/fotboll/osk/forum/4783.aspx/fotboll/osk/forum/4783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-31 22:33
KvT//

Haginge har väl 1 1/2 år kvar? Vissa klubbar skriver ju långa vattentäta kontrakt ;)
Örebro 0REBR0
2010-07-31 22:32
Ämne: 0REBR0 //Bedoya verk....
Det är en ganska stor å vi pratar om i detta fallet ;) men helt klart, kan man hitta lika bra spelare på hemmaplan så håller jag med om att det är ett bättre alternativ. Skulle dock inte ha något emot att Santiago kom hit och slog igenom på samma sätt som alejandro har gjort...
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 22:31
ÖSK-Karl//Fast ÖSK kan ju signa Haginge som Bosman redan nu (Berger a like affär) i sådana fall för att försäkra sig om honom nästa säsong?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 22:28
0REBR0 //Bedoya verkar intressant. Men jag undrar om inte det är att gå över ån för vatten?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 22:27
Går Staafs kontrakt ut efter denna säsong?
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 22:26
ÖSK-Karl//Du har en poäng i det. Det borde ju jag räknat ut själv för tusan.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 22:26
0REBR0 //Jaså? Det trodde jag inte. Då tar jag tillbaka det jag skrev. Helt fel av mig.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-31 22:16
KvT//

Helt rätt som OREBRO skriver, annars hade aldrig Barsom kunnat komma och rädda oss för några år sedan. Han var kontraktlös.
Örebro 0REBR0
2010-07-31 22:12
Kurt von Traatt//

transferfönster gäller bara spelare som står under kontrakt med en annan klubb, kontraktslösa spelare kan man värva når som helst. (se länken) Det är väl ingen "transfer" heller om man signar en kontraktslös spelare...

Vad gäller sammys efterträdare så borde väl lillebror bedoya vara en ganska het kandidat när han är klar med plugget.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-31 22:03
frrreddo//

Aha, ännu värre att Bajrami missades då.
Örebro Pluxen
2010-07-31 22:03
Fan jag gillar ju Staaf... hoppas han får matchträning samt vara skadefri i Ängelholm och kommer tillbaka nästa säsong och levererar så att det inte blir nått snack om vem som ska vara där framme!
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-31 22:02
Alvbåge ok, se länk.
Örebro frrreddo
2010-07-31 22:00
Ämne: KvT//

Avdic komme....
Bajrami kom från köping. avdic från huskvarna.

Örebro Dejmon
Chipset//
Du har rätt i att 6 månader +3 år är en bra lösning i vanliga fall, och i detta fall också, när det kommer till spelare man inte riktigt vet hur det ska gå för med skador och dylikt.

Problemet i detta fall är bara att om det nu fortsätter att fungera bra för Astrit blir det antagligen mycket dyrt för ÖSK att behålla honom. Och risken finns att han blir erbjuden en stor summa för att lämna oss efter ett halvår (över bordet/under bordet, vad vet jag vad reglerna säger i detta fall?). Detta i och med att även Astrit har rätt att bryta kontraktet efter ett halvår, om NA's uppgifter stämmer. Villket jag tror de gör.

Ja menar om det nu blir en vrålsuccé för han under hösten, och med tanke på att han tidigare blev såld till Liverpool för runt 10millar, tror du då han skulle tacka nej till en signing-fee på några miljoner från nån klubb? Varför skulle han göra det? Killen är 20 år och har inga speciella förpliktelser gentemot ÖSK.

Jag tycker fortfarande det var ett riktigt dåligt skrivet avtal..
Örebro Chipset
Vårt mittfält är outtömligt grymt nu.
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-31 21:58
KvT//

Avdic kommer väl ifrån Köping, undrar hur ÖSK kunde missa honom?
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-31 21:55
KvT//

Haginge väntar nog ÖSK in som bosman. Har svårt att tänka mig att han väljer en annan klubb den dagen kontraktet går ut.
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 21:51
Chipset //Ja ja kollade inte vilka som spelat idag. Vi resonerade tidigare här inne om GAIS skulle fiska efter Nordin sedan Wandersson nu sålts.

ÖSK-Karl//Jag trodde lite grann att ÖSK skulle värva Haginge faktiskt. ÖSK har ju förstärkt anfallet och mittfälet (eller köpt utvecklingsspelare) i drösar denna säsong. Men inte en enda försvarare.

Mittåts blogg skrev i ganska positiva ordalag om Daniel, vä backen i ÖSK U, som inte Basse klarade av alls i internmatchen. Sammys efterträdare? Stannar Berra och Patrik skriver på igen samt med Wirtanen så kanske det är lugnt trots allt?

Edit: Eller då värvar man nya försvarare efter säsongen
Örebro ÖSK-Karl
2010-07-31 21:43
Chipset//

Ja nu med bara några timmar kvar kan jag skriva ut att det var/är Djurgården. Källan är en kille med viss insyn i Djurgården. De skall ha erbjudit en säck med pengar samt Haginge. Men han berättade det några dagar innan första Elfsborgsmatchen, så ÖSK alt. Nordin eller båda har säkert tackat nej.
Örebro Chipset
2010-07-31 21:42
KvT//
AIK gjorde ju helt ok ifrån sig idag och Gais spelade inte (Svarade ÖSK-karls inlägg nedanför)
Örebro Örebronx
2010-07-31 21:42
Dejmon//
"Vilka faktorer kan vi bättra för att få samma tryck hemma som borta?"

Helt enkelt att alla ställer sig i klacken! T.ex hemma nu mot Malmö borde alla som inte står där sluta upp. Blir att man allt som oftast (av någon konstig anledning) bara står i klacken på bortamatcherna. Vi är ett bra stort gäng som står där sporadiskt. Samtliga kommer stå där mot Malmö, och det vore nice om så många som möjligt som inte brukar, slöt upp. Jag är en av dom som gillar supporterkultur, men ändå kör det bekväma alternativet och sitter. Om alla som tänker som mig sluter upp kan vi ordna ett bättre tryck än vanligt.

Forza sport!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-07-31 21:39
Chipset //Om det inte är AIK eller GAIS som fiskar..
Örebro KCMarten
2010-07-31 21:38
Örebro Kurt von Traatt
Dubbel
Örebro Kurt von Traatt
Dejmon //Ja. Fönstret är stängt (om några timmar). ÖSK får inte ens signa en kontraktslös spelare.
Örebro Chipset
2010-07-31 21:37
ÖSK-Karl/ Djurgården behöver ju inte Nordin. Sjölund är ju fit for fight igen. Och de har ju redan stor tilltro till Häämäläinen.
Örebro Storm_90
2010-07-31 21:36
Är säker på att det inte finns någon sådan klasul med Dennis för vi har ju faktsikt köpt honom från en annan klubb.
Örebro Grixx
2010-07-31 21:35
lustigt att vi hade för många mittf förut men plötsligt saknades det mittf inför Elfsb borta som vi innan gödslat med och så ytterligare en ny.

Dags att skriva om A-lags listan. Så jävla mycket nytt att man knappt hinner med längre;-)
Örebro Chipset
2010-07-31 21:34
- Ska vi verkligen hålla på och låna ut anfallare? Då blir alltså Roni kvar till höst.

- Har funderat lite kring det där med Astrits kontrakt. Om nu Astrit har ett 6 månader + 3 års kontrakt så behöver ju inte det vara dåligt. Vi vet ju faktiskt inte om han lyckas, misslyckas, blir skadad eller tappar motivationen. Ärligt talat har han ju varit kass rent spelmässigt. Målmässigt dock världsklass. Känslan är ju också att det är en kille som kan bli något stort när timing och kondition sitter där.
Örebro Dejmon
2010-07-31 21:33
Skål på er Svartvita kamrater!

Älska ÖSK!
Annons: