/fotboll/osk/forum/4718.aspx/fotboll/osk/forum/4718.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-08-16 16:00
Ämne: Saywee//

Du kan i....
Nej ÖSK-Karl jag jämför inte dessa förbund, men AIK är AIK ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-16 16:00
Saywee// Tack!
Örebro Bempa no:10
2010-08-16 15:59
Ämne: Ämne: Kom ige....
Hahahhha kronblom det är inte så lätt att veta var det ligger exakt geografiskt (se länk tips),jag har varit på listerlandet på semester sedan jag var 9 år gammal så jag vet vart varje sten ligger på denna lilla halvö som kallas listerlandet i Blekinge.
AIK Saywee
2010-08-16 15:59
Wivallius//
Jag hakar troligtvis på, om det blir ett cupäventyr, men som tidigare skrivet resmålet kan ha lite betydelse, liksom möjligtvis även motståndet.
AIK Saywee
2010-08-16 15:56
BBB, än en gång grattis!

Gustav den VII har väl inte regerat i Sverige ännu ;)

Välkommen till världen Gustav :)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-16 15:55
ÖSK-Karl// Crona är en F-Gurra och våran en V-Gurra :-). Annars lika
En himla frejdig fotbollsspelare hur som helst som tyvärr fick lägga av för tidigt.. Hans far "armbågs-Christer" låg inte långt efter i frejdighet..
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-08-16 15:52
Ämne: Apropå omröstningen.....
Mer Boldt till folket!!!!
Örebro Dr M
2010-08-16 15:50
Någon som vet hur det gick för Lantz? Blev det ytterligare en match avstängning efter påhoppet på domaren efter matchen?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-16 15:49
Godfoten// Tack!
Örebro Kronblom
2010-08-16 15:49
Ämne: Kom igen nu ösk och ....
Ok då, skulle kanske kollat upp det bättre var det ligger exakt geografiskt,vet att Sölvesborg Sparbank är en av huvudsponsorerna till Mjällby så det var det jag gick på...
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-16 15:47
ÖSK-Karl// Tack! Och tack för tipsen! Om staden ifråga har någon vacker stadsträdgård så borde man faktiskt också kunna locka med även henne (fast, såklart, då blir det fyratusen till i kostnad.. :-( eller, hemska tanke, ytterligare sexton tusen om alla barn ska med)... Hmm tjufyra tusen på ett bräde för att åka till Chisinau och se ÖSK spela 0-0 mot trean i Moldaviska ligan... :-(
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-16 15:47
BBB//

Och glöm inte att anmäla honom som knattemedlem redan nu! Född ÖSK:are finns som både haklapp och napp att köpa!
2010-08-16 15:45
BBB//

Du har alltså gett honom förnamnet ifrån Crona ;)
Örebro Godfoten
2010-08-16 15:39
BBB//

Stort gratis och välkommen till världen Gustav. Om majoriteten får välja tyder det ju på att han, som tur är, får äran att bli ÖSK-supporter. :)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-16 15:39
Wivallius// Tack! Ja, och därtill bli gasad till sömn och rånad på allt bagage!! Hur kul är det på en skala?
Tänkte att man kanske kunde "smyga" in honom på det familjemedlemsskap vi tre rättrogna familjemedlemmar redan har. Borde väl gå? Eller, är "kollektivanslutning" något som hör det förgångna till? Bör varje människa själv (hemska tanke) få bestämma lag? ;)
Wivallius (Ge Berra kontrakt nu!)
2010-08-16 15:37
Bempa//

Men Sölvesborgs kommun är det väl i alla fall?
Örebro Chipset
2010-08-16 15:36
Apropå omröstningen. Det jag helst av allt vill se är en klassisk Boldt-krönika. Särskilt nu när ÖSK går mot ljusa tider. Var är du Boldt?
2010-08-16 15:36
ÖSK-KArl//

Förslag ivägsänt.
Örebro Bempa no:10
2010-08-16 15:34
Kom igen nu ösk och vinn mot Mjällby
på strandvallen!!!
som för övrigt ligger mellan Nogersund och Hällevik och inte i Sölvesborg som någon skrev i forumet.,fasen ja kan ju inte visa mig mer på listerlandet om Ösk förlorar ikväll.Listerlandet som bara måste besökas det är otroligt vackert där på sommaren.
2010-08-16 15:32
BBB//

Stort Grattis!

Ett tips: En av mina mågar är Djurgårdare. Varje Jul måste jag vara Tomte, vräk roliga leksaker över de minsta och att de är från ÖSK och tala om vad snälla och bra ÖSK är, så lätt var det.

Vet inte hur många ggr de fått somna när jag sjungit "Gamla fina Örebro". Nu är de något äldre men hängivna ÖSK:are. Mågen har gett upp ;)

Vad du kan muta frugan med vet bara du själv.

Lycka till!
2010-08-16 15:30
BBB//

Jättegrattis! Om du kan få honom till ÖSK:are, så kan det vara värt att strunta i att åka till Chisinau och se ÖSK spela 0-0 mot trean i Moldaviska ligan.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-16 15:15
När vi nu ändå är inne på "familj" så kan jag på detta sätt passa på att meddela allmänheten om att en liten sladdis, en liten son, Gustav anlände oss för en månad sedan! Förhandlingar pågår angående klubbtillhörighet. Jag + två av hans storasyskon är (givetvis) ÖSK:are, mamma + ytterligare ett storasyskon är Djurgårdare, morfar är hängiven Peking-supporter och gammelmorfar lika dito AIK (94 år och har järnkoll!). Hoppas ni förstår att regeringsförhandlingarna är/blir tuffa!?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-16 15:01
Mackan Avenbrand// Läste din avskedskrönika först nu. Tack för allt engagemang genom åren!! En liten sidonotering bara appropå din bildtext: "Kapten Blod - min favoritspelare genom tiderna i ÖSK-dressen - den där magiska novembereftermiddagen 2006". Hmm... Den magiska "november"-eftermiddagen inträffade faktiskt den 21/10 2006, ett evigt magiskt datum! :-)
2010-08-16 14:56
Chipset//

He,he, bra, det gäller att ha rätt förhandlingstaktik och inom familjen är ju mutor lagliga!
Örebro Chipset
2010-08-16 14:54
Angående ÖSK och utomlandstripper så är det redan klart för min del. Jag åker. Hemma är det redan färdigförhandlat och klart fram till säsongen 2012.
Örebro Chipset
2010-08-16 14:53
Jag har sagt det förr och säger det igen. Om Astrit får upp tempot så kan han bli en attraktion i allsvenskan. Just nu är han inte riktigt där men spelmässigt ser han bättre och bättre ut. Orkar han 45 min på sitt maxtempo kan det avgöra matchen idag. Är inte orolig för resterande tiden då Abdulahi också verkar vara en bra värvning.
Örebro Kronblom
2010-08-16 14:45
Förvisso två förluster mot Sölvesborg-gänget men Mjällby har det tuffare nu jämfört när man slog ut ÖSK ur cupen.Man har ej kommit igång i godkänd nivå efter uppehållet och man har heller ingen vinst efter densamme.Det blev en klar ÖSKförlust mot Malmö men tror inte man hamnar i ngn ny ond cirkel likt den i höstas.Grahn kontra Nordin...vilket lag förlorar mest på avstängningen?Som matcherna lagen emellan sett ut under 2010 så tror jag Mjällby förlorar mer på avsaknaden av Grahn än ÖSKs avsaknad av Nordin.Astrit och Ale har nog lättare av mantla Nordins roll än vad gäller Osiakos(eller vem man nu sätter in)att träda i Grahns roll på planen.Tror på ÖSKvinst idag om än knapp!
2010-08-16 14:36
Förövrigt känner jag mig helt lugn inför kvällens match, det sker bara 2-3 ggr per år, om jag inte längre kan lita på magkänslan så är det illa.
2010-08-16 14:29
Wivallius//

Skicka ett pm så att omröstningen läggs upp på sidan här, jag skickar ett pm till dig nu!

Jag åker med oavsett land och vad regeringen tycker ;)
2010-08-16 14:26
Saywee//

Du kan inte jämföra svenska Ishockeyförbundet med SvFF, tror inte de är i närheten av att vara så korruppta som Lagrell, Thalinger och gänget.
Annons: