/fotboll/osk/forum/4745.aspx/fotboll/osk/forum/4745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-08 11:04
BLACK RAT//

Du har fel, vi har Helsingborg hemma. Dessutom tycker jag vi har ett ganska "lätt" program kvar. Skräckmötena med MFF är över. Även Elfsborg och Helsingborg borta är vidrigt svåra matcher som är avklarade.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-08 10:59
Aspen//

Håller med dig om Porokara. Man måste kunna kräva mer än ett mål av en forward. Dessutom tar han sig inte runt längre för att slå inlägg.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-08 10:36
K.Carlos//Detta är bara en av MÅNGA matcher där Porokara har varit för dålig. Även när lagetsts resultat varit bra. Och då samma kritik har framförts.
Alltså ingen ny uppfinning, bara en spelare som inte platsar längre.
Örebro K.Carlos
2010-08-08 10:30
Aspen m.fl.//
Oj vad lätt det verkar vara att låta dåliga insatser gå ut över en spelare som inte skrivit på nytt kontrakt. Den Porokara jag såg igår slet som ett djur offensivt/defensivt och gick i djupled fler gånger än vad han gjort under hela säsongen. Mittfält och högerkant såg desto sämre ut, men där fälls inga kommentarer.

Nej såga dom som förtjänar det, om nu någon gör det. Vi ligger trea i allsvenskan och var obesegrade i sex omgångar, laget förtjänar snarare hyllningar.
2010-08-08 10:06
Porokara är ett hinder för utvecklingen av andra spelare en vässning av laget genom att han blockerar en plats i startelvan.
Även Sixten har en del i detta då han tar ut Porokara
2010-08-08 10:05
Hoppas slippa hör mer gnäll på Berras positionsspel. Det finns andra som har större problem. Åtminstånde om man ser till de två senaste matcherna.
Örebro D. McGrain
2010-08-08 09:49
Såhär dagen efter är det väl bara att erkänna att Malmö helt enkelt var och är bättre. Lite stabilare och lite bättre rakt över. Trots 0-3 så tycker jag att ÖSK gjorde en ganska ok insats, skapade chanser och kunde kommit in i matchen vid 0-2. Men, till skillnad från MFF gör våra spelare lite för grova misstag som avgör (Bedoya och Almebäck som köper korv vid 0-2). Vi är inte riktigt där ännu...men vi närmar oss! FÖ är det kanske läge att vila Porokara? Verkar mest rädd om benen och skapar inte mkt just nu... Ladda om och börja kriga för 3:e platsen blir målet nu den sista tredjedelen av serien. Kämpa ÖSK!
Örebro Grixx
2010-08-08 09:38
Deppigt i dag. Vi hade inte en chans. De var snabbare i passningar, snabbare på bollen och sprang i från oss.

Spelarna försökte men räckte inte till.

Första målet hade Alven tagit om han stått 15 cm mer till höger...och möjligen skulle han varit mer på tårna...men lurigt skott och många runt i skottögonblicket. Andra målet, Almebäck igen och markeringsmiss som han brukar göra.

Inte en chans skrev jag men jovisst hade matchen --som andra också tyckt- kunnat ta en annan vändning om förstamålet, snabba andramålet och vår bortdömda kvittering inte skett...och kanske kanske hade vi kunnat nå ett oavgjort resultat om Nordin lyckats få upp en fot istället för handen.
...som synes alldeles för många OM för att det skulle ha slagit in.

Vi kändes lite för statiska och orörliga i jämförelse med MFF. Återigen kändes det som att vårt spel skulle fungerat klart bättre om det skett NERE på plasten, bollen kommer fram och ger inte den extra studssekunderna till motståndaren att hinna före.

Segern var i vart fall helt rättvis och förhoppningsvis lärde vi oss något.
AIK BLACK RAT
2010-08-08 08:59
3-0 torsk igår det är inget att bry sig om, bästa laget vann. Malmö är klart bäst i allsvenskan i år men ni får kämpa vidare, det vore kul om man kunde se EL på BA nästa år.
Maif(b) AIK(h) Heif (b) Tuffa matcher det kanske bara blir 1p mot ett hembackande AIK.
Malmö FF Skåne40
2010-08-08 06:51
Stark insats av MFF, men sen är det så jävla bedrövligt att det skall bli bråk på stan.
Malmö FF Robbanknowsbest
2010-08-08 04:51
Sorry för vissa av Malmösupportrarna! Dom brukar vara så! =( Pinsamt att vissa av våran supportrar bara är ute efter slåss! Usch! Tur att ni i ÖSK har bra och ödmjuka fans! Tack för en god match iallafall! Nu ska vi bara kriga ner pinsamma Helsingborg!
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-08-08 03:56
Pinsamt på alla plan..

Fega j*vla backlinje. Till och med Almebäck var kass. Och vad fan gör Nordin? Vad fan gör Kihlberg?

MINST DÅLIG IDAG VAR:

1, Bedoya
2, Paulinho
3, Alvbåge

Resten var fega skolflickor. 0-2 målet gjorde fan ont i själen att se. Helt avsaknad av hunger och vilja från vår sida.

Ps Tack Polisen tack Mff..
Örebro Disasterpiece
2010-08-08 03:11
Helt otroligt att det ska vara så svårt att vinna över MFF... Men 3 poäng mot mjällby så kanske vi kan haka på i guldstriden trots allt.
Örebro Pluxen
2010-08-08 03:08
Vad kan vi sätta in mot Mjällby i nästa match med Nordin avstängd.

Känns som Nordback inte är rätt val om Khilen spelar, Astridt håller inte 90 min samt Abdulahi har jag inga kännigar för (motbevisa mej gärna men hitills har jag inte fått en uppriktig känning för grabben) Kanske dags för Per att bekänna färg.. eller?
Helsingborg Stolt HIF:are
2010-08-08 02:18
Synd ni förlorade grabbar! Hade kallt räknat med er idag.. Men tyvärr så händer även sådana matcher mellanåt.. Bara kämpa på. Ge inte upp! Vi ska försöka hjälpa er till en andra plats så gott det bara går! Vi ska nog få ner dom på jorden ordentligt i September!

Väl mött på Bern Arena!
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-08 02:00
Dubbel igen
2010-08-08 01:26
Det är som om jag funderar på om jag kom till ÖSK:s forum...;)

Iaf - Det är skönt att ni riktiga MFF:are åtminstone är ödmjuka i segerns sötma och dessutom jobbar aktivt mot våldet. Det ska ni ha credz för. Från många andra lag (Särskilt GAIS) kommer mer in med massa skithån när de vunnit.

Tyvärr, till skillnad från de flesta ÖSK:are härinne, hoppas jag mer på HeiF än MFF. Men det är av personliga skäl då jag har halva min släkt i Helsingborg med omnejd ;)

Sen, av ren hämndlystnad, känns det inget vidare för en sann ÖSK:are att ni kommer hit och snor våra talanger, i samarbete med forward (säg mig skickar de mail till er så fort de får fram något lovande? Och vad skickar ni tillbaka?) som sedan i triumf visar upp ett SM guld och skriker "Vi visste att vi gjorde det rätta valet" vilket får en ny svans talanger att lämna stan.

Ta det sista på halvt allvar och på halvt med glimten i ögat.

Iaf, ni var det bättre laget. Vissa säger att 3-0 var i överkant. Jag tycker det var i underkant.
Grattis till segern! Just nu är ni allsvenskans bästa lag. Åtminstone offensivt.

Örebro Malabar Man
2010-08-08 01:16
Den här matchen avgjordes redan vid första målet. När Bedoya enkelt tappade bollen och ett enkelt avslut tvingade en något apatisk Alvbåge att kapitulera. Sånt händer. Missräkningar inträffar. Shit happens when you party naked....
2010-08-08 01:07
.
Malmö FF Micke Bl
2010-08-08 00:39
Ämne: På klippen på nätet ....
Instämmer! Sällan man ser sådant. Riktigt snyggt av Gerzic.
Malmö FF kofot
2010-08-08 00:37
Detta är fruktansvärt pinsamt. Beklagar verkligen det som hände och hoppas ni snuvar Hif på andra platsen.
Malmö FF Torcida Tantsnusk $
2010-08-08 00:35
Får också passa på och beklaga. Var f-n kommer alla dessa knivviftande tattare ifrån? Pack!

I övrigt tror jag att ni blir tvåa i sluttabellen. Riktigt bra spel bitvis.
Malmö FF Fermat
2010-08-08 00:31
Kan bara beklaga att ni fick idioter på besök i stan idag. Vi har länge lyckats hålla dem kort men nu har det blivit mycket värre.
99% av oss tar allt avstånd vi kan från det, men tyvärr räcker det med 1% för att sabba.Vi får fundera på hur vi ska kunna skaka lössen ur den himmelsblå fanan.
Tack för god match för övrigt, ni spelar juste och bra.
Örebro Chipset
2010-08-08 00:27
Det flesta av er från malmö har varit ödmjuka vinnare. Håller en tumme för er guldstriden
Malmö FF Blå i exilen
2010-08-08 00:24
På klippen på nätet så ser jag att Nordin Gerzic i samband med utvisningen går förbi domare Ingvarsson och sträcker ut en hand och tackar för matchen. Inget tjafs utan han inser hur läget är. Sådant imponerar.
Örebro Chipset
2010-08-08 00:24
Så tragiskt. Var på stortorget 5 min efter händelserna och det var barnfamiljer som sprang i rädsla. Fotbollsmässigt var vi klassen sämre än malmö. Bedoya dock bäst på plan. Vi har fortfarande den plats vi strävar efter. Kämpa på ösk
Syrianska FC Erdan
2010-08-07 23:59
Någon undrade om europaplatserna. Om Helsingborg vinner allsvenskan och cupen går sveriges 4:e EL plats till förlorande lag i cupfinalen. Om Däremot Helsingborg vinner Cupen men inte allsvenskan så går istället platsen till 4 i allsvenskan. Så hoppas på Malmö i allsvenskan och Helsingborg i cupen.
Malmö FF Micke Bl
2010-08-07 23:46
Ämne: Saywee// Får instämm....
Fans? Nej tack. Blanda inte ihop oss med dessa idioter. Vi fans tar avstånd från allt vad våld heter!
Örebro TIC-TAC
2010-08-07 23:39
Saywee// Får instämma i din tidigare kommentar om AIK´s usla fans, nu finns även Malmö på den listan. Dags att ta krafttag mot detta(hur ??), undrar hur många familjer med barn som försvann denna gång från fotbollen. Troligen den med flickan som blev nedslagen och säkert fler
Örebro TIC-TAC
2010-08-07 23:36
Denna match som skulle bli årets fest blev förstörd redan innan av vissa idioter och dessutom förstörde spelarna i Malmö festen och spänningen efter 15min. Snöpligt minst sagt.
Det är bara konstatera att ÖSK har en bit kvar till Malmös nivå. Vi fick chansen när MFF släppte spelet och bara bevakade sin 2-0 ledning men inte mycket hände ändå. Porokara är väl dags att ersätta för han verkar mer rädd om sin hälsa än tar initiativ. Alltid felvänd dessutom.
Tycker han var sämt ihop med Ingvarsson, dessa domare som jag tycker blivit klart sämre sedan de blev proffs till skillnad från spelarna.
Nu gäller det att behålla plats 3 för Elfsborg kommer nog börja flåsa oss i nacken.
Annons: