/fotboll/osk/forum/4773.aspx/fotboll/osk/forum/4773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GT
2010-08-02 22:27
Ämne: Det såg ut som om Al....
Och rakt på P-gen skrek jag när Alven blev våldsamt attackerad ! Den gjorde jävligt ont...
Örebro Chipset
2010-08-02 22:26
Jag är bara jävligt stolt. Vi är ett topplag.
Kul för Berra också. Bortgjord en gång på 90 minuter. Mycket bra.
Örebro Kurt von Traatt
2010-08-02 22:24
KCMarten// Ja, nästa match är första gången på länge jag hoppas på DIF. Hoppas de tar poäng mot HIF.

Det kommer bli en ruggig match mot IFF IFF!! Ska vi gissa att TV sporten fokuserar på AIK:s streckkamp då? ;)
Örebro KCMarten
2010-08-02 22:19
KvT//
Ja något lurt är det..

Skitsamma. Idag är det riktigt skönt att vara ÖSK:are. MFF:arna börjar bli oroliga inne på sitt forum..
AIK Saywee
2010-08-02 22:19
ÖSK, Berra, Nordin ...
... kvällspromenaden är avslutad.

Alven, lårkakor går fort över .....
Örebro Kurt von Traatt
2010-08-02 22:18
KCMarten //Kommunen räddar dem med förtäckta lån
Örebro DaSa
2010-08-02 22:14
Jag tycker inte att Abdulahis miss var så farlig, han fick den på mål vilket är det viktigast. Man har ju sett antalet spelare miss från det avståndet:)

Ser hellre Roni bänkad än Mackan, men tror inte ngn av dem löper ngn större risk att bli bänkade närmaste matcherna.

Riktigt synd att P stod offside när Bedoya gjorde mål. Tänk om målskyttet lossnar för honom, då får vi ytterligare ett anfallsvapen.
Örebro öskung
2010-08-02 22:14
Precis. En klassisk Berra-pass vid 1-0-målet där Bedoya sedan nickar ner den till Nordin som drar till. Fantastiskt!
Örebro micro_42
2010-08-02 22:09
Beträffande Bertin, så är han väl en av få som kan bestämma om bollen skall gå rakt eller med skruv.
Örebro brutuz
2010-08-02 22:06
Skönt att höra i fotbollskväll att det inte var allt för illa med alven...
Örebro Ropesin
2010-08-02 22:05
Otroligt stabil insats idag. Jag trodde faktiskt inte att vi skulle kunna dominera matchen så pass bra. Men det var full fokus från första till sista minut och det glädjer mig starkt. Som Johannesson sa i fotbollskväll, att kunna vinna en sån är oglamourös match så stabilt, det tyder på att man är ett topplag.

Nordin Gerzic var fantastisk, precis som mot Elfsborg och det var riktigt kul att han äntligen fick trycka dit bollen. Viktigt också för Paulinho att få göra mål, i övrigt var dock avsluten ganska dåliga från hans sida. Någon som också kommer vara en gnutta besviken på hemresan är nog Abdulahi, där ska han göra mål! Tänk vad roligt det hade varit med mål i debuten, precis som Ajdarevic.

För övrigt bör man omedelbart förlänga Bertin Zés kontrakt. Man kan bara inte släppa en så talangfull kille. Han har knappt spelat någonting och ändå går han in och spelar som om han varit ordinarie i 10 år, lugn som en filbunke! Precisionen i uppspelen är inte att leka med, det här är en mycket bra mittback. Förläng genast kontraktet och med så många år som möjligt!

Nu ser vi till att ta upp kampen om guldet ordentligt på lördag! Alla tråkiga närkingar, nu ställer vi oss på ståplats och skapar säsongens bästa stämning! ÖREBRO!
Örebro KCMarten
2010-08-02 22:02
Det är något med HeIF jag inte begriper.

År efter År lyckas de värvar toppspelare och ligga hyfsat i tabellen. De omnämns med respekt som en storklubb och finns ofta med i topptipsen.

Detta trots att de har mångmiljonskulder och går back år efter år och nästan alltid hamnar i ekonomiskt trångmål.

Hur F-N lyckas HeIF med detta? När spricker bubblan?
Mjällby MHH
2010-08-02 21:49
mjällbys hemma matcher gais 3-0.gefle 1-3.kalmar 0-0.hif 0-1.göteborg 0-0.elfsborg 2-0. malmö 4-2.bp 0-0. aik 0-0
Örebro Kurt von Traatt
2010-08-02 21:48
Rojas // Jag håller nog med dig.

Eftersom jag blivit bortskämd denna säsong av ÖSK så höjer jag också kraven och har lite kritik!

*Astvalds inspel måste höja sig i kvalitet och variation. Nästan alltid snett bakåt-inåt oavsett om ÖSK har andra våg eller inte. Jmf Nordins väl avvägda inspel från höger på foten till Pålle. Nordin tittar upp, ser var de vita i boxen är och slår på läppen. Men ok, Astvald är unge och lär sig fortfarande. Totalt sett är han ändå en bra spelare för sin ålder.

*Tycker ÖSK skapar för lite avslut utifrån det bollinnehav man har

*Borde inte Skoglund fått kommit in istället för Denis (avdelning längst tid i klubben)?

På pluskontot:

*Att man vinner förstås men det osade katt ett par gånger i egen box. Men det är inte bara att ställa ut skorna på kopparvallen.

*Habil insats av både Berra & Wiken. Men var naturligvis mest nyfiken på hur Berra skulle klara 90 minuter. Om ÖSK är ute och letar mittback till nästa säsong kan jag bara säga: Varför då? Berra håller.

'Nordin! Kung i dag som kröntes med en kanon som fick mig att sätta ölen i halsen och skrika "hooni hooni hooniiiiiiiiiii. Nu är Nordin en jämn 90 minuterspelare och jag skulle blir förvånad om det inte kommer ett seriöst bud på honom snart! Vill nästan se honom i Kilens roll i framtiden. Gillar när han får styra bakifrån.

Åtvid: Bortsett fram till Nordins mål gör man ändå en ganska bra match. Dock lite uddlösa. Tillåter inte ÖSK skapa alltför mycket (bortsett från slutet). Men man utnyttjade inte ÖSK långsamma mittlås taktiskt. Jag tror inte ÅFF tagit sin sista poäng denna säsong.

Till sist: Lade ni märke till hur mycket mer uppspelen går från mittbackarna efter backen upp till centralmittfält jämför med tidgare säsonger? Då kom nästan alla uppspel från ytterbackarna och var långa. Särskilt Sammys på Roni.
Örebro go_osk
2010-08-02 21:45
Riktigt skön seger. Det känns väldigt stabilt. Tur bara att vi klarade oss utan fler skador. ÅFF spelade riktigt fult emellanåt.

Nu är det bara att blicka fram till matchen mot MFF. Det är viktigt att vi i publiken drar vårt strå till stacken och skapar en bra inramning, för det här kan mycket väl vara årets viktigaste match.
Örebro Grohl
2010-08-02 21:31
Jag måste ändå säga att Malmö hemma är den svåraste matchen vi har kvar i konkurrens med Mjällby borta.. Känns som att vi alltid blir utspelade och får jubla åt krysset. Men jag har nog inte sett ÖSK så här bra sen -94 (Möjligen till å från under Jingblad också), så bra chans har vi ju =)
Örebro bison
2010-08-02 21:31
Riktigt stabil insats av laget, Nordin planens lirare.
Strömbergsson var så usel så han hade kunnat döma VM. Prince i ÅFF borde ju ha haft 3 gula! Inkonsekvent att ge honom ett kort för att han stämplar i första halvlek och sen se mellan fingrarna för samma sak i andra.
Örebro Rojas
2010-08-02 21:29
Nordin var grym idag ! , rent taktiskt räknat var tyvärr Astvald inte bra alls, 6 missade inlägg som resulterade i 4 potentiellt farliga kontringar..Måste våga bänka i det läget
Örebro KCMarten
2010-08-02 21:27
//STEFANO

Låt oss hoppas att de kommer till BA med den inställningen nästa vecka..
Örebro bison
2010-08-02 21:27
Ämne: Säsongens snabbaste ....
Riktigt snabb rapport också späckad med sakfel.
Ex. Paulinho missar öppet läge i slutet av matchen?
STEFANO!
2010-08-02 21:26
Enligt Malmös forum är Örebro ett lag utan spelide och man har inget att vara rädd för! Goa killar i malmö med full koll!
Örebro Grohl
2010-08-02 21:24
Nurme var enligt mig stabil även i cupmatchen mot Mjällby, men i en så viktig match som mot Malmö måste vi bara ha Alvbåge. Jag håller verkligen med om Nordin som matchens lirare med mål och assist, Abdulahi borde absolut ha gjort mål även han. I finska div.2 hade iofs hans skott säkerligen räckt för att det skulle bli mål, det märktes att han hade lite problem med temposkillnaden.

Mest glädjer det mig att få se Berra, han och Wikström stängde ju ner totalt! Såg riktigt bra ut. Kul att vi har 3 mittbackar av hög allsvensk klass
Örebro öskung
2010-08-02 21:24
Ämne: Fin insats av laget ....
//Sersant

Ok, då återupptar jag kontakten med herr Moberg igen :)

Hoppas hoppas att den förmodade "höftkakan" inte är så allvarlig.
Örebro bison
2010-08-02 21:22
Abdulahis miss i slutet var fan en prestation.
ÖSK klassen bättre hela matchen.
Örebro DaSa
2010-08-02 21:21
Grymt skön vinst igen, den kändes säker från start till slut. Men jävligt surt om Alven blir borta länge.

Tycker att även i denna match så underpresterar våra yttrar, Roni tycker jag gör felbeslut hela tiden. Han gjorde en bra sak och det var framspelningen till Paulinho. Mackan känns också rätt så kall. Hade gärna sett att Belle fick lite speltid.

Backlinjen var grym, vi måste ha allsvenskans hetaste ytterbackar för tillfället:) Vi har ju lätt coolast mittbacken i alla fall:)

Men planen gigant var Nordin igen, vilket snyggt skott. Äntligen fick skotträningen lite resultat:)
Örebro Miroslav kuba
2010-08-02 21:18
Det är klart bättre att lyssna på den rix täckande radio säningen Då får man iofs inte enbart höra ÖSK matchen men man slipper dom dåliga komentatorerna!!!
Örebro Farside
2010-08-02 21:15
Gerzic mtachens lirare , utan tvekan! vilken guld klimp!
Örebro Mac-T
2010-08-02 21:14
Den lokala kommentatorn sa att ÖSK ska möta Ellos borta. Borta är nog ett bra omdöme som gäller honom själv. Åker nog från Stockholm på lördag för att se toppmötet i Örebro mellan ÖSK och MFF. Hoppas Alven är med då. Instämmer i krya-på-dig-hälsningarna.
Örebro KCMarten
Det såg ut som om Alvbåge fick en smäll på "paketet". Då kan man ju förstå om han blev groggy.

Det kanske kallas "en hög lårkaka" på kommentatorsspråk..
Örebro Gummianka
Säsongens snabbaste matchrapport hos Åtvidaberg.
Annons: