/fotboll/osk/forum/4855.aspx/fotboll/osk/forum/4855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Magister mundi sum
2010-06-19 14:22
kan man hoppas på någon form av rapportering från matchen idag tro, är det någon som vet??
Hammarby Ashfin@BAJEN
2010-06-19 13:42
Är ÖSK - KARLSLUND matchen uppskjuten?
Örebro Godfoten
2010-06-19 11:53
Någon som vet trupp/startelva till matchen idag?
Örebro hemvändarn
2010-06-19 11:35
Erik Nilsson fick börja på topp mot bajen senast. Var osynlig och klev i andra halvlek ned på mittfältet och är sedan med i nästan varenda rad av matchrapporten. Väldigt lyckosamt utlån för Erik. Kul att se han växa.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-19 11:30
BBB//

Din historiebeskrivning tror jag kan stämma bra. Det ruggiga är att de fortsätter att lära sina barn hata, det är mig så främmande, även om det "bara" är ett annat lag och stad.

Det var länge sedan jag tog till ett så starkt ord som hata, men när det gäller dessa tutor kan man nog säga att jag hatar dem ;)
Örebro hemvändarn
2010-06-19 11:16
Runström skulle vara intressant dock så dras han ju med en lite osmickrande bild av hans personligthet. Undrar om han inte vore ett alternativ på kanten. Vill minnas honom som teknisk som gärna gjorde en gubbe snarare än en goalgetter. I boxen är det dags för en spelare som kan hänga 15 baljor på en säsong och sådana säsonger har aldrig Runström producerat. Då ligger en förlängning med Paulinho närmare för centerpositionen.
AIK Saywee
2010-06-19 10:47
Tänkte på en liten detalj, efter att ha läst om Henri Belle, kameruniern, i en pappers-NA, som jag funnit denna "Bröllopsdag".

Undrar vad han har fått för bild, av vår vackra stad och och vår fina klubb, under sitt hittills korta besök?

Ja mena, han har väl troligtvis pratat med den lojale Berra och den Strulige Basse, vilka kan ha givit honom två olika bilder av samma saker ...?

Föresten BBB, tänk dig Berra, Basse och Bella i svartvitt ;)

Forza ÖSK!

... å ni som skall till Västerås, se upp för gurkor, de är inte att lita på!
AIK Saywee
2010-06-19 10:40
Jag är lite kluven angående vad Kim har presenterat, enbart sett till antalet mål.

Jag vet inte hans målsnitt per match och om det är bra, jämfört med andra "målare" i AS?

Men jag önskar honom och hans familj mycket lycka i framtiden!!!
Örebro Bat Back
2010-06-19 10:36
Björn Runström är ju i frysboxen, skulle han kunna vara ett alternativ att ersätta Kim
Örebro Chipset
2010-06-19 09:43
Kl. 15.00 såg jag nu i VLT
Örebro Chipset
2010-06-19 09:42
När börjar dagens match?
Wivallius
2010-06-19 09:02
ÖSK-Karl, BoP//

Enligt SvFF spelas matchen kl 18.30, se länken.
Örebro Godfoten
2010-06-19 03:09
Jag är glad över att Kim lämnar. Tycker inte han tillför något alls i vår offensiv. Tror på bättre spel och fler mål med Paulinho som centralanfallare.
Örebro Bastard on Parade
2010-06-19 02:11
ÖSK-Karl//

19.00 fredagen den 2:a juli.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-19 01:26
Någon som vet när Cupmatchen i Jönköping startar?
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-19 01:22
KvT//

Ja, man saknar inte Kon innan båset är tomt. Kim har som du skriver haft en enorm respekt hos motståndarna, dragit på sig mycket bevakning och ofta varit till nytta i eget straffområde också.

Jag kommer att sakna honom men Paulinho får gärna visa att jag har fel.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-19 01:18
Inspektör Smack//

Det där stämmer inte alls. I alla tider och generationer har de verkligen hatat Örebro. Varför kan de inte ens svara på själva. Någon gång måste man sätta ned foten och det har äntligen ÖSK gjort nu.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-18 23:24
och ÖSK måste skaffa fram en spelare av samma profil som Kim. Kim har haft sina belackare men jag tycker inte, om man får lov att vara krass, att Paulinho visat upp något särskilt bättre än så länge. Och frågar ni mig skulle jag ff välja Kim före Paulinho som startspelare center. Ok, kritiken mot Paulinho kan vara orättvis då han har spelat kant en hel del så vi får se hur det går nu när han förmodligen får starta som center. Paulinho verkar också vara en väldigt bra, lojal och stöttande lagkamrat, även när han inte fått spela.

Men i mina ögon är Paulinho inte så mycket mer självklar än Staaf. Men då är jag subjektiv då Staaf alltid varit lite av en favorit hos mig. Särskilt gillar jag hans oannonserade skott titt som tätt. Men kanske passar Staaf (liksom Paulinho ) bäst i ett 2-manna anfall.

Kim har varit en spelare man svurit över men lika ofta jublat för. Kim var en spelare som kunde sänka AIK på bortaplan i ena matchen för att i nästa match missa öppet mål på ett clownartat sätt. Han hade sina begränsningar men han gav ÖSK en dimension i luften och på returer i boxen. Åtskilliga gånger jag sett Kim först på returer innan ens motståndarbackarna fattat att skott avlossats! Och jag vet att Kim ofta varit respekterad av motståndarna.

En ofta ensamroll som han hade i centern med övriga ÖSK tillbakapressade i många matcher tidigare, var inte alltid så lätt. Han fick många hinkar skit då. Men Kim är och var en spelare som ville ha stark ryggrad bakom sig och många bollar in i boxen. Och vi vet alla att så var inte fallet i många matcher 2008/2009. Iaf inte i bortamatcherna och iaf inte så länge Nordback, Kilen och en mycket ojämn Nordin skulle vara den offensiva ryggraden.

Med facit i hand kanske vi skulle behövt killen (vars namn jag glömt) från den norska klubben som provspelade i vintras.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-18 23:07
Heder åt ÖSk som inte gick ut och krävde en jättesumma. De tänkte på spelaren i första hand. Fin god will för klubben, Trots allt var han dyr för ÖSK att få efter sin succehöst 2008.

Och jag kommer aldrig glömma 4-2 matchen mot IFK. Fortfarande anser jag vara en av de bästa och mest underhållande matcher sedan Sixten tog över laget.
Ja, överhuvudtaget på många år innan dess.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-18 23:05
Sekt. E//Håller med. Det blir ett tomrum.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-18 23:04
Inspektör Smack//Det är Degerfors som ser ned på Örebro
Örebro Sekt. E
2010-06-18 22:55
Efter att ha sett Kim´s avskedsvideo är det inte helt utan att man sörjer lite. Grabbens vinnarskalle när han kom, viktiga roll i systemet och inte minst hans uppenbart lojala inställning har varit värt mycket. Tack Kim och all lycka framöver.

Smack// Det gör vi inte.
Hammarby Inspektör Smack
2010-06-18 22:45
Varför ser ni ner på Degerfors?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-06-18 21:59
"Ta Paulinho till exempel. När spelade en spelare av den kalibern en match i Västerås senast, säger Hansken."
Örebro Ericson
2010-06-18 21:49
Alv82//

Kan det vara herr Alvbåge själv som hedrar oss med ett besök?

Tack för videon!
Örebro Dejmon
2010-06-18 21:48
Idiot//
avd. sten i glashus..

DaSa//
Har lovat tystdnadsplikt i detta fall men källan kommer från spelaren det berör. Vi kommer få se de inom snar framtid, förmodlingen efter uppehållet. Om nu inte nått väldigt oväntat skulle ske..
Örebro Blå Bergen Blues
2010-06-18 21:28
Ämne: Åskeväder och vulkan....Saywee// Har funderat lite vidare på det här med det sk lillebrorskomplexet. Tror också att degerforsarnas, liksom även fiskmåsarnas "hat" mot örebroare kan ha en social, "klassmässig" bakgrund. Örebro är ju en köpmanna-/tjänstemannastad där alla "borgare" alltid har gått omkring med rena, fintvättade händer, medan bruksarbetarna fick göra rent händerna med sandpapper efter förrättat värv. De tyckte väl att örebroarna såg sig som fiinare och kanske späddes det på med att de sistnämnda också såg sig som det? Förvisso utspelade sig allt detta för länge sedan, men traditionens makt är stor. Fäder och mödrar i Degerfors berättar för sina barn om de fisförnäma örebroarna som i sin tur berättar detsamma för sina barn... Så förs traditionen vidare århundrade efter århundrade... Det var väl det Kalle menade med att "de får med sig örebrohatet med modersmjölken" kan jag tänka ;-)
Örebro Alv82
2010-06-18 21:13
Tja alla Kubaner!
Man har kunnat läsa missnöje både ifrån Kubanerna och ifrån Kim att avskedet dom i mellan kunde ha varit bättre. Men gå in på alvbåges blogg och kolla in Kims avskeds video där Kim säger sitt till alla Kubaner!
Örebro foppa!
2010-06-18 17:33
USA hade behövt Bedoya ser jag....
Örebro Charlezzz
2010-06-18 16:46
Gabriel79// haha... Som sagt, du befäster bara bilden av mitt resonemang. Man kan inte föra en saklig diskussion, nej man hinner knappt öppna munnen innan får en skopa sand över sig! Nej du Gabriel, i den här sandlådan får du leka själv!
Annons: