/fotboll/osk/forum/4746.aspx/fotboll/osk/forum/4746.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Blå i exilen
2010-08-07 19:31
Trots det som har hänt på stan i Örebro verkar det som om stämningen mellan de stora supportergrupper inom MFF och ÖSK är god. Dock finns det en snorvalp som heter Disasterpiece och som är inne och skämmer ut er tröja på vårt forum.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-07 19:29
brutuz//

Menar du att han då står kvar på fem varningar?
Örebro brutuz
2010-08-07 19:27
Det var väl målchansutvisning och isf är det en match.
2010-08-07 19:21
Blir Nordin avstängd en eller två matcher?
2010-08-07 19:20
Håller med Kubanernas ordförande. Oerhört dåligt polisarbete (se länk). Det var väl ganska givet att det skulle ske någon form av attack vid Satin. Själva hade vi inte en tanke att gå dit.
Örebro widemarsh
2010-08-07 19:20
Hur fan kan man ha en domare från Skåne i en match med ett skånelag? Löjligt att döma bort 1-2, där hade vi kunnat komma in i matchen ordentligt.
Jaja, Malmö är nog Sveriges bästa lag, men det blev lite väl stora siffror. Bara att glömma och försöka hitta självförtroendet igen.
Örebro frrreddo
2010-08-07 19:00
fan va svårt vi ska ha för malmö
Malmö FF Blå i exilen
2010-08-07 19:00
Ämne: Skönt att läsa att d....
Hörde via TV att ett antal idioter från Malmö var ute och härjade i er stad. Jag vill beklaga detta och hoppas att polisen såg till att finka hela gänget. Vi tycker minst lika illa om dem som ni gör.

Sedan förstår jag att det svider bittert att förlora en match där man kan gå ifatt i guldkampen. Segern med 3-0 var i överkant, men flyter det så flyter det. Som andra himmelsblå önskar jag att ni gör en riktigt bra säsong och hoppas att ni går förbi Helsikeborg. Ert spel bör hålla för medalj.

Sedan är det en annan sak att Malmö under senare år haft ett antal spelare som haft en speciell önskan att göra bra matcher mot Örebro. Idag var Jimmy Durmaz och Jiloan Hamad riktigt bra.

En speciell eloge till Gerzic. Inget gnäll och klagande, han hade redan börjat springa ut från planen innan domaren hunnit börja leta efter kortet. Han stod för vad han gjorde.
Örebro Robben 82
2010-08-07 18:58
Är faktiskt inte så sur över förlusten idag,när man möter ett lag som är bättre och vi ändå gör en hyfsad match (0-3 för stora siffror),så är det inte så mycket att säga.Malmö tar guldet i år och vi spelar i Europa nästa år det är jag ganska säker på.
Malmö FF Robbanknowsbest
2010-08-07 18:55
Tack för en god match Örebro! Ni spelar riktigt bra fotboll!
#10 Kruys
2010-08-07 18:48
100år, Godfoten //

Och ni verkar snett på det ärligt talat, drar alla över en kam? Tex jag själv då eller, som satt hemma vid datorn? Eller de MFF:are som var uppe i er stad enbart inriktade på en trevlig kväll? Skall de få skit för vad personer som de troligtvis inte ens känner sysslar med?

Lycka till med det där säger jag!

För övrigt är det helt sinnesjukt att nån dåre till och med drog kniv idag, tar inte politiker tag i det här och lagstiftar så klubbarna överlag kan ta hand om det här så kommer det skita sig förr eller senare big time.
Örebro Pluxen
2010-08-07 18:48
Ämne: Pluxen,
Jag tycker ....
Har inte sett reprisen men satt på långsidan i linje med situationen och såg inget utöver det vanliga för att domarn ska blåsa,
värre saker har godkänts... men men det kanske är därför han är domare och inte jag.

Skulle fortfarande vart roligare att se utvecklingen i matchen och det hade dömts mål!
2010-08-07 18:46
Pluxen//

Håller med dig om att MFF är bästa lag i Sverige. I särklass dessutom. Jag hade dom som etta och det känner jag mig säker på att de blir.
Örebro Kronblom
2010-08-07 18:43
Ämne: Riktigt besviken på ....
han reagerar lite sent men skottet är bra precis innanför stolpen så tycker inte det är ngn jättetavla av Alven,inte heller tvåan kunde han göra så mycket åt!
Malmö FF Peter8689
2010-08-07 18:41
Pluxen,
Jag tycker nog att domaren korrekt dömde bort ÖSK's mål. Jag tycker att TV-reprisen ganska tydligt visar att Porokara trycker bort Yago med en hand i ryggen i momentet innan bollen når Paulinho. Avblåsningen skedde mycket tidigt i den situationen. Det var avblåst innan Paulinho hunnit skjuta.
Örebro Pluxen
2010-08-07 18:40
Kanske ska tydligöra att första stycket är kryddat med en hel container med ironi!
2010-08-07 18:39
Pluxen//

Finns väl ingen anledning att hänga Sixten. Men fyra ggr om året vill jag se ÖSK spela 4-4-2 eller 4-5-1. Det är båda matcherna mot Malmö och bortamatcherna mot Helsingborg och Kalmar.
Örebro Kajanus
2010-08-07 18:38
Ämne: Hej på er! Jag ville....
Tack detsamma. Ni spelar självsäkert och med finess. Normalt sett skulle vi ha bjudit upp till en betydligt mer jämn match, men, ibland vill det sig inte.
Så länge HeIF inte tar guldet så. :)
Malmö FF Peter8689
2010-08-07 18:34
Hej på er! Jag ville bara tacka för matchen och säga att ÖSK spelar en riktigt bra och trevlig fotboll,och att det idag var Malmö som hade marginalerna på sin sida. Jag tycker att matchen var jämn och att det var två välspelande lag som bjöd på positiv fotboll. Malmö var snäppet skarpare idag, och gjorde två mål tidigt, vilket påverkade hela matchbilden. Jag skulle våga påstå att Malmö, ÖSK och Elfsborg spelar den mest positiva fotbollen i årets allsvenska, och jag tycker att ni har en bra filosofi i klubben. Jag önskar er all framgång framöver.

mvh
Peter
2010-08-07 18:33
Tror Halmstad tar minst en pinne mot Ellos imorgon, så vad gäller tredjeplatsen är det oförändrat.

Nu har vi heller inga skräckmatcher kvar.
Örebro Pluxen
2010-08-07 18:32
Okej ska vi börja med att hänga Sixten för dåligt coachande och gå igenom hur hela laget suger och att alla ska sparkas höger och vänster!! =D

Nejrå bara lyfta på hatten för Malmö som jag själv mot min vilja skulle vilja kalla Sveriges bästa lag denna säsong, dom har en väldigt bred och bra trupp.. Men å andra sidan så skulle det vart roligare och se hur matchen hade utvecklas om inte 1-2 målet hade dömts bort felaktigt.

Jajja bara att ta nya tag mot mjällby. det är fortfarande många matcher kvar och både Malmö och framför allt Helsingborg kommer förlora några matcher till!

Fullast ikväll vinner!!
2010-08-07 18:29
Vad hände innan match? Där jag laddade upp var det gott om trevliga MFF-fans, bl.a bjöd de laget runt två ggr.

Oerhört trevliga killar som bara ville ha nollåttorna och Helsingborg så långt ned som möjligt. Det fick de applåder för.
Malmö FF mrNI
2010-08-07 18:25
krakow/ Det gör alla men tyvärr syns ju idioterna som bekant även om de är ytterst få. Tack för ni lirar en fin fotboll och hoppas ni tar silvret!
Helsingborg Skåneland
2010-08-07 18:24
Fy fan va dåligt
2010-08-07 18:21
Godfoten//

Ja, det är synd att inte Sixten lär sig av alla matcher mot MFF. Det borde varit 4-4-2 från start. Samma sak mot Kalmar borta.
Örebro Kraków
2010-08-07 18:17
Skönt att läsa att det finn MFF:are som tar avstånd från bråket innan.

Jag såg bengaler både hos hemma publiken och borta, renderar det i böter per automatik?

Nåväl, mot silvret efter Malmö!
2010-08-07 18:17
Tur man var helt inställd på förlust mot skräck-MFF.

Sämst på plan idag var domare Ingvarsson. Näst sämst Porokara, undrar om han skulle sätta en straff ens utan målvakt?

Nu är det bara att gå för tredjeplatsen, vilket jag tror vi klarar.
Malmö FF sabani
2010-08-07 18:15
Förlåt, jag underskattade er. Ni förlorade med bara 3:0. Jag har ingen bra koll på ÖSK, det erkänner jag.
Örebro Jebus
2010-08-07 18:13
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja, och om vi hade gjort alla tre målen så hade det också blivit en annan match.
Fr.o.m nu så ska jag spela bomben 3-0 till Malmö mot ÖSK varje gång.
Malmö FF Ricci
2010-08-07 18:10
Ämne: Ämne: Ville b....
Hade ni gjort ett mål tidigt i matchen så hade det kunnat bli annat resultat...
Annons: