/fotboll/osk/forum/480.aspx/fotboll/osk/forum/480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling
2016-12-02 17:11
@Hitta avslut!!:

Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-12-02 17:09
@ Ösk-groda:

Precis! Tack. Tyckte han gjorde det riktigt bra. Var precis som RÅP också skaplig i luften
Örebro Ösk-groda
2016-12-02 16:46
I can resist everything/anything except temptation

Tror också det skulle bli bra - Vad hette han Degerforsaren i ÖSK som var mittfältare/anfaller och flyttade ned som innerback. Han petade Berra - Tror det var under Sixtens tidiga år. Hur som helst gjorde han det riktigt bra[/QUOTE]

Kanske det var Sebastian Henriksson som du tänkte på som flyttades ner backlinjen ??
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-02 16:40
Noah Sonko Sundberg. Hur är hans status? Är han GIF Sundsvall på permanent basis eller är han tillbaka i AIK?
Postat via SvenskaFans-appen
2016-12-02 16:30
@Nicknamn i ribban:

Tyckte inte han (Broberg) var så bra offensivt på mittfältet denna säsong. Å andra sidan har ju Dajje åratals träning att vara offensiv i korridoren och också slå inspel.

Sensmoralen i allt jag skrivit om Dajje är att jag tror man kan lägga honom på offeraltaret om det i gengäld ger en än bättre spelare på annan position. T ex en forward, än om man hade signat om Dajjes kontrakt till en högre lön
2016-12-02 16:24
@backseat driver:
Jag tyckte Broberg växte defensivt ju längre han fick spela på den positionen. Men viktigare är att positionen och rollen utnyttjades så mycket offensivt i systemet att dessa skills nästan blev primära. Precis som du själv skrev "Är ju högerytter i offensiven." Tyckte många ggr att den rollen nästan är mer som det än försvarare. Påminner mycket om vingen i ett äkta 3-5-2 system. Där vingen har en 50/50 roll och därför är de offensiva skillsen lika viktiga som de defensiva. Såg väldigt många omställningar från våra motståndare som möttes enbart av våra mittbackar och vänsterytterbacken. Högeryttern låg alldeles för högt för att hinna med
Örebro DaSa
2016-12-02 16:23
@Nicknamn i ribban:

PeterLarsson. Han var ju nära förra säsongen.
2016-12-02 15:51
@BK Fåfängan:

Tror också det skulle bli bra - Vad hette han Degerforsaren i ÖSK som var mittfältare/anfaller och flyttade ned som innerback. Han petade Berra - Tror det var under Sixtens tidiga år. Hur som helst gjorde han det riktigt bra
Örebro BK Fåfängan
2016-12-02 15:41
@Nicknamn i ribban:

Förläng med RÅP och flytta ned honom som mittback! In med ny innermittfältare. Kommer att bli mycket straffar emot oss men väldigt bra i övrigt.
Örebro Benny Böckling
2016-12-02 14:38
@Nicknamn i ribban:

Walid Atta nämndes för nån dag sen
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-02 14:29
Jahopp. Hade vi något annat namn än Liverstam på vår mittbackslista? Kan inte komma på någon annan som diskuterats här.
Örebro Benny Böckling
2016-12-02 14:15
Liverstam förlänger med HBK
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-02 10:59
Defensivt skiljde det nog inte så mycket mellan Dajje och Broberg, men offensivt var det viss skillnad, tycker iallafall jag ...
Örebro backseat driver
2016-12-02 10:36
Jag tyckte nog att I can resist's inlägg och ordval implicerade att han tycker att det inte är någon större skillnad på deras defensiva kvaliteter? Eller kanske bara var jag som gjorde det? Hur som helst, med den uppställning som Axén kört med så har ju högerbacken haft en lika viktig offensiv som defensiv roll. Är ju högerytter i offensiven.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-02 09:54
@Nicknamn i ribban:

Tänkte faktiskt detsamma ...

Jag kan bara hoppas att Axén förstår sådant, han är nog vår starkaste byggledare, inför ett framtida ÖSK, så länge han är kvar i klubben.

Simon, Sköldmark och styrelsen har nog inte samma "makt" och "förståelse" inför bestämmanden ich beslut ...?

Forza Akexander, nästa säsong går vi för medalj!

Jag tror faktiskt allra mest på Alex, han är nog en möjlighet till svartvitt Guld.

Tänk om han hade samma jobb som Dala hade, typ 2-3 st, men bara en lön.

ÖSK !!!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-02 07:34
Det vore väl iofs konstigt om Broberg inte var bättre offensivt?
2016-12-02 01:10
@backseat driver:
Så kan det naturligtvis vara. Missförstod ditt första inlägg. Men jag tror inte man gjort så bara för att statuera exempel inför andra spelare. Jag tror man noga övervägt vilka alternativ man har på högerbacken (Brendan, Hagge, Lorentzson) och insett att man kan/borde spara in en lönepost här för att lägga pengarna på en annan position, då alternativen inte är så mycket sämre på högerbacken. För jag tycker att den gångna säsongen är Dajjes sämsta sedan han kom till ÖSK. Och man är inte bättre än sin senaste säsong. Rent offensivt tycker jag på många sätt Broberg var bättre som ytterback än Dajje
Örebro Vinnartradition
2016-12-01 23:09
@I can resist everything/anything except temptation:
Sköldmark inledde diskussionen med Dajje i samband med lägret i Portugal i början på februari i år. Då var Björnquist tydlig med att han ville avvakta (invänta något bättre). I och med att de inte kommit vidare i diskussionerna när sommarfönstret öppnade samtidigt som ÖSK hade problem med skador på ytterbacksplatserna passade ÖSK på att ta in en kontraktslös Lorentzson. Efter det förmodar jag att det inte var lika angeläget att förlänga med Dajje. Lägg dessutom till att den gångna säsongen visat att det främst är på andra positioner vi har behov av förstärkning.
Örebro backseat driver
2016-12-01 23:01
Kanske uttryckte mig otydligt. Tror inte heller att det är "just in case". Däremot tror jag att klubben numera är mycket tidigare med att gå ut och leta alternativ då en spelare strular med en eventuell förlängning. Om spelaren då så strular tillräckligt länge så kanske hans chans helt enkelt löper förbi. En annan, invärvad spelare har till slut tagits in i hans plats/position. Detta tydliga agerande från klubben blir till en tydlig signal till alla andra spelare i truppen: "Du har inget att vinna på att dra ut på förhandlingsspelet"
2016-12-01 22:26
@backseat driver:

Nja...Jag gissar ju förstås som du..Men inte tror jag man värvar under pågående förhandling tidigt i säsongen "just in case". Då riskerar man ju att bli övertaliga med onödiga kostnader

Jag tror man räknar "huven" och lönebudget och var man kan täcka upp anständigt och där man anser att man behöver klasspelare.

Man kan spara in pengar på en position för att kunna erbjuda en riktigt bra lön på en annan. Jag tror mer att det är där tankesättet ligger

Örebro Hitta avslut!!
2016-12-01 21:19
Fantastiskt kul Vinnartradition! Väldigt bra jobbat.
Örebro Vinnartradition
2016-12-01 21:16
203 sålda årskort till Västra Stå på sex timmar!
Örebro backseat driver
2016-12-01 20:42
Antagligen är det väl så att Björnqvist tidigt under året fick ett kontraktsförslag vilket han inte accepterade. Kan tänka mig att klubben då fann att man stod långt ifrån varandra (bara spekulationer, men ändå) och att man ville säkra upp vilket ledde till värvningen av Lorentzon. På det sättet har klubben agerat i flera fall under den senaste tiden och det tycker jag är bra: Man ger ett rimligt bud till spelaren med utgående kontrakt baserat på vad man tycker att han är värd (dvs hur mkt man är beredd att satsa på honom) och om spelaren drar ut på det hela så är man inte sena med att säkra upp med alternativ på positionen. Då kan det helt enkelt bli som så att tiden rinner ut (för spelaren) så som det synes skett i det här fallet. Det faller inte alltid bara på klubben att vara på hugget, utan även på spelaren.
Örebro Ö.S.K Krille
2016-12-01 20:22
Arvid Brorsson får lärlingskontrakt.
Sawadee
2016-12-01 20:15
@backseat driver:
Alltså, quite odd verkligen ja om man betänker att Broberg skulle "ut i Europa" och så blev det Odd Grenland,Telemark fylkeskommune i Norge ... hmm.. nåja
Örebro Vinnartradition
2016-12-01 20:01
@Asbjörn#10:

Lägg dessutom till att vi (om vi värvar en ny mittback vilket jag är säker på att vi gör) vid behov kan spela Hines-Ike till höger.
Örebro Asbjörn#10
2016-12-01 19:53
Hade vi förlängt med Dajje hade ju ytterbacksplatserna i truppen redan varit fyllda med honom och Lorentz, Hagge samt Logi.

Om detta nu istället ger oss en möjlighet att få in en ny bra etablerad vänsterback så anser jag det klart värt det.

Lorentz med Hagge som reserv kanske inte låter så sexigt på högerbacken men det är tillräckligt stabilt för att klara ett år med.
Örebro T8
2016-12-01 19:43
Broarn Han fick ju förlänga. Redan i vår. Men ville inte. Ska spelarna få göra precis som de vill? Höjer det kvalitetsintrycket på ÖSK som klubb?
Örebro backseat driver
2016-12-01 19:28
@T8:

Quite odd.....
Örebro Broarn
2016-12-01 19:11
Jag var inte med i Sundsvall den där gången, jag har inte tränarutbildning, jag ser inte alla träningar, jag ser inte alla matcher i repris tre-fyra gånger, jag har inte lust att åka till Örebro för att framföra mina åsikter öga-mot-öga - men jag får väl "gapa och skrika" lite trots det.
Håller med vegurra att det är ofattbart att Dajje inte får förlängt. Han har varit så pass bra att han varit ordinarie i tre år, är ambitiös på träningarna och lär ha truppens bästa testvärden, är klart bättre högerback än vår gamle kämpe Hagge och nog lite bättre än Lorentzon och han kommer från vår egen region.
Hörde tidigare under säsongen att det inte föll på läppen att han inte direkt då var beredd att skriva på ett nytt kontrakt - men det var han ju inte ensam om!
Annons: