/fotboll/osk/forum/4835.aspx/fotboll/osk/forum/4835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2010-07-06 16:45
skogis90//Bara dumheter att skriva sådana inlägg av dig.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-07-06 16:30
Nu verkar det vara klart att kvartsfinalen spelas på lördag klockan 17.00.
Örebro Aspen
2010-07-06 16:21
skogis90//Har du bevis för att dom är värre än bajen? Skämt åsido försök skapa en positiv stämning i stället. Det tjänar både Degen och ÖSK på.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-07-06 16:00
Hoppas verkligen inte att El Kabir blir avstängd. Det kommer kännas mycket bättre att slå Mjällby när man vet att dom har ställt upp med sitt bästa lag.
Örebro skogis90
2010-07-06 15:38
Blev ett himla liv på degerfors sida,när jag skrev att deras klack hade högst promillehalt av alla lag i superettan*L*...
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-06 15:13
Spelare som kan ge pengar och deras kontrakt tror jag är enligt följande efter denna säsong:

Porokara 0 år.

Berra 0 år.

Almebäck 1 år.

Erik Nilsson 1 år.

Bedoya 1 år.

Astvald 2 år.

Alvbåge 2 år.

Nordin 2 år.
Örebro Marta (hane)
2010-07-06 15:08
Är inte heller speciellt orolig för Alme. Om han ff spelade som i slutet av förra säsongen så skulle han nog försvunnit vips under första bästa fönster, men han har inte nåt den grad av stabilitet som behövs för det än.
Mer då rädd att Ale ska försvinna för en för låg summa.
Örebro pemo
2010-07-06 14:38
Hemvändarn// Varför skall Almebäck försvinna? Betänk att han är en mittback som inte ens är självskriven i U-21 landslaget.
För ÖSK är han en klippa med sin snabbhet, men som spelande mittback har han mycket kvar att lära. Möjligtvis finns det kanske någon annan allsvensk klubb som kan vara intresserad, men varför byta ner sig?
Eller sitter du med någon otäck inside?
Örebro Marta (hane)
2010-07-06 14:26
Hemvändarn/
Tror precis som du att vi kan komma att få fler assist från våra centrala spelare (både Nordin och Bedoya. Kim var en djupledsspelare av sällan skådat dåligt slag och det är så som dessa båda herrar gärna slår sina bollar.

Brinkewell
Gällande det ekonomiska för Poro, tror jag många hoppades på att han skulle generera pengar (även spelarinvest har väl en rejäl kaka på honom) och då vore det väl kul om man fick in lite på ngn spelare så att nya investeringar kan göras? Skrev även "rent ekonomiskt". Sedan kan man så klart räkna in publikintäkter som han genereat mm (men i det tror jag inte spelarinvest har så stort intresse, möjligen indirekt). Men tycker inte mitt resonemang är konstigt.

Stelig/
Tycker bara att det verkar lättare i många andra klubbar att skriva långa kontrakt. Tror dels det handlar om hur man förhandlar kontrakten (ex prestationsbaserat och med möjlighet till en ekonomisk stegring under vissa förutsättningar och dels om att ÖSK inte varit en klubb som man kunnat se som ett fönster ut mot Europa. ÖSK borde förhoppningsvis, iom sina resultat och möjlighet till spel i Europa snart vara i ett läge där det är gynnsamare för en ungdom att befinna sig i klubben.
Örebro Grixx
2010-07-06 14:12
kenya//Stjärna och stjärna...

När Nordin är borta så märks det tydligt. Nu verkar han också vara i fenomenal form.

Jävligt bra är han även om han inte är som Messi;-)...och ett stort avbräck när han går.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-06 14:10
Örebroare i STHLM//

Jag ifrågasätter att spelare kan bli avstängda bara för att de får rött i en träningsmatch, ofta används ju också domare i träningsmatcher som annars enbart får dömma i ettan eller tvåan.

Jag kan förstå det om det är en mycket grov händelse som att medvetet skada en annan spelare.
Örebro Aspen
2010-07-06 13:44
Brinkewall//Man måste helst han plus mellan intäkter för sålda resp. köpta spelare.
Klubben måste stå på tre ben: sportligt, ekonomiskt och ungdomsverksamhet

Annars sjunker man genom seriesystemet.
Örebro kenya
2010-07-06 13:41
Släpp Nordin nu om det finns intresse. Kommer aldrig bli någon stjärna av honom. Bedoya är bättre redan idag och ser större potentintal i Erik Nilsson.

Astrit vill jag inte uttala mig om då jag inte sett honom tillräckligt. Både han och Nordin är forna ungdomsproffs så det går säkert minst jämt ut i spelkvalité. Förhoppningsvis kan Astrit övertyga med fler ass och mål än vad Nordin bidragit med.
Örebro Örebroare i STHLM
2010-07-06 13:14
ÖSK-Karl:

Skulle vara rätt så verkningslöst om El-Kabir blir avstängd i nästa träningsmatch.
Örebro Brinkewall
2010-07-06 13:01

Man kan inte säga att klubben går med "förlust" bara för att en spelare inte säljs utan går gratis som Bosman. I många fall tar klubben detta i beaktande när spelaren köps in / värvas.

Det absolut viktigaste är vad spelaren presterar i klubben, inte vad denne genererar i eventuell försäljning. Bra prestationer på planen ger så mycket mer i värde och dessutom över en längre tid.
Örebro Stelig
2010-07-06 12:43
Ämne: Den oumbärlige/
Kan....
Många klagar på att Ösk inte tecknar långa avtal, dock är det ju 2 parter som förhandlar, ska mycke till för att en ung spelare med en agent i ryggen tecknar nått längre avtal.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-06 12:09
Marta (hane)//
Ja Porokara kommer gå som bosman i vinter. Jag tycker ÖSK skulle förlängt redan förra sommaren med Porokara.
Örebro hemvändarn
2010-07-06 12:08
Om Nordin är intresserad av andra svenska klubbar pga lönen så borde väl detta gå att ordna. ÖSK rustar ju helt klart med ersättare och lär knappast hindra honom från att gå utomlands. Man gör bra saker på och vid sidan av planen samt att han hela tiden har utvecklat sitt spel och blivit allt bättre och viktigare.

Jag tror dessutom att assistpoängen kommer bli fler och likaså målen frammåt med Paulinho som öppnar för ett bättre passningsspel i sista tredjedelen. Tyvärr kommer vi också släppa in fler mål när Almebäck försvinner, den karln är för bra för allsvenskan redan idag och får vi behålla honom under fönstret blir jag både förvånad och glad.
Örebro Marta (hane)
2010-07-06 12:05
ÖSK KRILLE/ Tror vi ska vara glada om vi ens kan få en halv mille för Poro under detta fönster. Tror dessutom Poro kommer vilja salta sitt kontrakt rätt fett för att överväga nytt kontrakt. Känns som hela han, rent ekonomiskt kommer att bli en förlustaffär eller +/- noll
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-06 11:35
hemvändarn//

Visst skulle det vara skönt att slippa El Kabir, men att få rött i träningsmatcher och sedan bli avstängd i tävlingsmatcher tycker jag är ett knepigt straff. Då skall det vara något riktigt fult överfall anser jag.
Örebro Var är Boniek Maruti på plan?
2010-07-06 10:59
Ämne: Jag tycker ÖSK ska g....
Ja eller Basse? längesen den karln nämndes på detta forum.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-06 10:21
Jag tycker ÖSK ska göra vad de kan för att försöka sälja Porokara i sommar. Bättre få några mille än inte ett öre alls. Men vem vill köpa Porokara i sommar när de vet att hans kontrakt går ut efter denna säsong?
Örebro hemvändarn
2010-07-06 09:50
El Kabir kan vara avstängd mot ÖSK.
Örebro Marta (hane)
2010-07-06 09:05
Den oumbärlige/
Kan vi addera Astvald till skaran? han sitter väl visserligen på ett aningen längre kontrakt, men är ändå en sådan jag skulle vilja se en ytterligare förlängning med. Ser inte att det finns en möjlighet att han kan misslyckas med att bli en storspelare om han nu inte blir skadad...
Örebro den oumbärlige
2010-07-06 00:49
Karlssson//

Om vi säger så här. Porokara är nog inte sugen på nytt kontrakt så länge han kan få ett bättre någon annanstans. En förlängning kommer bara ske om erbjudandena som trillar in är rent av sämre. Skulle han förlänga vore det en grym seger för ÖSK men som sagt, det är för sent att sitta och hoppas nu då han snart är fri att snacka med andra klubbar(?).

Denna situation med för lite betalt för bra spelare vars kontrakt är på väg ut är dessvärre en vanlig företeelse i ÖSK. Och tittar tillbaka blir det heller inte bättre. Ingen i vårens startelva sitter på något långvarigt kontrakt. 2,5 år är för mig inte så jätte great om vi ser till åldern på vissa. Sen får man alltid skala av 6-12 månader då deras värde sjunker markant när bosmanvibben närmar sig.

Jag är mer oroad för hur vi ska lyckas få betalt för Micke och Bedoya. Porokara tappa jag hoppet på i vintras, som max blir det kaffepengar nu. Men senaste året har Roni heller inte gjort skäl för att vara "nyckelspelare". Han är som bäst "bra", oftast bara duglig men ibland också medioker.
Örebro den oumbärlige
2010-07-06 00:41
Hatar när inläggen försvinner. Fuck.

Aja, Nordin drar inte om nya klubben är ett bättre val än ÖSK på alla plan. Han har dock pratat om "utlandet" ett längre tag, hur han var tvungen att bli bättre defensivt för locka till sig intresse.
Men dock bör ju nästan Bedoya vara mer intressant för proffsklubbar i Europa. Yngre, bättre poängspelare (säger inte bättre fotbollsspelare), och kontrakten dem i mellan bör ju vara snarlik med tanke på längden iaf.
Örebro den oumbärlige
2010-07-06 00:37
xx
Örebro Karlssson
2010-07-06 00:35
Situationen med en försäljning av Porokara är inte bra. Han sitter på ett utgående kontrakt som gör att det finns en risk att intresserade klubbar väntar tills att kontraktet gått ut för att sedan få honom som bosman. Om det skulle va någon som lägger ett bud på honom så får vi mindre pengar än om han hade haft ett flerårigt kontrakt. Som jag ser det bör vi förlänga med Porokara och sedan sälja honom nästa säsong. Jag vet inte om Porokara förhandlar med ÖSK om nytt kontrakt. Ur Porokaras synvinkel är det ju nästan bättre om han väntar säsongen ut för att då kunna välja vilken klubb han vill gå till. Men har han hjärta för ÖSK och vill lämna bör han göra det nu för att klubben ska få betalt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-05 22:22
Jag är långtifrån säker på att Nordin är påväg bort till en annan klubb i Sverige. Det krävs nog rätt stora pengar både till ÖSK och Nordin för att det skall hända.

Men med tanke på de två värvningarna av mittfältare är jag tveksam till att både Bedoya och Nordin spelar i ÖSK nästa år. Något måste vara i görningen. Det dräller ju av mittfältare i ÖSK just nu.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-05 22:12
BBB//

Tack, ja du vet hur det är med mitt minne ;) Men vi vann ändå!
Annons: