/fotboll/osk/forum/489.aspx/fotboll/osk/forum/489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hertig_Karl
2016-11-22 08:49
Mysgubben, Praktikanten och Den envise. Alltid samma tråkiga sätt. Visa respekt för människor.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-11-21 23:16
Dagens/Kvällens roligaste måste ändå vara bittra AIK-supportrar som klagar över att Fotbollförbundet bygger en staty av Zlatan utanför sin egen arena.
Örebro backseat driver
2016-11-21 21:28
De som ordagrant citerar dig, om dem kan du väl knappast skriva att de "vill ... tolka det jag skriver precis som det passar dem"? Kom igen nu, våga stå för vad du tycker! :-) Inte så snällt för övrigt att påstå att de som för en saklig och vänlig diskussion med dig bedriver "drev" tycker jag.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-21 21:02
Jag har aldrig skrivit att Axén skall avgå, ALDRIG någonsin!

För det tycker jag inte, har aldrig tyckt heller, iallafall inte än så länge.

Några andra är tydligare med sin önskan om hans avgång.

Vissa vill präktigt och petimetriskt tolka det jag skriver precis som det passar dem i sitt drev!

Tröttsamt för de som inte orkar skrålla ....
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-11-21 20:59
@Benny Böckling:

Jag skulle snarare säga att det är deppigt att han inte vågar tycka vad han vill
Örebro Benny Böckling
2016-11-21 20:51
Deppigt för Saywee att han inte får tycka vad han vill
2016-11-21 20:33
@backseat driver:
Finns en anledning till att han alltid kallar Axen för "mysgubben". Ligger i hans olika subtila sätt att kritisera och slippa stå för kritiken. Om det inte plötsligt uppstår en ström av kritik från många. Då först hoppar han på första vagnen och låter det komma ut öppet. Det du måste se upp med är när han ställer frågor där han redan vet svaret eller har en uppfattning i och som går ut på att du skall uttrycka kritiken i hans ställe. Jag gick på det en gång och han är mycket mer subtil och uträknande än du tror. Hamnar han i försvarslöst läge tar han helt enkelt en paus härifrån och återkommer sedan och låtsas som om det regnade
Örebro backseat driver
2016-11-21 19:52
@ÖSK-Saywee:

ÖSK-Saywee// Dock måste man väl rimligtvis ändå tolka ditt inlägg som att du egentligen inte vill ha Axén kvar om det inte vore för vår ansträngda ekonomi.
Örebro Pedretti
2016-11-21 19:42
@I can resist everything/anything except temptation:

Tycker det är kul med Atlantic cup och lite "exotiskt" motstånd.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-21 19:33
Ja Benny, det gör vi.
Örebro Benny Böckling
2016-11-21 19:23
@ÖSK-Saywee:

Det klubbar vi
2016-11-21 19:06
Atlantic cup nästa år igen
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-21 18:50
Läs noggrant, vem som skriver vad!!!

Grohl, du och jag är helt överens!

Axén är anställd 2017 och avlönas detta år, han skall verkligen få detta kommande år på sig att visa att han kan föra vårt älskade ÖSK dit vi alla svartvita önskar!

Medalj och Europaplats :)
Örebro Grohl
2016-11-21 18:38
Axén avgå? Jag hoppas verkligen att det bara är Saywee som yrar och ingen som tycker det på riktigt.. Man får titta på vad vi har för ekonomi samt vad vi har för spelare och utgå ifrån det. Då har vi våren mycket väl godkänd och hösten knappt godkänd, (underkänd i plockade poäng, men ändå godkänd med tanke på alla spelarrockader.) För mig ÄR Axén ÖSK, till skillnad från gamla tränare som Sixten & Peo. Vi måste satsa långsiktigt för att få ihop ett stabil grund, då kan vi inte sparka tränare till höger och vänster bara för att tabellplaceringen var 2-3 snäpp under målet.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-21 18:18
Benny,

även om du vill att Axèn skall avgå, vilket även flera börjar tjöta om, så kan vi ju ekonomiskt låta honom jobba återstående kontraksår, eller hur?

För klubbens ekonomi?

Huruvida han vill fortsätta med sin spelidé, eller låta motståndarna förvånas över om man skall jobba i höger eller vänsterkorridor?

Funderingarna tar aldrig slut ...
2016-11-21 14:55
@Benny Böckling(Avgå Axén):
Du har rätt så klart. Tänkte på Lorentzson och hade nog bilden från plan där han spelade vänsterback i huvudet. Alec har ju kört med smal korridor till vä och bred till hö. Om han vill fortsätta göra det så undrar jag om Lorentzson är lämpad för högerbacken.
Örebro Benny Böckling(Avgå Axén)
2016-11-21 13:14
Vem räknar du som vänsterback mer än Logi och Ring?
2016-11-21 12:40
@berra-z:
Också funderat på detta. Det som ligger Ring i fatet är att ÖSK redan har två sämre vänsterbackar signade för ytterligare en säsong. En förlängning för Ring betyder att man skulle sitta med tre avlönade v.backar kommande år, givet att man inte hittar på en ny roll till någon av dem. Givet att det går att utveckla Ring (att man faktiskt tar individuell utveckling på allvar) så skulle jag hellre föredra Ring än dessa två. Jag vill också gå vidare med CEH. Att döma ut honom för matchen mot Ö-sund är väl hårt och jag tyckte CEH gjorde en bra försäsong ifjol. I.o.m att man tappar Broberg så tappade också ÖSK ett ess i ärmen i förhandlingarna med Dajje. Jag kan inte se en naturlig ersättare för Dajje nu, om man inte tror att Hagge kan täcka upp eller skola om Brendan. Frågan är ju också om ÖSK skall köra med så höga ytterbackar då jag tyckte det ibland straffade ÖSK när motståndaren vände och fick väldiga ytor. Och framför allt när man har yttrar som kanske inte springer benen av sig för att täcka upp. Jag tror jag hellre föredrar en hög mittback vid uppspelsfasen och låta yttrarna vara yttrar samt två äkta forwards Såg matchen HIF-HBK igår och där fick inte ytterbackarna riktigt offensiva order förrän HBK var tvungna att flytta upp offensiven.
Örebro Brandao
2016-11-21 12:20
Jag tycker Halmstads tunga forward såg intressant ut....Tweeter eller hur han stavas ??
2016-11-21 11:15
@berra-z:

Tror inte Ring blir kvar.

En klar signal att Axén hellre kör med Broberg på ytterbacken i sista matchen mot Elfsborg.

Sen att köra med Logi och Ring ett år till vill väl ingen tränare i världen vara med om.
2016-11-21 11:13
@Snö:
Jo det skiljer väl en aning det förstår till och med Böcklingen Red Bull koncernen vs ÖSK
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-21 10:52
Ring, så stannar han ...
Örebro berra-z
2016-11-21 10:40
Astrit, CEH, Ring tror jag stannar. Mobis känns 50/50. Resten med utgående tror jag vi får se lämna. Vad tror ni?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Snö
2016-11-21 09:58
@Benny Böckling(Avgå Axén)

Om man har eller inte har en stor påse pengar:)
2016-11-21 09:21
Tänka sig att ÖSK 2011 träningsspelade mot det tyska divison 4 laget Red Bull Leipzig.

Kan gå fort åt båda håll.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-20 19:33
betta-z

Ja, det har du ju rätt i, tänkte inte på det ...
Örebro berra-z
2016-11-20 19:28
Saywee? Sån är inte fotbollen och det vet du. Hade det stämt hade ex Leicester aldrig vunnit PL.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-20 19:20
"Om vi ska ha nåt i eliten att göra ska givetvis en sådan match vinnas."

Ställer vi upp med bästa och friskaste lag vinner vi ...
2016-11-20 18:50
Norrtälje slog ut Giffarna så helt oävna är dem inte.
Örebro backseat driver
2016-11-20 18:09
@berra-z:

Nej, inte mer än att de kom fyra i div 2 norra Svealand i år. Kanske blir en resa upp till Sportfältet i Norrtälje för ÖSK:s match där 25:e eller 26:e februari då! Om vi ska ha nåt i eliten att göra ska givetvis en sådan match vinnas.
Annons: