/fotboll/osk/forum/4875.aspx/fotboll/osk/forum/4875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dejmon
2010-06-13 22:57
Ja trodde det var sista maj som gällde för att frångå 6-månadersregeln i det här fallet, men enligt denna artikel är det alltså 1 maj. Eftersom ÖSK kontaktade Emil i slutet av maj (efter förhandlingarna mellan Emil och degen) har alltså inte ÖSK gjort nått fel ÄVEN om inte Sjögren skrivit på nått papper om förhandlingsrätt. Hur skulle ÖSK kunna veta att det fanns ett muntligt avtal mellan Emil och degen? Om det nu fanns nått?? Riktigt dåligt skött men ändå inte mot regelboken..
Örebro Yeah
2010-06-13 22:56
Tuta på!
AIK Saywee
2010-06-13 22:53
Jag vill ha sydamerikansk fantastisk stämning med både ljud och bild, inte något slags töntigt mygginande i kubik, löjligt oljud!
AIK Saywee
2010-06-13 22:50
Ämne: ... och jag sitter m....
Jag har inga fina stereoprylar som kan filtrera bort oljudet, men min egna inställning till detta vedervärdiga oljud samt min hörsel får inte bort skiten! Vilka frekvenser skall väck, vilket intervall, ange detta i hertz, ni som kan!

Fransmän gnäller väl dessutom på det mesta!

FORZA ITALIA!
Örebro Grixx
2010-06-13 22:49
Kommer att sakna tutorna om de försvinner. Har liksom vant mig redan...men svårt i början att lyssna till bisvärmen, visst.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 22:47
Saywee//

Läs på sidan 451 på SVT-text: Tutandet kan förbjudas o.s.v, bara hoppas det sker snart, tydligen är inte du o jag ensamma om att få huvudvärk av det monotona tutandet.

Tur vi inte är på plats, för enligt text-TV drar de igång tutandet 06.00.
Örebro Sersant
2010-06-13 22:46
Ämne: Sersant, det är meni....
TVn kan nog inte det men förstärkaren kan nog det men är som sagt inget jag är intresserad av :). Det effektivaste är att trycka på Mute, då blir man även av med kommentatorerna som en bonus om man inte gillar deras tjat ;).
Örebro Grixx
2010-06-13 22:46
Einar.// När man säger vissa saker i intervjuer så kan det innebära att allt inte diskuterats i intervjun. I det här fallet kan det ha varit båda delarna skrivet/talat. Man kan förmoda att tidningarna kommer att vrida och vända på det här för skandaler älskar blaskorna. För våran del hoppas jag att vi har vårt på det torra, men säker kan man inte vara. Skulle det ha gjorts regelrätt men lite bakom DIF styrelse så är det inte direkt "klockrent" om ÖSK vill ha ett samarbete med klubbarna i länet...och visst skulle jag skämmas en del då man talar så vitt och brett om samarbete osv osv.
Örebro Bastard on Parade
2010-06-13 22:42
Det framgår väl ingenstans att ÖSK kontaktade Berger i maj, eller har jag missat nått? De behöver, mig veterligen, inte kontakta Degerfors om första kontakten tagits i juni och det är väl det som Sjögren syftar på när han säger att det är upp till Berger själv att informera Degerfors?
Örebro Kuhi for president
2010-06-13 22:39
... och jag sitter med stereopaket för 12000 och jag störs inte nämnvärt av vuvuzelerna. Tror snarare det har med ens egen inställning än vilka högtalare man har. Det är ju ganska monotont ni som störs extra mycket och har fina stereoprylar, ställ ner dom frekvenserna lite. Visst, ljudet blir lite skevt men vad fan...

OM vuvuzeler tillhör Sydafrikansk fotboll även till vardags är jag absolut för dem. Om det är något VM-jippo ställer jag mig däremot tveksam. Inte för min egen skull, men jag skulle bli tokig att ha en sån där 20cm bakom mig på arenan.

Bara jag som inte är förvånad att delar av Frankrikes trupp skyller sitt resultat på trumpeterna? Jag menar, det är ju samma förutsättningar för båda lagen.
AIK Saywee
2010-06-13 22:37
Sersant, det är meningslöst att fortsätta tjöta, men jag tycker oljudet är förfärligt!

Kan din Samsung m.fl. filtrera bort skiten?

Jag tycker nämligen att vuvuzelorna dödar stämningen i matcherna, monotont väsen ..... man märker inte ljudmässigt vad som händer "typ" i en match förutom synintrycken.

Lite mer sydamerikanskt, kanske vore något för stämningen ;)
Degerfors Einar.
2010-06-13 22:33
FIFAs regler, artikel 18:
"A club intending to conclude a contract with a professional must inform the player’s current club in writing before entering into negotiations with him. A professional shall only be free to conclude a contract with another club if his contract with his present club has expired or is due to expire within six months. Any breach of this provision shall be subject to appropriate sanctions."

Och Lennart Sjögren säger:

"Jag har pratat med Patrik Werner om vårt intresse för Emil och sedan har vi gjort klart med Emil och det är sedan hans sak att prata med klubben. De har alltså vetat om vårt intresse och vi ska naturligtvis prata med dom."

Någon här som tolkar "pratat" som något skriftligt ("in writing" i paragrafen ovan)?
Örebro Sersant
2010-06-13 22:29
Saywee: Jag har en Samsung från deras LCD 5-serie kopplad till en Onkyo förstärkare som distribuerar ljudet till ett 5.1 Yamaha-system. ;)

Jag tycker Vuvuzelerna ger liv i de matcher som annars skulle vara döda på läktarna då det inte verkar vara så många "fans" på plats som kan bidra med den "Europeiska" läktarkulturen.
AIK Saywee
2010-06-13 22:25
RB, instämmer till 100%
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-06-13 22:21
Ö
ÖR
ÖRE
ÖREB
ÖREBR
ÖREBRO
ÖREBR
ÖREB
ÖRE
ÖR
Ö
AIK Saywee
2010-06-13 22:15
Sersant, vad har du för TV? Jag skulle vilja ha en sådan som du har, där jag inte störs av detta förbannade elefanttrumpetande, fotbollskultur, haha?!

Kulturkrockar mellan spelare, taktik och publik är helt ok och undebart, men detta förbaskade oljud är vidrigt och simpelt!
Örebro Dejmon
2010-06-13 22:10
BoP//
Det gjorde vi med största sannolikhet. Sjögren har redan erkänt det (se länk). Däremot har han, enligt sig själv, kontaktat Werner i degen om Berger innan förhandlingarna med densamme. ÖSK bör alltså ha ryggen fri i detta fall. Berger har däremot lite att förklara för degen skulle ja tippa på..
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 22:08
Saywee//

Raka rör verkar det aldrig vara numera ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 22:04
Bastard on Parade//

Vi skall nog inte dömma Berger utan att ha fakta på bordet. Sedan är mitt minne dåligt, men jag har för mig att Degerfors gjorde en riktig fuling mot Pappa Berger?
AIK Saywee
2010-06-13 22:02
BoP, håller verkligen med dig och hoppas att ÖSK inte kontaktade Berger innan de fick göra detta.

Men hur kan ÖSK tänkas agerat om Berger, kontaktade ÖSK "felaktigt"!

Eller vem har kontaktat vem och varför?

Himla krångel, som vanligt, eller är det raka rör?!
Örebro Sersant
2010-06-13 22:01
Det enda jag har emot "oljudet" är att det är så högljudt på arenan, via tvn tycker jag inte att det är några problem.

För mig är charmen med ett VM de olika kulturerna som krockar på flera olika sätt, spelare, taktik, publik osv.

Vilken utspelning Tyskland står för!
Örebro Bastard on Parade
2010-06-13 21:56
Hoppas verkligen att ÖSK INTE kontaktade Berger innan de fick göra det. Hur som helst tycker jag det är fult gjort av Berger. Har man en överrenskommelse om kontraktsförlägning så går man inte som bosman.
AIK Saywee
2010-06-13 21:52
Oljudet är så störande att det stör vem som helst, både motståndare, hemmalag, kaffetant och tevepublik, vidrigt, töntigt och urlöjligt ljud!

"Stämningen" från en riktigt bra tevematch är inte helt bortblåst, men nästan .....

Få bort oljudet snarast!!!

Ni som gillar ljudet, kan ju spela in detta och lyssna på ett par veckor, sedan är det nog dags för ****avdelningen?
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 21:45
Sersant//

He,he, man kan tro att syftet är att hålla all turism borta från Sydafrika ;)
Örebro Sersant
2010-06-13 21:43
Tutas under alla matcher och tror inte huvudsyftet är att störa motståndarna direkt.
AIK Saywee
2010-06-13 21:41
Sersant, vilka motståndare som Sydafrika vill störa ut tror jag att jag förstått, det gäller ju samtliga lag som kvalificerat sig till VM, förutom Sydafrika, men även då Sydafrika spelar tutas det, eller?

Eller när helt andra lag spelar?

TOKLJUD!
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-13 21:40
Dejmon//

Går det bara att få tyst på Sjögren lär det inte bli något bekymmer. Tage Liljesson borde sitta bredvid honom i all kontakt med media, enbart för att tala om för honom vad han skall svara på varje enskild fråga.

Men Porokarautredningen oroar mig betydligt mer.
Örebro Ericson
2010-06-13 21:39
Antagligen så har de pratat efter sista maj, annars är det så klantigt att jag inte vet vad...

Kanske till och med börjar hålla med Kalle om Sjögren & Co... ;-)
Örebro Ericson
2010-06-13 21:39
Edit: dubbel
Örebro Dejmon
2010-06-13 21:36
Sersant//
degen påstår att de inte fick reda på att kontakt mellan ÖSK och Berger tagits föränn nu när allt är klart. Det här rör sig om ord mot ord och jag tror inte Sjögren ljuger om att han talat med Werner. Alltså är det lugnt för våran del. Värre för Berger däremot..
Annons: