/fotboll/osk/forum/4817.aspx/fotboll/osk/forum/4817.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro M!ke
2010-07-18 10:59
Varför kommer massa röster om att ta in bassombeng!? Dom förstår jag inte alls! Han har inte visat minstaste hjärta för klubben nån gång, han kan dra, dom borde inte låta han träna med klubben heller.. Plus att senast ösk lät honom vara med, orsakade han 0-1 helt själv om jag inte minns fel, vill inte ha nåt sånt idag med..
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-07-18 10:55
Det brukar gå bra för oss på Borås arena men idag känns det hopplöst. 1 poäng och jag är fruktansvärt nöjd. Hoppas Astrit får göra ett inhopp.

Angående Basse så är det inte optimalt att ta med en spelare som inte funkar i gruppen.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-18 10:32
Förövrigt håller jag med Wivallius och ta in Basse.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-18 10:26
Länge sedan man var så bombis på förlust. Men, men, under har ju skett förr.

Men med förlorarmittfältet tillbaks och inga anfallsalternativ ser det mycket illa ut.
Wivallius
2010-07-18 10:11
Jag måste tyvärr ta upp min gamla käpphäst, att det är dags att skaffa en professionell ledning av det sportsliga arbetet. Sjögren måste bort och en riktigt bra sportchef måste in.

AVGÅ SJÖGREN OCH SKÖLDMARK!
Örebro Grixx
2010-07-18 09:39
Aspen// Har inte pappers-NA så det var intressant inf det som Kilen sa. Vi får hoppas att det finns någon/något som händer.
Örebro Grixx
2010-07-18 09:37
Konstig känsla i dag.

Nästan som en ny säsong med det här jätteuppehållet. Man har funderat mycket över var vi står...precis som det brukar vara i mars/april.

Det har skett förändringar i andra lag. Både AIK och D-gården kan ha rört sig uppåt, för sämre kan de väl inte bli? H-borg och Mjällby får man hoppas klappar ihop så kanske vi kan ligga kvar hyggligt på vår plats.

Övriga lag vette 17 vart de är på väg?

Vår egen Astrit vore kul om han kunde komma igång rel snabbt...för det är ju vår sommarvärvning av klass...men känns lite spec ändå att han inte riktigt ska vara mogen för spel...men det var ju innan vi saknade mittfältare, där vi nyss satt och var tvärtjocka. Vi får se möjligen äntrar han plan ändå.

Pålle kanske, Nordin kanske, Roni kanske, så många kansken och förhoppningar som ligger dolda i dessa. Vi ligger def inte just nu i dag på någon formtopp och framgångshybris.

Kanske vinner vi klart i eftermiddag pga att vi känner oss som riktiga underdogs och kanske har boråsarnas massvärvningar och omrörningar i truppen gjort att deras samspelthet falierat.

Kanske vinner vi med 1-0 eller med lite Urban Hammar taktik så blir det 2-0 till oss...kanske;-)

Forza svartvitt!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Aspen
2010-07-18 09:14
I pappers NA säger Kilen:
"Jag hoppas verkligen att klubben jobbar med något nyförvärv som vi inte vet om. Annars är det mer eller mindre skandal. Så här kan vi inte ha det."
Det verkar vara något som inte fungerar i den sportsliga ledningen.
Örebro Aspen
2010-07-18 09:07
Jag har svårt att förstå utlåningen av Erik som är tänkt att passa som def mittfältare. Med Kilen skadad och Nordback skuggan av sitt forna jag.
Berra och Basse vägrades väl utlåning till ÅFF i våras?
Solsting? Relationsproblem? Defenitivt dåligt.
Örebro Aspen
2010-07-18 09:02
Enligt NA:S papperstidning har man frågat Sixten varför Basse inte är med när man inte får ihop full trupp. Sixten lövade att fundera och resultatet vet vi.
När inget annat sägs och med de fasoner Sixten hade före påsk ligger det väl närmast till hands att anta detta ligger på det personliga planet.
Örebro Bastard on Parade
2010-07-18 02:38
Kurt von Traatt//

Jag antar att han har svårt med motivationen i reservmatcher till ÖSK Ungdom som spelar i division 2 när han vet att han likväl inte kommer få chansen i ÖSK:s A-lag om han skulle göra 10 mål. Sportsligt håller han fortfarande hög allsvensk klass.

Jag undrar vad det är som har inträffat. Att han kommer för sent/lämnar för tidigt är inte orsak nog till en avstängning. Han måste ju ha gjort nått mer för att "förtjäna" det hela. Jag tror ändå det skulle ha gått att undvika om ÖSK tagit hand om Berra och Basse på ett annat sätt.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-18 01:03
Nu har jag inte sett Bassonbeng på länge men det han spelat i år har han ju varit direkt dålig. Han spelade någon match i ÖSK U före sommaruppehållet och av döma på rapporterna var han inte bra där heller. Så jag vet inte vad han skulle tillföra. Däremot hade nog Erik och Per behövts.

Lustigt att en kille som dominerade i vissa matcher 08/09 plötsligt kan sjunka så? Jag kommer ihåg när han äntligen kom in i laget hösten 08 efter varit skadad hela våren. Han kom in i andra halvlek mot AIK tillsammans med Kim Olsen i hemmamatchen där vi fick storspö (1-5 eller nåt sånt). Vilken energi som kom in kommer jag ihåg. Riktigt bra var han direkt. Vart tog det vägen?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-18 00:56
Förmodligen blir det väl omvänd triangel på mittfältet. Både Nordback & Kilen som defensiv och Nordin som spets. Vi får tätare defensiv då och det lär behövas. Problemet blir understödet till anfallet och att det kan leda till att hela laget hamnar FÖR lågt.

Så det gäller verkligen att killarna fyller på när vi ställer om.
Örebro Einar B
2010-07-18 00:47
Ja, man har ingen bra feeling inför matchen idag.
Men va fan, det är ju inga superstars vi ska möta dirket. Nyckeln är lågt försvarspel och snabba omställningar. När vi väl får tag på bollen ska den till varje pris fram till Nordin.
Porokara måste göra sin bästa match i ÖSK om det ska gå vägen. Sen måste det smälla ordentligt på Taco-Anders! Kör hårt Sport.
Örebro Ropesin
2010-07-17 23:57
Vi vill se BASSOMBENG!
Örebro Robban Örebro
2010-07-17 23:00
NA verkvar veta vad som hänt med Basse då de inte publicerar mitt inälgg på deras hemsida. Något mysko måste ha hänt men fram med det eller låt honom spela!
Örebro widemarsh
2010-07-17 22:36
Det är bara att backa hem och satsa på kontringar à la 2007 :)
Örebro Aspen
2010-07-17 22:33
Ingem anfallare i världen kan rädda oss när IFE äter upp mittfältet.
FORZA ÖREBRO!
2010-07-17 22:16
Imorgon kommer det säkert gnällas på att vi behöver en målskytt.. hoppas jag har fel men tyvärr känns det så. Usch detta känns inte bra! säger som alla andra här IN MED BASSE!!
Örebro Dejmon
2010-07-17 22:15
Det blir säkert torsk imorrn. Men knappast för att Bassombeng är avstängd. Snarare för att det inte är nån barnlek att åka till Borås Arena och plocka hem 3 poäng, som vissa verkar tro. Allt annat än förlust kan vi vara oerhört nöjda med!

Ja förlusten av Kim var ett stort avbräck men Paulinho skulle kunna göra ett minst lika bra jobb, därefter ser det tunnt ut men förnstret är ju inte stängt än. Klubben jobbar nog ganska hårt med att hitta en ny "Kim-typ" nu, trots att få här velat haft en sån typ av spelare när han väl var i klubben!
Elfsborg Gulsvart I K-stad
2010-07-17 21:58
Vi har inte spelat så bra på sista tid så ingen hos oss skulle nog bli chockade om ni kom undan med någon poäng. Tragiskt nog så underpresterar vi relativt ofta nu för tiden :(
Örebro Dejmon
2010-07-17 21:29
Medaljen försvann med Kim//
Vad har Jämo med Basses avstängning att göra? Och varför ska VI vara glada att inte Basse känner till han, om han nu inte gör det?

Tillägg: Eller hon, vem som nu är ombudsman nu..
Örebro Medaljen försvann med Kim
2010-07-17 21:08
Ropesin//

ÖSK ska nog vata djävligt glada för att för att inte Basse vett vad Jämo är.

In med Basse i truppen nu!

Örebro Ropesin
2010-07-17 20:43
Nej nu fattar jag fan ingenting här! ÖSK åker alltså till Borås utan full trupp och ändå sitter stackars Bassombeng hemma i lägenheten och får inte vara med? Det här är ett grovt tjänstefel! Han har straffats mer än tillräckligt nu! Frågan är om man hellre skulle spela med 10 man än 11 där Bassombeng ingår? Skärpning nu för fan ÖSK! Det blir en jävla torsk imorron...
Örebro Godfoten
2010-07-17 20:34
Kurt//

Jag håller helt med dig. Men tvekar på att 6-10 gör det. Han kör på med sitt 4-3-3 även om det skulle vara match borta mot Arsenal. Enda gången jag kan minnas att han ändrat från start var borta mot KFF 2008. Då fick 2-2 mot dem och imponerade.
Örebro Grixx
2010-07-17 20:32
KvT//...men jäklar vad bra vi var matchen efter utskåpningen....det var "bara" att kopiera spelet som boråsarna hade kört mot oss....men lika snabba var vi inte i passningarna som de var.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-17 20:20
En halvskadad Kilen, en Nordback ännu inte 100 i nivå och Nordin skall alltå in mot 5 mittfältare av nästintill landslagsklass i morgon?

Vore jag Sixten skulle jag överväga 4-5-1 och dra tillbaka Porokara & Astwald ned i banan.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-17 20:12
Har en mycket otäck känsla av att ÖSK blir total överkörda imorgon och knappt får låna boll. Lite som 09.

Hoppas jag känner fel förstås men det känns inte bra
Örebro Grixx
2010-07-17 19:57
Alvbåge skrev dagen innan ÖSK gick ut med Basse avstängningen att Basse såg jäkligt pigg och bra ut och imponerade. Inga ord om att han ingav dålig stämning till övriga i truppen, hade så varit hade han knappast skrivet detta...och när det meddelades spelarrepresentanter så var det inget att diskutera utan upplevdes som att det bara var att acceptera utan möjlighet att påverka.

In med Basse han behövs!!!

Edit: Som vanligt slarvas det när man spontanskriver.
Örebro Robban Örebro
2010-07-17 18:59
Jag tror mycket består av missar i språk och kultur från bådas sida men att skicka 16 man till Borås när man får sicka 18 känns mycket underligt.
Annons: