/fotboll/osk/forum/4844.aspx/fotboll/osk/forum/4844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-29 17:59
Mohamed Bangura har gjort 8 matcher och 10 mål för Värnamo, om man ska tro denna sida.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-06-29 17:55
Anfallare från Sierra Leone - ÖSK:s näste provspelare .
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-29 16:35

Haginge kickad
Örebro Bat Back
2010-06-29 15:10
http://fotboll.expressen.se/VM2010/1.2045236/djurgarden-rensar-i-spelartruppen
Örebro Kubatown
2010-06-29 14:29
Prio ett för Ösk är ju och hitta en anfallare som kan gå in direkt i startelvan efter att Kim Olsen lämnat. Den som jag tror kommer göra störst under och föra Ösk vidare i toppen och mot europa är Ailton Almeida. Vi har ingen i truppen som erfarenhet av större turnerningar och för att bygga långsiktigt behövs en viktig kugge, erfarenheten av större turneringar.
En som båda kan hota i djupled och i boxen vore ju en drömm som slog in. Paulinho är bra i boxen men utanför den är han temligen osynlig.

Om vi kunde sälja Porokar och få loss lite kapital skulle ett lån/köp var en grymm förstärkning inför hösten.

Det är i anfallet som det är sämst ställt dels för att vi inte har någon målspruta. Ailton skulle vara den!

Om vi säljer Porokara och köper Ailton fattas det ändå en på vänsterytter. Köp en billig spelare typ Henri Belle eller ngn.
Örebro Hertig_Karl
2010-06-29 14:00
Hittade svaret själv i papperstidningen. 18:00 börjar matchen och NA rapporterar!
Örebro Hertig_Karl
2010-06-29 13:56
Vilken tid börjar matchen idag? Rapportering på NA? Ojojoj vilken abstinens man har efter matcher med de svartvita eleganterna...
Örebro Grixx
2010-06-29 13:54
Va VM?..har jag missat något?
Vilken kanal sänder?
Örebro den oumbärlige
2010-06-29 12:48
LoL, Bengtsson är ett alternativ för ÖSK om han kan tänka sig spela ytterback och ibland sitta bänk...
Örebro Thlumman
2010-06-29 11:58
Trolig startelva mot Jönköping?
Ska ner på fredag :))))
Örebro pemo
2010-06-29 10:04
Ämne: Nu börjar jag så små....
Håller fullständigt med. Längtar till fredag och den spännande cup-matchen i "Lagrell-land". Har fått nog av alla primadonnor på TV som får såååå ont så fort någon tittar på dem.

Att AIK vill sälja Mutumba och Bojan kan jag förstå, men att någon vill köpa dem är ett större mysterium.

Basse till VSK? Enligt VLT verkar det vara en möjlighet. Tar de över hans lön då? För de har knappast råd att köpa ut honom.

I dag får tydligen alla spela som är med på träninglägret. Betyder det att även Berra får göra avtryck på det Åländska fastlandet?

Blir det bästa tänkbara lag mot Jönköping?

Vad gäller för oss med årskort om det blir MFF hemma i cupen?
Örebro Sekt. E
2010-06-29 09:32
Nu börjar jag så smått att tröttna på vm och vill se matcher som betyder något igen.
Örebro Grohl
2010-06-29 08:35
Jag tror inte Rasmus är så sugen på att komma hit och "konkurrera om mittbacksplats". En sån kille skulle peta Wiken all världens väg, men självklart är det en helt och fullt totalt orimlig värvning.
Örebro TIC-TAC
2010-06-28 22:42
Rasmus Bengtsson tackade nej till förlängning med Herta. Kanske vore något att försöka få hem.
Han var ju riktigt bra i TFF innan han stack.
Kan säkert konkurrera om mittbacksplats och kanske även spela ytterback. Sedan är det en fråga om vad han skall ha pengamässigt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-06-28 21:56
ÖSK öster//

He,he, då är det väl dax för Kubanerna att damma av jätteflaggan med den småländske djävulen avbildad med horn och allt. ;)
Örebro Sekt. E
2010-06-28 21:36
Det verkar vara lite turbulent i Solna...
Örebro apskallen
2010-06-28 16:21
BBB//
AIK blir av med en tjötskalle (Bojan) som mest sprider dålig stämning vid minsta motgång. Mutumba har ju heller inte levererat i år och har väl lidit lite av hybris. Att de inte är önskade av nya tränaren säger väl egentligen allt, jag tror detta gör AIK till ett bättre lag.

Ser förresten att folk fortfarande har hängt upp sig på kinapuffen Barsom (sorry, kan verkligen inte köpa att han sågs som en BOMB). Kan han inte lyfta Syrianska mer än han gjort hittills så var det för väl att vi inte signade honom.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-06-28 15:32
ojojoj, hur ska det gå för AIK?
Jönköpings Södra Chesney
2010-06-28 14:56
Natuligtvis gör han det, han är en stor Södrasupporter.
Välkomna till Vallen på Fredag
Örebro ÖSK öster
2010-06-28 11:33
Lagrell, dyker du upp på Stadsparksvallen på fredag?
Örebro Schmacke
2010-06-28 08:34
Kurt von Traatt:
Pratade med några jobbarkompisar om det i morse. Dom trodde att dom mest signade honom för att han är bra kompis med Bamberg, vars kontrakt går ut efter den här säsongen. Förhandlingarna där går tydligen lite segt, och nu när Bamberg fått "tillbaka" sin kompis hoppas man att han ska skriva på ett nytt kontrakt ganska snart.

Vet dock inte om det ligger någon sanning i detta. Det är väl mest ett rykte från Peking-trakten.
Wivallius
2010-06-28 08:17
Svartvita laget vann mot england :-D
Örebro Kurt von Traatt
2010-06-27 21:34
Norrköping köper tillbaka Bruno Santos. Pekings forwardbesättning som redan innan Bruno producerar mest mål av alla i SE spetsas ytterliggare.

Bosse Pettersson sa att det stora misstaget IFK gjorde när de gick upp var att satsa på att förstärka offensiven och glömde försvaret. Tycker det verkar som om de gått in i samma spår igen.

Klubben har också ändrat sin målsättning nu från "Topp 10" till "Allsvensk målsättning".

Och det är klart att det vore jätteroligt att få tillbaka matcherna mot Peking.
Örebro den oumbärlige
2010-06-27 21:12
DaSa//

Aa, satsning.
Örebro DaSa
2010-06-27 18:10
Ngn som vet om det är möjligt att boka upp säsongskortet för nästa säsong redan nu? Med satsningen som nyss startat med nya kontrakt till Nobbe och Wikström så har jag redan börjat längta:)

Vore ju jävligt intressant att veta hur de resonerar. Det enda bra jag ser med förlängningen av Nobbe är att det bara är ett år. Jag skulle kunna tänka mig att de (styrelse/sportchef) resonerar så att de hoppas att Berger/Nilsson skall ta den defensiva rollen och sedan om de inte håller eller blir skadade så har de Nobbe som back-up. Tror att Nobbe accepterar den rollen bättre än Kihlen, plus att Kihlen kanske kostar mycket mera i lön.

Angående Wiken så kan man verkligen undra varför han fick två år?! Ett år tycker jag är okey.

Skall bli intressant att se vilka fler som kommer på provspel i sommar. Vore trevligt med en ung lovande ytter eller en grym mittback.
Örebro Magister mundi sum
2010-06-27 11:30
Elfsborgmatchen är tyvärr den enda jag kan åka på, men paketet är verkligen billigt
Örebro _Adde_
2010-06-27 09:53
Vill passa på att hylla Kubanerna för det grymma arbete de lagt ner för att kunna erbjuda "Sjöborgpaketet"!! Sjukt bra grej, när jag berättade om detta för mina vänner där jag bor häpnade de bara över hur billigt det var!

Så kom igen Örebroare, bättre än såhär blir det inte!!
Örebro osarn
2010-06-27 00:29
Kom igen nu, anmäl er till bortamatcherna! Främst Elfsborg om man nu av någon anledning inte pallar alla.
Örebro den oumbärlige
2010-06-26 16:39
Sersant// Westman, Wowoah, Oskar, Jidsjö, Kihlen och nu också Nurme :)
Örebro Sersant
2010-06-26 14:59
Vilka spelare har fortfarande utgående kontrakt? Anttonen, Porokara...?
Annons: