/fotboll/osk/forum/4785.aspx/fotboll/osk/forum/4785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2010-07-31 11:32
Kronblom//Ja, lite fotboll lär han kunna. Sixten har till och med sett honom i en match.
Det kan inte vara för Guinness-drickande han värvades. För det dricker inte Sixten.
Örebro Kronblom
2010-07-31 11:02
Ämne: Kronblom//
Har sett....
ÖSK hade ju sett honom på träning borta på Irland innan man tog hit honom,ngra egenskaper måste han väl ha eftersom man signat honom?
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-31 10:41
Aspen//

Hoppas du har rätt angående Berra. Allt annat skulle vara mycket konstigt.
Örebro Aspen
2010-07-31 10:32
Kurt von Traatt//Anttonen som mittback saboterar ett av vårt främsta kantspel och reducerar Astvald. Kilen och Wikström som mittbackar är väl AS långsammaste.
Örebro Aspen
2010-07-31 10:27
Hoppas på en försäljning av Roni men har har väl bestämt att gå som bosman.
Roni verkar amatörmässing när det gäller kontraktsförhandlingar. Både avtalet han kom hit på (32000/mån) utan möjlighet till omförhandling, Israel-affären och nu då han finska agent verkat vara osynlig.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 10:23
Aspen //Han skulle kunna kasta in Patrik som mittback. Eller varför inte Kilen ;)
Örebro Aspen
2010-07-31 10:21
ÖSK-Karl//Har Sixten så mycket att välja på än Berra när hans favorit Nordback är skadad. Dessutom luftade Sixten Berra sista 5 mot Ellos.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-31 10:16
Godfoten//

Om det skall bli femsiffrgt mot MFF gäller det nog att slå ÅFF på måndag. Trots mitt tips så är jag skraj inför den matchen. Hoppas verkligen Berra får spela och att han gör det så bra så Sjögren förlänger.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 10:02
Sen om man skall vara krass är nog Samuel Wowoah också den mest rundade back i AS ;) Man får ta det ena med det andra.

Och jämför man Samuel med Patrik så slår ju Patrik inga fasta.

Men inget lag i allsvenskan har backar som gör så många poäng som ÖSK:s. Det måste förmodligen vara vinsten med att skola om gamla yttrar/forwards till backar ;)

Och något som behövs eftersom ÖSK:s forwards producerar förhållandvis lite mål. Av de 6 målen som gjordes mot Elfsborg gjorde ett enda av ÖSK:s 3 forwards. Och det var på en fast situation. En svaghet?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 10:00
Lite trevlig statistik saxat från NA:

- Samuel Wowoah är bäste poänggörare i ÖSK
- Samuel Wowoah är bäste poänggörande back i hela AS

- Patrik Anttonen är näst bäste poänggörande back i hela AS

-Alvbåge har hållit nollan hela nio macther

Annars är Sixten mer nöjd med årets målskytte och säger:

"Det har lossnat. Och det beror på en kombination av olika saker. Vi är ett mer matchförande lag i år. Sedan tränar vi mycket avslut. Tillslagstränaren Eija Feodoroff har också sin del i det.
–Det enda problemet är att vi fortfarande skjuter för sällan. I de matcher vi har haft 14-17 avslut så har vi också vunnit."

Kul att Sixten tar upp mina två käpphästar med ÖSK: Skyttet och bollinnehavet ;0)
Örebro Godfoten
2010-07-31 09:32
Kronblom//
Har sett Flood på träning. Han är tunn och har ben som glasspinnar, fattar inte hur ÖSK kan plocka in honom över huvud taget. Men...
Örebro Godfoten
2010-07-31 09:31
Någon som vet hur det går med biljettförsäljning till ÖSK-MFF? Hoppas på femsiffrigt igen.
Örebro Kronblom
2010-07-31 09:31
kan bli bra med Flood,skiljer sig ju en del från paulinho både i storlek och i spelet.han är stark på huvudet och bra i boxen...inte alltför olik Olsen alltså?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 09:08
När jag var liten stormade vi planen nästan efter varje match. Det gällde att vara med i klungan runt spelaren som TV sport intervjuade. Jag kom med i TV, inte sällan sittande på kompisens axel, råstirrande och viftande armar och med enormt smile mer än en gång. Själva intervjun var det ingen som brydde sig om.
Örebro Grixx
2010-07-31 09:06
:-)...ännu inga tecken på att vi tvingades sälja någon spelare till AS...alltid något positivt och så gäller det att hålla tummarna att Flood blir ett klipp.

Förhoppningsvis så tänker tränarna rätt och har sett rätt;-)i sin scoutning...den berömda blåsan på foten kanske sved ordentligt under träning får man tro?

Finns rätt killerinstinkt i boxen så kan allt falla in. Minns det första jag såg av Kim och tänkte, "skit också vilken kass spelare som inte satsar". Senare så visade det sig vara tvärtom med trippelsidiga hjärnskakningar. Men visst ville man året efter se lite tuffare attityd.

Kanske kanske är det här en spelare som SATSAR i sitt spel. Enligt någon text så skulle han faktiskt vara bollskickligare än Kim, å andra sidan låter det inte så i rapporteringarna från träningen. Som sagt bara att hoppas på att det var en jobbig blåsa som sved vidrigt;-)
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 09:04
ÖSK KRILLE//Nej, det vore ju att bryta mot reglerna. Vid stå står en skylt att man inte får beträda plan. Riktiga huliganfasoner du föreslår!

Vad kommer härnäst för tokigt förslag? Att vi på sitt ska stå upp och applådera kanske?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-31 01:49
Om ÖSK skulle ta SM-guld skulle vi suppotrar storma plan av lycka?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-31 01:18
Storm_90//
haha ja det önskar jag med :). Om ÖSK tar SM-guld den här säsongen så ska jag göra en Glenn Hysén (krypa på alla fyra) Drottninggatan vidare på storgatan ner till polishuset där jag kommer strika :)!
Örebro Storm_90
2010-07-30 23:53
Ämne: Hoppas vi slipper de....
Hm cirkeln blir sluten i år och vi tar GULD i sista omgången i Skåne!:)
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-30 23:27
Är det bara jag som tycker att Anthony Flood är lite lik Almebäck i ansiktet?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-30 23:11
Hoppas vi slipper detta i framtiden.
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-30 22:47
Dejmon//
Här är ett lite roligt och udda klipp med Kim Ojo :).
Örebro Dejmon
2010-07-30 22:43
pemo//
Tror nog dom är ganska nöjda med Paulinho men det är ju, som du skriver, en helt annan forwardtyp än Olsen. Spelsättet blir helt annorlunda och det går inte att växla under match på samma sätt sen Kim såldes. Har för mig att klubben gick ut i media och sa detta när Olsen lämnade, och det är därför man nu letar/har köpt nya spelare som Kims ersättare.

Paulinho, tror jag, inte blir kvar efter säsongen. Tror inte ÖSK väljer att lägga ut stora pengar på att köpa loss han men vem vet..

Det finns alltid risk att spelare går från ÖSK till andra Svenska klubbar. ÖSK behöver sälja och spelare, som kanske inte vill (eller har möjlighet) flytta utomlands, vill under den korta karriär dom har få in några kronor. Jag är lite orolig för att vi kan bli väldigt besvikna imorrn..
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-30 22:34
Dejmon//
Jag får väl kolla upp mitt tips kanske? Det är såna som oss som vill att ÖSK ska lyckas de borde lyssna på ;). Alla agenter runt om i världen vill ju bara ha en massa pengar! Vi gör det med kärlek till klubben :).
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-30 22:30
Dejmon//
Hoppas Kim Ojo blir aktuell till nästa säsong. Då kan han gå gratis! Men man vet ju aldrig med ÖSK? Vad jag förstår så kommer förmodligen ÖSK behöva 2 centrala anfallare till nästa säsong. Utan att disa våran kära Irländare :).
Örebro Dejmon
2010-07-30 22:24
ÖSK KRILLE//
Vem skickade du tipset till, Sjögren? Fick du nått svar? Har också skickat in tips tidigare men då inte till Sjögren.. Fick då (efter ett jäkla tjat) svar att dom uppskattar tipsen, men inget av dom var väl tillräckligt bra, eller genomförbart :)

edit: ok, vore kul och veta om dom gått vidare med det på nått sätt. Men då har dom inte bara raderat mailet iallafall..

edit2: Har nog förresten skickat tips till Sjögren också när jag tänker efter. Dom lär ju tycka jag är skitjobbig där uppe på kontoren..
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-30 22:22
Dejmon//
Kim Ojo är ju 21 år och utvecklingsbar. Jag skicka ett antal länkar till Sjögren :). Fick i alla fall ett tack för tipset tillbaka av Sjögren :).
Örebro pemo
2010-07-30 22:21
Utan att veta något, men kan det vara så att ÖSK inte är nöjda med Paulinho? Han är ju en bra spelare, men inte den tuffa starka forwarden som vi kanske saknar ibland. Typ mot alla lag som backar hem. Dessutom vet vi ju att han inte blir kvar efter säsongen.
De som kan vara aktuella för försäljning är väl spelar 12 - 20, dvs de som inte tar ordinarie plats. Men det känns mer som om ÖSK är ett LAG i år, utan någon superstar som alltid avgör ( förutom Alven ;-) ) Det avspeglas ju lite i mål och pass. Fem man som gjort tre mål. Passningsligan leds av de två ytterbackarna.
Att någon av de ordinarie skulle gå till annat allsvenskt lag tror jag inte. Vem villbyta ner sig?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-07-30 22:14
Dejmon//
Hittills denna säsong har Ojo gjort 9 mål på 13 matcher :).
Örebro Dejmon
2010-07-30 22:11
Är KFF i behov av en mittfältare?
Annons: