/fotboll/osk/forum/4741.aspx/fotboll/osk/forum/4741.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Blå i exilen
2010-08-08 17:41
MFF:s kommunikationschef Per Welinder ger här klubbens synpunkter på vad idioterna sysslade med inför gårdagens match. Jag är inte förvånad.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-08-08 17:01
Kanske tittar du in och skriver lite här i forumet någon gång då och då i alla fall?
2010-08-08 17:00
Tack för allt Mackan och lycka till i framtiden!
Örebro Kurt von Traatt ( Signa Berra )
2010-08-08 16:38
Blå Bergen Blues// Ok, låtsasbronset ;) Men medalj är medalj och du har rätt.
linus16666
2010-08-08 16:16
Förstår inte varför folk ska klaga hela tiden efter en förlust, innan denna matchen hade grabbarna inte förlorat på 6 matcher. Malmö är ett bra lag, och samtidigt som vi släppte in billiga mål så skapade vi inte ens ett skott på mål!

Offensiven har en hel del att göra med defensiven.
Och alla som skriver att vissa spelare är sämre i år, det är ju konstigt med tanke på att vi ligger trea just nu, och ändå kanske kan klassas som ett topplag och ändå är nästan hela truppen sämre än förra året enligt vissa! skärp er!

Ni som inte kan fotboll sluta skriv, och ni som bara klagar, fan stöd erat lag istället! GRIXXXxxXXX.........
Örebro Godfoten
2010-08-08 16:10
ÖSK-Karl//

Jag hoppades att Ale och Astvald skulle bytas ut. Tycker de var katastrofalt dåliga.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-08 15:49
Ämne: Jag kände i paus att....
KvT// Brons 1997!
2010-08-08 15:31
Jag kände i paus att om bara ÖSK kunde få in en reducering till 1-2 inom rimlig tid så tror jag ÖSK skulla få luft under vingarna och agera mer kraftfullt offensivt. Tyvärr lyckade man inte med det.

Jag tycker nästan ÖSK gjorde en bättre match nere i Malmö än igår trots samma resultat. Och därnere tyckte jag några av Malmös mål var mer turbetonade. Det knäckte ÖSK då.

Nu får vi se fram emot Mjällby. Det känns nästan som ÖSK spelar mindre ängsligt på bortaplan i år än hemma. Vinner ÖSK tror jag man hakar av Mjällby för gott och det primära målet måste vara att hålla Elfsborg borta och satsa allt på europaspel.

Förhoppningsvis kommer Elfsborgs europaspel pågå länge så det påverkar prestationen i AS negativt.

Slutar ÖSK trea med Europaspel är iaf jag mer än nöjd. Mycket mycket nöjd. Dessutom ger det medalj. Och det har vi inte fått sedan 1994.
2010-08-08 15:12
ÖSK-Karl//Ja, håller med. Jag anser att man måste göra något ute på banan, Bara snacka hjälper inte.

Ok, man kan mala på 10-15 min och ser hur det går och sedan ändra. Nackdelen med det är att då kan det vara svårt att under match nå ut med taktiska dispositioner. Då är det lättare att ändra i paus och gå igenom en ny gameplan.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-08 15:09
KvT//

Trots Sixten så var vi bombis på två byten i paus. Astrit istället för Nordin som av naturliga skäl inte var i balans. Sedan Belle istället för Porokara. Igår i paus fanns ju inget att förlora.
2010-08-08 14:55
Jag tror iaf att ÖSK kan en nivå bättre än vad de visade mot MFF. Men ÖSK är mer ängsligt som lag. Egentligen var det likadant mot Elfsborg hemma där ÖSK inte skapade mycket och spelet haltade lite. Det förlösande 1-0 av Astrit gav då laget självförtroende.
Mot MFF gick matchutvecklingen motsatt väg med 0-2.

Den stora skillnaden tycket jag var MFF:s förmåga att snabbt spela sig ur press med ett tillslag och bra teknik. Medan ÖSK:s mittfält mer bromsar upp och vill driva boll. Likaså ÖSK:s brist på bra beslut när man väl spelat sig fram mot motståndarnas straffområde. Motsvarande för MFF kändes mer som om de visste vad de skulle göra och hur de skulle komma in mellan och bakom ÖSK:s backlinje.

0-2 i paus mot serietvåan är riktig uppförsbacke och jag hoppades i paus att ÖSK skulle göra något drastiskt. Jag hoppades att Flood skulle komma in direkt på Astvalds bekostnad för att öka trycket på MFF:s mittbackar och att ÖSK skulle gå över till diamant. Och senare dra in pigga offensiva ben i Belle och Astrit. Fast samtidigt visste jag att det inte skulle ske. Sixten ändrar inte. På gott och ont.

Egentligen ganska kul hur olika en tränares taktiska förmåga bedöms i massmedia.

1: Sixten kastar in Astrit som gör mål. Bedömning: Genialiskt drag.

2: Sixten kastar in Astrit som inte gör mål. Bedöming: Inte ett ord.

Men i båda fallen gör han samma drag.
Örebro Godfoten
2010-08-08 14:36
Astrit pigg i sitt inhopp trots allt. Skall bli kul att se honom från start mot Mjällby. Sen kan Denis komma in sista trettio. :)

Forza ÖSK!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-08 14:17
Ämne: Walter Gigena//
5 s....
Precis. Att jämföra med MFF:s tio skott varav sju på mål...
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-08 14:06
Det var länge sedan jag såg ÖSK försöka vinna SM i felpass! Igår var ÖSK nog nära den titeln!
2010-08-08 14:03
Walter Gigena// Ja det är min gamla käpphäst :( att ÖSK skjuter så förbannat lite. Och även om skotten går rakt på målvakten så kan det ge returer.

Men jag tycker ÖSK också bättre skulle försökt utnyttja Pålles löpningar bakom deras backlinje
Örebro P.O
2010-08-08 14:00
Walter Gigena//
5 skott, noll på mål. Där har du ÖSKs facit från igår!
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-08-08 13:53
Hur många skott sköt vi igår? Tycker det fanns otaliga lägen att skjuta strax utanför straffområdet men istället väljer vi att försöka spela in bollen i mål. Se på Malmös 1-0 mål, ett oväntat skott när Alvbåge är småskymd. Det var visserligen välplacerat men inte direkt hårt. Mer behövs inte.

Nordins oväntade skott mot Åtvid borde ju gett mersmak men istället gav det motsatt effekt.

Ska vi ta poäng mot Mjällby borta (mardrömsmotståndare nr 2) så måste vi skjuta mer och spela enklare.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
K.Carlos//Mina synpunkter är baserade på prestationer på plan. Nu presterar inte Porokara för att spela i AS, tycker jag.
Iaf har jag ganska stort förtroende för Mittåts bedömningar och träningsrapporter och så här skrev han om Belle tidigare i juli:

"Henri Belle verkar vara väldigt bekväm med bollen och sprang några gånger förbi sin back (Boris Lumbana) på utsidan. En av hans finter – överstegare i fart och inspelning snett inåt bakåt från linjen – påminde en hel del om vad Roni bjöd på första året han var här. Henri är snabbare och smidigare i sina rörelser, men håller å andra sidan inte emot lika bra med kroppen som Roni kan göra."
Örebro Ropesin
2010-08-08 13:48
En jävla baksmälla och fortfarande en djup besvikelse över gårdagens matchen, med andra ord har man haft bättre söndagar. Det känns så jäkla surt att vi återigen torskar med 3-0. Dessutom bjuder vi dom på en 2-0-ledning så pass tidigt i matchen, bedrövligt. Kändes ändå som att det fanns en del lägen i första halvlek att närma sig. Synd att målet blev bortdömt. Våra yttrar var inte alls bra igår och Astvald var sämst på planen tyvärr.

Känns ändå som att det finns ett litet guldhopp kvar, eller vad tror ni? Vi har ett bra spelschema kvar med bland annat Helsingborg hemma. Dessutom har dom tappat lite poäng nu efter uppehållet. Farligast blir ändå MFF som faktiskt är riktigt bra.
2010-08-08 13:46
Avenbrand heter de ja ;) Sorry

Länktipset är Mackans rapport på ÖSK:s hemsida efter Malmömatchen
Örebro K.Carlos
2010-08-08 13:43
Aspen//
Så Ajdarevic, Leonidsson och Nilsson (Belle har jag inte sett i aktion) är ett bättre alternativ än Porokara? Är ju klasskillnad mellan dessa spelare. Att bänka Porokara skulle isf vara för att spela in nya spelare, men det har vi inte tid och kvalité för i jakten på europaplats.

Klubbar och supportrar verkar inte ha förstått innebörden av kontraktslängd och bosman...
Örebro Grixx
2010-08-08 13:43
KvT// Alvenbrand är fel men låter bra;-)

Mackan är väl i SF centralred...och det verkar ju som att klubbens och säkert AS-klubbarnas sidor kommer att byggas upp riktigt ordentligt...bara en känsla men är nog säkert så.Det finns en marknad där och man vill nog hävda sig mot SF.
2010-08-08 13:39
Att redaktionen nästan dött beror nog iaf delvis på att bröderna Alvenbrand (stavning?) numera levererar material till ÖSK:s hemsida. Minst en av dem (Erik) jobbar väl också för ÖSK på heltid.

Så sugna skribenter och folk som vill göra lite kameraintervjuer tycker jag kan höra av sig till red.

Framför allt saknar jag iaf inte direkt "bloggskrivande" skribenter utan mer folk som jobbar med realitet. Typ "Inför match", "Matchrepotage" och "Intervjuer", "Träninsgrapporter".
2010-08-08 13:36
Chipset //Håller med dig av det lilla jag han se. Enligt vissa träningsrapporter kunde han knappt hålla i bollen. Reagerade också på att han verkade ha bättre teknik än Olsen (Om det nu säger så mycket ;) ) och snabbare med att driva boll.

Under matchen satt jag också¨och saknade Berra av den anledningen att Pålle gång på gång visade sina lagkamrater var och hur han ville ha bollen slaget på djupet bakom Malmös backlinje men fick den nästan aldrig.
Örebro Grixx
2010-08-08 13:36
Jättesvårt att säga något om Flood. Kom in i bottenläge i matchen, ramlade och låg kvar...thats all;-)

För att balansera upp Aspens inlägg så måste jag säga att mycket ofta så har det hänt något positivt till andra halvlek. Klara förbättringar, så något vettigt måste säkert ha sagts. Sedan att det håller matchen ut är inte alltid fallet.

Ska det inte pröjsas ut lite lön till lagredaktionerna. Nu är ju vår redaktion mer eller mindre nedlagd. Om det beror på allmänt ont om tid eller semester vet inte jag.
Man kan förmoda att någon mumma delas ut till redaktionen även om det troligen är symboliskt men det räcker inte just nu...verkar det som.
Eller är det så att äran och intresset är det som ska driva sidan...medan någon annan plockar in slantar.

Kan vi var på väg mot att Klubbens egen sida tar över och expanderar...eller mittåts blir den som kommer med info inför matcher och matchanalys.

Mackan kom tillbaka!!!!!!!!!!!

edit, Det senare inte menat som kritik till de som sitter i red utan mer ett stöd till dom att det behövs mer hjälp om det ska funka.
Örebro Chipset
2010-08-08 13:31
Tyckte Flood hade överraskande funktionell teknik. Definitivt bättre teknik än Olsen och lite snabbare men troligen svagare på huvudet. Såg inte ut som någon flopp men heller ingen flipp. Astrit och Denis tror jag dock vi kommer ha stor nytta av. Båda ser ut som potentiella klasspelare.
2010-08-08 13:21
Eftersom ingen hakar på: Tyckte han såg ut lite som en Staaf, men med sämre teknik. Kanske dock smart att, mot bakgrund av det, ha Staaf där han är och får speltid istället för bänken.
2010-08-08 12:47
Så länge man vinner är Mjällby harmoniska. Men nu när spelet börjat gnissla börjar det tryta ;)
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-08 12:42
Blå Bergen Blues//Kanske det, det var en intressant koppling.
Annons: