/fotboll/osk/forum/4787.aspx/fotboll/osk/forum/4787.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mr. Milton
2010-07-29 14:36
Kommer SVFF agera överhuvudtaget på AIK:s beteende efter gårdagens CL-match? Skulle det hända någon av oss vanliga klubbar skulle det bli ett jävla liv.

Ner med slöddret i SE (om de inte fixar det själva).

Som sagt bara i Stockholm.
Örebro oroT
2010-07-29 13:43
"– Nej, inte vad vi vet i alla fall. Och ingen blev gripen heller. Hästarna tyckte förstås det var jobbigt att få allting kastat mot sig, men personligen tycker jag det är värre när de skär dem med rakblad, säger Diana Sundin."

Bara i Stockholm!
Örebro Ropesin
2010-07-29 13:39
Se länktips! "Nye Bangura bäst i AIK", visst var det väl den här killen som skulle provspela med ÖSK men som blev skadad och istället hamnade i Gnaget. Vi gör ett jäkla bra scoutingarbete åt AIK, allt som vi plockar fram är dom intresserade av. Dom behöver nog fan inte ha någon egen scoutingverksamhet.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-29 13:25
Men ok. jag gräver ned detta nu. Nog tjatat från min sida. Och som några skrivit visst kan det sluta med att han stannar ändå (fast med en helt annan lön antar jag).

Nu fokuserar jag på Åtvid och fortsatta jakten på IFF IFF!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-29 13:20
KCMarten //Jag hoppas du får rätt.

Sedan att jag gärna vill ha Astrit kvar beror inte på att han gjort tr mål på kort tid utan för att han bedöms som en potentiellt bra spelare som förmodligen MINST kommer nå Nordins klass (spekulation från min sida). Att han ör en stor talang bedömmer ju både Lennart såväl som Sixten och Mosander.

Det är utifrån det jag ville se ett långsiktigt kontrakt. Inte pga hybrisen med tre mål. Jag blev mycket glad när jag läste att Astrit skrivit på för 3.5 år INNAN hybrisen.

Sen när han gjort succe, om än med maxflyt och alla vet att det inte kan hålla i sig, så får han naturlivis ögonen på sig. Publicitet som en som är ÖSK:are helst inte vill att han ska få förrän han signats för 3 år till.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-07-29 13:08
Igår vart jag riktigt pissed off när jag läste om Astrit Ajdarevics kontraktsklausul. Men jag ska vara lite positiv och hoppas att det bara är ett försök av Jaganjac att omförhandla Astrits lön. Agenter brukar vara världsmästare på fulingar så inget överraskar mig längre i den världen.
Örebro Grixx
2010-07-29 12:25
Astrit urdålig = ÖSK nobbar.

Astrit halvbra = Båda säger ja.

Astrit gudomligt bra = Astrit nobbar.

Ska vi hoppas på halvbra som klubben gör?;-)

...jag vet, det här är bara sura spekulationer om någon kontraktstext som kanske är vattentätt bra för klubben...eller kanske inte...

Ähh vet man inget så får man bli religiös och tro en massa...lustigt tomt forumet skulle bli om vi inte vågade "koka soppa på en spik"...;-)
Örebro rirobban
2010-07-29 12:20
Jag tycker att Astrit visade lite hjärta för supportrarna förra matchen. Han kom ut efter en stund och började dansa med Wowoah. Han verkar ta Örebropubliken till sig, likt många andra av de nyförvärven som ÖSK gjort på senare år.
Örebro KCMarten
2010-07-29 10:26
KvT//

Precis, money talks..

Astrit vill ut i Europa igen där de stora pengarna finns. Det är troligare att han får ett bättre skyltfönster för det hos ÖSK än i AIK som nästa år inte får spela i Europa.

Jag tror att han är tillräckligt smart att inse att det är bättre att bli ordinarie i ÖSK och få spela, än att hamna på bänken i ett Allsvenskt mittenlag som AIK och IFK G är nu. Oavsett hur mycket pengar det kan ge på kort sikt.

Bangura har ju aldrig varit i Örebro och har aldrig haft någon relation till ÖSK. Klart han väljer att få spela i ett CL kval med AIK då.

Banguras val är lika logiskt som Astrit val att stanna kommer att vara. tro mig ;-)

Örebro oroT
2010-07-29 10:08
Förövrigt vet vi ingenting om hur kontraktet ser ut egentligen, det enda vi har är NA's spekulationer med hänvisning till "en källa som vet".

Hade jag satt det som en fotnot i ett skolarbete hade jag fått göra om och göra rätt.

Ne, jag tror det är ett vettigt kontrakt fram till den dag allt flyger i luften och Bhern emigrerar till Slovenien och monterar ner Bherns och tar det med sig!
Örebro oroT
2010-07-29 10:05
Klappjakt på herr boss? =)

Jag tycker personligen att det avtal (såsom det läggs fram i media) ser helt okay ut.
Vi har en spelare som är här och testar med oss i 6månader till en kostnad av 28000 i månaden, han får dessutom spela matcher med oss(som han bevisligen gillat..:)

Om allt skiter sig kan han klippas ut ur truppen gratis efter 6månader, gör han succe kommer hans kontrakt omförhandlas och han blir en "riktig" ÖSK spelare.

Jag tror, och hoppas, att han är smart nog att förlänga, om ÖSK väljer det.

Det här är ett ganska vanligt kontrakt, att just Astrit gjort en sån dunder succe i sina första matcher gör klausulen till en snackis för stunden, men när allt lagt sig och Astrit börjar komma till en "normal" nivå kommer det lägga sig.

Var är Rajalakso nu?
Örebro Lekiller
2010-07-29 10:02
Behöver väll inte vara något konstigt med Astris kontrakt.

ÖSK tog en chansning när de gav honom kontrakt, Astri tog en chansning eftersom han troligtvis var väldigt osäker på sin form o.s.v.

Att de skrev in en sådan klasus lär ju ha varit för om Astri inte skulle trivas alls eller vara sämre än vad ÖSK trott.

Visst, han kanske lämnar ÖSK efter säsongen. Men det skulle jag nog tycka vore ett ganska dåligt beslut av Astri.

I ÖSK kommer han få spela och få den tid som han behöver, alla kan flyga högt en halv säsong. Däremot om han gör en riktigt bra andra säsong i ÖSK så lär ju hans förhandlings läge gällande större klubbar öka markant, så även hans värde för ÖSK.

Kan ju vara så också att han pga sin "låga" lön just nu fått inskrivit i sitt kontrakt att få möjligheten att förhandla upp sin lön efter denna säsong.

Vem vet?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-29 08:46
KCMarten //Money talks. Även om AIK slutar på 14:e plats i år så kan de bjuda trippel lön för vem som helst som ÖSK vill ha. Därför inte ÖSK ens gav sig in i kampen om Mohamed Bangura. Ingen ide.
Örebro Rocky Dennis
2010-07-29 08:44
Jag såg AIKs match mot Rosenborg igår, och jag får instämma. Bangura såg helt klart intressant ut. Bra teknik, speluppfattning och snabb, hyfsat skott. Synd att vi inte fick honom. Men vill han spela med ett bottengäng är det okej för mig haha.
Örebro Henke(Old Boys)
2010-07-29 08:42
orkar inte skumma igenom alla inlägg om Astrit,bestämmer Sportklubben om vi ska släppa honom om 6mån?eller har han en klausul där han bestämmer själv om han vill gå efter 6mån?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-29 08:40
Mohamed Bangura, spelaren från Värnamo som kunde ha hamnat i ÖSK, gick direkt in i startelvan och ersatte Flalvis mot Rosenborg. Han ansågs av bedömmare varit AIK:s klart bäste spelare igår.
Örebro KCMarten
2010-07-29 08:17
Grixx//

Det är lite det som är min poäng.

Varför skulle Sjögren och Astrit gå ut med att det finns ett 3,5 års kontrakt om det inte fanns delar i uppgörelsen som också faktiskt innebär att det blir så?

Sjögren har ju aldrig sagt så tidigare om ett korttidskontrakt så varför skulle han plötsligt göra det nu om det inte finns mer delar i uppgörelsen..

Vi kan nog sitta lungt ner i stolarna, njuta av ÖSK:s fina innevarande säsong och se fram emot en
fulltränad Astrit nästa säsong.

Jag tror att hela diskussionen bygger på att Jaganjac har börjat löneförhandlingsprocessen inför nästa säsong.

Örebro Farside
2010-07-29 07:49
Men vi kanske ska ta och tagga ner lite ang Astrit och hans lön / kontrakt också.
Det vi vet ang detta har vi fått läsa i Aftonblaskan.. Vem är deras kontakt?
Behöver ju faktiskt inte vara så (illa)som det står i deras tidning?
Tror personligen att Astrit är kvar i Ösk även nästa säsong!
Örebro Grixx
2010-07-29 07:47
Man kan inte sparka anställda pga ryktesdiskussioner där alla möjliga scenarier dras upp. Ingen här har sett några kontrakt hos någon spelare. Man kan sitta här och sura över allt möjligt där kanske någon futtprocent av infon man sett i tidningen kanske stämmer.

Det är så lätt att detta får alldeles för stora proportioner och blir en jättesoppa på en futtig spik och om ÖSK då känner att de måste dementera så kanske de gör det...men de kan inte i tid och otid vara ute och kommentera kontrakt då blir allt def amatörigt.
Örebro Dejmon
2010-07-29 02:02
Örebronx//
Gäller ju att verkligen majoriteten är för en avgång om det ska bli aktuellt. Grejen är ju att folk låter sig luras av att det kommit in en del intressanta namn i truppen och intressanta provspelare. Ställer mig ytterst tveksam till hur många av dessa som är Sjögrens förtjänst..

Banderoll resten av säsongen? Måste även godkännas av ÖT isf. Inte mig emot iallafall. Han har gjort bort sig väldigt många gånger nu och kostat Sport ohyggliga summor om man börjar räkna på det.. Börjar fan bli pinsamt.. Det bästa vore dock om typ invest eller några uppmärksammade styrelsen på att vi faktiskt är endel som börjar tröttna och se vad dom har tänkt göra åt detta. Uppenbarligen är det inte tillräckligt med 2 sportchefer, en tredje kanske?? Sjukt..
Örebro Örebronx
2010-07-29 01:13
Fattar ens Sjögren att majoriteten av oss supportrar inte vill ha honom? Kanske vore dags för en manifestation, namninsamling eller vad som helst!?
Örebro Dejmon
2010-07-29 00:59
Skåne ÖSKare//
"Kom bara ihåg Halilovic som hade en kanonhöst när han kom och fick lite hybris. Kim gjorde en kanonhöst även han när han kom, men vad hände sen? Bra spelare, men ändå bara "medelmåttor".
Astrit har nog framtiden framför sig, men det lär nog ta ett tag innan han blir en Bedoya eller Gerzic."

Jag håller helt med dig om detta och det är ju precis där skon klämmer. Detta var, enligt Sjögren, en långsigtig värvning. Tanken var att Astrit i lugnt och ro skulle kunna hitta tillbaka till standard och utvecklas än mer i ÖSK. Jag tyckte det lät jättebra när det blev klart.

Men det många inte verkar förstå är att Astrit endast är bunden till ÖSK för resten av denna säsong! Inte säkert att han själv väljer att lämna men han drog ju från Falkenberg direkt han fick chansen och han har ju vart tydlig med vad hans mål med vistelsen här är. Han vill till större ligor asap!

Ingen kan lura i mig att Astrit skulle ha hjärta för ÖSK efter 2 matcher.

Det jag hoppas på är att han börjar trivas här på riktigt och utvecklar ett ÖSK-hjärta under denna höst (likt Alven, men förutsättningarna dessa emellan ser något annorlunda ut, tyvärr) och väljer att inte utnytta den otroligt dåliga optionen som skrivits in i hans kontrakt.

Jag kommer ge han allt stöd jag kan och hoppas givetvis på en fin höst från hans sida. I övrigt har jag inga mer förväntningar då det är stor risk för besvikelse i så fall, och det beror på ett dåligt skrivet kontrakt från början, som jag ser det.

Matta//
Även om hela styrelsen givetvis är inblanda är det ju så att i slutändan faller ansvaret för kontrakt på sportchefen, på gott och ont, så om någon ska kritiseras i detta fall är det just Sjögren. Men i detta fall är det inte enbart själva kontraktets utformning som är störande. Mer det faktum att han kallade att vi bundit till oss Astrit i 6 månader för en långsiktig värvning. Ja det andas verkligen framförhållning (ironi)..

KCMarten//
Jag håller helt med dig och hoppas givetvis att allt går bra, att hans utveckling fortgår och att han i slutändan tänker långsiktigt och väljer att stanna i Örebro. MEN(!) det finns oerhört många exempel på unga spelare som sticker direkt dom får en chans (eller halvchans i ett soplag för den delen)!

Det är inte Astrits eventuella flytt som stör mest, han har inga skyldigheter gentemot oss (mer än att han förhoppningsvis uppskattar att han fått chansen att spela och träna med ett väldigt bra lag), det är mer det faktum att detta hade kunnat undvikas så lätt om de ansvariga skrivit ett ordentligt kontrakt! Det stör extra mycket eftersom vi hamnat i exakt samma situation tidigare då det kostat Sport skjortan!
Örebro widemarsh
2010-07-29 00:55
Bangura hypas rejält efter AIKs match mot Rosenborg idag, lite surt att vi inte kunde rycka åt oss honom.
Han var ganska bra idag mot kvalificerat motstånd, från div 1 till CL-kval.
Örebro Sersant
2010-07-29 00:18
Ämne: Varför inte ta in Ha....
Tror han jobbar för mff fortfarande där han ansvarar för just förhandlingar, skulle tro att han inte får jobba för andra klubbar för MFF.
Örebro Matta
2010-07-28 23:28
KCMarten/ Kloka ord.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-28 23:26
Varför inte ta in Hasse Borg till ÖSK? Han kan ju sälja spelare till mycket bra priser.
Örebro rirobban
2010-07-28 23:10
Självklart tror jag att Astrit mår bäst av att stanna ett par år i ÖSK. Det är inte alls säkert att han skulle lyckas såhär bra i annan klubb, i annan miljö. Om han däremot stannar i ÖSK och utvecklas, blir en profil för allsvenskan och kanske får spela lite Europa-spel med klubben så kommer Liverpool snart vilja ha tillbaka honom.

Men om han väljer att dra redan i höst/vinter (oavsett hur han presterat) så kan han vara tvungen att få börja om igen, och den gången kanske ingen allsvensk klubb ger honom chansen då de vet att han sticker på en gång.

Astrit gör nog bäst i att stanna ett par säsonger i klubben. Är han tillräckligt bra så lär han säljas ändå innan kontraktet går ut.
Örebro KCMarten
2010-07-28 23:08
Frågan är bara var Astrit skulle gå om han bryter kontraktet?

Om hans målsättning är att spela i Europa igen så bör han ju spela i ett lag som är med i de Europeiska cuperna.

AIK och Göteborg lär ju inte komma topp 4 någon av dem i år. Inte Djurgården heller.

Det står mellan HeiF, MFF, ÖSK, Mjällby, IFE eller KFF. Om Astrit forsätter succéen så att han blir intressant för någon annan lär det ju gå fortsatt bra för ÖSK också, vilket förmodligen då innebär en Europaplats.

HeiF har dåligt med pengar, IFE har redan idag Sveriges dyraste och bredaste trupp, inte lätt att ta en plats där.. Kalmar och Mjällby är knappast bättre än ÖSK och lär inte kunna betala mer heller. Möjligtvis MFF men de har ju rätt ordentligt med dyra talanger redan idag som inte får plats.

Så jag tror inte att vi behöver vara oroliga.
En succé för Astrit betyder succé för ÖSK och då blir han kvar, förmodligen med en högre lön än idag.

Svårare än så behöver det faktiskt inte vara.

Dessutom behöver Astrit stabilitet även när det gäller klubbvalet. Han kan ju inte hålla på att byta klubb varje säsong heller. Det ökar ju inte direkt hans värde på marknaden.

Så han blir kvar efter den här säsongen. Tro mig..
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-28 23:01
Det känns som Alexander Gerndt är han dansade en sommar varning. jag tror han kommer floppa i Helsingborg. Men jag kan ju ha fel men men...
Örebro Skåne ÖSKare
2010-07-28 22:57
Nu måste man ju landa lite här...
Visst, succe har han ju gjort hittills, men oavsett så kommer även Astrit ner på jorden. Talang javisst och skadebenägen tidigare enligt det man kunnat läsa sig till, så förhandlingsläget för hans egen del var väl inte så bra från början.

Grabben har helt klart potential, men hösten är ff lång och för mig finns det spelare som är klasser bättre i Svartvitt just nu.

Kom bara ihåg Halilovic som hade en kanonhöst när han kom och fick lite hybris. Kim gjorde en kanonhöst även han när han kom, men vad hände sen? Bra spelare, men ändå bara "medelmåttor".

Astrit har nog framtiden framför sig, men det lär nog ta ett tag innan han blir en Bedoya eller Gerzic. Lite upp som en sol, ner som en pannkaka varning på Astrit...
Annons: