/fotboll/osk/forum/4822.aspx/fotboll/osk/forum/4822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2010-07-14 22:17
Mycket reaktion istället för reflektion nu. Har vi verkligen tillräckligt med stoff för att döma Roni i det här läget?
Örebro Kom hem Kuba
2010-07-14 21:55
Skulle inte förvåna mig om det är Ronis version som stämmer. Hanteringen av vissa spelare har ju tyvärr varit pinsam.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-14 20:49
Lågt förtroende för agenter.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-14 20:30
Det med Roni kom ju inte oväntat direkt. Något konstig känsla jag har är att han redan vet var han skall spela nästa år. Antagligen för att han via ÖSK lärt känna Cabrera, inte så där jättesmart av klubben.

Men det som irriterar mig är att inte ÖSK startar förhandlingar med spelare man vill behålla i tid. Då menar jag att de som kortast skall ha ett år kvar på kontraktet. Sedan är det tillåtet att skriva kontrakt som är längre än 3 år.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN
2010-07-14 19:39
Inte meningen att skriva 2 inlägg förresten:P
Örebro ÖSK-SUPPORTERN
2010-07-14 19:37
Intressant kanske... Dock är Gerndt mest en spelar som imponerar via kontringsspel dvs det som Gefle har...
Örebro ÖSK-SUPPORTERN
2010-07-14 19:37
Intressant kanske... Dock är Gerndt mest en spelar som imponerar via kontringsspel dvs det som Gefle har...
Örebro Robben 82
2010-07-14 18:43
Ha ha Elfsborgarna är kaxiga,från deras inför europacupspel:

Det är Europaspelet som skiljer oss som förening ifrån Örebro, Gefle, Mjällby, GAIS andra alla andra bonkegäng i allsvenskan som inte har en aning om vad det handlar om. Vi vet hur det är att slå ut SC Braga inför kokande läktare på Borås Arena, eller att kliva in på Stadio Olimpico. Och med den vetskapen vill man dit, om och om, och om igen.

Hur ser det ut med antal anmälda till matchen på söndag? vi är en full bil som kommer rulla ner mot borås...
Örebro Marta (hane)
2010-07-14 18:41
Apsen/ Om det är så att han ff är i slag med det där manipulerande "sv*net" så ska han inte ens få sitta på läktaren i höst. Tycker han agerar så jäkla omoget och arrogant. Ngt måste han väl tyckt att ÖSK gjort för honom, eller är allt business som i Cebreras värld där det viktiga är att hamna i god dager i det publika ljuset, men att man kan agera hur man vill skuggorna?) Att springa och snacka skit i media stup i ett för att fria sitt eget skinn är inte annat än fegt.

Och nej jag gillar inte hur Berger skötte sig i affären med Ösk heller. Vilket jag även uttryckt tidigare.
Örebro Aspen
2010-07-14 18:08
Man kan ju gissa vilken agenr som drar i Porokaras trådar
Örebro Aspen
2010-07-14 18:01
Porokara har inte fattat att man inte kan förhandla hur länge som helst. Denna förhandlig borde varit klar för flera månader sedan eller vid förra transferfönstret.
Örebro DaSa
2010-07-14 17:57
Nu är jag riktigt förbannad på Roni. Hoppas att alla fans förstår att han inte vill förlänga. Är så jävla falskt att skylla på att ÖSK inte vill förhandla när han vet att han har fått ett slutbud och han antagligen krävt en orimlig lön.

Att han även ljög för ÖSK om att Oliver inte representera honom i Israel gör ju inte saken bättre.

Jag kommer inte applådera Roni vid nästa match som jag ser live. Hoppas verkligen att han försvinner från klubben så snart som möjligt.
Örebro den oumbärlige
2010-07-14 17:35
fan vad trött jag är på Porokara. Har aldrig gett sken av att han bryr sig om klubben. kasta ut han nu så slipper vi honom, han har trots allt varit medioker i ett helt år nu.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-14 17:11
Porokara: "Vad ska jag göra?"
Örebro Aspen
2010-07-14 16:53
Köp Gerndt och Urban Hammar från Gefle om vi har pengar. Gerndt går in som forward och Urbran som sportchef.
Örebro Godfoten
2010-07-14 14:59
KvT//
Mycket bra inlägg. Håller med om allt.
Örebro crille.
2010-07-14 14:17
Filip Albersson Ösk är uttagen på det första landslags lägret för P95
Örebro Grixx
2010-07-14 14:03
Skulle vara intressant att läsa en intervju med "ansvariga" om kontraktsskrivningar mm.
Några sanningar kanske kommer fram, där vi i forumet spekulerar.

Hur stor roll spelar spelaren/klubben in när det skrivs "kortare" kontrakt, är det klubben som oroas eller spelaren/agenten som vill ha möjligheterna mer öppna för klubbyte/slantar om det går bra i klubben?

...kanske är det lite blandat vem som vill ha kortare tidsperiod, dvs inte alltid ÖSK?;-)

Möjligen är det lite lättare för sk storklubbar att spendera mer slantar för att få längre kontrakt...Shaaban;-)

...för oss bör det i vart fall vara lite lättare när vi är en sk toppklubb(just nu i vart fall). Fortsätter våra placeringar att ligga uppåt så är det ju lite roligare för en spelare att skriva långt med ett topplag än med ett bottenlag som hip hap spelar i S1 eller ännu värre, gör KK (Bajen?)
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-14 13:28
Jag tycker ÖSK skall vara bättre i sin scoutbedömning och våga skriva 4 årskontrakt med spelarna man verkligen ser potential i. Det har vi tjatat om i 3 säsonger härinne. En och annan flopp kommer då sitta på ett år för mycket. Men en och annan, förhoppningsvis 2 av 3, kommer ge bättre kontinuitet och förmodligen bättre förhandlingsläge för klubben när spelaren vill gå. Sen tycker jag ÖSK ska sluta med att sätta sig med spelarna man vill behålla 6 månader för utgången utan ta det minst en säsong innan.

Så här agerar alla toppklubbar idag i AS, utom ÖSK som konstant skriver treårskontrakt och inväntar in i det sista innan man börjar förhandla om förlängning.

Jag är inte sur på Roni. Han har gett ÖSK mycket under sina bästa stunder och ÖSK har också lyft upp honom på fotbollskartan. Han är i sin fulla rätt att gå, även som Bosman. Vi klagade väl inte på Bergeraffären eller?

Han skall inte heller bänkas i höst bara för att bestraffas. Sånt är bara trams och saker DIF och Degen sysslar med. Det finns ett ömsesidigt kontrakt som sträcker sig över tre år. Tänk om Roni skulle vägra spela sista halvåret för att ÖSK inte ville förlänga?

DÄREMOT skall klubben överväga ÖSK U eller läktaren OM för honom man märker att Roni är jävligt rädd om benen och inte tar duellerna i höst. Att han helt enkelt undviker kamp och liknande. Han skall ge järnet för klubben och laget i höst (om han blir kvar) annars ska det bli läktaren direkt.

Sedan kan man möjligen byta ut honom oftare än vanligt för att spela in en ny spelare där. T ex Astrit (om han funkar på den positionen)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-07-14 13:21
Makondele kan vi glömma. Han är klar för BK Häcken.
Örebro Sersant
2010-07-14 13:18
Leif: Låter faktiskt som att det vore ett bra byte, men tror Porokara vill komma ut utanför sveriges gränser

Makondele vore en spännande värvning om han nu är klar för oss vilket jag inte tror då Lennart sagt att man inte har någon ny spelare på gång.
Helsingborg Leif
2010-07-14 11:54
Makondele har varit mer eller mindre usel i HIF den senaste tiden, men har potential. Ni har Porokara med samma historik. Snacka om möjlig win-win-situation för samtliga inblandade vid ett byte..
Örebro Marta (hane)
2010-07-14 10:55
Brorzan/ hmm många ledtrådar som pekar åt samma håll. Vore kul i sådana fall..

Ang att vara arga på att ÖSK inte lyckats sälja honom känns fel. Har varit sjukt dåliga lägen att sälja honom, sedan har de blivit förda bakom ljuset av spelaragent. Dessutom har vi velat ha kvar honom i laget p.g.a. att han varit så sjukt viktig. Ibland är det nog svårt att avväga när en försäljning är bäst genomförd. Man får aldrig glömma det sportsliga som Sixten uttryckt.
Örebro Grixx
2010-07-14 10:49
Man kan undra vem som borde skriva på Roni eller ÖSK?

Man kan undra hur stor chansen att någon klubb verkligen köper Roni...intresserade har ju även ÖSK varit på en massa spelare de senaste månaderna och en spelare blev det...men många har fått gå vidare/avvakta.

Är det pengarna i egen ficka som driver Roni och vill till "varje" pris bli bosman nu eller känner han på sig att det är bäst att höja lönen nu, för att möjligheten att bli såld är liten?

Nu för tiden är allt ett spel...ett vågspel för klubbar och spelare. Spelarna är så beroende av att få ett kontrakt från en klubb och klubbarna äger makten. När sedan kontraktet är klart äger de duktiga spelarna makten medan de som klubbarna är missnöjda med sitter i klar beroendeställning och vill ha förlängning men dumpas.

Dumpa eller bli dumpad, det gäller båda sidor...alla kan vara lika stora "kålsupare" när det gäller kontraktsförlängningar...och det efter vilken sida man "står på", Klubb/supporter vs Spelarfack/agent/Spelare.

brorzan// Makondele?...visst skulle det kunna vara så, men Trelleborg, Mjällby ligger i H-borgs "närhet" också och passar kanske familjen. Mjällby har nog slantar vid försäljning av El Kabir. Gais får nog in lite slantar också...och Gefle behöver ju hjälp också...och så kan det ju vara oss också...många kan det vara.

Hoppas bara att det som kommer är bra och rel snabbt om roniryktet slår in.

Edit:Såg att M uteslöt Gefle men att han nämnde att Gais varit och hört sig för.
Örebro Marta (hane)
2010-07-14 10:47
Har en känsla av att Roni visste mer om det olämpliga upplägget i förhandlingen med Haifa än vad som framkommit och att han därmed själv är en del i att denna affär sprack. Jag ser inte att vi ska satsa vidare på Roni som det ser ut just nu. Han har inte bidragit under vår i den omfattning man kan kräva och kommer, med sin inställning att sänka ambitionen även för övriga laget. Bättre då att sätta in en ngt sämre kille (som Wirre om han nu kan spela vänster) som verkligen vill och ger järnet.
Tror dessutom Erik hellre spelat vänsterforward i ÖSK än vänsterytter i Ljungskile. Till detta kommer Ronis rädsla för att skada sig.

Plus det som Dasa är inne på, att en känts som att Roni spelat ett spel med oss supportarar och media med sina uttalanden om att han "gärna är kvar i ÖSK". Tror han bestämde sig redan när han skrev på att det gällde max tre år.
Läktarplacera Roni och ge någon annan chansen! ÖSK ska vara ett lag som man VILL spela i.

Det absolut cetrala just nu är en ny central anfallare. Vi behöver en Kimtyp för att hävda oss mot vissa lag i allsvenskan. SÅ är det bara. Även en Kim helt utan form har varit viktig i form av grym huvud-bollmottagare för laget.
Örebro Grohl
2010-07-14 10:46
Jag tror absolut att Hagge kan växa med uppgiften.. Det har att göra med förtroende från tränare och spelare osv. Förstår inte hur folk kan haka upp sig på att han inte är given i sveriges största talangförstörare, djurgården. Ge han en ny chans för fan. Flytta upp en av YB och in med Hagge på prestationsbaserat kontrakt.
Örebro # brorzan
2010-07-14 10:37
Porokaras ersättare?
Örebro Sersant
2010-07-14 10:10
Ämne: Kan man bli arg på e....
Tycker mest man kan bli arg på klubben som inte lyckats sälja en av våra profilstarkaste spelare under så här lång tid.
Örebro Godfoten
2010-07-14 09:48
Kan man bli arg på en spelare som skriver på för tre år och sedan stannar i tre år?(Om han nu blir kvar under hösten).
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-14 09:30
Sigward //Det är inte på högerkanten ÖSK saknar folk. Det är på vänsterkanten och centralt anfall.
Annons: