/fotboll/osk/forum/4850.aspx/fotboll/osk/forum/4850.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-06-25 15:51
Apropå på Nobbe, snart vankas det Nubbe ;)

Ni som bor hos ÖBO, får säkert "Boinsikt", det senaste och nyligen utkomna "numret" hade några frågor med svar, till och från Nordback.

Tror det handlade om schyssta lirare ...

GLAD MIDSOMMAR ALLA SVARTVITA!
Örebro Bastard on Parade
2010-06-25 11:58
Tycker det är helt rätt att förlänga med Nobbe. Vi behöver defensiv balans på mittfältet om Kihlen inte kan spela. Jag tycker inte att vare sig Erik eller Per klarar av den rollen så bra. Nu får vi visserligen Emil till nästa säsong men jag tar för givet att han kommer spelas in på samma sätt som alla andra yngre spelare.
Örebro Grixx
2010-06-25 11:31
ÖSK-Karl// Kan också tänka mig det du säger om Wiken. Vad jag förstått så har det gått trögt i hans förhandlingar tidigare han har fått bocka o buga för att få förlängning pö om pö.

Han ville väl ha lite ro och kunna veta vad som gäller för lite längre tid framåt. När det nu gått bra så har han def haft lite mer tyngd i sina önskemål.

Som läget är nu så är han verkligen stabil och sprider ett lugn i backlinjen, lite lite större snabbhet skulle jag önska dock. Kan även vara så att med snabbheten tappar han lugnet. Som spelare hittar man ett läge där tanke och fötter fungerar, ju stressigare det blir ju fler misstag.

...Som sagt stabilt men formkurvan hos spelare är ju alltid en färskvara. När det går dåligt så är det rackarns svårt att veta om det är ålderskurvan/motivationen som tar ut sin rätt eller om det är formkurvan som har en kortare eller längre dip.

Mittbackar och målvakter brukar ändå kunna kunna klara sig riktigt bra upp i åldrarna.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-25 10:45
den oumbärlige//

Det ända rimliga är att Wiken ville ge igen för gammal ost, förra gången kontraktet gick ut fick han ju själv be om en tid.

Två år, annars får det vara, bara spekulation, men vem vet? Min dröm hade varit en förlängning på ett år och minst tre med Berra, sedan spelat in Berra. Men nu är han nog tyvärr förlorad.

Ett år med min gamle favorit Nordback känns sådär, kan ju vara för lång och trogen tjänst.
Örebro Grixx
2010-06-25 10:34
D. McGrain/ Instämmer,det känns logiskt med förlängningarna. Inte slår jag kullerbytta över kontrakten men det känns ok. Vi har lite för många åldersmän som är bra...därom (bra,alltså) tvistar de lärde..och de mindre lärde;-)

I dagens ÖSK är nog Nobbe den som lever farligast spec när Kilen är i toppnivå igen...men fötterna är akilleshälen. Skulle det problemet bli värre så är det Kilen som balanserar...som tränare vill man säkert både äta(spela) kakan och spara den för utifall. Problemet är ekonomi som alltid och på så många parametrar att de är för många att diskutera en midsommarafton som denna.

I vart fall så är balansen kontinuitet och förändringar svår, vare sig det handlar om spelrörelser på plan eller spelarrörelser mellan att ta in ny spelare eller låta den som fungerar fortsätta.

Man vet vad man har men inte hur den man får funkar. Några kommer att få spela längre än de borde och några kommer att få för få chanser...om några chanser överhuvudtaget.

...och vissa supportrar säger att det är fel agerat och andra rätt agerat...och i efterhand, ibland med facit i hand, så begär några syndernas förlåtelse och medger att de hade fel;-)

En riktig trevlig Midsommar på er alla och för alla VM-soffliggare ut och rör på er, gärna med små grodornahopp:-)

...för visst är det så att som ÖSK-are får man aldrig förlora HOPPET på guld!!!!
Örebro D. McGrain
2010-06-25 08:58
Att ÖSK förlänger med lagkaptenen (=nyckelspelare) är naturligt även om jag personligen hade sett att de skickat iväg Nobbe. Men en utav lagets bäste spelare Wiken är väl självklar att förlänga??!! Bara trevligt om ngn (typ Berra) ännu bättre konkurrerar ut han men idag finns denne inte.
Örebro den oumbärlige
2010-06-25 03:03
att ge Wiken 2 år och inte ha mer att erbjuda än så till Barsom känns konstigt så här i efterhand. Överhuvudtaget konstigt att erbjuda mer än ett år, som om han helt plötsligt skulle dra till ny klubb och lämna sitt kära mäklarjobb? Om nu Wiken skulle sjunka i kvalitet något otroligt från nuvarande form, till där han var ibland innan Almebäck kom (Micke har faktiskt blivit ett lyft för Magnus), så har ÖSK skjutit sig i foten.

När man inte lyckas signa kvalitetspelare under 30 på längre än 3 år max så pratar man om att det krävs två för att dansa, med andra ord att klubben dansar efter spelarens vissla. Istället för att dra nytta av visslan i samma läge fast tvärtom med spelare som absolut vill vara kvar och inte har proffsintentioner och som närmar sig pension. Dessa ger man istället kontrakt på mer än vad som behövs.

Nu undrar jag bara varför det dröjer för signa Anttonen, trots lokalanknytningen är det trots allt en spelare som lätt kan vara intressant för andra klubbar. Sen vimlar det inte utav bra ytterbackar.

Jag tror dock det kommer gå bra där, både Patrik och Wowoah lär krita nytt, Khilen oxå. Även Westman om han lyckas bli frisk och hel till vinterlägret. Kontinuitet är ju viktigt för Sixten men vi får hoppas att Ale, Nordin, Almebäck och Astvald stannar lite ytterliggare, Alven oxå, för om inte så står vi inför en svår och direkt generationsväxling. Ungdomarna måste spelas in i seriematcher och cuper redan nu.
Örebro ÖSK öster
2010-06-24 23:41
Ämne: Är det nån som vet v....
J-Södras webbplats säger följande:
Ståplats 16 år och uppåt : 100:-
Studerande med studentleg.: 60:-
Ståplats 8-15år : 60:-

Med lite tur är det samma priser för cuppen.

Vi ses i Jönköping! Snart bara en vecka kvar!
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-24 23:30
KvT//

Inte säker, men antar det eftersom den första matchen tog tre dagar ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-24 23:29
KvT//

Det var förövrigt en svensk domare under hela matchen, han fick bl.a en kristalskål för sin insatts!
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-24 23:26
ÖSK-Karl// Oj! Ska han in i morgon i nästa match?
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-24 23:26
Misstänker att ÖSK tror att Roni drar i sommar och därför behåller Belle i provträning. Men det har ju iofs ni kloka forum-medlemmar räknat ut för länge sen.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-24 23:25
KvT//

70-68 till Amerikanen!

Svårslaget rekord.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-24 23:22
Off topic: Nån som vet hur det gått i evighetsmatchen i Wimbledon?
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-24 23:21
ÖSK KRILLE//Ja tusan den översättningen suger ju ;)
AIK Saywee
2010-06-24 23:15
Edit hälsar att det blev dubbelfel ....
AIK Saywee
2010-06-24 23:13
Ämne: Jag håller mig mycke....ÖSK KRILLE, instämmer med dig och ditt inlägg till minst 100 procent ....
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-24 23:11
Kurt von Traat//
Ok :). Bättre än ingenting.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-24 23:09
Kurt von Traat//

Ja Nordback tycker jag inte varit så bra det senaste året. Kihlen har ju varit klasser bättre än Nobbe fast han är 37år gammal.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-24 23:07
ÖSK KRILLE//Dålig goggle översättning ;)

Nitton år gammal Tero Mäntylä är redan drömmer om en liten pojke dig för att få professionell fotboll. Målet är åter närmare när Mäntylä resa till Sverige för att testa. TP-Seinäjoki ökas nästa vecka för att visa den kompetens som Örebro SK: s rankas för andra gången.
Den svenska ligan lockar Tero Mäntylä Eglannissa Efter år spenderas.
- Lite är ett stort kliv framåt. Inte för stora steg på samma gång, en ung fotbollsspelare säger.
Testet är främst en fyradagarsvecka i repetitionerna. Övervägas på grundval av deras lämplighet för Mäntylä laget led.
- Hur gör jag, hur man följa de egenskaper min kärlek, tänkte att jag kunde enas om i laget, Mäntylä visa en lista över utbildningsmålen.
Tero Mäntylä yltäekseen anser att en professionell nödvändigtvis behöver inte åka utomlands först. Kotiimaisesta Prediction League yrkesverksamma har utvecklats, till exempel, Jari Litmanen och Sami Hyypiä.
- Finlands genom den vägen är öppen, säger Mäntylä.

Han själv trodde att hans karriär utomlands i form av gameplay är bra.
- Nu återstår att se om det var rätt lösning eller inte.
Pohjanmaa YLE
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-24 23:02
KvT//

Håller med, mycket överraskande förlängningar och troligen dödsstöten för Berra.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-24 22:54
Ämne: Jag håller mig mycke....
ÖSK KRILLE //Mina åsikter i ett nötskal
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-24 22:53
Dubbel
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-24 21:55
Intervju med Tero Mäntylä i Finska YLE.

Någon som kan finska? :)
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-24 21:42
Ascoli jagar Porokara.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-24 21:28
Jag håller mig mycket tveksam till Nordback. Varför inte satsa på någon yngre?

jag tycker att Wikström håller än. Men hade det inte varit bättre att satsa på Berra?

ÖSK har 7 spelare i truppen som är 30år och uppåt.
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-24 20:55
Saywee //Kan du inte skicka ett gäng vuvuzelor till mig? Jag tänkte ta med mig en skolklass på nästa hemmamatch ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-24 20:52
Krontorps //Överraskande att Wiken förlänger då han tidigare gett signaler att detta är hans sista säsong. Samtidigt är nog detta också dödstöten för Berra. Han tar inte ett år till på bänken.

1Nordback måste jag säga att jag i princip känner mig tveksam till. Men det känns som om ÖSK försöker bygga upp en föryngrings-trio bakom de nuvarande. Både Ale och Nordin kan försvinna med kort varsel och Kilen sjunger på sista versen. Även om man aldrig skall säga aldrig med honom för 2011. Så förmodligen vill man behålla Nordback pga av rutinen.

Det sämsta som kan hända tror jag är att t ex Ale försvinner och man börjar gå på Nor-Kil-Ger igen. Känns som backa ett steg.
AIK Saywee
2010-06-24 20:08
Krontorps, tur att det inte är fyraåriga kontrakt, med de "gamla rävarna".

Killarna är bra, men om man vill föryngra och planera för framtida segrar, så undrar jag hur klubben tänker och "funderar".

You never know!
Örebro Krontorps
2010-06-24 17:16
Nordback och Wiken förlänger
Annons: