/fotboll/osk/forum/4802.aspx/fotboll/osk/forum/4802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Trivseltorsten
2010-07-23 13:37
Övertalade min bättre hälft till att följa med till Behrnabeu. Så nu är sittplatsbiljetterna införskaffade. Vågar man hoppas på 12000? Vore ju kul att fylla arenan någon gång...
Örebro Krontorps
2010-07-23 13:10
"Bedoya is scheduled to arrive at Orebro on July 23 and he will train with the club until August 6"

Han är schemalagd att landa i dag!
Örebro oroT
2010-07-23 13:09
Kuba//
Tackar! :) Ska bli spännande att se vad Bedoya Jr har att komma med! Storebror kan man ju tycka var en succe :)
Örebro Kubatown
2010-07-23 13:00
Ämne: Hur blev det med Bed....
Det är sagt att han ska komma den 24 juli på en veckas provspel.
Örebro oroT
2010-07-23 12:51
Hur blev det med Bedoyas bror? Har han varit här? Ska han komma?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-23 12:42
Antonnen i veckas elva här på SF
Örebro För det hjärta som brinner...
2010-07-23 12:36

Astvald diskuterar sitt premiär mål.
Fan va sjuk du är.....

/AVD Glidtickla :-)
Örebro Grixx
2010-07-23 12:13
ÖSK-Karl// Instämmer...
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-23 12:02
Fattar inte hur man kan bli så upprörd och storma planen när det är ungdomslag som spelar! Visst provecera han men det är ju bara kids.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-23 11:31
Grixx//

Ja, Anttonen sitter i ett bra förhandlingsläge.

Det är just därför jag menar att kontrakt måste förlängas senast med ett år kvar, för spelare klubben vill behålla.

De som hitills förlängt är ju inte direkt heta på marknaden. Det känns som om att det inte är någon brådska innan det är ett 1/2 år kvar. Ibland t.o.m när kontraktet gått ut. Det som hände Wiken förra gången.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-23 11:27
På måndag kan rekordet slås. Men jag är tveksam till det. jag tror som bästa att det kommer en liten bit över 11.000 pers.
Örebro Grixx
2010-07-23 10:43
Aspen// Jag menade inte heller att det var Anttonens fel. Jag kanske var otydlig men menade att det möjligen kunde funnits ett frågetecken från klubbens sida vid kontraktsskrivningen eftersom Anttonen hade flera gånger missat grovt på nya backplatsen.

Alec pratade inte BARA med klubben utan övertygade också Anttonen att han skulle bli en fantastisk högerback.
Örebro abdel seidou
2010-07-23 09:50
Italienska spelaragenten Marco Salvatore anser att Almebäck skulle kunna gå rakt in i serie A och göra ett bra jobb =)
Örebro Rocky Dennis
2010-07-23 09:16
Signa Anttonen!
Örebro Aspen
2010-07-23 08:46
Problemen vid de tidigare kontraktskrivningarna var väl inte att Anttonens vilja utan ÖSK:s (läs Sjögren). Det var väl därför Axen slog näven i bordet. Lojalare spelare får man leta efter.
Örebro Grixx
2010-07-23 08:32
Har otroligt svårt att tänka mig att det inte löser sig. Givetvis under förutsättning att Anttonen vill vara kvar och att det inte handlar om summor som klubben inte kan bära.

I "förstaläget" där det strulade i Anttonens kontrakt och Alec gick in så var det möjligen begripligt att det var som det var. Visst var man själv oxtokig och såg hur viktig Anttonen var men som sgt viss förståelse då han inte själv riktigt trodde på backplaceringen och det hade def inte gått klockrent. En viss tränare sa tom att de extremgrova missarna som Anttonen hade gjort var i ren protest mot backplatsen...sanningen vet bara han själv.

Läget i dag måste vara att ÖSK absolut vill ha kvar honom. Kanske drar det ut då Anttonen sitter i ett riktigt bra förhandlingsläge men allt löser sig om Anttonen vill... att ÖSK inte vill finns inte på kartan.
Örebro Aspen
2010-07-23 07:34
Sjögren har alltid haft svårt med Anttonens kontrakt.
Dax att starta en kampanj "Signa Anttonen""
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-23 01:33
Saxat ur ett stycke ur Henrik Rydströms blogg i Expressen:

"Nanne hade innan träningen sagt att han inte riktigt visste hur han skulle formera laget mot DIF, att det berodde på vilka som såg pigga ut på träningen och kanske var det därför det var så många pigga ben där ute,"

Vilken kontrast mot Sixten egentligen? Nu är jag inte ute efter att hänga Sixten (vi ligger ju faktiskt 3.a, vem kan klaga på det?)
utan bara visa på vilka skillnader det finns mellan olika tränare och deras filosofier.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-23 00:45
ÖSK-Karl //Precis! Ge Patrik 4 år och den lön han förtjänar!
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-22 23:54
KvT//

Exakt, nonchalant är just vad jag tror att Sjögren är vad gäller Anttonen. För ett antal år sedan fick han inte ens nytt kontrakt innan Axèn slog näven i bordet.

Nu är Anttonen en av Sveriges bästa högerbackar och dessutom har han väl inte varit borta så mycket i år? Som du skriver, det är bra nog om han spelar 75% av matcherna.

Att motståndarna gör allt för att anfalla på andra kanten är betyg nog. Skulle verkligen önska att få läsa att Anttonen förlängt med 3-4 år. Det skulle säkert underlätta att få Alvbåge att förlänga också.

De förlängningar som man hitills gjort rycker man ju bara på axlarna för.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-22 23:31
ÖSK-Karl// Anttonen som var kung mot Ellos sist, får väl ringa Sjögren i december och fråga om han är önskvärd nästa säsong, som vanligt.

Ok att han kanske snittar en frånvaro på 25% av matcherna per säsong men han är jävligt bra när han fått upp ångan.

Han uttnyttjar sina offensiva egenskaper på ett helt annat sätt än t ex Sammy och spelar ett mycket modernt ytterbackspel. Om ni såg matchen mot Ellos så var han i slutet med ända in i boxen och spelade fram Astrit! Det är väl nästan bara Brasilianska backar man brukar se göra det? Jag tycker han är en fröjd som back om ni frågar mig. En prototyp på en modern ytterback.

Vore det inte för hans skadeperioder emellanåt skulle han spelat utomlands för länge sedan.

Han är inte lika klockren defensivt men inte heller dålig, tvärt om. Ibland bildas det ytor bakom honom när han ligger på rulle som motståndarna slår på men inte sällan är det andra spelare som inte täcker upp som de ska göra.

4-3-3 spel kräver offensiva ytterbackar för att få bredden på mittfältet. Tyvärr är det bara på högersidan vi oftast får det på. Patriks ytterbackspel är som klippt och skuret för 4-3-3.

Vore jag tränare för en konkurrent skulle jag sno honom framför ögonen på en snopen Sjögren, sedan skrika Jackpot! Det känns som om ÖSK är nonchalant säker på att alltid få behålla Patrik och på sina villkor.

För bara ett par säsonger sedan var man inte ens intresserade av att förlänga. Det säger en del om ÖSK:s inställning mot honom.
Örebro deportivista
2010-07-22 23:13
Apropå framtida vänsterbackar - var inte lillebror Bedoya vänsterback?
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-22 22:41
KvT//

Det är helt ok för mig att Sammy och Wiken fick nya kontrakt, vad jag inte förstår är att de fick två år. Det är ju inte direkt någon fara att en annan klubb försöker hugga dem.

Att Nordback fick ett år kan jag köpa, detta för lång och trogen tjänst.

Men vad värre är tycker jag att ÖSK alltid är sent ute med att förlänga med spelare som är riktigt viktiga. T.ex så har Anttonen bara ett 1/2 år kvar.

De spelare man vill se i klubben måste man enligt mig förlänga med minst ett år innan kontraktet går ut. Vägrar spelaren får man gå ut med att han är till salu och försöka spela in en annan med längre kontrakt. Kontraktförhandlingarna liknar lite av Degerfors och det är långt ifrån bra.
FORZA ÖREBRO!
2010-07-22 22:10
Snart är vi ikapp skåningarna!! watch out! Häcken hade en fick häck idag, hehehe.
Örebro DaSa
2010-07-22 21:51
Gött!! Häcken vann!
Örebro go_osk
2010-07-22 21:39
Helsingborgs ras har börjat!
Örebro Jebus
2010-07-22 20:43
Jag har skrivit ett inlägg i Odd Grenlands supporter forum och svaren jag fick visar väl att dom egna inte tycker att han är nåt speciellt.

Rykten säger att Ösk är intresserade av honom. Jag vet bara vad jag har sett på youtube och läst. Men han är ganska lång och har bra skott. Men ni som har sett honom skulle han passa in i ett 4-3-3 spel som central forward eller som target? Är han bra på huvudet?

Problemet er vel at han ikke passer inn i 4-3-3 i det hele tatt. Han har et hardt skudd og et godt rykk, men det er vel det, han er ikke spesielt god på hodet og heller ikke spesielt god på å plassere seg som targetspiss. Tror gjerne han kunne gjort det bedre i et 4-4-2-system, som én av to spisser.

Nå kjenner jeg for så vidt ikke til Kim Olsen, som han visstnok skal erstatte, men siden han har hatt problemer med å slå gjennom i Tippeligaen ser jeg ikke helt at han skal kunne slå gjennom i Allsvenskan. Men, for all del, jeg tar gjerne feil, mye bedre det enn om han slår gjennom i en konkurrerende klubb.

Nå er det vel ofte sånn at supporterne er negative til spillere som forlater eget lag, om de ikke er stjerner på laget da.
Gulsvik kan godt slå igjenneom i en ny klubb, da stiller han med full innsats(forhåpentligvis) for å spille seg inn på laget å vise seg frem for ny trener.
Det har vel vært mye innstillingen som har vært hans problem, kanskje en ny trener med nye impulser får det beste ut av ham. Lykke til i ny klubb ønsker jeg ham, gjerne i ØSK :-)

Örebro zxcv
2010-07-22 20:34
BK Rövva leder med 1-0! Håll detta nu!
Örebro Kronblom
2010-07-22 19:16
Ämne: Vore inte Ofere från....
han vill nog till en bättre liga!
Örebro Robban Örebro
2010-07-22 19:12
Såg också att Ofere ska lämna MFF efter säsongen. Vet dock inte om han är rätt man. Dock är han van att spela i Sverige men känns inte tillräckligt het.
Annons: