/fotboll/osk/forum/4861.aspx/fotboll/osk/forum/4861.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-18 23:04
Inspektör Smack//Det är Degerfors som ser ned på Örebro
Örebro Sekt. E
2010-06-18 22:55
Efter att ha sett Kim´s avskedsvideo är det inte helt utan att man sörjer lite. Grabbens vinnarskalle när han kom, viktiga roll i systemet och inte minst hans uppenbart lojala inställning har varit värt mycket. Tack Kim och all lycka framöver.

Smack// Det gör vi inte.
Hammarby Inspektör Smack
2010-06-18 22:45
Varför ser ni ner på Degerfors?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-06-18 21:59
"Ta Paulinho till exempel. När spelade en spelare av den kalibern en match i Västerås senast, säger Hansken."
Örebro Ericson
2010-06-18 21:49
Alv82//

Kan det vara herr Alvbåge själv som hedrar oss med ett besök?

Tack för videon!
Örebro Dejmon
2010-06-18 21:48
Idiot//
avd. sten i glashus..

DaSa//
Har lovat tystdnadsplikt i detta fall men källan kommer från spelaren det berör. Vi kommer få se de inom snar framtid, förmodlingen efter uppehållet. Om nu inte nått väldigt oväntat skulle ske..
Örebro Blå Bergen Blues
2010-06-18 21:28
Ämne: Åskeväder och vulkan....Saywee// Har funderat lite vidare på det här med det sk lillebrorskomplexet. Tror också att degerforsarnas, liksom även fiskmåsarnas "hat" mot örebroare kan ha en social, "klassmässig" bakgrund. Örebro är ju en köpmanna-/tjänstemannastad där alla "borgare" alltid har gått omkring med rena, fintvättade händer, medan bruksarbetarna fick göra rent händerna med sandpapper efter förrättat värv. De tyckte väl att örebroarna såg sig som fiinare och kanske späddes det på med att de sistnämnda också såg sig som det? Förvisso utspelade sig allt detta för länge sedan, men traditionens makt är stor. Fäder och mödrar i Degerfors berättar för sina barn om de fisförnäma örebroarna som i sin tur berättar detsamma för sina barn... Så förs traditionen vidare århundrade efter århundrade... Det var väl det Kalle menade med att "de får med sig örebrohatet med modersmjölken" kan jag tänka ;-)
Örebro Alv82
2010-06-18 21:13
Tja alla Kubaner!
Man har kunnat läsa missnöje både ifrån Kubanerna och ifrån Kim att avskedet dom i mellan kunde ha varit bättre. Men gå in på alvbåges blogg och kolla in Kims avskeds video där Kim säger sitt till alla Kubaner!
Örebro foppa!
2010-06-18 17:33
USA hade behövt Bedoya ser jag....
Örebro Charlezzz
2010-06-18 16:46
Gabriel79// haha... Som sagt, du befäster bara bilden av mitt resonemang. Man kan inte föra en saklig diskussion, nej man hinner knappt öppna munnen innan får en skopa sand över sig! Nej du Gabriel, i den här sandlådan får du leka själv!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-18 15:25
Hittade det här:
08/2009: Henry Belle gehört zum erweiterten Kreis der kamerunischen U-20 Nationalmannschaft.

Örebro pemo
2010-06-18 15:11
Ämne: Kameruniern Henri Be....
Konstigt, gick inte ÖSK ut med att bara värva inom Skandinavien eller så? Med tanke på språk, eller är denne kille engelskspråkig?
Örebro Magister mundi sum
2010-06-18 15:04
Undrar vilka meriter denna kameruan har och vilken typ av spelare han är, han är ju "bara" 180 cm lång och 76 kg tung så någon murbräcka verkar det ju inte vara...
Örebro hemvändarn
2010-06-18 15:00
Elfsborg har ju haft problem med defensiven och där har målvaktssidan varit ett stort problem. Sett utifrån detta så är det nog bra att möte dom diurekt innan backlinjen är ihopspelad.
Örebro hemvändarn
2010-06-18 14:59
Kameruniern Henri Belle kommer nästa vecka att provträna med ÖSK. Dessutom finns han med i truppen mot Gefle på lördag.
Relaterat
Fakta
Fakta: Henri Belle

Position: anfallare
Längd: 180 cm
Vikt: 76 kg

Efter att Kim Olsen förra veckan blev såld till danska Vejle väljer nu ÖSK att plocka in den 21-årige anfallaren Henri Belle som kommande vecka kommer att provträna med klubben. Kameruniern är även uttagen i den trupp som under lördagens reser till Västerås för träningsmatch mot Gefle.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-18 14:46
och ett 4,5 års kontrakt. Givetvis!
Örebro Krontorps
2010-06-18 14:39
Elfsborg rustar upp defensiven, kan bli ett tufft dubbelmöte för de svartvita efter uppehållet
Örebro pemo
2010-06-18 14:37
Är det Emra-varning på den där Astrit, eller har han bara haft otur med skador.
Att han inte tillhör de blygas skara kommer jag i håg från en SVT-inslag i sportspegeln när han skulle till Liverpool.
Men han har kanske har blivit äldre?
Fast vad jag kan utläsa så är han väl tänkt för 2011 om det nu blir någon affär. Eller?
Örebro pemo
2010-06-18 14:27
Någon som har lite förhands inför matchen i morgon mot Gefle?
Vilka spelar med i ÖSK-U från A-truppen?
Örebro Grixx
2010-06-18 14:04
Intressant att man kommer till beslut så snabbt om Astrit, kan vara ett tecken på....?
AIK Saywee
2010-06-18 13:57
Nu lägger jag snart ned lite grann, men måste ha ett elefjanttjöt, dvs VUVUZELOR!

Dagens pappers NA har en text
"VM I SYDAFRIKA. Färkstark och ljudstark fotbollsfest"

Jag kan hålla med om att den är färgstark, och det gillar jag mycket och dessutom tycker jag att färgerna är sköna, och stör mig inte det minsta, inte ens skadliga!

Ljudstark, där tycker jag fortfarande att det är bedrövligt, om jag förstått det hela rätt, så handlar det om 127-131 dizzibäll, vilket är ett helt oacceptabelt ljud för ett öra som vill höra normalt fortsättningsvis i resten av livet.

Vuvuzelorna verkar inte kunna förbjudas eftersom det är en afrikansk tradition, å då undrar jag först och främst , sedan när blev det tradition och vad är tradition?

Har de tutat i alla dessa århundranden under sina division 7 matcher, med dessa plasttrumpeter, eller är det bara nu de vill störa omvärlden?

FFFV!
AIK Saywee
2010-06-18 13:24
Tackar för hjälpen Mms, borde ha tänkt på att den kanske även fanns elektroniskt :)

HN´s pappersvariant dimper ned tidigt i min sommarbrevlåda, och igårkväll åkte jag hem till Närke´s pärla, läste den sent!

Örebro är en fantastiskt vacker sommarstad, och mycket fotboll är det för närvarande.

Vill ni spana in kommande talanger så är det bara att bege sig ut mot "Karlslund"?

Där finns framtida giganter!
Örebro Magister mundi sum
2010-06-18 13:12
Ämne: En helt annan grej i....
Här är artikeln
AIK Saywee
2010-06-18 13:08
- När ÖSK inte fuskat, blir vi dömda
- När ÖSK anmäler fusk, blir vi inte betrodda
- När HIF fuskar, händer inget
- När Blåvitt begår lagbrott fängslas enskilda personer

etcetera etcetera, tjötet kan göras långt ...

Att det är skillnad på lag och Lag, är det ingen tvekan om i ett så kallat "FÖRBUND"

Undrar hur Lagrell smider sina planer denna gång, han har väl ialla fall två hejdukar som han kan styra precis som han vill - och dessa är i beslutsfattning i sina "enmansstyrelser" ...

... eller tänkar jag fel igen?
AIK Saywee
2010-06-18 12:54
Sedan var det väl en fjant som var inne och härjade här, fast han verkade inte veta ett smack;)

... och några små troll som inte fått ordning på svansen;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-18 12:54
Gabriel79e//

Vem skulle ÖSK ha dubbelkollat med menar du?
AIK Saywee
2010-06-18 12:50
En helt annan grej i all uppståndelse ...

... läste i gårdagens pappersHN, (Hallands Nyheter), lite i sport delen.

En notis "Ajdarevic under lupp" på fyra spalter, (tror jag det heter).

Bl.a. ....
"Astrit Ajdarevic har veckan på sig.
Sedan tar Örebro ett beslut rörande 20-åringens framtid i klubben.
- Han har kvaliteter för att spela i Allsvenskan, säger ÖSK´s assisterande tränare Lars Mosander."

Den forna falkenbergsspelaren (det visste jag inte) verkar vara upptäckt tidigare av Lasse, som sett Sverige´s P90or in aktion, där Astrit gjort ett starkt intryck på honom.

HN skriver att klubben tänker ta ett beslut i helgen.
Örebro Lotta potta
2010-06-18 12:47
Smart av Samuelsson att ligga lågt, annars hade väl han hamnat på läktaren också. Tror nu rätt säkert att han följer Berger till ÖSK som bosman.
AIK Saywee
2010-06-18 12:41
Åskeväder och vulkanism vid bergen?

Tänkte bara kika in lite lätt och hålla med, jag tror det var BBB, som skrev något om lillebrorskomplex, och det är nog precis vad det handlar om, ialla fall till största delen.

Gick dessutom nyss hem genom Örebro´s vackra centrum (jaja, brötigt vid Järntorget, men det kommer att bli fint där) och jämförde lite med Degerfors centrum. Förutom kvantiteten finns det även en viss skillnad i kvalitet.

Blå Berger Blues?!
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-18 12:32
hemvändarn //

"Att Degerforsstyrelse anmäler ÖSK är väntat. Det krävs säkert för fortsatt stöd från supportrarna"

är precis vad jag också tror + att flytta fokus från styrelsens tillkortakommanden till ÖSK som nästan blir, känns det som, ett projektionsoffer. Dvs ett objekt som man kan spy ut sin besvikelse och frustration på.

För i sanningens namn borde inte själva tillvägagångssättets brister som ÖSK visat upp och sedan både bett om ursäkt för och förklarat väcka sådana proportionellt sett alldeles för stora reaktioner.
Annons: