/fotboll/osk/forum/4703.aspx/fotboll/osk/forum/4703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-30 12:31
Allvarligt alla, visst måste det kännas konstigt för en del spelare och många vill säkert ge igen för gammal ost. Som Anttonen, Wiken fick förra gången påpeka att kontraktet gått ut, Nordin hade "slavkontrakt" och Basse måste vara helt snurrig.

Som man bäddar får man ligga Sjögren.
Örebro pemo
2010-11-30 11:56
Lite konstigt tycker jag att det är , det här med Anttonen.
Om han vill söka ny klubb nu, när ÖSK går bra, verkar vara taskig tajming.
Han spelar nog ett högt spel.

I dagens fotboll blir det allt svårare att få betalt för spelare pga. det stora utbud som finns globalt. Vi får nog vänja oss vid att allt fler spelare går som Bossman.

Men i Anttonens fall känns det tyvärr som med den gode Pelgander, som for land och rike runt för att bli "proffs" men fick väl ett snöpligt slut på karriären.

Jag önskar dock Anttonen lycka till och hoppas han hittar en klubb inom kort.
Örebro Jonte R
2010-11-30 11:36
Marta// Det skulle vara ett bra intiativ att fansen ber honom stanna, kanske kan det göra det lättare för honom att göra en kovändning om han ges det argumentet: Fansen fick mig att stanna!
2010-11-30 11:29
Marta(hane)//

Håller helt med dig om Anttonen, var därför jag röstade på honom, hade varit fint om han fått fansens pris,
Örebro Fatcit
2010-11-30 11:17
Marta// Jag ställer mig bakom ett sådant förslag!

Även om jag tror att han först och främst vill uppleva att spela för någon annan klubb än Ösk i sitt professionella liv så är det iaf en bra gest som han förtjänar!
Örebro Fatcit
2010-11-30 11:13
Tråkigt och konstigt för Anttonen! Stackaren måste vara jätte desperat efter en ny klubb... Lönen spelar ingen roll, laget spelar ingen roll och inte heller ligan spelar någon roll.... Att han sedan fundera på om det är det dåliga ekonomiska läget hos klubbarna som gör att han inte får några bud... Hmm STACKARE

Förstår att Patrik inte kan komma tillbaka med svansen mellan benen! Men jag är rädd för att han kommer spela gratis i danska ligan nästa sess...

Jag både skrattar och gråter över tragiken, han är ju trots allt Allsvenskans bästa högerback!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-30 10:42
Tycker ÖSK ska jobba på säljfronten med, med Nordin. Ingen spelare får bli större än laget och sätta oss i samma sits som vi suttit i tidigare. Det värsta som kan hända är att han blir kvar ett år till utan att vara nöjd med truppen (dåligt motiverad) och dedan försvinner som bosman.

Däremot tror jag det finns alla möjligheter att täcka upp de luckor Nordin talar om. Det är väl inget som ÖSK direkt hymmlar om att det är på de platser man prioriterar värvningsmässigt. Däremot skulle ju Basse kunna vara en billig lösning så att man kan lägga ännu mer krut på centern.

Men man får inte påverkas av detta. Förstår att Nordin har sina krav. Inga konstigheter i det. men ÖSK får inte låta sig påverkas av dem, vilket jag inte heller tror att de gör.
AIK Saywee
2010-11-30 10:41
Staro, du fick mig att fundera över en grej trots att jag ligger i idet.

Vissa perioder har väl dominerats av samma guldlag år efter år, men om man tittar på 2000-talet så har det väl varierat en hel del, attans vad fort jag glömmer, men förra året var det iallafall AIK.

Nästa år är det nog dags för ÖSK, oavsett hur truppen ser ut :)
2010-11-30 10:34
Chipset/ Tycker också det är drömläge att flytta upp Daniel och sedan låna ut honom till DIF som tar löneposten. Tyvärr verkar inte ÖSK villiga att göra speciellt mkt för att behålla Daniel.
Örebro Staro
2010-11-30 10:25
Blir så trött på dessa ultimatum, herregud, ösk kommer förhoppningsvis att göra en vettig satsning eftersom de har gjort det tidigare. Att tro att det enbart handlar om att värva dyra etablerade namn, är ju helt puckat. Kolla Malmös eviga satsningar innan sm-guldet kom, det är ingen garanti. Det viktigaste är att få in nån jävla form av lojalitet i den här klubben. Alla verkar köra ut sina kontrakt o fly. Ska Nordin gå till malmö för att han vill vinna? Det kanske tar 9år innan malmö vinner igen, egentligen är det kanske lika stor chans att Ösk vinner. Jag tycker att Nordin ska sluta pressa klubben och lita på att de gör en bra satsning. Vill han så gärna till nått annat allsvenskt lag o "vinna" så sälj han omgående.
AIK Saywee
2010-11-30 10:23
Jag har gått i ide ...

... sköna maj välkommen :)

Heja SPORT!
Örebro Krontorps
2010-11-30 10:23
Mest sponsrade lagen i sverige: http://www.sportaffarer.se/?sida=22

Det känns som om man ska kunna nå upp till dom nivåerna så behövs en storsponsor som pytsar in betydligt mer än 4 x 280k. Nu tror jag iofs att Malmbergs står för mer än så. Men ändå, jag tror vi är väldigt långt ifrån att hamna på den listan.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-11-30 07:50
Om nu Sixten försvinner efter detta år så hoppas jag SoS (SS) börjar scouta tränare redan nu. Så slipper man springa till KIF Örebro och fråga vem man ska anställa.
Fatcit//På en allsvensk nivå måste man kunna jobba under tidspress liksom planerat.
Örebro Chipset
2010-11-30 07:13
Daniel B verkar på g till Degerfors. Svårt läge för ösk. Har inte varit tillräckligt jämn i år anser jag för att flyttas upp. Å andra sidan är det drömläge att flytta upp honom nu
Örebro Fatcit
2010-11-30 01:09
Om Sixten skulle vilja gå så gäller inte samma regler som för spelare!

Hoppas Nordin förstår att klubben går före spelare... Älskar Nordin, men sätt ingen press nu på klubben! SS jobbar inge bra under tidspress med nyförvärv (Flood och Belle)!!!

Gillar attityden hos Medvegy som citeras i Rudolf Blodstrupmoen länk! Någon som vet mer om denna spelare?
2010-11-30 00:53
Grohl//

Bara en gissning, men med tanke på det belopp Malmbergs ger varje år borde det placera dem som sämst i mitten. Gå in och titta vilka som är med i Team ÖSK. Det är rätt många och kostar 280.000:-. Malmbergs betalar det minst x 4.
Örebro Brus-Nilsson
2010-11-29 23:29
Bassombeng, Stoor och mittback på provspel....förvillande rubrik..... :-D
2010-11-29 23:27
OREBRO/ Drivaren av sidan, har helt enkelt inte tid som jag förstått det på honom (var EN kille, känd som joth på forumet).
2010-11-29 23:19
Staro/ Fick samma känsla som dig. Att man redan varit i kontakt med ÖSK, men att ÖSK satt en prislapp som gjort övergång i år omöjlig och tvingar Sixten att går som Bosman :)

Samtidigt känns det rätt bra att Sixten får följa med ut i Europa. Litar på han Game-plan!
Örebro Grohl
2010-11-29 22:51
Hur ligger Malmbergs i förhållande till övriga lags storsponsorer?
Örebro Staro
2010-11-29 22:41
Det luktar som om att Sixten tar över efter att hans ÖSK-kontrakt går ut. Då slipper finnarna lösa honom o ösk går tomhänta som vanligt :)

För övrigt så hoppas jag att vi inte signar Runnemo....
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-11-29 22:07
Finland har anställt Markku Kanerva som ny förbundskapten. Och vi får stå ut ett år till. Sedan går han till finska landslaget på fri lejd.

Stuart Baxter lämnade för en tid sedan posten som Finlands förbundskapten. Nu har Sveriges EM-kvalmotståndare gjort klart med en ersättare. Det blir Markku Kanerva som tar över jobbat under det närmsta året medan landet jagar en permanent lösning. Kanerva var tidigare förbundskapten för U21-landslaget och var väldigt framgångsrik. Bland annat kvalificerade han Finland till EM i Sverige 2009. Den första gången Finland tagit sig till ett U21-mästerskap. Kanerva får dock hjälp av Baxter som är kvar som en konsult åt landslaget under en övergångperiod.
- Att vara en del av A-landslaget är en intressant utmaning. Jag vill assistera den nya förbundskaptenen och ge den personen all information om den kommande generationen spelare som ska integreras vilket är vårt stora mål, säger Kanerva i ett pressmeddelande.

Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Värva alla)
2010-11-29 21:47
Berras ersättare?
Örebro 0REBR0
2010-11-29 21:24
Är det någon som vet hur det ligger till med sportklubben.net? Har initiativtagarna tröttnat? Vore tråkigt om den sidan dog ut med tanke på allt jobb som måste ha lagts ner på den under åren. Har full förståelse om dom som ligger bakom sidan har annat att stå i, men det vore intressant att veta hur det ligger till.
Länktips: sportklubben.net
Örebro den oumbärlige
2010-11-29 20:27
"Bollförbundet har valt Markku Kanerva till fotbollslandslagets andratränare för nästa år. Någon chefstränare har fortfarande inte utsetts."

Ingen chefstränare utsedd enligt Vasabladet.
Örebro DaSa
2010-11-29 20:19
Sersant// I alla fall ett år framåt. Men fan vad gott, hade inte varit bra att både tappa flera nyckelspelare och tränaren samma säsong.
Örebro Pintorp
2010-11-29 19:57
Med andra ord är det bara att glömma Stoor då.
Örebro Magister mundi sum
2010-11-29 19:39
lite om stoor
Örebro Sersant
2010-11-29 19:38
Sixten verkar bli kvar då Finland tillsatt en annan tränare :).
Örebro Krontorps
2010-11-29 19:32
Behrn köpte namnet för 11 miljoner för 11 år, 2005

http://www.svenskafans.com/fotboll/22331.aspx

Vet inte hur det är nu med nya bandy/hockey hallarna, kanske finns ett nytt kontrakt på "hela" Behrn Arena (inklusive fotboll) som har en annan tidsram.
Annons: