/fotboll/osk/forum/4882.aspx/fotboll/osk/forum/4882.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-06-03 10:56
Wivallius, jag gillar dock Gary Lineker, eftersom han under ett mästerskap på nittonhundraåttiotalet (82 eller 86?) spelade hem lite slantar till en Saywee som satsat pengar på bäste målgörare, sedan har han ju spelat i en fin klubb ;)
Wivallius
2010-06-03 10:25
pemo//

Det var också Gary Lineker som efter Sveriges första match i VM 1994 ansåg att Sverige var det lag i hela mästerskapen som förtjänade sin plats minst, spelade den sämsta fotbollen och bara har tur när de ofta går vidare till slutspel (mästerskapet innan var ju Sverige värd för EM men dängde dit England med 2-1). Efter det har jag aldrig lyssnat på Gary Lineker.
Örebro pemo
2010-06-03 10:08
Bra att tänka på inför VM! Gary Lineker förklarade fotboll på detta vis: 22 man spelar i 90 minuter, sedan vinner Tyskland med 1 - 0
Örebro Grohl
2010-06-03 09:38
Tyskland känns given för mig i VM, har lite kompisar där. Annars brukar det allt som oftast sluta med att jag håller på Italien då alla mina kompisar hatar dem, är väl så en äkta Örebroare fungerar =)
Örebro _Adde_
2010-06-03 09:34
Saywee// God morgon! Jag sitter och skriver hemtenta och vill få den klar ASAP, så det blev sent igår. :) Intressant att läsa nu vad man skrev då! ;)

Off topic: Är det någon som har erfarenhet av Distribuerat ledarskap och kulturmöten i en kris/katastrofsituation?
Örebro pemo
2010-06-03 09:32
jag håller på det lag som spelar bäst ;)
fast det får gärna vara någon "underdog"
I år håller jag nog på Holland, som alltid spelar bra i gruppspelet.
Sedan önska jag också att det skall gå bra för Elfenbenskusten. Drogba är värd ett VM-guld.

Örebro Kurt von Traatt
2010-06-03 09:29
Jag hoppas lag som premierar offensivt spel kommer längst. Jag brukar gilla Afrikanska lags framfart även om de knappast vinner VM. Nrä VM spelades i Sydkoreas tycker jag asiaterna visade härligt spel.

Men jag hoppas på Spanien! (Med Argentina som backup ;))
AIK Saywee
2010-06-03 09:03
Ämne: Off Topic:
Vilket/v....
Italien och Danmark :)
Wivallius
2010-06-03 08:40
ÖSK-Janne//

Förutom som forumrykten har jag själv inte hört något om att KIm skulle försvinna.
Örebro ÖSK-Janne
2010-06-03 08:14
Off Topic:
Vilket/vilka lag håller ni på i VM?
Jag håller på USA, trots att Bedoya inte spelar och mer realistiskt på Spanien.
Sen hoppas jag ju förstås på Nigeria men har svårt att tro att Lagerbäck hinner få in sitt spelsystem i spelarna, det blir nog snarare förvirrande för dom.
Jag kan tyvärr inte hålla på Elfenbenskusten, har svårt för den snikne Svennis. Men han har väl sån tur att Drogba själv avgör några matcher i slutsekunderna o så går dom vidare o Svennis får credit för det!
Örebro ÖSK-Janne
2010-06-03 08:05
Eftersom jag inte tillhör den innersta kretsen som har ett eget forum så ställs frågan här.
Har någon hört nåt nytt om ryktet att Kim är på väg bort?
Jag har hört det av typ en vän till en vän till en vän som varit på en sponsorträff där det tydligen pratats om att Kim skulle försvinna till Danmark redan i sommar.
Det är bara en fråga så häng mig inte för det om jag har fel.
AIK Saywee
2010-06-03 03:25
Nej, nu loggar jag ur (ut?), räkorna processas i min kropp och sömnen verkar närma sig ...

... varje timme som går, närmar vi oss den allsvenska återstarten :)

Önskar mig en svartvit dubbel, och den är faktiskt möjlig och realistisk.

Dream on!
AIK Saywee
2010-06-03 03:07
Kan inte somna, eller sova, jag har AS-feber, går den att bota, eller vad skall jag göra?

Snart stiger solen upp i öster och räkorna har jag precis tagit ut från ugnen.

Hur skall jag kunna somna in och drömma svartvitt, har ni några tips?

Gryning över Halland och fåglarna börjar, redan(!) tjöta, att det är dags att vakna, innan jag har somnat .............
AIK Saywee
2010-06-03 02:35
_Adde_//
Godmorgon, jobbar du natt, börjar tidigt eller har du inte avslutat "gårdagens" jobb?

Tackar för ditt inlägg 21.55, men Toivonen har jag länge försökt att förtränga i mitt minne, nästan lyckats och så påminner du mig om honom ;)

Jag tycker också att "ständig förbättring" är av godo, liksom konkurrens, det för oftast utvecklingen "framåt och uppåt".
Örebro _Adde_
2010-06-03 02:21
KVT// Jag håller helt med dig! Ett lag kan alltid bli bättre och konkurrens är utvecklande. Se på Roni i år, jag tror mycket av hans brist på form kan härledas till bristen av konkurrens. Ska man spinna vidare på detta tror jag personligen att Stål-Micke skulle må bra av lite konkurrens han med!
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-03 00:32
Saywee //Ok, jaså du menar dem - Hehe - Helt plötsligt rädda barnen? haha - Du är ändå för skön Saywee ;)
AIK Saywee
2010-06-03 00:31
KvT, tja, mitt Rädda Barnen inlägg blev nog lite tramsigt ... typiskt fånigt nattinlägg.

Men det är en bra organisation som har ett mycket bra syfte!
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-03 00:17
Angående Bertilsson: Någon skrev varför ska vi värva honom när vi har Bedoya/Gerzic. B vill väl inte sitta på bänken?"...typ

Men det bygger ju på antagande att varje plats är oantastbar i laget. Förvisso har ju Sixten spelat den melodin de två första säsongerna även om han på sista tiden visat viss uppmjukning.

Men självklart skulle B in för att konkurrera med B & G och kanske slå ut någon av dem. Och klarar han inte det inledningsvis så har ju ÖSK en utomordentlig backup. Jag har alltid tyckt ÖSK tittat för lite på SE efter spelare. Det finns guldkorn där.

Erik tycker jag varit lite av en besvikelse i år, om nu en sådan ung spelare kan vara en besvikelse. Jag hade väntat mig lite mer. Kanske kan det bero på att han fått spela lite för högt upp i banan för att komma till sin rätt. Hur som helst tror jag vistelsen i Ljungskile kan göra honom gott och att han kommer med tiden.

Men i dagsläget ser jag Bertilsson som en starkare konkurrent (om han valde ÖSK) till en mittfältsplats än Nilsson. Kan ju iofs diskuteras angående var på mittfältet vi talar om.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-03 00:11
Saywee//Rädda barnen? :) Vilka barn?
AIK Saywee
2010-06-03 00:09
RÄDDA BARNEN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-02 23:51
ÖSK-Karl //Karlskoga och Tingsryd är väl rätt så exotiskt?
Örebro Aspen
2010-06-02 22:44
Öppna för samarbete med Degen.
Örebro Aspen
2010-06-02 22:41
Dagen hyllning till:

Tänkt, tyckt och skrivet om ÖSK Fotboll

Öerbros bästa blogg

SUPPORT YOUR LOCALS !!

Glöm HeIF och Makondele. Satsa på Degen och Bertilsson
Örebro hemvändarn
2010-06-02 22:36
Ang. Bertilsson så har jag uppfattat honom som mer en Gerzic typ. Bra teknik och har gärna mycket boll. Väldigt offensivt lagd.

Vad gäller ÖSK vs GAIS intresse. Tror jag det handlar om konkurrens, lön och förtroende.

1. Konkurrens.

Tuffare i ÖSK men försvinner Nordin eller Ale så är det nog läge.

2. Lön

Även med Wanderson försäljning har GAIS problem.

3. Förtroende för tränare och sportchef.

Sjögren kanske inte har flest fans här inne men GAIS ledning har fått en enorm mängd skit i media och det finns en hel del frågetecken kring dom. Av Porokara och Wanderson affären så tycker jag GAIS sitter mer i skiten. Dessutom ska de värva IFKs Janne Plånbok som var skyldig i skattehärvan som avlastning för sportchefen. Detta borde belasta GAIS vid varje större värvning.

Men i slutändan...den förening som kan sälja en spelare utomlands sänder en stark signal som jag tror båda klubbarna är i behov av för rekryteringar. Det är ett förtroende som en spelare på ingång vill ha för klubben.
Örebro Aspen
2010-06-02 22:17
Många sköna slantar till Degen betyder många fler talanger i Degen.
Och kanske fler talanger till ÖSK.
Örebro Aspen
2010-06-02 22:13
RÄDDA UNGDOMARNA ÅT ÖSK.
Örebro Aspen
2010-06-02 22:10
Varför ska vi köpa gamla spelare (Makondele) när det är lokala ungdomar vi ska satsa på?

SUPPORT YOUR LOCALS !!
Örebro _Adde_
2010-06-02 21:55
Saywee// Emil Johansson och Ola Toivonen? Sedan var det ju inte många år sen halva landslaget hade Degerfors anknytning. Nog är det imponerande för ett litet samhälle som Degerfors?

Frågan är hur stor skillnad det är på hur de arbetar egentligen, undrar tar mig 17 om det inte bara sitter i väggarna? Man vet vad som krävs och det finns färska exempel för de yngre att se upp till som lyckats ta sig vidare. Hursom är de duktiga på att få fram råmaterial...
Örebro DaSa
2010-06-02 21:46
Ngn som vet om det finns ngt konkret intresse för ngn ÖSK spelare? Känns som Bedoya varit bra men kanske inte så dominant att klubbarna slåss om honom. Roni kanske kan leva på gamla meriter och få ett kontrakt i Danmark eller Norge och ÖSK kanske kan få en miljon. Den som kan försvinna är Almebäck, men inte heller han har ju visat ngn storform under våren så vet inte om det är optimalt att sälja honom redan nu.

Om vi nu skulle fått in ngr miljoner så hade jag gärna sett René och Bertilsson till säsongen 2010. Även Santiago Bedoya om han nu gör ett bra provspel.
Örebro Godfoten
2010-06-02 21:10
FÖRLÄNG NU: RÄDDA WIKSTRÖM KVAR I ÖSK!
Annons: