsgrill//

Jag har aldrig brytt mig om att förklara uppenbara saker, jag har större tro för mänskligheten. Dra dina egna tankar och svar så kan jag rätta dig efterhand.
Örebro Engångsgrill
2010-05-30 14:04
Conjuration // På vilket sätt är den dum?
Örebro Conjuration ★
2010-05-30 14:01
Engångsgrill//

Konstig fråga, varför bor det norrmän i Norge till exempel? Inget ont menat men dum fråga får dumt svar liksom.
Örebro Engångsgrill
2010-05-30 13:29
En liten fråga till dom som startat ett nytt forum. Varför fortsätter ni skriva här om ni har ett eget forum?

Den största anledningen till att ni startar ett eget förum är väl att ni inte vill dela med er av "insidergrejer" och att ni känner er "attackerade" här då och då, rätta mig om jag har fel..
Örebro osarn
2010-05-30 12:12
Jag har inte yttrat något personangrepp, vilket du precis gjorde när du skrev "Inavel är nog numera större på detta forum", precis efter att du citerat mig. De som står för personangrepp är ÖSK-Karl och sånna äckel som dig. DU kallar mig för inavel ditt jävla avskräde. Admin, ta bort mig som användare genast. Sista gången jag besöker detta stinkande jävla skitforum.
Örebro Aspen
2010-05-30 10:57
den oumbärlige//Hej då själv. Som Du sade "Det tar bara död på debatten, så många är vi trots allt inte."
Annons: