/fotboll/osk/forum/4800.aspx/fotboll/osk/forum/4800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Djurgården Toran
2010-07-25 15:01
Kort och koncist, nej. Inte innan han har misslyckats någon annanstans och känner att han måste "börja om".

Henrik Larsson är större än Péle och Maradonna i Celtic. Personligen skulle jag bli oerhört förvånad om han, inom ett par år, inte återfinns i någon slags roll i klubben. Såvida han själv vill, såklart.

Nu känner jag bara Henke personligen mycket vagt, men min uppfattning är att han har höga ambitioner med sin tränarkarriär. Han siktar utanför Sverige. Hans stora fördel mot övriga Allsvenskatränare är ju att han har ett relativt välkänt namn, även ute i Europa.

Nu gör Henke det bra i Landskrona, inte alls någon super-succé, och samlar på sig erfarenhet därifrån. Skulle han känna att han behöver tränarerfarenhet från Allsvenskan så tror jag att en klubb som ÖSK, med små ekonomiska muskler och en redan idag på gränsen till överpresterande trupp, ligger ganska långt ner på en lista som troligen toppas av Helsingborg, pga av hjärta osv.

Men vill Henke gå utomlands, så kommer han göra det. Det är han som avgör om han känner sig redo eller ej.

Henke Larsson känns, i min värld, ungefär lika troligt som Tord Grip, Lars Lagerbäck.

I mina ögon är istället en sån som Peter Gerhardsson mycket intressantare, även fast jag inte ser varför han skulle gå till ÖSK.

Men men, det är bara mina tankar! :)
Örebro Aspen
2010-07-25 14:50
Hur är tränaralternativt:
Div 3 tränare + sparkad finsk div 1 tränare som sedan övervintrat på förbundet
kan funka, har funkat
Örebro DaSa
2010-07-25 14:43
Toran// Så du ser inte en SE-tränare med ett års tränarerfarenhet som ett realistiskt alternativ?!
Örebro Grixx
2010-07-25 14:06
Aspen// Som Sjögren säger..."svårt att konkurrera bort Almebäck" och även jag som berrasupporter ser en viss problematik och när nu Wiken är stabilare och mer erfaren än någonsin så är det tufft.

Kanske testa med Almebäck som V/h-back?;-)
Örebro Grixx
2010-07-25 14:00
Angående realistiska tränare så har ju de engelska lagen inga problem med att våga ta tränare som vi i ÖSK haft;-)
Örebro Aspen
2010-07-25 13:50
DaSa//Är det inte så att Berra är en dukig mittback? Det var han redan hösten 2008.
Det är bara att personkemin med tränaren är dålig. Och det har inte varit bra för han utveckling.
Jag tycker att ÖSK ska omgånde meddela honom om sina planer. Det är ju en ung människa vi har att göra med.
Så har vi redan förlängt med 3:e mittbacken Nordback.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-25 13:35
Farside//

Det fixar de säkert på kansliet, de har en kassa där. Tänk på att det är lunchstängt bara.
Djurgården Toran
2010-07-25 13:19
Personligen ser jag gärna Mourinho eller möjligtvis Sir Alex som ersättare till Sixten, båda har hyfsade meriter och jag tror att med någon av dessa så skulle vi fått massor med gratis publicitet och även fått lättare att rekrytera nya spelare.

Avd. realistiska alternativ.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-25 13:11
Imorgon vid matchstart ska de vara sol och runt 16 grader varmt enligt yr.no. Ganska behaglig värme.
Örebro Farside
2010-07-25 13:06
tänkte försöka köpa mig en ÖSK match tröja på måndag innan matchen. Vet ni vart jag kan hitta en sån? finns det nån butik i stan som säljer? arenan innan match? tacksam för hjälp :)
Örebro DaSa
2010-07-25 12:56
Sen så skulle jag gärna se Henke Larsson som Sixtens efterträdare den dagen han går vidare. Även Henke är en 4-3-3 tränare och jag tror att med honom skulle vi fått massor med gratis publicitet och även fått lättare att rekrytera nya spelare.
Örebro DaSa
2010-07-25 12:54
Känns det inte jävligt bortkastat att förlänga Berras kontrakt? Vad är det som talar för att Sixten skall börja satsa på honom nu när han gjort allt för att hålla honom utanför startelvan senaste året?!

Enda scenariot som jag ser som möjligt är att förlänga med tre år och sedan göra klart med en utlåning till en SE klubb hela nästa säsong. Om Berra efter det inte kan konkurrera om en plats så får vi nog acceptera att han aldrig kommer att bli ngt och låta honom spela ut sitt kontrakt i ÖSK U.
Örebro Aspen
2010-07-25 12:27
Kurt von Traatt//Börja språkstudier ? - Berra har ju skaffat privatlärare.
Det är klubben som har ett stort ansvar att agera. Men med den sportledning som vi har blir det väl Axen som agerar igen.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 12:06
Ps - Men stannar han får han baske mig börja svenskstudier ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-25 12:02
Ja lite överraskande att Berra öppnar för en förlängning. Kan väl dels bero på att han faktiskt inte har några andra anbud och att det vore oklokt då att basunera ut att man tänker dra. En annan orsak är väl också att han har sin flickvän (har jag hört) här. Och hon brinner väl kanske inte av att flytta till Kamerun ;) Och saken blev väl inte sämre av att Belle kom även om det knappast var avgörande. Och berra kanske faktiskt som han säger trivs väldigt bra här med klubben och laget. Massa faktorer som tillsammans gör att han öppnar upp.

Hoppas verkligen ÖSK satsar på honom. Dels har han blivit bättre dels slipper ÖSK ut och leta mittback. Eller iaf en mindre.

Fast som jag tjatat om förut så tycker jag det är svagt att man är så saktfärdig med kontraktsförhandlingar. Jag tycker det är precis lika viktigt för en spelare man inte vill behålla att meddela honom det i tid såväl som en man vill behålla. Och nyckelspelare skall man börja med 12 månader innan. Se på Degen vad det kostade att vara sen med Berger. Om de hade inlett de förhandlingrna i vintras istället hade han varit kvar där nu.

Undrar om Basse så här dags börjar ångra sitt strul med klubben? Det verkar inte vara någon klappjakt efter honom heller.
Örebro Pintorp
2010-07-25 11:56
Berra öppnar för förlängning. Inga divalater där direkt. Berra är kung!
Örebro Marta (hane)
2010-07-25 11:17
Är det inte på tiden att lägga in den bloggen på länkar här på svenskafans och ev rensa ut Barsoms sida? Själv har jag Mittåts blogg? som startsida sedan ett tag tillbaka.
Örebro Aspen
2010-07-25 11:04
Mer om Berra och broder Bedoya på bästa bloggen.
Örebro widemarsh
2010-07-25 10:43
Chipset// Är han inte tillräckligt lång? :)
Örebro Aspen
2010-07-25 10:41
För övrigt vill jag se Berra på planen - när Wiken eller Almebäck är indisponibla
Örebro Chipset
2010-07-25 10:22
För övrigt skulle jag vilja se en förlängning av Berra.
Örebro Chipset
2010-07-25 10:22
Grixx// Frågan är om det inte kan ha varit lite av den varan, dvs. för hög arbetsbelastning. En sportchef jobbar ju inte uteslutande med att värva spelare och förlänga spelarkontrakt. Kan vara därför Sköldmark kommit in. För vad jag vet har han inga större meriter som spelarvärvare.
Örebro Örebro-SK
2010-07-25 10:20
hoppas på mycket folk imorgon, bara regnet avtar :)
Örebro Örebro-SK
2010-07-25 10:19
kan bara instämma om resultat tavlan att den bör bytas ut snarast. Nu hakar vi på Helsingborg och Malmö...
Örebro Grixx
2010-07-25 10:08
Kul att Berra gärna är kvar och sedan får man se hur ÖSK agerar.Några meningar spelare /klubb emellan kan ju redan ha utbytts.

När det gäller Sammy så hade man samtalat långt tillbaka och var ganska ense om att det här löser sig. Kanske är läget likadant med andra?...i vart fall om jag tänker positivt men läget behöver ju inte alls vara så...

Några tidigare förhandlingsinsatser verkar ha kommit igång sent. Ibland rent taktiskt från klubben och ibland säkert sedan förhalat, och lika taktiskt från spelare. Det som inte får hända är att klubben är rent senfärdig pga ouppmärksamhet eller "för mycket att göra just nu tänk".
Djurgården Mattlo
2010-07-25 08:06
UEFA och FIFA har ju ändrat sig har ja för mig. Förrut var dom helt emot konstgräs men nu ska dom ha ändrat sig. Så om jag inte har totalfel så ska ni kunna spela på Behrn Arena om det blir europaspel.

Sen hoppas jag att ni tar SM-guldet, iaf hellre än Helsingborg,Malmö och Elfsborg. Fast hur ska de gå utan Olsen och en omotiverad Porokara?

Skönt att Joel Riddez skrivit på för oss nästa säsong iaf ;)
Örebro Aspen
2010-07-25 07:56
Lokala papperstidningen hyllar Berras insats i gårdagens match för ÖSK U.
Man skriver också att Berra trivs i Örebro och gärna förlänger med ÖSK. Men att han inte hört något från ÖSK.
Mitt tips är att ÖSK (läs Boström) inte klarar ett ledarskap med Berra och Basse. Därför kommer Axen att skapa en Örebro koloni i GAIS med två bosman och Örebro talangen Jesper Floren (nu lånad från Elfsborg och bäst i GAIS mot ÅFF).
Örebro Storm_90
2010-07-24 23:07
Ämne: Ämne: Hur myc....
Ja dem är ju verkligen i behov av en sådan stor arena med tanke på alla massor som kommer och ser dem spela.... Kunde gott spelat på trängen några matcher hade varit bättre för alla.
Örebro micro_42
2010-07-24 20:50
Ämne: Hur mycket är vi sna....Kif dam har också Behrn Arena som hemmaplan,
Vore lite taskigt om dom inte fick spela hemma väl?
Örebro josud
2010-07-24 20:39
Instämmer i tidigare inlägg om resultattavlan. Jag sitter på södra och har föjaktligen inte en chans att se den tv-skärm som brukar finnas i det sydvästra hörnet. En fast skärm borde sättas upp i nordöstra hörnet, och göras vridbar för att kunna vridas ut mot gatan när det inte är match. Utnyttjandegraden skulle öka dramatiskt, och varför inte, Norrköpingsvägen är ju rätt tättrafikerad för det mesta.
Annons: