/fotboll/osk/forum/483.aspx/fotboll/osk/forum/483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling
2016-11-30 16:03
@Pedretti:

Stoppa pressarna!!
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-30 15:47
Idén att fylla västrastå var briljant, och hoppas man fortsätter så!

Men höstens publiksiffror och ett glest västrastå bekymrar mig lite.

Örebroarna är svårflirtade, när medaljchanserna avtar, skiter publiken i klubben oavsett de betalat ett abbonnemang, eller ej?
Örebro Pedretti
2016-11-30 15:47
ÖSK HAR FÖRLÄNGT ETT KONTRAKT!!...med en junior.

David Holm får sitt kontrakt förlängt över 2017 och jag måste säga att jag har inte riktigt hört talats om honom...
Örebro T8
2016-11-30 15:46
Simon Skrabb verkar på g till ÖSK. Agenten säger att han spelar i en fin klubb nästa år. Vet ni någon annan fin klubb? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nicknamn i ribban
2016-11-30 14:41
Vi "fiskade" efter årskort efter förra säsongen också. Jag tycker stämningen på ståplats talar sitt tydliga språk gällande resultatet av kampanjen. Hade laget fortsatt prestera på en hög nivå hade publiksiffrorna varit fina även på hösten, men så var inte fallet.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-30 13:43
Jag skrev att man "fiskar" efter årskort, samtidigt som man skriver att ekonomin är rekordstark.

Då behöver man ju inte redan nu ha "panik", det är bara att sansa sig lite och kanske kombinera en "annonsönskan" om årskortsförsäljningnär en eventuell bomb slagit ner över gamla fina Örebro.

Hursomhelst tycker jag att det är skönt att klubbens ekonomi är rekordstark.

Det var länge sedan det var så, tack Simon och Sköldis och alla andra som stöder vår fina klubb.

Keep on!
Örebro Trivseltorsten
2016-11-30 10:11
Tror vi kan ha förhoppningar om något bättre än Bertilsson, vi har gjort bra värvningar tidigare utan att ha ca 10 millar i EK. Känns som vi snarare behöver angallare, backar och def mitt. Inför sista matchen mot öfk sa Axen i tältet angående drömvärvning att han önskar en försvarsgeneral, så där tror jag vi kan få in något riktigt spännande...
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-30 09:47
Nikola Budolic,

Jag har slutat tjöta om livstidskuban eftersom så många tar illa upp att jag råkar vara en sådan.

Vill du veta mer om varför jag blev en sådan kan du pm'a.

Att jag som outtad, hånad och utpekad av vissa "element" i "klacken", så finner jag inte längre något nöje i att stå bland dessa infiltratörer!
Örebro Asbjörn#10
2016-11-29 22:12
@Hitta avslut!!:

Rubriken på det inlägg du har saxat från är ju t om "Gefle snuvade IFK Göteborg på Johan Bertilsson"...

Längre ned i artikeln går att läsa följande om honom:

"Oerhört glädjande att Gefle IF kan knyta till sig en så pass kvalificerad spetsspelare, dessutom i konkurrens med andra allsvenska klubbar (sägs att cirka fem Superettanklubbar också var med i bilden)."

Menade aldrig att du sagt att vi skulle gå all-in på honom. Min åsikt var endast att jag tycker det var rätt val, om uppgifterna stämmer, att inte erbjuda honom för stor del av vår lediga lönekaka.

Nu kan vi sätta punkt.
Nikola Budalic
2016-11-29 21:56
@ÖSK-Saywee:
Av alla de mest dummaste inlägg jag läst från dig genom åren så måste detta komma topp 3? Du tjatar jämt vilken "livstidkuban" du är (Som du för övrigt inte ens vill stå med). Och du har har försökt få folk på forumet att prata skit om klubben och även de supportrar som inte letat sig till arenan under hösten. Du menar alltså på fullaste allvar att Örebro inte ska sälja årskort? Läste jag verkligen rätt? Man ska vänta med köpa? Så urbota korkat skrivet!! Förstår du inte att klubben får mer pengar desto mer årskort som säljs? Även om ÖSK har "stark" ekonomi i år så är vi knappast Häcken eller Malmö just ekonomimässigt och om du tittar på övriga allsvenska kollegor är det inte många lag som värvat hittils. Jag har sett många genom åren säga att man ska ignorera dig Saywee och jag har tycker de varit aningen hårt men nu är jag beredd på hålla med, det räcker nu! Och skyll inte på "drevet" för jag har inte skrivit här på bra många år.
Örebro BK Fåfängan
2016-11-29 21:55
@ÖSK-Saywee:

ÖSK:s ekonomi är bättre nu jämfört med tidigare = "rekordstark". Det egna kapitalet är större än tidigare, mycket tack vare Rinneförsäljningen. Däremot ligger ju fortsatt omsättningen bra mycket lägre än vad många andra klubbar som vi fans förväntar oss att vi ska placera oss högre än. Alltså måste omsättningen öka ytterligare och man måste fiska efter nya abonnemang. Omsättningen är runt 60+ miljoner. Hur skulle vi klara oss utan nya inkomster även nästa år?
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-29 21:39
Förstår bara inte riktigt detta med att ekonomin är rekordstark när man"samtidigt" fiskar efter nya abbonnemang ...
Örebro Örebro-Hjärta
2016-11-29 21:15
@Sawadee:

Mer troligt i Treriksröset om de har något fotbollslag?!
Örebro BK Fåfängan
2016-11-29 20:19
@ÖSK-Saywee:

Hehe, är ju som en rundgång det här. Jag började ju med att länka till ÖSK-TV-avsnittet med Simon där han förklarar hur de resonerar angående att göra en ansvarsfull satsning. Om du inte förstår varför man inte shoppar loss ordentligt efter att ha sett avsnittet har jag inget ytterligare att tillägga.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-29 20:10
@BK Fåfängan:

Om ekonomin är rekordstark enligt Axén, förstår jag inte varför man inte shoppar loss ordentligt, medans tid är eller varit, innan allt är slutsålt ...?
Sawadee
2016-11-29 19:46
@Örebro-Hjärta:

Ja, vem vet, efter Östersund kanske han landar i Övertorneå SK :D
Örebro Hitta avslut!!
2016-11-29 19:45
Saxat från Gefles sv.fans-sida

"Bertilsson ville bryta kontraktet och vända hem efter ett misslyckat halvår i Polen. Zaglebie åkte ur ligan och Bertilsson fick dåligt med speltid, det blev inte en enda poäng på sju matcher. Han var inte längre så het på den allsvenska marknaden, vilket antagligen berodde på att många allsvenska klubbar hade gjort klart med nyförvärv under Sillyfönstret."

På dig låter det helt klart annorlunda.

Nyckeln i det hela är Bertilssons Geflelön. Hela mitt utlägg bygger på att jag antar att lönen INTE var på en "all-in lönebudgetmässigt" nivå. Och att det i så fall var väldigt tråkigt om ÖSK då erbjudit ett sämre kontrakt! Det håller du väl med om? Jag har aldrig nämnt eller ens haft tanken på att ÖSK borde gått all in. På gränsen att du la ord i min mun där bäste Asbjörn :)

Angående skribenten Sundberg och resten av inlägget håller jag med om. Men jag "reserverade" mig redan i första inlägget.

Nä, nu får det vara nog med käbbel om detta. Du får gärna lämna ett slutord sedan vänder vi blad som Kungen så fint uttryckte sig.
Örebro BK Fåfängan
2016-11-29 19:35
@ÖSK-Saywee:

Vad är det som är oroande? Ekonomin? Och vad läser du mellan raderna?
Örebro Asbjörn#10
2016-11-29 18:40
Bertilsson var bland de bäst betalda i Gefle dit han kom från utlandet efter ha valt mellan flera allsvenska klubbar vid hemkomsten. Kan vara värt att tillägga det lönemässigt i sammanhanget också. Själv är jag inte superbesviken på att vi inte gick all-in lönebudgetmässigt på en helt okej allsvensk spelare som huserar på de positioner där vi redan har det som bäst ställt truppmässigt. Kan vara värt att nämna också att den enda som skrivit något om detta är Sundberg på Fotbollskanalen som skrämmande ofta skjuter från höften med sina "jag har hört"-rykten... Var exempelvis han som skrev att Crespo redan var överens med Malmö om ett kontrakt i vintras trots att det rent juridiskt var omöjligt eftersom ÖSK och MFF var långt ifrån överens.
Örebro Hitta avslut!!
2016-11-29 18:19
Asbjörn#10

Underskatta hit, variablar och fulbud dit! Jag hör dig och har försökt att väga in allt möjligt. Men det landar ändå i att ÖSK faktiskt försökte värva en ytter med en förbenat skitbud. Det tycker jag är riktigt tråkigt. Bertilsson hade "garanterat" blivit en startman hos oss.

Vidare så får det mig att undra hur många fler liknande storys det finns? Förmodligen lika bra att vara ovetandes ändå :)

Jonas r

Sansa dig.
Örebro T8
2016-11-29 18:18
Spelarna har väl semester? Tror det händer grejer efter den? De är väl igång i december igen?
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-29 18:10
Enklast är väl om vi lutar oss bakåt och njuter av det som sker eller inte sker.
Det ordnar sig alltid och är långt kvar till tävlingsmatcherna.

Njut, relaxa
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-29 18:07
Inte trött, nejnej, men lite oroande känns det, om man dessutom gissar lite mellan raderna ...
Örebro BK Fåfängan
2016-11-29 17:11
@ÖSK-Saywee:

Du vill att ÖSK ska vara mer nyanserade med kommunikationen om ekonomin men blir trött om de använder ord som 'risktagande' och 'prognos'? På riktigt?
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-29 17:09
BK Fåfängan

Ord som "risktagande" och "prognos" gör oss luttrande ?
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-29 17:05
Jonas r

Hoppas att min obotliga optimism inte sänker mig nästa säsong ?

1994, var det så nära festen, för mig, ÖSK, Dala, Kuba och alla trogna svartvita.

Vi längtar så, men tiden rinner iväg och det negativa griper sakta tag i oss.

Kämpa ÖSK, kämpa !!!
Örebro BK Fåfängan
2016-11-29 17:01
Förstår inte hur folk kan ha missat snacket om ÖSK:s ekonomi. Den tydligare öppenheten har visst inte nått alla. Tips att titta på ÖSK-TV med Simon.
Örebro Jonas r
2016-11-29 16:57
[QUOTE=Asbjörn#10]Min personliga åsikt är att det är farligt att se på saker för svart eller vitt (fina färger dock!) i denna bransch. Underskatta aldrig att det alltid finns en mängd olika variabler som påverkar vid ett spelarförvärv. Kanske tyckte ÖSK med rätta att de positioner Bertilsson huserar på, samtliga offensiva förutom ren anfallare, är de som vi har bäst täckning på i nuläget. Dvs inte värt att lägga allt för hög lön på honom men kanske ändå värt att försöka med ett "ful-bud" då han till en lägre lön fortfarande skulle vara intressant att ta in. Att jämföra med Östersund som förmodligen såg honom som en perfekt ersättare till Alex Dyer och var beredda att betala mer. [/QUOTE] instämmer en del verkar dock inte de det för att dem hellre ser det negativa
Örebro Asbjörn#10
2016-11-29 16:50
Min personliga åsikt är att det är farligt att se på saker för svart eller vitt (fina färger dock!) i denna bransch. Underskatta aldrig att det alltid finns en mängd olika variabler som påverkar vid ett spelarförvärv.

Kanske tyckte ÖSK med rätta att de positioner Bertilsson huserar på, samtliga offensiva förutom ren anfallare, är de som vi har bäst täckning på i nuläget.

Dvs inte värt att lägga allt för hög lön på honom men kanske ändå värt att försöka med ett "ful-bud" då han till en lägre lön fortfarande skulle vara intressant att ta in.

Att jämföra med Östersund som förmodligen såg honom som en perfekt ersättare till Alex Dyer och var beredda att betala mer.
AIK ÖSK-Saywee
2016-11-29 16:48
Förresten, skit i Lagrell, han kommer att tvångsförflyttas dit han i lugn och ro kan läsa sin egen jädra bok, ingen annan är intresserad av hans trams ....

... sluta tjata om den småländske, jag har efter några år förträngt denne diktator!
Annons: