/fotboll/osk/forum/479.aspx/fotboll/osk/forum/479.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-11 15:08
Helt rätt Trivseltorsten. Men med ett vidrigt beteende och kroppsspråk. Men det vet du ju såklart. Kan ju vara det som sticker i ögonen på folk. Nä, det här öppnar upp för fina möjligheter. Ge Gerzic och Besara de kreativa rollerna. RÅP får den destruktiva. Två ytteranfallare (Ayaz, Sema, Omoh) får ta kantspelet och en ny oxe med fötter som anfallare!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Trivseltorsten
2016-12-11 14:58
Under matcherna under hösten när ÖSK var riktigt usla var inte Astrit sämre än de laglojala grovjobbarspelarna som inte är "primadonnor". Ville bara ha det sagt.

Önskar han all lycka med karriären.
Örebro Jonas r
2016-12-11 14:42
Vill också tillägga att de bara är ett rykte att dem ej kom överens onödigt att förstora upp nåt som ingen här vet är sant
Örebro Jonas r
2016-12-11 14:41
[QUOTE=Nikola Budalic]Crespo ville inte stanna så vad spelar det för roll? Crespo fick vi cash för och han offrades inte för Astrit. [/QUOTE] Dessutom prestera han inte under våren ingen garanti att han kommit igång på hösten
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-11 13:51
Varför ville inte Crespo stanna?

Å andra sidan, så ville inte Astrit det heller ...
Nikola Budalic
2016-12-11 13:40
@Brandao:

Crespo ville inte stanna så vad spelar det för roll? Crespo fick vi cash för och han offrades inte för Astrit.
Örebro Snö
2016-12-11 13:33
@Brandao

Håller tilfullo med dig
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Brandao
2016-12-11 12:58
Med facit i hand känns det jävligt surt att Crespo "offrades" då Astrit och han inte kom överens ..

Med dagens ÖSK hade jag valt en skadefri Crespo framför Astrit alla dagar i veckan...
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-11 11:27
Ja, det här med lagkänsla är ganska viktigt, dessutom orkade Astrit inte vänta på en eventuell satsning från klubbens sida. Äh, kan väl bara önska honom lycka till i Grekland, men jag bryr mig inte så mycket, han har ju lämnat ÖSK. Det tror jag dessutom var bra, för alla "parter".
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-12-11 11:18
Håller med dig Snö.
Örebro Snö
2016-12-11 11:11
Blir enklare för Axen att styra upp lagkänslan igen, övertydligt att Axen inte vågade dra näven i bordet med Astrid, (Axen verkar ha svårt med primadonnor:)) men 1 mindre nu, önskar Astrid all lycka och hoppas han lyckas utomlands denna gång, han är en fantastisk spelare när han är i sin "bubbla", utan "bubblan" knappt medioker och trist kroppspråk, vilket han hade i slutet av hösten.

Kom igen nu "kids" vad ska ni hacka på:)? Insöade snö är rak och tydlig och debrukar inte gillas:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro KalleTeodor
2016-12-11 08:59
Här är passningen till DG
Örebro KalleTeodor
2016-12-11 08:48
Rabona-assisten mot Göteborg i april gick heller inte av för hackor!
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-12-10 22:31
@Jonas r:

Och sin fysik kanske också
Örebro Jonas r
2016-12-10 22:15
[QUOTE=I can resist everything/anything except temptation]Skall bli intressant och se hur Astrit klarar sig i Grekland. Personligen har jag lite svårt att se hur hans lite "tröga" stil skall funka där. Rent tekniskt tror jag inte han kan fira några större triumfer jämfört med konkurrensen men kanske hans spelsinne och passningsspel kan det om han har de rätta medspelarna. Men samtidigt vet jag inte mycket om Grekisk fotboll mer än att det ofta historiskt varit en strulig liga med löner och annat. [/QUOTE] Jag såg Aek på plats samma år dem blev nedflyttade till andra divisionen. Jag tycker kvalitet va riktigt dålig sämre än allsvenskan det är främst Olympiakos som håller en hyfsad kvalitet resten är inte mkt att ha. Tror att Astrit kan dra fördel av sin teknik där nere.
2016-12-10 21:53
@Pedretti:
Håller med! Men man måste vara två för en tango. M.a.o det måste finnas spelare som förstår att löpa rätt i rätt tid till rätt plats
Örebro Pedretti
2016-12-10 21:51
Nej hörrni, ska vi ta och diskutera lite fotboll istället?
Vilken passning av Astrit tycker ni var bäst?

Min favorit är nog hans passning till Daniel Gustavsson borta mot Kalmar, herregud vilken passning. Det är den typen av passning som skulle få Andrea Pirlo att bli rödmosig om kinderna.
2016-12-10 21:51
Skall bli intressant och se hur Astrit klarar sig i Grekland. Personligen har jag lite svårt att se hur hans lite "tröga" stil skall funka där. Rent tekniskt tror jag inte han kan fira några större triumfer jämfört med konkurrensen men kanske hans spelsinne och passningsspel kan det om han har de rätta medspelarna. Men samtidigt vet jag inte mycket om Grekisk fotboll mer än att det ofta historiskt varit en strulig liga med löner och annat.
Nikola Budalic
2016-12-10 20:59
Vem orkar bry sig om Saywee. Snubben håller på AIK och ÖSK. Säger väl en hel del.
2016-12-10 20:50
@Vinter:
Du får gärna publicera resultatet av hans PM sedan (även om jag inte förstår varför svaren på öppet ställda frågor skall pm:as)
Örebro Vinter
2016-12-10 19:58
@ÖSK-Saywee:
Well a long winter's wait ("North Country Blues" originally by Bob Dylan)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2016-12-10 18:30
Trist med Astrit men väntat. Tack för passningsmackorna och lycka till i Aten!
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-10 17:26
Vinter

Jag pm'ar så småningom, men det kan ta lite tid.

Å sndra sidan är det ju ingen brådska ...
Örebro Vinter
2016-12-10 16:58
@ÖSK-Saywee:

Det ska bli mycket spännande att ta del av resultatet av ditt klurande och dina efterforskningar. Jag gissar på att MFF är de som levererat flest landslagsspelare genom åren följt av IFK G. Men, AIK, Djurgårn och Norrköping kanske inte ligger så långt efter dem?
Örebro Broarn
2016-12-10 16:55
Även om Astrit nog varit vår bäste spelare, tror jag det är positivt för ÖSK att han lämnar. Han har hela tiden haft siktet inställt på en större klubb i Europa och dessutom har vi ytterligare två "playmakers" i Besara och Nordin. När Astrit kom var han ett värdefullt komplement till Nordin på mitten. Håller med flera andra som tror att Besara klarar det jobbet nu.
Dessutom frigörs en del pengar som kan användas till nya spelare.
Men tack Astrit för skönliret och vinnarskallen - och lycka till i Aten!
Nikola Budalic
2016-12-10 16:23
@Hitta avslut!!:

Hahaha dagens.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-10 15:45
Astrits högstanivå under ett års tid (sommaren 2015 till sommaren 2016) är oöverträffad i ÖSK i modern tid. Dock vet vi ju inte vilken Astrit vi hade fått se under 2017. Hade han fortsatt på inslagen väg hade vi kastat pengarna i sjön, men nu vet vi iallafall att de kan användas till att förstärka truppen på svagare positioner. Besara kommer säkert göra det bra, om än inte dominera så som Astrit kan när han är på det humöret. Vänsterback, anfallare och central mittfältare måste in oavsett om vi förlänger med RÅP. Nu har vi "cash to splash".
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-10 15:41
Är också enig med Restalundsvägen och I can resist. Vi måste ha in en klassanfallare, gärna med huvudspel som spets. Två forwards förmodligen... Tänkte även dra igång ett tips: Hur länge tar det innan det börjar knaka i fogarna nere i Athen? 1. 0-2 månader 2. 3-6 månader 3. 1-3 år Utslagsfråga : Finn ett "fel" (som inte passar in på Astrit). 1. Gudabenådad vänsterfot 2. pingislunga 3. Lågmäld Förstapriset är en osynlig check på 20kr.
2016-12-10 15:12
@Restalundsv:
Jag är nog inne på ditt resonemang lite. Jag har inget emot Astrit men sporsligt har jag alltid varit väldigt ambivalent, mest nog beroende på hur han har används i ÖSK. Jag har inte varit särskilt förtjust i att han fått sprätta runt på hela plan och alltför ofta lämnat tomrum där han borde ha varit. Bredvid Sköld när inläggen kommer. Ska man ha en spelare som löper över varenda kvadratcentimeter på banan föredrar jag hellre en spelartyp som Bedoya Tycker Astrit alltid skall vara välkommen tillbaka men jag känner att iom han lämnar snarare öppnar möjligheter både lönemässigt och spelmässigt. - En forward med nickkapacitet - Skola om RÅP till mittback (om man får honom att stanna) - En löpstark Bedoya/Kilen/Nordback på mitten - Övergå till tre centrala mittfältare och låt även Besara spela centralt Det är mitt önskescenario
Örebro Brandao
2016-12-10 14:31
Klart Astrit var viktig för oss, han bar ju upp hela laget när han var bra på våren. Sen vet ju alla hur det har gått...

Räknar med att RÅP blir kvar nu när Astrit går
Annons: