/fotboll/osk/forum/4705.aspx/fotboll/osk/forum/4705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2010-08-18 16:54
jo visst, det finns spelare som kan gå. Men då måste det också finnas klubbar som är intresserade. Efter insatserna mot MFF och MAIF står väl inte så många på kö precis. Nordin är väl förlåten pga avstängning och dödsfall, men övriga spelare skall nog vara glada åt att få "jobba" kvar i fabriken. De vet vad de har, men inte vad de får.

De som tror att Alme skulle försvinna har nog en konstig syn på försvarsspelare. Vore han den klippan som det finns kapacitet för, skulle aldrig MAIF fått målet. Tycker att han stirrar för mycket på bollen och inte har full koll på ytan.

Visserligen var det väl Kihlen som klantade sig, men att Ekenberg fick löpa så ostört mellan Alme och Wiken känns lite svagt.

Bedoya är väl heller ingen egen stjärna. Fyller sin plats i laget med löpningarna, men är inte tillräckligt konstruktiv i fotspelet.

Men kan vi jaga vidare om plats 3 - 4 så har vi nog mycket gratis till nästa säsong. Dels vill lovande spelare till ÖSK, samt att motståndarna får ännu mer respekt för oss.

Att MFF kan vinna på Behrn är attityden bland spelarna. De tycker att de är bäst och tar för sig med en självklarhet som gör att domarna släpper lite extra.

Men nu tar vi väl nya tag och klubbar AIK:are
AIK Saywee
2010-08-18 16:48
Ämne: Förstår att AIK-styr....
Tror inte att det alls handlar om detta, som du beskriver i de fyra första raderna.

Förhandlingarna hade strandat innan hoten hamnade i media.

Har Atta bestämt sig för att inte spela i AIK, så har han. Varför skulle han då några månader uppta en plats, där andra förmågor kan spelas in.

Jag tycker AIK´s styrelse handlade rätt.

Vad som sedan sker ute på stan, av så kallade icka-fans är ofta svårt att hantera, det klarar ju inte ens polisen av .....
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-18 16:48
Krontorps//
Jo det är nog det.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-18 16:46
ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)//Det är en del av hans personlighet tror jag. Han gillar inte Anttonen och då skjuter han det otrevliga framför sig.
VD skulle avkräva Sjögren en lista med datum i början av varje år så att han får lite press på sig att prestera i tid.
P.S Notera min HELA signatur: Aspen (Berra i ÖSK)
Örebro Krontorps
2010-08-18 16:42
//ÖSK KRILLE
Skulle tro att det är ekonomiska orsaker
2010-08-18 16:15
Aspen//
Jag förstår inte varför Sjögren väntar så länge med förlägningar av kontrakt? Det kan ju vara så att Anttonen kanske vill lämna ÖSK och förhandla med en annan klubb utan att vi supportar vet om det?
2010-08-18 16:09
ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)//När det gäller att förvalta värdet av spelare måste alltid sportchefen ha lite att säga till om.
ÖSK har drabbats för mycket av spelare som går gratis.
Avtal med Anttonen är det Sjögrens tradition att vara FÖR sen med. Berra och Basse har man väl ingen önskan att förlänga med. Det är ju väldoigt tydliga signaler att man struntar i ev försäljningsintäkter för dessa.
2010-08-18 16:07
den oumbärlige//
Jag hoppas och tror att Alvbåge har har ett sånt hjärta för klubben att han antingen lämnar så att klubben kan få bra betalt eller att han förlänger innan. Han har ju uttryckt sin kärlek till klubben många gånger så jag är övertygad om att han gör allt han kan för att vi supportrar och klubben blir nöjda.
Örebro den oumbärlige
2010-08-18 16:01
absolut ÖSK KRILLE.
Något Alvbåge oxå kan göra om ett halvår tror jag.
Hans kontrakt sträcker sig till sommaren 2011 tror jag.
2010-08-18 15:51
Är det inte så att Anttonen, Berra, Basse & Porokara har rätt att förhandla med andra klubbar och sedan lämna ÖSK gratis efter säsongen? Som Emil Berger gjorde.
2010-08-18 15:36
Om det inte sker någon förlägning av Anttonen, Basse, Berra och om ÖSK inte väljer att behålla lånen av Belle, Flood, Abdulahi och plus att Paulinho och Porokara gjort klart att de lämnar efter denna säsong så är truppen riktigt tunn. det måste göra klart med några spelare innan den här säsongen är över så slipper man kanske se panikvärvningar vid nästa transferföster.
Örebro pemo
2010-08-18 15:35
Ämne: Pemo// AIK har ju nu....
det räcker väl om Alme springer på honom en gång
Öreskå - 66
2010-08-18 15:31
Pemo// AIK har ju nu Bangura, han lär kunna springa.
2010-08-18 15:24
Räknar man med Wirtanen på högerbacken eller har Sjögren & CO ett ess i ärmen dvs ett bra nyförvärv på höger yterbacken? Annars tycker jag Sjögren är alldeles seg och väntar förlänge med kontraktsförlägningar!
Örebro pemo
2010-08-18 15:20
Finns det någon risk(?) att Iron-Mike blir högerback och Berra går in i mitten? AIK har väl inte direkt någon speedkula på topp?
Micke kan ju jaga i fatt alla, men vi tappar då på uppspelen. Men de kan ju Berra ta hand om.
Jag hade min sjuåring med mot AIK förra året. Började med att en "08-råtta" hoppade upp på motorhuven på vägen dit och gav sjuåringen en väldig olust att gå på fotboll igen. Så i år åker jag in själv.
2010-08-18 15:18
De andra kontrakten som går ut efter säsongen hur går det med det? Tänkte på Anttonen? Även Berra och kanske basse.
Örebro den oumbärlige
2010-08-18 15:10
Kändes inte som att Santiago Bedoya är ett färdigt till alternativ nästa säsong. ÖSK behöver värva där, en stabil ersättare.

Är också kluven till Porokara. Visst känner man att mycket av felen gjordes av sportchefen, att börja förhandla kontrakt med få månader kvar och skicka ut skumma agenter på försäljningsresor bäddar för dessa lägen.

Men Porokara har heller knappast visa någon lojalitet, han ser kraftlös ut på planen och har vad förstått ljugit både klubben och fansen i ansiktet.
2010-08-18 15:08
Aspen//
Tyvärr är det inte Porokara själv som bestämmer om han ska spela eller inte. Det är Sixten som tar ut honom i start 11:an hela tiden och jag tror inte Porokara säger att han är för dålig och vill sitta på bänken. Om han ska upp på läktaren så är det sportchefen och Sixten som kommer överens om det.
2010-08-18 15:02
En måste till nästa säsong är ju en vänsterback! Just nu är Wowoah ohotad på den positionen. Kan Santiago Bedoya vara den konkurrenten? Någon som har sett Lill Bedoya på provträningarna? Eller är det någon annan som kan vara aktuell?
2010-08-18 14:58
Det är en stark markering från Roni att säga att han inte vill fortsätta i ÖSK utan heller går arbetslös (som fotbollspelare).
Har han klubb att gå till ska han göra det NU i detta transferfönster.
Systemet bygger på att om man investerar i yngre spelare så ska man kunna sälja dom vidare. Det är annolunda med t ex Kihlen där vet man ÖSK är hans slutstation.
Roni har att välja på :
1) Gå till någon klubb innan avtalet går ut
2) Sitt på läktaren
2010-08-18 14:46
ÖSK-Karl//
Inga fler? Skulle vara kul om ÖSK fick fram en egen vass målskytt. Som man kan säja dyrt i framtiden.
2010-08-18 14:44
ÖSK-Karl//
Tyvärr, så är verkligheten. Jag skulle inte ta med barn på vissa matcher jag heller.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-18 14:40
ÖSK KRILLE//

Visst gör det det, framförallt Björnkvist.
2010-08-18 14:39
ÖSK KRILLE//

Det var många år sedan jag slutade ta med mig barn o barnbarn mot ett antal lag.
2010-08-18 14:39
Jag måste erkänna att jag har dålig koll på ÖSK U men finns det inga riktigt vass talanger där man kan ta upp i A-laget till nästa säsong? Jag vill gärna se fler egna produkter till nästa säsong.
2010-08-18 14:36
Förstår att AIK-styrelsen är rädda för hulliganerna och därför stänger av Atta. Men frånsett att det är att ge efter för våldet så är det försent för att ge effekt, det återstår ju bara 3 månader.

En spelare som vägrar förlänga på hyggliga villkor måste stängas av hela året tills han skriver under. Då lär han inse att han inte kommer att vara så het som bosman. I Porokaras fall hade han ju även missat landslagsplatsen.

Men detta är inte lätt och är något som elitklubbarna borde enas om.
2010-08-18 14:28
ÖSK borde sats på spelare som vill vara kvar i klubben. Inte dom som vill iväg och som dessutom inte har någon klubb som efterfrågar dom.
Dom/den signalerar bara jag vill INTE VARA I ÖSK.
När dom/de inte tillför laget någon väsentligt på planen är deras uppdrag att bära vatten och tvätta tröjor.
2010-08-18 14:18
ÖSK-Karl//
Vi får hoppas att polisen har extra insatt personal. Jag känner ett par barnfamiljer som har valt bort AIK matchen tyvärr pga att barnen inte vill gå efter det som hände när malmö var här.
2010-08-18 14:12
Man kan ju med fog undra vad som kommer att hända på stan och BA när AIK kommer hit.
2010-08-18 13:17
Miller var tydligen rädd för att hans bil skulle komma med i bild.
Annons: