/fotboll/osk/forum/4753.aspx/fotboll/osk/forum/4753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-06 19:58
Ämne: Ämne: Ämne....
Krontorps// Tycker att Bedoya inte ska känna sig säker från start när Nordback och Kihlberg finns att konkurrera med. Snart är ju också Astrit ett namn för startevlan. När det gäller hö-ytter så tycker jag att det är ett svaghetstecken att Astvald inte har någon konkurrens. Det skulle han må bra av. Det var bättre så länge Bassombeng inte var utslängd.
Örebro Krontorps
2010-08-06 19:56
nej, lite förtryck är nog det som gjort att vi är på topp just nu ;P
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-06 19:50
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Magister// Ingen har väl nånsin tagit skada av lite prygel eller lagom förtryck? ;)
Örebro Magister mundi sum
2010-08-06 19:45
men vem skulle vilja förtrycka dessa trevliga grabbar ;)
Örebro Krontorps
2010-08-06 19:36
Ämne: Ämne: Det är ....
Bedoya och Astvald tycker jag också man kan se som förtryckta.
Vem skulle starta istället för dom i dagsläget?
Örebro Conjuration ★
2010-08-06 19:24
Hej alla :) Har varit borta på semester och utan internet längre än vad jag minns haha. Känns jävligt bra att vara tillbaka :)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-06 19:20
Ämne: Det är ganska klart ....
Sekt. E// Håller med. I dagsläget kan man väl anta att Alvbåge + ordinarie backlinje + Nordin är de som är "förtryckta". Ingen annan kan/ska känna sig säker att få spela från start. Detta givetvis under förutsättning att hela truppen finns att tillgå. Har ju varit lite si o så med den saken den senaste tiden..
Örebro Sekt. E
2010-08-06 18:51
Det är ganska klart att det finns några förtryckta namn på laguppställningen och att dessa varierar över perioder. Vissa är helt enkelt viktigare för vårt spel än andra, det har jag inga problem med. Att en tränare hänger upp laget på vissa nyckelpersoner/positioner är ganska logiskt.

På lång sikt är det dock jätteviktigt att alla får uppleva konkurrens och kan petas.

I morgon är det fotbollsfest på fotbollens nöjesfält. Innan det något att äta och dricka på byn som uppladdning.
Djurgården Toran
2010-08-06 18:31
Aspen// Givetvis finns det ett flertal namn som är förtryckta, särskilt i ett lag med medvind.

Frågan är ju om Alvbåge är disponibel eller ej.

Edit: Angående bekräftelsen så är jag ganska säker på att Alvbåge hade skrivit att han spelar i sin blogg, om det hade varit säkert.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-06 18:27
Toran// När har Sixten officiellt bekräftat någon i startelvan tidigare än 1 tim före avspark?
Vi som är insatta vet att det finns några namn som alltid är förtryckta. Men det berättar vi inte här och nu.
Djurgården Toran
2010-08-06 18:05
Fast frågan är ju hur mycket motståndarens målvakt påverkar de taktiska direktiven?

Visst man kan skjuta mer och slå mycket inlägg och hoppas på att Nurme (andre målvakt i ÖSK) är rostig vilket bidrar till osäkerhet. Detta känns dock inte riktigt som Malmös filosofi?
Örebro Elgordo
2010-08-06 18:01
Det kommer garanterat att vara minst 11.000 på behrn imorgon! :D
Malmö FF n1ll3_
2010-08-06 17:58
det kan mycket väl vara så :P, att vara tränare nuförtiden måste man vara lite taktisk också :P
Djurgården Toran
2010-08-06 17:54
n1ll3_ //

Eftersom ingen har bekräftat att han kommer att spela, så befarar jag att det är ytterst osäkert.

Om inte Sixten vill sätta lite myror i huvudet på Rolle...
Malmö FF n1ll3_
2010-08-06 17:36
vet någon om alvbåge kommer spela imorgon ?
Örebro Örebronx
2010-08-06 17:15
Ropesin//

Du ska ha fett mycket credd för att du peppar så mycket inför lördagen! Bra då det kommit ut pepp, info och sånt försent. (både här, på fejjan och kubanerna.)

På lördag ser vi till o ordna en fet marsch och ett massivt jävla tryck!

Forza
Trelleborg Nosystem
2010-08-06 16:52
Tror alla TFFare (Även om vi är få) håller stenhårt på er imorgon.

Se nu till att i alla fall sno en pinne! Lycka till!
Örebro Ropesin
2010-08-06 16:48
Gå med i eventet på facebook och bjud in dina vänner! Nu kör vi en ännu fetare marsch än mot Åtvidaberg! Bjud in ALLA så ses vi på Satin imorgon!
Malmö FF Robbanknowsbest
2010-08-06 16:25
Det kommer inte komma upp så mycket MFFare har jag hört =(
Örebro Lascaux
2010-08-06 16:15
Ämne: Bara hoppas att Malm....Objection! Har nästan enbart läst att Malmöiterna beskriver denna match som en av de svåraste, om inte DEN svåraste i Allsvenskan detta år...
AIK Saywee
2010-08-06 16:00
Nu är det ett dygn kvar till avspark, är det någon som har koll på Alvbåge´s "status"?
Örebro Krontorps
2010-08-06 15:26
Officiella har en intervju med Santi Bedoya
Örebro #7
2010-08-06 14:40
Nu börjar dessutom alla sega Örebroare inse att det är dags att köpa biljetter till matchen....grattis..ALLA (utom jag) till Behrn!!
Örebro #7
2010-08-06 14:37
Är det okej att tacka nej till ett bröllop såhär lagom i tid o skylla på att man ska se årets match på Behrn?
Jag är bra sugen..
Det är antingen det eller att jag sitter o lyssnar på radio under vigseln...men då får de fan i mig skylla sig själva om jag skriker Ja/nej mitt under cermonin...(mest troligt att jag skriker ja så då orsakar det inga större rabalder kanske... om det nu inte är när prästen frågar om någon har några invändningar mot att de gifter sig dock)
Örebro Magister mundi sum
2010-08-06 14:29
såg på facebook att Nordin Gerzic skulle delta i marchen till BA...synd tycker jag, han skulle säkert kunna göra sig bättre på planen ;)
Örebro Rocky Dennis (Rädda Berra)
2010-08-06 14:04
Den börjar 16.00. Uppladdningen på Satin börjar 13.00!
Örebro Kuhi for president
2010-08-06 13:59
När börjar matchen imorrn? Kommer åka bil åt helt fel håll halva dagen - ja! Malmö. :o
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-06 13:48
Krontorps//Det finns nog dom i ledningen som inte är nöjda med Sjögren.
Ett billigt kontrakt behöver inte vara ett bra kontrakt. En viktig parameter för att kunna bli bättre är att få omsättning i spelartruppen och samtidigt få in pengar på spelarförs'äljning.
Örebro Krontorps
2010-08-06 13:35
Angående mångas åsikt att VD och styrelsen gör ett bra jobb (med ekonomin osv) medans sportchefen gör ett dåligt jobb (med kontrakt osv).
Varför låter Janne och styrelsen Sjögren vara kvar om han gör ett dåligt jobb?
Är det inte så att Janne har anledning att vara nöjd med Sjögren för att han följer dom ekonomiska direktiven och skriver billiga, korta kontrakt.
Att hylla Janne och styrelsen för att det är ordning på ekonomin och samtidigt såga Sjögren för att han inte fixar längre, bättre kontrakt känns ju lite paradoxalt.
Wivallius (Ge Berra kontrakt nu!)
2010-08-06 13:05
Dags att sluta stirra på skärmen och i stället måla lite uthusdörrar.

Hoppas Alven slickat färdigt sina sår. Någon som sett dagens träning och vet hur det är med honom?
Annons: