/fotboll/osk/forum/4749.aspx/fotboll/osk/forum/4749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubajonte
2010-08-07 13:39
Chipset / Nu är det så att jag inte klagar utan att ha anledning. Örebro redaktionen har annars hållit superb klass på bra artiklar "inför matchen" och diverse krönikor" framförallt är "den alternativa ledarsidan" en av mina favoriter.

och jag som sagt jag förstår att alla har semester och diverse ting speciellt under uppehållet av Allsvenkan. Men eftersom allsvenskan är igång och framförallt Örebro haft 2 toppmöten mot Elfsborg och ett tredje väntar nu mot MFF som kan bli en av dom viktigaste matcherna på säsongen så har jag all rätt att klaga på Örebro redaktionens arbete för stunden. Visst jag kan anmäla mitt intresse jag med men eftersom jag är en exil örebroare bosatt i sthlm och endast kan se flertalet matcher på tv så vet jag inte om jag kan skriva samma fina artiklar som dessa herrar brukar kunna skriva när dom faktiskt är aktiva.

Nåja match mot MFF idag Hjärtat säger 2-1 hjärnan säger 1-1 Malmö är ett väldigt bra lag tyvärr :/
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-07 13:38
Ämne: Någon som vet vad pu....
ÖSK-Karl// Publikrekord nya Behrn arena: 11 565 åskådare, 25 juni 2007: ÖSK-Djurgården.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-07 13:37
Wivallius//

Dålig planering ;)
2010-08-07 13:35
_Adde_//

Du byter defenitivt upp dig med bostadsort, men hur skall du kunna se ÖSK:s matcher i Hongkong?
Örebro _Adde_
2010-08-07 13:34
Wivallius// Jag reagerade också på det! Tänkte kommentera det, men orkade inte skaffa användare på expressen.se. ;) Snacka om att killen har krav, har ändå varit runt på en hel del fotbollsarenor i Europa och måste säga att nya Behrn Arena står sig riktigt bra. I Sveriger riktigt, riktigt, bra till och med!

För att ta nästa steg för ÖSK gäller det bara att införliva denna pärla i egen ägo... men dit är det nog tyvärr långt.
Wivallius (Ge Berra kontrakt nu!)
2010-08-07 13:33
... och jag missar hemmamatcherna mot Blåvitt och AIK eftersom jag är i Australien och Nya Zeeland i tre veckor. Botten!! :-(
2010-08-07 13:32
Wivallius//

Jag reagerade på samma sak, det är inte många arenor i Sverige som kan mäta sig med BA.
Örebro _Adde_
2010-08-07 13:31
Angående Europa-debatten... Jag skulle garanterat åka varsomhelst för att stötta ÖSK i Europa! Men mitt största bekymmer nu är ifall ÖSK skulle gå och knipa guldet i år, då jag snart flyttar från Trondheim till Hongkong och vid ett eventuellt firande så måste man ju fara hem och gratulera grabbarna!!

SKÅL!
2010-08-07 13:29
Chipset//

Vad menar Expressen-snubben med : "...den annars något sterila och inte alls lika roliga Behrn Arena."
2010-08-07 13:21
Rirobban//

Ok, tack! Då får vi hoppas att det slås idag.
Örebro Chipset
2010-08-07 13:12
Artikel som peppar upp lite inför dagens match.
Örebro rirobban
2010-08-07 13:12
Ämne: Någon som vet vad pu....
11 191 mot IFK Göteborg i fjol?
2010-08-07 13:10
Någon som vet vad publikrekordet är på nya BA?
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-07 13:03
ÖSK-Karl// He he - Och hagelbössa?

Annrs ser det bra ut. Alla sitt på södra/norra är slutsålda bortsett från lite strö på P

Det finns dock ganska gott om sitt på östra

Totalt sett vid denna tid bättre sålt än motsvarande tid mot Ellos. Skulle nog tro att vi når upp till ca 11 000 iag
2010-08-07 12:54
Marta(hane)//

Svagare motstånd, kanske det, då borde ju Aik hemma vara lämpligt? Då hoppas jag att Wiken åker på sin tredje mot Mjällby borta.

Skulle vara kul om Berra fick visa upp sig en hel match hemma på BA. På Kopparvallen imponerade han helt klart.
Malmö FF Fermat
2010-08-07 12:47
Hoppas på en ärlig, härlig fajt idag!
Se upp för Molins.
Örebro Marta (hane)
2010-08-07 12:45
Ämne: Någon som vet hur må....
Jag tror definitivt inte på Berra och Alme bredvid varandra. I alla fall inte som det ser ut idag. Alme behöver, i mina ögon ff någon som kan hålla honom rätt i positionerna. Även Berra kan få hybris och gå ur position för lätt. iken ger stabilitet.

Skulle dock vara intressant att testa mot svagare motstånd.
2010-08-07 12:45
KvT//

Du får väl sova med gasmask ;)
Malmö FF mäjcUs
2010-08-07 12:35
Pessimisten, f.d. Realisten

Haha det var nog det roligaste inlägg jag läst på Svenskafans någonsin.
Hif har haft en jävla massa flyt. Självmål, bollen studsat som en flipperkula inne i straffområdet, och gått fram till era spelare.

Och snacka inteom gratisbiljetter. Ditt egna lag hade ca 6000 supportrar där i torsdags som inte hade varit där om dom inte fått gratisbiljetter. 4000 från cupen, och sen säkert 2000 gratisbiljetter från svenska spel

HAHA

Förövrigt så blir det 1-3 idag. Daniel Larsson, Wilton och Molins gör våra mål ;)
2010-08-07 12:19
ÖSK-Karl, KvT//

Klart man åker om ÖSK går ut i Europa. Kan vi inte chartra ett plan om det skulle bli Moldavien?

Har bott på hotell både i Ungern och Bulgarien utan problem. Hotell Gellert i Budapest är fint och semestrar gör ju svenskar i Bulgarien i stora horder. Rumänien kan ju kanske dock vara värre.
Helsingborg Pessimisten, f.d. Realisten
2010-08-07 12:00
Ah, ser att det är en massa medgångssupportrar från malmö härinne idag. Det visar hur rädda de är för er.

ÖSK har spelat bra i år. Ser er mer som en konkurrent än Malmö faktiskt som har haft lite väl mycket flyt och vars prestationer har överdrivits av media.

Ni äger även Malmö på läktaren (glöm inte bort att Malmö knappt hade någon supporterkultur innan Kvällsposten började ge bort biljetter för att ingen ville gå på matcherna!).

Lycka till ikväll, håller tummarna för er!!
Malmö FF Blå i exilen
2010-08-07 11:51
Ämne: Hoppas det blir lugn....
Jag kan väl kontra med att Örebro nog är en av de klubbar som vi har minst antipatier emot. Lite jämförbart med Elfsborg för vår del. Det brukar vara fokus på matcherna, inte på en massa trams runt omkring.

Sedan har vi ju tre talanger från Forward, både Jille och Jimmy har lite kultstatus bland supportrar. Dejan är på tillväxt. Och så finns det en senior, Hasse Borg har ju Örebrorötter.

Kopplingarna finns, men de känns positiva.

ÖSK-Karl,

I stort sett ALLA har svårt för Helsingborg. De är inte populära någonstans.
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-07 11:37
Intressant artikel i expressen idag om bra lag vs pengar.

ÖSK är ju allsvenskans överlägset bästa lag sett till omsättningen (som jag förstått det)

Se länktips
Örebro Miroslav kuba
2010-08-07 11:30
Kämpa mot 3 poäng idag ÖSK.Så tar vi ett STORT steg mot Europa och kanske SM-GULD!!!
2010-08-07 11:15
Kronblom//

Stort tack, även om det inte sker idag så lär inte tredje varningen vara så långt borta.
2010-08-07 11:13
Saywee//

Du vet var jag finns innan match om du hinner förbi!
Örebro Kronblom
2010-08-07 11:13
Wiken har två gula,ett gult idag så lär din dröm gå i uppfyllelse när man möter Mjällby!
AIK Saywee
2010-08-07 11:12
Intressant läsning om ÖSK i Expressens sportbilaga lördag under rubrikerna "Det är en helt annan tro på allt nu" och "Så gick Örebro från krislag till Guldkandidat"

Vi blir allt mer intressanta!
2010-08-07 11:11
Någon som vet hur många varningar Wiken står på? Missförstå mig rätt, jag vill väldigt gärna se Berra bredvid Almebäck en match.

Det tror jag skulle bli succè, Berras känsliga uppspel bredvid snabbe Almebäck.
Örebro Kronblom
2010-08-07 11:10
Två formstarka lag som möts och det lär bli en fartfylld och spännande match då det är två offensivt lagda lag som möts.Historiskt sett får väl ändå Malmö gälla som favoriter men tror faktiskt på en trendbrott i eftermiddag och att man fixar den först allsvenska segern mot Malmö sedan 2003!
Annons: