/fotboll/osk/forum/4838.aspx/fotboll/osk/forum/4838.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-04 19:35
Välkommen till ÖSK Astrit Ajdarevic!
Örebro Aspen
2010-07-04 19:28
Mål av Erik Nilsson i Ljungskile. Surt för Degen att en ÖSK:are gör mål
Örebro DaSa
2010-07-04 19:24
Vad kul med Astrit, jag tror han kan bli en riktig klasspelare i ÖSK. Skall bli spännande att se hur ÖSKs mittfältstrio kommer att se ut säsongen 2011, känns som det kommer bli hård konkurrens. Bedoya och Nordin är nog självskrivna om de är med men sen så tror jag att Nobbe, Atrit och Erik kommer att slåss om den tredja platsen. Detta medför ju även att spelare som Berger, Per J och Skoglund antagligen kommer att få problem med att få speltid.

Var även kul att vi gick vidare i cupen, men det bästa med den vinsten var ju att Paulinho gjorde två mål. Om vi får igång honom att han snittar 0.5-1 mål per match då kan vi nog utmana om guldet. Det som talar emot är att ÖSK alltid börjar förlora när vi närmar oss toppen och det som talar för är att vi är ett "höstlag". Man börjar längta till dubbelmötet mot Elfsborg nu...
Örebro jappel
2010-07-04 19:21
Ämne: Ämne: Erik Ni....
Välkommen till Örebro SK Astrit!
Hoppas det blir ett givande sammarbete.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-04 19:20
Jag skulle inte bli förvånad om Mohamed Bangura får ett kontrakt med ÖSK.
Örebro Godfoten
2010-07-04 19:20
Fan vad underbart Erik! Inte nog med att han gör bra ifrån sig. Han gör mål mot Degerfors också! Men undrar vad som är bäst för han framöver. Kontinuerlig speltid i Superettan eller inhopp och träning med ÖSK (har svårt att se honom peta Porokara/Bedoya/Gerzic).

Örebro jappel
2010-07-04 19:18
Ämne: Erik Nilsson fortsät....
och han tackar för förtroendet genom att göra 1-0 till LSK. Bra där.
Örebro 36310099B
2010-07-04 19:18
Ämne: Erik Nilsson fortsät....
Och nu har samme Erik gjort matchens första mål. 1-0 till LSK hemma mot Degefors, i den 54:e minuten.
Örebro Kubatown
2010-07-04 18:50
Nu har Bangura gjort 2 mål till och är uppe i 13 mål på 12 matcher, och det är bara halvtid.
FORZA ÖREBRO!
2010-07-04 18:40
Välkommen till ÖSK Ajdarevic!
Örebro Aspen
2010-07-04 18:23
Erik Nilsson fortsätter i Ljungskile. Spelar idag mot våra kompisar i Degerfors. Berger inte med.
Örebro Kubatown
2010-07-04 18:15
Weeeeeeeeeeee!!!
Örebro Ropesin
2010-07-04 17:53
Spontant så känns ju Mjällby bättre än Malmö, vi har otroligt svårt mot Malmö. Trots förlusten hemma senast så är Mjällby ett lag vi ska kunna besegra, speciellt på hemmaplan. El Kabir får vi givetvis se upp med, fyra mål i dag och självförtroendet lär det inte vara något fel på. Å andra sidan har vi Paulinho som lär vara fortsatt målsugen. En match i matchen där: Paulinho - El Kabir.
Örebro Aspen
2010-07-04 17:43
Det finns all anledning att visa Mjällby respekt inför nästa lördag.
Örebro Godfoten
2010-07-04 17:41
4-1 och El-Kabir har gjort alla Maifs mål. Hoppas han blir såld eller är avstängd i kvarsfinalen. :)
Örebro Aspen
2010-07-04 17:20
Direktrapportering på SR
Örebro Aspen
2010-07-04 17:18
3-0 just nu för Mjällby
Örebro Pintorp
2010-07-04 17:18
Jaha, Mjällby i kvarten då. Ska bli gött att ta ner dem på jorden efter den snöpliga hemmaförlusten sist.
Örebro Kronblom
2010-07-04 16:52
Ämne: SE//
Håller med. Ma....
visst är det så,blir tufft oavsett om man möter Mjällby llr Malmö men ÖSK har haft så fruktansvärt svårt för Malmö de senaste åren så att Mjällby ändå är att föredra.Nu får ÖSK hemmamatch i kvarten så att man kan få revansch för den usla matchen mot Mjällby i våras!
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-04 15:08
Ser man över linjen Porokara-Nordin-Bedoya-Kilen-Nordback-Astvald så ser man en linje av spelare som idag bildar ryggraden i ÖSK anfallsspel och mittfält.

Jag tror ÖSK räknar med att minst tre av dessa är borta inom 1 dag till 1 1/2 säsong. Kanske ännu fler. Om de blir sålda, lägger av eller går som Bosman är egalt.

Det är här spelare som Ajdarevic, Berger och Skoglund kommer in i bilden.

Erik har jag haft höga förhoppningar om men tycker inte han fått den skjuts i utvecklingen jag trodde han skulle få i år. Bara att hoppas att han råkat hamnat på en platå och att det skjuter iväg igen.

Så vad ÖSK gör är att man håller på bygger upp generationsväxlare för mittfältet (ok några av dem är inte direkt lastgamla som Bedoya och så men det är ändå spelare som måste ersättas om de lämnar) och jag tycker det är en klok strategi. Iställer för att vänta tills spelare sticker och då gå ut med värvarhåven som värvar man ungt och lovande redan nu på spelare man tror på. Jämför man Berger-Skoglund-Ajdarevic så ser man faktist vissa likheter med trion Bedoy-Kilen-Nordin.

Sen kan säkert någon av dem floppa men det får man kalkylera med.

Högsta prio därefter måste bli en vänster och en central forward. Den centrala måste vara en färdig klasspelare om ÖSK ska befästa ambitionen att bli ett topplag. Då har jag räknat med att Paulinho lämnar efter säsongen.

Per Johansson måste helt göras om till back annars tror jag inte han har någon framtid i ÖSK. Han måste komma ur "Hjälp-gumme-rollen" och få fokusera på en ytterbacksplats.
Örebro Grixx
2010-07-04 14:48
Känns lättare med Mjällby...dock känns jobbigt att förlora mot dom... och tusan så mycket roligare att spöa MFF..så det är bara att ta emot motståndaren med jämnmod;-)
Örebro Godfoten
2010-07-04 14:03
SE//
Håller med. Malmö undviks helst för min del snarare än att jag vill ha Mjällby.
Örebro S E
2010-07-04 12:21
Jag vet inte vilka som är bäst att möta i cupen, men vi har så fruktansvärt svårt för Malmö. Vi har förlorat mot båda i år, men det lutar åt Mjällby för min del. Go Mjällby.
Örebro Godfoten
2010-07-04 07:43
Sköna kvartsfinaler i VM. Tyskland-Argentina (wow Tyskland), Spanien-Paraguy (drama). Ghana-Uruguay (vilken j-a avslutning) och Holland-Brasilien.

Hoppas att ÖSK-MFF/Maif blir lika underhållande.
Örebro Conjuration ★
2010-07-04 01:53
Tack så mycket redaktionen!
Wivallius
2010-07-03 22:59
Svartvita laget vann med 4-0 mot Argentina! :-D
Centralred
2010-07-03 18:40
"Gnagare_svin" har förpestat tillvaron på mängder av forum i dag och samtliga hans inlägg (därmed svar till honom också) är enbart skrivna för att provocera och raderas självklart.

Tack för dig.
Örebro Grixx
2010-07-03 15:57
Konstigt system de kör under VM. Finalmatchen börjar nu!...och ändå har inte alla kvartar eller semi spelats än...jäkla konstigt upplägg;-)
Örebro Zacharin
2010-07-03 14:34
Trevlig match och en skön kväll på vackra Stadsparksvallen. J-Södra bjöd bra motstånd första halvlek och våra ytterbackar släppte till ett par lägen. Wowoah drällde nåt otroligt med bollen gång på gång på gång. I andra gick ÖSK ifrån med bättre tempo, bollbehandling och passningsspel. Två kliniska avslut av Paulinho avgjorde och med lite skärpa i framspelningarna kunde det ha blivit ytterligare ett par mål.
Örebro Grixx
2010-07-03 13:59
En känsla som är positiv är att spelarnivåer vi tidigare varit nöjda med inte räcker för dagens ÖSK.

Sedan vet man aldrig exakt hur bra den nye spelaren kommer att passa in.

Det köps spelare för massor med miljoner hos lag som har scoutkostnader som överstiger hela vår budget...och som ändå blir missköp.

så en viss chanstagning blir det alltid. Kompetensen hos en ung utvecklingsbar spelare är mer chansning än hos en etablerad...och så faller det igen med åldern och man vet inte riktigt var spelaren står...det kan falla fort.Däremot är det alltid svårare veta hur spelaren passar in i laget.

...men chansningar som dyrköp ala Hammarby/Djurgården hoppas jag att vi slipper. Inga sådana takter som hybrisbaseras och tanken att "det löser sig alltid" eller "vi är osårbara" kryper på styrelser och spec nya offensiva ledamöter som vill att det händer saker.
Annons: