/fotboll/osk/forum/470.aspx/fotboll/osk/forum/470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-19 11:29
Ge inte idioterna någon uppmärksamhet. Det är, trots allt, en minimal del som lyckas med konststycket att bruka våld i samband med fotboll. Hylla och lyft upp det fina och positiva istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-19 11:22
Wanderson Celik Besara Ayaz Mårtensson Gerzic Ring Almebäck Brendan Lorentz Oscar Jansson
Örebro BK Fåfängan
2016-12-19 10:30
Tycker att man måste kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt. Fantastiskt med engagemanget kring Musikhjälpen i stort och insamlingen till minne av Anders, samtidigt som det är helt värdelöst att bruka våld i våra färger. Timingen ligger ju i att personen har blivit dömd nu. ÖSK är så mycket mer än dessa idioter. ÖSK är engagemang, hjärta och dåliga hemmamatcher mot Sundsvall.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-19 09:12
Nikola Budalic

Medan du skrev ditt inlägg, skrev jag mitt!

Ville avrunda med något gott, men trots att du uppmanat alla att ignorera mig, fixar du det inte själv!

Klent, du kan väl leva som du lär, eller?

Jag tar helt avstånd från allt fegt våld och annat våld oxå för den delen!

Ska vi bara mörka sådant och inte bry oss?

Hur börjar sådant, hat, hot, hets och hån och brist på uppfostran?

Tjat från en gammal gnällig närking som har sett och hört och upplevt så mycket i stora delar av världen.

Både trevliga, men tyvärr ibland också mycket otrevliga händelser ...
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-19 08:58
@öörebrooo:
Sådant här är betydligt trevligare och främjar en supporterkultur man kan vara stolt över. Mycket bra, UNÖ och Kubanerna!
Nikola Budalic
2016-12-19 08:56
@I can resist everything/anything except temptation:

Tråkigt du väljer att länka en sådan här länk precis efter kubanerna och Unö dragit in över 70 tusen kronor i Anders Karlssons namn, finns bättre tillfällen ibland.
Sen att fjanten Saywee hugger direkt för man länkar ett gammal roligt inlägg med Erik med glimten i ögat och han går igång direkt är mitt eget fel.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-19 08:53
@I can resist everything/anything except temptation:

Instämmer till 100% med dig!

Riktigt klent är det och detta med att pissa hit eller dit, sicket elände!

Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-12-19 08:36
En "ÖSK-Supporter" döms till villkorlig dom och samhällstjänst i 50 timmar för misshandel. Gillar den moderna moralen där man sparkar liggande person. Tycker det visar på riktig stake. Att man sedan helst inte vill stå för handlingen tyder på oerhört mod. Stor respekt för sådana personer!
Örebro öörebrooo
2016-12-18 21:28
Tack till alla underbara som skänkte pengar till musikhjälpen i Anders Karlsson namn, tillsammans kom vi upp i ca 73 000. Hoppas du tittar ner och är stolt Anders. Vila i frid.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-18 17:34
Hur många forumister är/var insatta i förhandlingarna mellan ÖSK och Bertilsson, direkt eller via småläckande kompisar, eller kompisars kompisar?

Alltså, hur "allvarligt" var det, egentligen?

Vad jag kan minnas har nästan Bertilsson haft någon slags ÖSK-fobi?

Men överbetalar man, kanske fobin minskar.

Allt har sitt pris.
Örebro Pedretti
2016-12-18 16:43
Undrar om någon av spelarna på dessa två listor är av intresse för ÖSK.

http://www.fotbolldirekt.se/2016/12/18/pa-fd-allsvenskans-storsta-talangfynd-listan-for-norra-sverige/

http://www.fotbolldirekt.se/2016/12/18/pa-fd-allsvenskans-storsta-talangfynd-listan-for-sodra-sverige/

Med tanke på att vi kan värva en skyttekung från en division 2/3 klubb (Mozart Surville) och sedan riva kontraktet nästan direkt efter så kanske någon av dessa har mer att ge.
Örebro Pedretti
2016-12-18 15:52
Vet inte om denna spelare har varit någon ÖSK har visat intresse för men vad jag vet har Djurgården visat intresse för honom men nu blir det Sirius för hans del!
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-18 13:56
Haha gött Asbjörn! Nä men det kändes lite så, men nu vet jag bättre. Fint! Bra så Jonas r. 1. Nej precis. Vi vet ju egentligen ingenting. Mitt första Bertilssoninlägg grundades på en artikel från en nätsida. 2. Här är det väl mer fallet Tom Pettersson som ger tyngd åt ryktet om att ÖFK har ekonomiska muskler. Skitsamma. Axén och Åström har nog bra koll på läget. Visst sa Axén "Simon Åslund" i podden?
Örebro Asbjörn#10
2016-12-18 13:42
It ain´t all about you Avslutet! ;)

Mitt inlägg var knappast menat specifikt till dig. "Bertilsson-gate" diskuterade jag med dig, fler här på forumet samt även personer utanför forumet.
Örebro Jonas r
2016-12-18 13:38
[QUOTE=Hitta avslut!!]Asbjörn#10 Ja det är en självklarhet och gäller nog samtliga branscher. Bertilsson-gate drog jag igång medan du och nån till drog det till sin spets. Trodde vi hade lämnat det? Och nej, det är knappast värt att ge sig in i en huggsexa om Bertilsson. Något jag heller aldrig antytt. Min poäng med det hela var att det lät märkligt om vi ville värva Bertilsson (efter en kanonsäsong), men erbjöd sämre villkor än det han redan hade. Då tänkte jag att Bertilsson kanske tjänade 50-60000 på sin höjd! Hade jag trott/vetat/läst/hört att Bertilsson tjänat betydligt mer än så(vilket vore sjukt), ja då hade det varit en annan femma. Irriterande. Och vidare så kunde väl ingen på allvar tro att Östersund av alla lag hade dessa resurser? [/QUOTE] 1. Vi vet inte om ÖSK gav han mindre än han hade därför onödigt att dra några slutsatser där. 2. Vi vet att han fick ett bättre erbjudande av Öfk vilket Alik hintade om i podden. Att dem gav honom mer betyder inte att dem har mer ekonomiska muskler. De betyder bara i detta enskilda fall gav dem bättre lön andra spelare i Öfk kanske har mkt lägre lön och därför har dem råd att göra detta.
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-18 13:31
Asbjörn#10 Ja det är en självklarhet och gäller nog samtliga branscher. Bertilsson-gate drog jag igång medan du och nån till drog det till sin spets. Trodde vi hade lämnat det? Och nej, det är knappast värt att ge sig in i en huggsexa om Bertilsson. Något jag heller aldrig antytt. Min poäng med det hela var att det lät märkligt om vi ville värva Bertilsson (efter en kanonsäsong), men erbjöd sämre villkor än det han redan hade. Då tänkte jag att Bertilsson kanske tjänade 50-60000 på sin höjd! Hade jag trott/vetat/läst/hört att Bertilsson tjänat betydligt mer än så(vilket vore sjukt), ja då hade det varit en annan femma. Irriterande. Och vidare så kunde väl ingen på allvar tro att Östersund av alla lag hade dessa resurser?
Nikola Budalic
2016-12-18 13:26
Har för mig dock att Wanderson sagt att den enda klubben han kan spela för är Gais i Sverige.
Örebro Asbjörn#10
2016-12-18 13:06
Gällande lönesättning så är det ju givetvis en ren nödvändighet att vi har spelare som accepterar lägre löner för att samtidigt ha råd att ta in dyr spets. Detta diskuterades ju i samband med att det rapporterades om att Bertilsson nobbat vårt "svaga" kontraktserbjudande. Bertilsson är inte spets, en helt ok allsvensk offensiv spelare varken mer eller mindre. Ett nyförvärv som det hade varit värt att plocka in om han accepterat en i sammanhanget lägre lön, dock knappast värt att ge sig in i huggsexa om. Om medierapportering kring honom och vad vi eventuellt ska ha erbjudit stämmer så kan jag inte annat än säga att klubben enligt mig har agerat helt rätt och riktigt. Hur pass realistiskt det verkligen är låter jag i nuläget egentligen vara osagt, jag tror dock inte det råder någon tvivel om att Axén har varit i kontakt med Wanderson ett flertal gånger under hösten. Ett kontrakt som går ut vid årsskiftet efter ha tjänat storkovan i Ryssland under 4-5 år nu, helt uteslutet är nog fasiken inte trots allt...!
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-18 12:55
Hoppas att inte allt för många av våra konkurrenter bygger upp sin ekonomi, för då kan det ta tid, att hämta hem guldet till gamla fina Örebro. Nåväl, vi får alla hjälpas åt, klubben behöver slantar.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-18 12:49
Hehe, jag kommer ihåg för ett antal år sedan, när det pissades i Norrköping, bra jobbat, sjysst supporterkultur ..
Örebro Jonas r
2016-12-18 12:32
[QUOTE=Nikola Budalic]Hade du lyssnat så hade du förstått att Axen och ÖSK bygger upp ekonomin och vi ska vara ett ETABLERAT topplag om 4-5 säsonger. Tråkigt men högst nödvändigt. [/QUOTE] instämmer Axen ger svar på tal angående sommarfönstret. Precis som jag sagt innan när folk gnäll på ÖSK angående sommaren. ÖSK vågar tänka långsiktigt och klokt . Detsamma gäller snackat om lönerna, varför vi inte kunde konkurrera m öfk. Han har svar på de mesta.
Nikola Budalic
2016-12-18 12:07
@ÖSK-Saywee:

Hade du lyssnat så hade du förstått att Axen och ÖSK bygger upp ekonomin och vi ska vara ett ETABLERAT topplag om 4-5 säsonger. Tråkigt men högst nödvändigt.
Nikola Budalic
2016-12-18 12:06
Tänk att det fanns en tid då Wärlegård stod och sjöng "pissa på Peking" Mer Wärlegård till kubanerna!
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-18 11:59
Ja, det var trevliga ord.

Dessutom kan du berätta för en av Moberg's bättre kompisar, att jag avråder Moberg från att flytta till Mellersta Östern, det är en farlig del av världen.
Nikola Budalic
2016-12-18 11:40
@ÖSK-Saywee:

Lyssnade du på podden?
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-18 11:06
Hoppas innerligt sv hela mitt hjärta att ord kan bli handling och så småningom verklighet, vi har väntat så himla länge ....
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-18 10:34
Samma här KalleTeodor! Vilken drömlyssning det var. Förläng genast. 5 år. Baam! Kan för övrigt inte släppa tanken på Wanderson. Hans kontrakt med Krasnodar går ut nu i december... Har han svensk tjej/fru måntro? Annars får Axén fixa fram något ätbart. Blir 31 år under 2017, är väl stenklar ekonomiskt förmodar jag? Treårskontrakt och ett SM-guld innan skorna läggs på hyllan... Eller inte Hur som haver så var Axéns ord sköna att höra.
Örebro KalleTeodor
2016-12-18 09:27
Alltså. Alexander Axén. Du gör att mitt intresse för ÖSK bara ökar. Tack!
Nikola Budalic
2016-12-18 02:04
Pratade med en av Mobergs "bättre" kompisar ikväll. Han avslöjade att Moberg fått anbud ifrån Israel och det är hans huvudspår men att han måste få ihop det med familjen då han har 1 barn och en till på väg. Glömde fråga vilka allsvenska klubbar som jagade han.
Nikola Budalic
2016-12-17 21:27
@Hitta avslut!!:

Samma här och känns som en Axen spelare.
Annons: