/fotboll/osk/forum/476.aspx/fotboll/osk/forum/476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-09 08:39
Mycket Rinne har det varit "snack" (skrivet) om, men han lämnade vår klubb i somras, hann han kanske bli en legend, inte vet jag?

Det finns andra svartvita målvakter, som har större plats i ett gammalt supportehjärta som mitt.

Nej, nu är det dags för hemliga klubben (OBS jag tycker trots hemligheter, att man bör vara lite hemlig), men att försöka släppa lite nyheter om vad som är på gång, inga namn givetvis i förhandlingstider, men kommunikationenborde kanske vara lite mer "intensiv".

Det är så himla "dött".

Kämpa ÖSK !!!

(PS, bara läs eller skrålla, var inte olydiga, det finns ju en örebroare som har bestämt åt er, att jag skall ignoreras).

Det var bara det jag ville skriva, just nu ...
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-08 23:01
Rinne höll nollan när Gent vann borta med 0-1 och knep andraplatsen i gruppen. Kul!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinter
2016-12-08 22:50
Precis, I can resist, för det mesta i Sverige är naturgräsplanerna ovänliga mot de som vill idka speluppbyggande passningsspel. Då brukar det mest bli "långa bollar på Bengt" av alltihop.
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-12-08 21:24
@Pedretti:
Jo men jag håller med Alec. Alltid sagt att konstgräset kommer odla skickligare passningsspelare i landet. Problem brukar uppstå för de lagen dock när de tvingas spela på leråkrar i april/maj och oktober/november. Samtidigt finns det inget som slår en fin jämn nyslagen naturgrässmatta. Men tyvärr är det svårt på våra breddgrader större delen av året. Men mitt i sommaren, då fotbollen brukar vila i Sverige. Kan mattorna vara väldigt fina
Örebro Tokaij Azsu
2016-12-08 21:19
I enlighet med skribenter nedan hoppas även jag på att det blir en uppesittarkväll även i år! Har blivit en av julens höjdpunkter för egen del!

FORZA Wärlegård!
Örebro Pedretti
2016-12-08 21:04
Robert Laul har nu skrivit ännu en plusartikel och denna gång handlar det om spelare i de allsvenska klubbarna födda på 00-talet som kan göra debut i A-laget snart.

Detta är vad Alec hade att säga!

Alexander Axén, tränare
1. Vilken spelare född på 2000-talet kan göra allsvensk debut i din klubb 2017?
– Martin Trinh och Adam Bark kommer att ha lärlingskontrakt, eventuellt någon till men det är inte riktigt klart ännu.
2. Varför just dem?
– Trinh är högerback och Bark är forward/yttermittfältare. Två spännande spelare som kommer att träna mycket med oss i år. Det känns kul att vi får fram unga spelare som vi kan att jobba med i A-laget.
3. Vad kommer att känneteckna den nya millenniegenerationen tror du?
– Det här gör kanske ont för Robert Laul att höra men vi får fram allt fler passningsskickliga spelare, vi kommer att kunna föra matcher i landslagen som vi aldrig kunnat tidigare. Det är underlagets förtjänst, de nya spelarna är uppvuxna på konstgräs, de är uppvuxna med bra planer, de känner sig mer bolltrygga och vågar föra matcherna.

Älskar att han hackar lite på Laul som en gång spelade fotboll på brunkarbollens hemland, västkusten eller rättare sagt, Ljungskile.
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-12-08 20:32
I Na nu om Rinne.
Örebro Jonas r
2016-12-08 20:04
Stort! Tror att Rinnes erfarenhet av att pendlat mellan bänk och startelvan som han gjorde i början hos oss säkert varit till stor hjälp nu. Fan bästa nyheten på länge tack för den
Örebro Chris P. Bacon
2016-12-08 19:39
Rinne håller nollan borta mot Konyaspor och tar Gent till slutspel i EL! Stort! Finns det måhända en liten klausul som ger en liten slant till ÖSK kanske?
Örebro malge
2016-12-08 16:26
Åter till ståplats// Instämmer. Skön tradition som jag hoppas blir iår med
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-12-08 12:54
Är det någon här som vet om det blir uppesittarkväll denna jul? Hoppas det, tycker programmet är en pärla.
Nikola Budalic
2016-12-08 12:15
@Jonas r:

Men är du helt tappad? Har inte ens nämnt ditt namn, utan pratar generellt sett då Rinne diskussionen dras upp ganska ofta.
Örebro Jonas r
2016-12-08 11:54
[QUOTE=Nikola Budalic]Men hur svårt kan det vara.. Till januariturneringen så är det alltid Svenska,norska och danska ligan spelare har joinat. Kan inte minnas att någon spelare ifrån någon annan liga vart med. Just nu är Rinne tvåa i Gent men om deras 1 keeper skadar sig i match och Rinne är iväg på en "betydelselös" landslagssamling står Gent med sin 3 och 4 målvakt, inte helt optimalt. För er som tycker Rinne borde fått chansen i "riktiga" landslaget är de nog små marginaler men Rinne är fortfarande ung vilket han visat med 2 ganska rejäla tavlor. Rinne är en sån pass bra målvakt så jag är övertygad vi kommer se han i landslaget i framtiden Men just nu har Sverige bättre målvakter än Rinne. Exempelvis, Olsen,Hopf,Karl-Johan osv. [/QUOTE] Hur svårt kan de vara att läsa vad jag skriver. Jag syftar på alla samlingar har släppt januari turné för längesen
Örebro T8
2016-12-08 11:29
Tror inte jag. Målvaktsposterna brukar hålla i rätt länge. Men Rinne kanske blir första när han är 34 typ. 2-3 målisar ska nog skadas eller liknande för att han ska komma in som reserv.
Nikola Budalic
2016-12-08 10:35
Men hur svårt kan det vara.. Till januariturneringen så är det alltid Svenska,norska och danska ligan spelare har joinat. Kan inte minnas att någon spelare ifrån någon annan liga vart med.
Just nu är Rinne tvåa i Gent men om deras 1 keeper skadar sig i match och Rinne är iväg på en "betydelselös" landslagssamling står Gent med sin 3 och 4 målvakt, inte helt optimalt.
För er som tycker Rinne borde fått chansen i "riktiga" landslaget är de nog små marginaler men Rinne är fortfarande ung vilket han visat med 2 ganska rejäla tavlor. Rinne är en sån pass bra målvakt så jag är övertygad vi kommer se han i landslaget i framtiden Men just nu har Sverige bättre målvakter än Rinne.
Exempelvis, Olsen,Hopf,Karl-Johan osv.
Örebro T8
2016-12-08 10:33
Enklaste sättet att få ÖSK-spelare i landslaget är nog om Axén blir förbundskapten. Funkar ju för Norrköpingsspelarna. Cyniskt, jag vet...
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-08 10:20
Det är nog bara Janne, Rinne och Gent's ledning som kan förklara, vi andra kan ju bara gissa eller spekulera ...
Örebro Jonas r
2016-12-08 09:54
De alla verka ha missat i mitt resonemang är dem sammanlagda landslagsmatcherna som ej Rinne blivit uttagna till dvs före och under hans formsvacka. Samt att jag inte köper resonemanget att är man bänkad så får man inte spela detta gäller inte andra spelare. Efter detta har jag inte fått några nya argument eller förklaringar kring varför han inte skulle få chansen. Istället upprepas det, snälla läs vad jag skriver!
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-08 09:42
OK, Snö, jag tycker också arr Rinne var en mycket bra målvakt, speciellt under årets vårsäsong, då jag flera gånger hade möjlighet att se honom live.
Örebro Snö
2016-12-08 08:37
Jonas r undrade varför inte Rinne var uttagen till landslagets "vinterturné", då informerade jag honom om att Rinne har suttit på bänken (sedan 10 insläppta mot Schaktar) både ligan och Europacup, kalla fakta, men det gillades inte och då börjades det hacka från alla "småpåvar" härinne, men man får betänka att dessa juniorer är unga o heta och testosteronet flödar okontrollerat, jag fick också berätta att Rinne var nog den bästa försäljningen, de verkar inte veta något:) men de är unga. Jag skriver det en gång till så ingen missar, JAG TYCKER RINNE ÄR EN FANTASTISK MÅLVAKT (eller var i allafall i ÖSK:))
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-08 01:18
Hur fan började gårdagskvällens trams och varför?
Örebro Vinter
2016-12-07 23:03
@ÖSK-Saywee:

Bry dig inte om hans drev mot Rinne. Ignorera
Nikola Budalic
2016-12-07 22:59
Det är konstigt övriga medlemmar ska få skit när det säger ifrån på Saywee och hans trams inlägg. Det är fegt och tröttsamt. Jag valde och ignorera i flera år men någonstans får man markera eller helt enkelt ignorera han.
Örebro Vinter
2016-12-07 21:36
Tips T8: Handlar inlägget inte om fotboll eller ÖSK så läs det inte! Nu kom väl detta inlägg ändå att handla om just fotboll och ÖSK. Eld och is!
Örebro T8
2016-12-07 21:30
Nästan så man mailar ÖSK-kontoret och ber dem panikvärva någon så ni har nåt att snacka om istället för det där eviga tjäbblet. Undrar hur många gånger det har startats upp, seriöst. Tänk,handlar inlägget inte om fotboll eller ÖSK så skriv inget. En annan trist sak är ju att det är så tyst kring ÖSK. Vet att klubben vill värva bra istället för snabbt. Bra det , men så sjukt trist utan rykten. ÖSK nämns ingenstans. Förutom då att Astrit har intresse från annat håll.
Örebro BK Fåfängan
2016-12-07 21:26
Haha, det här forumet är så tramsigt ibland. Ryck upp er!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Nikola Budalic
2016-12-07 21:10
@ÖSK-Saywee:

Nä absolut inte. Jag har sagt att jag förstår varför folk sagt att de ska ignorera dig vilket nästan alla gör nu förtiden. Vad du pratar om lögner och outing är väl för du vill få uppmärksamhet för jag har ingen som helst aning om vad du pratar om.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-07 21:06
En örebroare, varför väckte du upp mig, har inte du beordrat alla att ignorera mig?

Varför fortsätter du med lögner?

Snö, du har fått ett pm från mig.
Nikola Budalic
2016-12-07 20:57
@ÖSK-Saywee:

Du är ju snö Saywee :) Det vet vi ju redan!
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-07 20:53
Tittade in efter lite forumledighet och ser att det är snödrev, eller påhoppens afton.

Så himla trevligt, skall vi outta några stycken i kväll?
Annons: