/fotboll/osk/forum/4706.aspx/fotboll/osk/forum/4706.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-01-27 21:43
Tror inte vi ska tro att Per kan gå in och täcka upp de kvaliteter som Ale har rakt av. Men kanske kan han tillföra annat som Farsen skriver (lite råhet, inställning och elakhet med kanske?). Men Ale är trots allt inte landslagsman för intet.

Blåste Alven oss på duellen?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-01-27 21:09
Marta/ Almebäck känns spontant snabbare. Men jag har aldrig klockat de och missade tävlingen. :)

Håller med om att Bedoya vore bästa försäljning. Tycker faktiskt inte Per ligger långt efter honom i truppen. Hans skott är ju faktiskt bättre. Sämre teknik och lungor möjligtvis.
2011-01-27 21:04
Så... vem var snabbast av Wirre/alme?
Sjukt dissad är jag.

Bedoya känns f.ö. klart som den spelare som är lämpligast att sälja om vi ska få in pengar och samtidigt inte tappa för mycket spets som är tok-svår-ersatt på så kort tid. Mycket bra om så blir fallet . En fet vidareförsäljningsklausul på det så ska säljavdelning ha cred.
Örebro Chipset
2011-01-27 20:49
Bedoya är väl ÖSK:s spelare? Inte spelarinvests. Trodde spelarinvest bara hade kvar Alvbåge på kontrakt.
Örebro Sekt. E
2011-01-27 20:32
ÖSK Fans// Bedoya har antytt i amerikansk media att han vill ta sig vidare. Han har ett år kvar på kontraktet. Så det som återstår är att försöka sälja honom nu för kanske fem-sex eller i sommar för kanske två. Fö delar jag inte din uppfattning om sjunkande skepp. Vi har ju för en gångs skull det ganska bra på många fronter och ställt i några års perpektiv ett gott utgångsläge.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-01-27 20:30
Tycker att det är en självklarhet att vi ska sälja Bedoya nu, däremot är det mer tveksamt med Almebäck som spelar på en känsligare position.

Bedoya har varit bra men skapar inga egna chanser och gör aldrig mål, Almebäck hade en sämre säsong i år än förra året men är ändå viktigare för laget än Bedoya, vilket säger hyffsat mycket om vem det är som är överskattad.
Örebro widemarsh
2011-01-27 20:22
Om vi låter våra bra spelare gå gratis får vi inte in några pengar att köpa in ersättare för. Och det skulle verkligen behövas en försäljning av Spelarinvests spelare för att folk ska vilja fortsätta satsa pengar på det.
Samtidigt är det ju väldigt tråkigt att tappa så bra spelare.
Örebro ÖSK Fans
2011-01-27 20:19
säljer vi alla bra spelare finns det risk att vi åker ut....och det kostar pengar det med
Örebro Henke(Old Boys)
2011-01-27 20:15
ska vi låta Bedoya gå gratis?
det är väl ändå bättre att sälja honom nu och tjäna pengar.
Örebro ÖSK Fans
2011-01-27 19:17
Förstår mig inte på er som vill sälja Bedoya, klart att det skulle ge bra klirr i kassan, men allvarligt talat det sportsliga?!?! Har ni inte tänkt på att det är Bedoya som gör Nordin bra med sina löpningar??? Med det laget vi har idag och utan Bedoya kan det gå riktigt illa och vad skulle det kosta att åka ur Allsvenskan??? Och allvarligt talat, hur tänker ni som vill se "bollplanket" Per på Bedoyas plats......det är klasskillnad på dom....

Porokara
Bedoya
Paulinio
Bassombeng
Berra
Anntonen

Vem blir nästa spelare att lämna det sjunkande skeppet??

ORKA!!!
Örebro DaSa
2011-01-27 18:36
Många bra inlägg här idag, håller med om det mesta.. Känns som Bedoya är den som man helst blir av med i trion Nordin, Bedoya och Micke. Som andra skribenter skrivit så kommer säkert Per J kunna fylla den luckan. Om fallet verkar bli så, så hoppas jag att Sjögren förlänger innan en eventuell succé istället göra som han brukar och sen skylla på att vi har dåliga flygförbindelser:)

Jag tror att Kihlen kommer att börja som defensiv och sedan under säsongen kommer Denis/Berger spelas in där. Tror även att Nordin kommer att förlänga och Micke går som bosman efter säsongen.
2011-01-27 18:31
Vem vann löpduellen Wirre/alme? Inte sett ngn uppföljning på det...
Örebro Pintorp
2011-01-27 18:12
Är det träningsmatch mot Stabaek på lördag? Det hade jag ingen aning om.
Benny Böckling
2011-01-27 17:42
Fattar inte riktigt, Carlstad United spelar ju i division 2. Va har dom här å göra??
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-01-27 17:24
pemo // Sixten sa nyligen i en intervju att Haginge, om han kommer, endast är aktuell för platser i backlinjen. Förmodligen högerbacken då. Såvida inte Sixten skräller och sätter Wirre där och Haginge på bänken. Men det låter osannolikt.
2011-01-27 17:24
pemo // Sixten sa nyligen i en intervju att Haginge, om han kommer, endast är aktuell för platser i backlinjen. Förmodligen högerbacken då. Såvida inte Sixten skräller och sätter Wirre där och Haginge på bänken. Men det låter osannolikt.
Örebro Fang
2011-01-27 16:05
36310099B: Nej helt säker är väl inte Kihlberg men blir Bedoya såld så tvingas Sixten gör fyra ändringar i startelvan till den här säsongen, att han då skulle göra en till frivilligt känns inte riktigt som hans grej.

Så håller sig Kihlberg skadefri under för säsongen så är det nog han som startar där i premiären, sen kan säkert Berger mycket väl få chansen vid skador och avstängningar och tar han den då kanske han tar över den positionen. Men hans chanser att få starta premiären är nog större om Bedoya är kvar skulle jag tro.

Men vi får väl se hur det utvecklar sig. Spännande tider nu. :)
Örebro Dejmon (AVGÅ N*!)
2011-01-27 16:01
Intervju med hemkommen Almebäck på officiella.
Örebro rirobban
2011-01-27 15:26
Om nu Bedoya är såld så känns det helt rätt. Om vi får från 4 miljoner och uppåt så är det ändå okej för en spelare med utgående kontrakt. Jag tror Per Johansson är närmast Bedoya, om vi ser till löpkapacitet. Per har också ett betydligt bättre skott och avslut än Bedoya.
Örebro 36310099B
2011-01-27 15:15
Många här inne verkar glömma bort Emil Berger, jag tror att han kommer att överraska starkt...

Är Kihlen verkligen självskriven som defensiv mittfältare? Jag är inte helt säjker på det. Berger kan mycket väl komma att ta över den rollen redan iår.

Sen tror jag också, som många andra, att Dennis Abdulahi kommer att få många chanser av Sixten iår. Dennis är lite av Sixtens värvning och det skulle kännas knepigt om inte han väljer att spela honom.

Vem som ska ersätta Bedoya känns väldigt öppet. Vad vill Sixten ha för spelartyp? Bedoya har ju en löpvillighet utan dess like och då passar väl Per Johansson in som handen i handsken. Men om Sixten hellre vill ha någon som är lite mer passningssäker kanske Erik Nilsson får en rejäl chans. Eller så kanske Tommy Wirtanen får aggera löpvillig terrier där, han gjorde ju någon match där förra säsongen utan att göra bort sig.

Nordback ligger väl också nära tillhands, tyvärr... Det skulle verkligen kännas som ett steg tillbaka jämfört med Bedoya.
Örebro Volyes
2011-01-27 15:09
Tycker att vi skickar iväg ett mail till Motalas kansli och uppger att färgerna på deras lagtröja stör oss vid surfandet på Svenska Fans. Ifall de är vänliga och ändrar på lagtröjan.
Örebro widemarsh
2011-01-27 14:54
Johansson, Abdulahi eller Erik Nilsson? Vem tar Bedoyas plats om han lämnar? Känns som att Johansson och Dennis har mest lik spelstil, eller?
Örebro Fang
2011-01-27 14:46
Tror också mycket på Per i år men om han får chansen är jag inte jättesäker på. Sixten kanske överraskar oss alla och kör stenhårt på Abdulahi där i år? ;)

Örebro pemo
2011-01-27 14:44
Om nu Bedoya försvinner, kan det då vara så att Haginge ses som ett alternativ på mitten. Det jag kommer ihåg av honom är att han är en rivig "Gustav A "-typ. springer och springer. Bra på huvudet och skjuter gärna från distans. Kom ihåg Gefle för ett par år sedan.

Men, Bedpya måste i så fall ha dominerat med landslaget nu, för inte var han väl så dominant i höstas?

Vi tappar i alla fall ingen målskytt.
Örebro mustard
2011-01-27 14:37
Perra kommer göra succé i år! ..magkänslan säger det, så varför inte?
AIK Saywee
2011-01-27 14:28
Kaj och Sekt.E, varningsklockan ringer för hur vårt mittfält skall formeras, men vi måste väl i rimlighetens namn blicka framåt, även Sixten, trots att hans nuvarande kontrakt snart är över ...

GFG
Örebro Sekt. E
2011-01-27 14:22
Kilen och Nordback samtidigt är en tillbakagång och det hoppas jag verkligen inte på. Tror iofs inte att så blir fallet.
AIK Saywee
2011-01-27 14:16
Detta med Haginge´s eventuella återkomst, hoppas attt han har en bra timing, till skillnad mot Anttonen och hans timing ...?

Undrar hur det kunde bli så fel, att han fick så lite speltid etc, och hur hemlängtan sakta men säkert började gro och så småningom så, jaja ...

Hoppas att det blir bra, för alla parter utom möjlitgvis DIF :)
2011-01-27 14:11
Fang // Stor varningsklocka för firma Nordback & Kilen på banan igen om Bedoya plötsligt skulle bli såld. Det tror jag! Tycker Per borde få en riktig chans då.

Det internationella fönstret är väl bara öppet till 31 januari? Är det inte så?
Om så är fallet är det ju mindre en än en vecka för Nordin & co att bli sålda.
Iaf utanför Sverige (eller utanför skandinavien?)
2011-01-27 14:06
Ja, givet att Haginge får förtroendet tror jag han kan växa enormt efter förmodligen sargat självförtroende (även om han inte skulle erkänna det så har naturligtvis hans självkänsla som fotbollsspelare får sig en törn) från DIF.

Jag brukar ju kritisera Sixtens "förtroende-uutagningar" öppet och erkänner utan omsvep att jag inte gillar "Lagerbäcks-modellen". Har alltid och ansett och anser att den som presterar och är i form är den som skall spela.

Men i fallet Haginge, om han nu kommer, tror jag nog att ett längre tids förtroende, även om han skulle svacka där ute, är precis vad han behöver.
Annons: