/fotboll/osk/forum/4821.aspx/fotboll/osk/forum/4821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2010-07-17 07:45
DN tror att ÖSK blir höstens flopp
Örebro Volyes
2010-07-17 05:44
Sjögren har inte alla hästar i stallet. Han kallar in 3 provspelare från studentligan i USA men nekar en spelare som kommer från samma liga och som är villig att betala alla sina kostnader. En spelare som Djurgården snart kommer kalla in på provspel. En spelare med landslagsmeriter.
Örebro _Adde_
2010-07-17 03:19
ÖSK KRILLE// Jag har också hittat 2 spelare här i Norge som jag skulle vilja tipsa ÖSK om. Hur går man tillväga? Vilken mejl kan man skicka till?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-17 00:49
Jag skickade ett tips till ÖSK som var från Norge men Sjögren nappade inte? Tror jag inte alla fall?
Wivallius
2010-07-17 00:38
KvT//

Sökfunktionen för Nick har heller inte funkat på 7 veckor!
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-17 00:30
tips sidan har varit helt fel hela säsongen. Ingenting som stämmer trots att centralred får mail från oss i omgångar. Den har buggat ut helt.

Konstigt egentligen att något som fungerar plötsligt en dag lägger av. Förmodligen någon som fingrat i koden.
Örebro Miroslav kuba
2010-07-17 00:03
På tips sidan står det att ÖSK-GAIS slutade 0-0 det var en av årets första matcher och vi åkte på stryk med 0-2 har jag för mig. Klart man som ÖSKare tar 0-0 i den matchen alla dar i veckan men rätt ska väl ändå vara rätt!!!
Öreskå - 66
2010-07-16 23:16
Jag har sagt det förut och säger det igen.
Ajsel Kujovic, skulle inte ÖSK kunna titta lite närmare på honom. Fick ju gå från Halmstad i våras pga knäproblem. Men han ska vara kurrant numera. Ett prestations baserat kontrakt. Stor,stark och är duktig på fötterna inte bara en huvudspelare. Tror att han skulle passa bra in som center.
Öreskå - 66
2010-07-16 23:06
Ropesin//
Min fru är totalt ointresserad av fotboll.Men för min skull, följer hon med mig och hejar på ÖSK en gång per år. Därav den halva supportern.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-16 22:48
Hur mycket tror ni den här målvakten rökt på före matchen?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-16 21:36
Wivallius//
Nä men den kyla som va i vintras var ju en av de kallaste som jag kan minnas och så mycket snö som det var. 1994 var ju också en varm sommar med ett av de bästa fotbolls-vm som jag har sätt.
Wivallius
2010-07-16 21:34
Mickee?//

Jag kan tyvärr inte hålla med dig om Olsen. Vi har tappat en av två sätt att anfalla samt det faktum att Olsen ofta låste två backar som gjorde det möjligt för yttrar och mittfältare (Nordin, Bedoya) att anfalla, även om Olsen själv inte gjorde det. Enligt min mening var Olsen oerhört underskattad för det jobb han gjorde vid sidan om målgörandet (inkl som extra mittback sista 15 min). Enligt mig måste vi snarast hitta en spelare med samma kvaliteter som Kim. Om han sen gör ännu fler mål än Kim blir jag givetvis inte ledsen.

Vi får se i höst om Paulinho klarar sig däruppe själv utan en lång faaan som drar på sig motståndarbackar. Kanske har jag fel?
Wivallius
2010-07-16 21:22
OT (saxat från SVT text): Appropå en tidigare diskussion i vintras när det var som mest snö (ÖSK-Karl, Saywee):

"År 2010 har varit det hittills varmaste året sedan 1880. Det visar världsomfattande mätningar genomförda av National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA). Det var visserligen kallt i Skandinavien i början av året men globalt sett var det rekordvärme. Juni månad slog dessutom världsrekord som varmaste junimånad sedan 1880 med 16,2 grader i medeltemperatur. Särskilt i Arktis och Kanada har det varit betydligt varmare än normalt ......"

Jag lovar er, fortsätter det med varmare tider år efter år, så vill vi INTE ha det!
Örebro Grixx
2010-07-16 21:02
In med Basse i laget:-)
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-16 21:02
Krontorps//
Jo men då kan man inte vänta tills halvår kvar på kontraktet. Då är det omöjligt att få bra betalt för en spelare.
Örebro Krontorps
2010-07-16 20:59
Ämne: Jag tycker att ÖSK s....
Det kanske är för att ÖSK vill ha för mycket betalt som Porokara nu riskerar att gå som bosman?

Klurig balansgång det där
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-16 20:51
Jag tycker att ÖSK skänker bort sina spelare. ÖSK måste våga ta bra betalt för sina spelare.
Örebro Ropesin
2010-07-16 20:36
Nu när det är så ont om anfallsspelare så tycker jag verkligen att man borde flytta upp Bassombeng igen. Åtminstone tills en försäljning av honom eller tills något nyförvärv anländer. Vill han bli värvad måste han visa framfötterna och göra sitt bästa. Därför borde han ge 100% om han fick chansen igen. Jag tittade på filmen med alla mål från 2009. Bassombeng var inblandad i det mesta i offensiv väg. Titta på filmen så blir ni påminda om vilken kvalitetsspelare han är. Basse till Borås tack!
Örebro Mickee?
2010-07-16 20:09
Ämne: En stor eloge till E....Men tycker du ändå inte att organisationen har utecklats?

Vi har fått fram många bra talanger nu till A-laget, Astvald, Almebäck och snart förmodligen E. Nilsson. Vi har börjat planera för nästa säsong med Ajdarcevic och Berger som känns onekligen spännande och när K. Olsen försvann så var det proaktivt ett halvår framåt med Paulinho .. så allt är väl inte amatörmässigt?

Dock håller jag med om att det bör utvecklas på inom organisatonen att kunna börja få en bra rulljans på exporter utomlands

Edit: Inte glömma heller att ÖSK har ökat sin standard rejält senaste året och tar inte inte folk längre som inte är superspännande eller ngt alldeles extra på sitt provspel.
Wivallius
2010-07-16 19:59
En stor eloge till Elfsborg för deras satsning (länken). Det visar också hur det kan gå om man kan sälja dyrt utomlands. Om ÖSK kan komma före Elfsborg i tabellen till hösten så är det en superbragd. Tillåt mig dock tvivla. Därtill är ÖSK:s organisation alltför amatörmässig, tyvärr .... men, låt inte mig spå om utfallet. Svaret lär vi få i dubbelmötet mot Ellos och tydligt svart på vitt (sic!) får vi på måndag kväll den 26:e augusti.

FORZA mina svartvita bröder och bönder!
Örebro Ropesin
2010-07-16 16:47
Öreskå - 66// Vad menar du med en och en halv? Är frugan bara liten eller är hon inte ÖSK-are? Det sistnämnde vore ju förskräckligt! ;)
Öreskå - 66
2010-07-16 12:43
Hoppas att vi blir ett antal "ÖSK:are" på plats i Borås. Jag kommer att finnas där med min fru på sittplats. Så det är ju en och en halv supporter i allafall.

Heja SVART VITT!!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-16 09:55
Pappa Berger sågar Degerfors.
AIK Saywee
2010-07-16 08:34
Tänkte bara på en liten grej angående "framtida" förhandlingar.

Om Alvbåge byggt nytt hus i gamla fina Närke, med sin familj, så är väl ÖSK´s förhandlingsläge positivt, både ekonomiskt och i övrigt, eller?

Det finns ofta även "icke fotbollsmässiga" apekter med i förhandlingar om framtida spelarjobb.

Det var egentligen det jag menade och tog bara ett exempel.

Alla till BA (borta-BA) !
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-16 01:25
go_osk//Ja, vi får verkligen hoppas att ÖSK haft framförhållning. Jag menar Roni har ju i princip varit på väg i ett halvår.
Örebro go_osk
2010-07-15 22:52
Från det ena till det andra så har jag hört rykten om att Cottbus huvudtränare kommer att vara på plats på söndag för att studera Porokara. Det bästa för alla parter vore kanske om en affär blir av redan nu i sommar. Hoppas bara att ÖSK är med på noterna och kan göra klart med en ersättare på direkten i så fall.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-15 22:35
DaSa//

Jag tjatar vidare om vikten av att förlänga med spelare man vill behålla. Det är viktigare än att leta på bossmansidan. Oj, vad vi gjorde bort oss i Spelarinvest.

Självklart var ju att rädda ÖSK undan KK, vilket kostade ca.5,5 miljoner. Men sedan skulle vi inte satsat ett öre mer med facit i hand, då menar jag spelarinköp. Idag och då var det bosman som gällde, bara att lära sig av misstagen.

Nu återstår Berra, Basse, Bedoya, Porokara och Alvbåge. Vem skall ge det stora klippet?
Örebro Grixx
2010-07-15 22:09
Aspen// Det har funnits många tränarutfrågningar där de flesta är väldigt ense om detta, även att några trots det skull ändra i andras uppställningar. Kanske att de är nyfikna och vill ändra mer i andras lag än våga ändra i sitt eget.
...nästan som supportrar och där även jag själv inkluderad;-)

...bara ut och googla så hittar du säkert en del om olika tränares inställningar.

Nu loggas det ut för att skruvas mc och även lite förberedelse för djurgårdsjobbet...svikare som man är;-)
Örebro go_osk
2010-07-15 21:56
Elfsborg verkar i alla fall inte ha imponerat ikväll. Att släppa in ett mål på hemmaplan mot ett moldaviskt lag vådar inte gott. Förhoppningsvis så kan ÖSK, jämfört med Elfsborg, gå in som ett mer utvilat lag på söndag.

Någon som vet hur statusen är med Kihlen? Är han fortfarande skadad? Han behövs verkligen, men det kanske är för mycket begärt att han ska gå in direkt i från start.
Örebro Allanyoo
2010-07-15 21:54
Reportaget finns på svtplay, dock rätt litet :) http://svt.se/2.33831/1.2077782/allsvenskan_startar_om_for_osk
Annons: