/fotboll/osk/forum/4714.aspx/fotboll/osk/forum/4714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-24 11:48
ÖSK - Karl// tackar.
2010-08-24 11:47
Saywee// Det började med att Kalle Wallin på Polisen kritiserade kubanerna för att dom inte gör något konkret mot buset. Enligt honom räcker det inte med att fördöma det som hänt utan det måste till nått mer konkret. Medans man från kubanernas sida inte tycker man har fått gehör från polisen när man medelade att det fanns en hotbild mot ÖSK-supportrar inför matchen mot MFF. Det fanns alldeles för få poliser i tjänst den dagen för att kunna garantera säkerheten.

Fredrik Ornstein tog illa vid sig av kritiken som han tycker är felriktad och skrev ett inlägg på Kubanerna forum där han meddelar att han helt bryter samarbetet med polisen.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-24 11:42
Rudolf...//

Den hämtar du ut på kansliet mot uppvisande av medlemskortet.
2010-08-24 11:40
Knepigt men bra för oss att Helsingborg spelar sin match den 25:e för att sedan möta oss redan den 28:e?!
2010-08-24 11:35
Den där gratisbiljetten man skulle få som medlem. När får man den egentligen, eller måste man själv kontakta kansliet?
AIK Saywee
2010-08-24 11:30
Ämne: Lite trist att det s....
Trist och mycket förvånande!

Vem har tagit initiativ i nuläget för att bryta samarbetet, eller har båda lyckats med det exakt samtidigt?

Detta skulle jag som livstidskuban snarast vilja ha reda på.

Nolltolerans mot allt våld i sammhället i framtiden!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-24 11:29
Som vanligt när storstads lagen får torsk så ska de komma med bortförklaringr. Domaren var dålg, Gräset är för högt eller det går inte att spela på konstgräs.
AIK Saywee
2010-08-24 11:26
Ämne: Saywee//

Jo, det ....
Ja töntig ramsa som GAISarna uppfann. Fast Gnaget brukar vara rätt skapliga på att heja på sitt eget lag, fast det kanske var ett stort inslag av landsortsgnagare å då blev det väl inte samma drag?

Men, "vem var det som kasta?"
Dvs vad kastade ÖSK-klicken för något, kan det bli ytterligare böter, eller?
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-08-24 11:24
Lite trist att det skurit sig mellan Kubanerna och Polisen. Undrar vem som kan vara den prestigelöse och be om en diskussion. Den ska nog inte föras via mediarummet (rätt lätt för missuppfattningar).

Har vi slagit fast att Nordin spelar mot HIF?
2010-08-24 11:19
Fan att man ska missa Helsingborgsmatchen :(. Jag är nämligen i Oslo just då :(. Aja jag får försöka följa matchen på något sätt. Då får ni andra killar och tjejer sjunga åt mig också ;).
Wivallius (Ge Berra kontrakt nu!)
2010-08-24 11:19
Kronblom//

Wesström är en pajas!

Nu fick jag mig faktiskt en stöt. Bäst att lägga bort datorn. So long!
2010-08-24 11:18
Vi ligger 52 pers bättre än fjolårets snitt om man tar hänsyn till vilka lag vi mött (enligt Mittås blogg).
Örebro Kronblom
2010-08-24 11:17
billiga domslut för ÖSK enligt Björn Wesström och enligt honom horribla varningar på Dulee Johnsson och Lundberg,situationen med Lundberg minns jag inte riktigt men Johnson gör en ganska vårdslös tackling(var det mot PJ?)så den varningen är ganska given!
2010-08-24 11:17
Wivallius//

Vet inte hur mycket du läser. Degen fick nu böter på 40.000:- för att de tog in 200 för många mot Hammarby. De skulle behöva bygga ut Lilla Valla, gränsen går vid 5.000.
2010-08-24 11:16
Saywee//

Ligger faktiskt i bubbelpoolen och skriver detta. Hoppas jag inte tappar Macen i spa't. Då blir jag väl grillad.
2010-08-24 11:14
Andreas Andersson
Olof Mellberg
Ola Toivonen

man kan inte klaga på proffsförsäljningarna därifrån i alla fall. Såg att Degerfors får 6 milj om Toivonen går til L-pool för 120 milj. Skulle vi ens få 6 milj för Alven, Alme, Bedoya, Porokara eller Astvald? Knappast.
2010-08-24 11:13
Ösk-groda//

Trots att ÖSK inte nått sitt budgeterade publiksbitt (ännu) tror jag att vi ligger klart bäst till av alla lag (budgetterat). Slutar vi sedan minst trea finns ju chansen kvar att vi går över budget.

Det är inget annat lag i närheten av.
2010-08-24 11:10
Saywee//

Snart är väl lilla Stora Valla den enda Vallen som finns kvar i landet.... förutom Örjans, då, förstås.
2010-08-24 11:09
Saywee//

Ja, jag såg det. Tragiskt! Du och jag som har "andralag" får väl ta dit ÖSK-Karl och binda fast honom i en stolpe ;-)

Snart är ju rö'vitt och rött kanske en realitet. En 'försere i 'Pool, kan bli verklighet. ... inte för jag har något till övers för Toivonen som person men tanken svindlar. När skall ÖSK sälja sin första till Merseyside?
AIK Saywee
2010-08-24 11:08
Ämne: Crona inte imponerad....
Får Crona betalt för sitt gnäll ;)
2010-08-24 11:07
Saywee//

Jo, det var som någon skrev, gnaget körde sitt vanliga; Vem fan vill bo i Örebro och Kubanerna svarade några få ggr alla.....Annars hörde jag mest att de skanderade Solnatattare igår.

Så skönt att Nordin får spela mot Helsingborg!
2010-08-24 11:06
Rudolf//

Jo, men Fosters är "härgjord" på licens. Inte samma sak och ganska blek utan smak. Finns ett par till bleka australiensare (VB och XXX).

En bra tjeckisk ni skall pröva är Baron Trenck. Mingla och Stallyktan och systemet har den.
AIK Saywee
2010-08-24 11:06
Wivallius, det kan bli kval på lilla valla senare i höst, när du krattar löv vid din stuga.

Å då menar jag inte till Allsvenskan, de närmar sig ju snabbt ett annat kvalstreck .....
2010-08-24 11:05
Crona inte imponerad av ÖSK:s spel.
2010-08-24 10:48
Wivallius// Drack Best extra stout i helgen och den var riktigt god. Brukar sällan dricka Ale men ibland vill man lyxa till det:) Annars blir det inte ofta man får chansen att dricka australiensisk öl. Men Foster kommer väl också från Down under?
2010-08-24 10:36
SAywee//

De har väl 'blött' resp 'torrt'. Inte för att vi nordbor skulle se någon skillnad. Fuktigt mest hela tiden har jag för mig (från Singapore).
2010-08-24 10:34
KvT//

Nej, jag har viktigare saker att göra ;-) Men jag gjorde nog det i början när jag bodde härnere i slutet av 80-talet och början av 90-talet.
Örebro Kurt von Traatt (Värva Drugge )
2010-08-24 10:13
Wivallius //har du spolat i toa och stått och studerat åt vilket håll vattnet virvlar ännu då? ;0)
Örebro Kurt von Traatt (Värva Drugge )
2010-08-24 10:13
pemo //Du ska ha matchtröjan alltid!
AIK Saywee
2010-08-24 10:06
pemo, det är klart att du skall ha tröjan på.

Jag brukar oftast gå tillsammans med en AIK´are till arenan genom staden, han klädd i gulsvart och jag i svartvitt, det är inga problem.

Återigen, sedan lämnar jag väl detta bakom som historia, men upptrissningarna (nästan förväntningarna) här på forumet kring stök och bök och våld blev väl lite överdrivna.

Polisen som väl trots allt har en inblick i olika högriskmatcher beskrev ju att det brukar vara reltivt lungt när AIK är här på besök och som jag tidigare skrivit så kan jag ju bara instämma.

Det finns "värre lag" som besöker vår fina stad och i år toppar väl MFF den dystra listan, eller?
Annons: