/fotboll/osk/forum/4863.aspx/fotboll/osk/forum/4863.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro hemvändarn
2010-06-17 22:29
Transferefönstret har diskuterats men ingen förutom rubriksättare och bloggare har väl sagt att det verkligen skall flyttas. Det ligger där det ligger för att svenska klubbar vill ha möjligheten att kunna förstärka truppen INNAN CL kvalet börjar. Nackdelen är ju att man sen kan bli sönderköpt utan att köpa nytt. Vad jag kan komma ihåg så är det inte heller klubbarna som gnäller på vart fönstret ligger utan alla vi andra runt omkring.
Örebro Lotta potta
2010-06-17 22:22
Inspektör Smack: Lägg energin på ditt pundargäng iställer, kan behövas !
Örebro Magister mundi sum
2010-06-17 22:08
Ämne: Degerfors har tagit ....
äh, i värsta fall böter på 25000 kr. det har vi råd med
Örebro Lotta potta
2010-06-17 22:05
Rudolf Blodstrupmoen: Blev det inte så ?
Hammarby Inspektör Smack
2010-06-17 22:04
Degerfors har tagit tag i taktpinnen. Det här kan bli kostsamt för er del.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-06-17 21:45
Det var ju på tal om att Svenska transferfönstret skulle flyttas till Augusti för att bättre matcha det internationella fönstret. Varför blev det inte så egentligen? Det är ett ganska ofta återkommande problem att Svenska klubbar "tappar" spelare efter att det Svenska fönstret stängt. Skulle ju t.ex kännas snopet om Bedoya skulle säljas när Svenska fönstret har stängt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-17 21:43
KvT//

Det går tungt för Lagerbäcks Nigeria, lider du? ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-17 21:22
Ser ni (eller såg) hur Mexico spelar 4-3-3? SÅ ska 4-3-3 spelas om ni frågar mig! 3 ÄKTA forwards som spelar rakt och rör sig oerhört och ytterbackarna kommer gång på gång i andra vågen på kanterna.

Härligt att se och stor skillnad mot Sixtens betydligt mer statiska modell!

Örebro ÖSK-Karl
2010-06-17 21:21
DaSa//

Frågan är väl också om ÖSK får behålla alla spelare när serien startar, det är väl sista augusti som gäller? Bedoya vet vi inget om. Porokara måste säljas, Kim är borta så det gäller att Paulinho håller sig frisk.

Går ju även rykten här på forumet om Nordin och han är viktig för ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-17 21:16
Fattar inte att Erik bara fick ett tvåårskontrakt när Astvald fick tre?
Örebro hemvändarn
2010-06-17 21:11
Erik går ju bra i Ljungskile men hur går det för Perra i Forward. Får han spela något? Kan inte hitta ett dyft hos NA. Klurar lite Josef Ibrahim i Forward växt till sig något också. Annars känns det väl som att Adam Botvidsson kommer allt närmare A-truppen då det ser lite tomt ut bakom yttrarna till nästa säsong.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-17 20:49
Undrar hur Degen menar att ÖSK skulle gjort, om de kontaktat Degen hade de kunnat sagt att Berger har kontrakt 3 år till. Förbundet får inget säga, därför tas kontakt med Pappa Berger som är sonens agent, han uppger fel datum.

Detta kan inte ens sluta med böter, otroligt löjligt av Degen.
Örebro DaSa
2010-06-17 20:39
Känns som ÖSK chanser att hänga kvar i toppen ökar när "storklubbarna" i botten säljer av sina nyckelspelare. AIK sålde idag Ortiz som varit en av deras viktigaste spelare och IFK tappade Chrsitansen som blev vald till den bästa spelaren under våren.

Tyvärr så har varken HIF eller MFF försvagats ngt. Men HIF måste ju få ngn formsvacka och vi kommer att ha det lättaste matchprogrammet efter vi har haft vårat dubbelmöte med Elfsborg. Fan vad gott det skulle sitta med tre poäng mot dem.
Örebro DaSa
2010-06-17 20:29
Är sponsringen från Örebro kommun helt nya cash eller har de sponsrat tidigare också?

Inte så oväntat att Degen anmälde. Nu får vi väl vänta ut dem, tror det svider mer för dem att betala en onödig lönepost än att vi missar lite matcherfarenhet för en av våra talanger. Chansen/risken att Berger blir utlånad till en SE klubb nästa år är väl 50/50?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-17 20:04
Degen vill väl jävlas med storebror.
Örebro Grixx
2010-06-17 19:52
Förstår inte hur Degen resonerar just nu.
Svårbegripligt!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-17 19:35
Degerfors anmäler ÖSK.
Örebro DaSa
2010-06-17 17:31
Dejmon // Hmm, vad är det som kan vara så spännande som är på väg att hända så att han inte vill byta klubb? Som även vi supportrar skulle uppskatta?! Kan du avslöja ngt mer?:)

Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-06-17 16:27
Svartvitseger// Imorgon är det förmiddagsträning 09.30. f.ö så har ÖSK nu uppdaterat träningsschemat på hemsidan.
Örebro svartvitseger!
2010-06-17 16:05
vet nån när träningar är imorn ?:) tacksam för svar nån mer som ska ditt?:)
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-17 15:31
pemo //LÄttare att lura i frugan en kryssning till Åland? ;)
Örebro Dejmon
2010-06-17 14:43
Senaste jag hörde var att en mycket spännande grej med Nordin involverad är på g i stan. En grej vi supporters kommer uppskatta. Därför är jag tveksam till att han vill flytta just nu. Om inte nått konkret bud kommit in på senare tid..
Örebro jocke.
2010-06-17 14:31
Ämne: Fick höra av en säke....
3 tyska Bundesliga-klubbar är det jag hört - bara att hoppas att det stannar vid intresse just nu och att Nordin skriver på nytt kontrakt, annars är det nog lika bra att sälja honom innan kontraktet går ut.
Örebro Grixx
2010-06-17 13:40
Till Jönköping går det bra Askersund-Hjo-Jönköping.
Örebro ÖSK öster
2010-06-17 13:32
Synd att ÖSK - Gefle krockar med derbyt i div. 2 södra svealand..
Örebro pemo
2010-06-17 13:26
Ämne: Den 19 juni möts ÖSK....
Tack för den infon. Det är bara 35 minuter motorväg till V-ås för mig, så då har jag i alla fall ett mål för lördagsutflykten. Frun till IKEA och jag till ännu en arena med bra underlag.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-06-17 12:28
Appropå Degerfors-diskussionen så har jag så länge jag minns "hållit på" dem på samma sätt som jag brukar önska Forward, Karlslund, etc framgång. Inte när de spelar mot ÖSK förstås, men annars. Samtidigt har jag förstått att det hos många av degerforsarna finns ett äkta "hat" mot ÖSK liksom mot Örebro som stad. Och i vissa fall t o m mot örebroare som människor? Tror inte att det, som ngn skrev handlar om traumatiska I3-minnen hos vissa. Vi hade en degerforsare på luckan och jag minns inget hat från honom mot oss örebroare. Tror snarare att det handlar om ett klassiskt "lillebrorskomplex" likt det t ex norrlänningar (liksom även många örebroare?!?!) har mot stockholmare och i förlängningen många svenskar har mot "de där nere i Bryssel". Hur som helst har degerforsarnas hat mot ÖSK/Örebro aldrig skapat en betingad reflex hos mig att hata tillbaka i motsvarande grad.. Kanske jag borde det? Men, det är svårt att hata på kommando ;-)
Örebro RockSoldier
2010-06-17 11:19
Den 19 juni möts ÖSK och Gefle i en träningsmatch.
Matchen kommer att spelas på Swedbank Park i Västerås.
Avspark lördag klockan 15.00 den 19 juni.
Örebro pemo
2010-06-17 10:46
Ämne: pemo//

kan frun i....
Det beror på vad det är för match på TV:n
:-)
Örebro Magister mundi sum
2010-06-17 10:42
pemo//

kan frun inte få det hemma ;)
Annons: