/fotboll/osk/forum/4842.aspx/fotboll/osk/forum/4842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godfoten
2010-07-05 12:48
Var det denna veckan Värnamo-Bangura skulle träna med ÖSK?
Örebro Henke(Old Boys)
2010-07-05 12:44
Ämne: Lite Off-topic: men ....
tänkte samma sak,idioti.
Örebro ÖSK-Janne
2010-07-05 12:18
Lite Off-topic: men hur tänker NA när dom ringer till förbundet och tipsar om att Holmlund ev har coachat KIF via telefon!?!? Gör NA precis allt de kan för att sätta dit dom lokala klubbarna!?!?!
Ljungskile Glimman
2010-07-05 12:02
Godfoten//

Ja, i dagens lokaltidning säger Erik att han trivs i LSK och kan tänka sig att lånas ut säsongen ut. LSK och ÖSK ska förhandla denna veckan, så får vi se.

Kolla länktipset också, ca 1:12 in gör Erik mål.

Ja, Smedberg-Dalence och Josemar är våra bästa spelare än så länge. Vem vet vad som sker framöver? Kul att samarbetet ser lyckat ut iaf.
Örebro Grixx
2010-07-05 11:38
Inget är omöjligt. Om det stämmer som Karl säger så kan väl AIK ligga hyggligt till om pengarna är de rätta..men det finns ju andra med slantar.

...eller lag som har en försäljning på gång och som rekar. Skulle jut sitta snyggt med Mjällby eller Gais;-)

...men just nu är vi ett topplag så varför lämna för något som just nu är sämre...men money talks/rules. Det behöver int bara styras från spelare/agent utan andra intressenter som behöver casha in finns ju....
Örebro frrreddo
2010-07-05 11:31
är väll möjligt att gerzic kan vara på väg bort,
men till ajk??? han borde väll ha högre ambitioner??

såg nu att artikeln var från -08 haha
Örebro Var är Boniek Maruti på plan?
2010-07-05 10:49
Black rat/ Nordin kommer ALDRIG gå till er, varför skulle han gå till er? ni har världens kaos i eran förening och varför byta toppen mot botten?
du försöker bara skapa en diskussion på forumet med dina löjliga påståenden.
Ortiz måste ersättas? ersätt eran styrelse istället.
AIK BLACK RAT
2010-07-05 10:46
ÖSK -Karl //
Jag har hört en fågel kvittra, det har ju varit på g länge nu. Ortiz måste ersättas.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-07-05 10:43
Ämne: Rudolf....//

Och ....
ÖSK-Karl// Vi slog GIF S med 5-1 tror jag att det var, år 2002. Men, det var innan Mambo Mumba. Så det kanske är de andra kenyanerna du tänker på? MFF slog vi med 2-1 i cupen 2004 det år som sedan slutade så dystert..
Örebro Sekt. E
2010-07-05 09:57
Vilken tid är matchen på lördag?
Örebro Sekt. E
2010-07-05 09:55
Man vill gärna tro att tiden då vi sålde till andra allsvenska lag är över för en stund. Vad jag förstår är väl ekonomin såpass i ordning att vi inte sitter i någon sjö.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-05 08:45
Rudolf....//

Och om mitt minne inte sviker mig helt så slog vi MFF i Cupmatchen vi innan den mot HBK hade hemma, för ett antal år sedan med 5-0 eller 5-1. Tror det var Mambo Mumba som hade stor show bl.a.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-07-04 23:00
Godfoten// Hur kunde jag glömma den härliga matchen!? Det var förresten i den matchen som Jag såg Erkan Nilsson första gången. Tror han bara var 17-18 år då men visade ändå upp ett moget spel.

Edit: Såg att han är född 89, så han var lite äldre än jag trodde.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-04 22:41
DaSa//

Stämmer, han har sagt att han aldrig skulle gå till en annan svensk klubb, men, men, money talks.
Örebro DaSa
2010-07-04 22:21
ÖSK-Karl// Jag skulle nog gissa att IFK skulle kunna vara intresserade. De är i behov av en kreativ mittfältare. Annars är det väl MFF och Elfsborg som har pengarna, eventuellt AIK som en dark-horse...

Men har för mig att jag läst att Nordin inte vill gå till en annan svensk klubb. Om han skulle gå så hoppas jag att vi får minst 6-7 mille.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-04 22:12
Aspen//

Ja, vad jag njöt av att just Erik Nilsson stänkte in den första mot Degen idag ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-04 22:09
DaSa//

Jag tror inte Kilen själv vill fortsätta, hörde att han fått erbjudande om ett bra jobb efter säsongen.

Sedan är det ju möjligt att Nordin alt. Bedoya eller båda säljs snart. Går ett rykte om att ÖSK skall fått en mycket bra erbjudande på Nordin från en svensk klubb, men det väljer jag att inte tro på.
Örebro Godfoten
2010-07-04 22:06
Rudolf/

Minnet är säkert bra, men kort? 3-0 mot HBK hemma förra året. Emrax2 och Bedoya :)
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-04 22:04
Jag hade hellre sätt en förlägning med Kihlen än med Nobbe faktiskt.
Örebro Godfoten
2010-07-04 22:04
Glimman//

Tycker det vore allra bästa scenario för Erik, er och oss. Bättre med kontinuerlig speltid i ett av superettans bästa lag än inhopp här och där i allsvenskan. För han petear inte Bedoya och Gerzic i nuläget. Risk dock att Sixten ser Erik som bästa alternativ till Porokara på vänsterkanten och då kanske en utlåning är omöjlig.

Skitkul att han gör det bra för er. Kanske kan vi göra fler dealar i framtiden. Smedberg-Dalence och er brasse mittback känns riktigt intressanta och är (väl?) allsvenskt material?
Örebro DaSa
2010-07-04 22:00
Aspen// Antagligen. Men vad har hänt med Kihlen? Skadad eller uppgiven då Nobbe fick förlängt och inte han?

Tror ni att vi kommer att få se Kihlen i Degerfors nästa år? Inte omöjligt...
Ljungskile Glimman
2010-07-04 21:58
Ja, Erik har gjort två mål och två assist på sex matcher. Det är mer än godkänt!
Jag hoppas så klart att vi kan få låna honom året ut. Men vi får se vad som händer.
Örebro DaSa
2010-07-04 21:58
Ämne: ÖSK har just nu 10 m....
Jag skulle gissa att Lundholm, Per J och Kihlen är borta till 2011. Sen skulle jag gärna se att Skoglund lånades ut till SE klubb under 2011. Då är det "bara" sex mittfältare kvar.

Tror inte att vi kommer att få ngn mittfältare såld under detta uppehåll. Skulle vara till vintern om Nordin eller Bedoya gör en grym höst.
Örebro Aspen
2010-07-04 21:57
ÖSK KRILLE//Gissa var vår tränare spelade i för position
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-07-04 21:56
Ska bli riktigt skoj med en cupmatch på hemmaplan. Kommer faktiskt inte ihåg när vi "cuppade" hemma senast.
Örebro Aspen
2010-07-04 21:56
DaSa//Nobbe i i startelvan pga kontinutetsprincipen, inte pga förmåga ?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-04 21:54
ÖSK har just nu 10 mittfältare!

Alejandro Bedoya
Erik Nilsson
Fredrik Nordback
Gustaf Lindholm
Johannes Skoglund
Magnus Kihlberg
Nordin Gerzic
Per Johansson
Emil Berger
Astrit Ajdarevic

Snacka om konkurrens!
Örebro jappel
2010-07-04 21:44
Ämne: Är det hemma eller b....
Hemma.
FORZA ÖREBRO!
2010-07-04 21:41
Är det hemma eller borta vi spelar mot Mjällby (svenska cupen) ?
Örebro S E
2010-07-04 21:39
ÖSK sitter nog i en jobbig sits just nu. Är inte det internationella transferfönstret öppet till slutet av augusti medan Sveriges stänger sista juli? Det finns ju en risk att ÖSK förlorar ett par spelare efter sista juli vilket gör att man måste chansa/planera för vad som kan komma skall. (Man kanske vet nåt redan?)

Hur som; välkommen Astrit, må du spela bra och göra många strutar i ÖSK dressen.
Annons: