/fotboll/osk/forum/4692.aspx/fotboll/osk/forum/4692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro svartvitseger!
2010-08-22 16:56
högerback imorn blir per lr dennis för det har dom tränat:)
Öreskå - 66
2010-08-22 16:41
Kronblom// Jag har tyckt riktigt länge att Lantto vore helt perfekt i ÖSK. Han kan spela båda ytterrollerna i anfallet och har bra inlägg. Brukar sedan göra 3-5 mål per säsong och det är i Gefle. Hans kontrakt går ut i höst och han avvaktar nog för att se vart Gefle spelar plus om han kan få något fint förslag
Örebro Ropesin
2010-08-22 15:58
Häcken gör en grym match mot Elfsborg hittills. Dock 0-0 i paus, en hel del oskärpa i avsluten hos Häcken. Elfsborg har dock inte haft en enda möjlighet hittills, Häcken däremot 4-5 riktigt heta. Synd att dom inte får dit bollen. John Chibuike på mittfältet är fantastiskt bra, tänk honom bredvid Nordin! Dessutom har man en mittback vid namn Ali Kahn som gör sin första match och han har varit helt felfri hittills. Riktigt bra faktiskt. Fortsätter dom såhär får Elfsborg åka hem utan poäng. Skulle dock inte förvåna mig om Avdic snubblar in en boll och Elfsborg vinner iallafall. Kämpa Häcken kämpa!
AIK Saywee
2010-08-22 15:27
Ämne: Dejmon: Jag kan inte....
Örebronx, förstår inte hur du kan misstolka något av mina inlägg så, angående bortamatcher i "klacken" med "klicken" ...

... det har bara hänt en enda gång, men det är en gång för mycket!

Livstidskuban :)
AIK Saywee
2010-08-22 15:03
Dejmon, "en del" av IFK-arna stökar helst hemma i Göteborg, när IFK eller även när GAIS, spelar på Ullevi (märkligt), oavsett vilka lag de möter och slåss även ibland internt. Goa gubbar?

Jag upplever så många matcher på västkusten, eftersom mitt sommarboende är där och blundar inte för det som sker före, under och efter match.

Det handlar nog om vad man ser, eller vill se, till vissa delar, fast vissa saker vill jag helst inte se ;)

Men inför bortamatcher har jag gott om "uppladdningstid" och lämnar oftast arenorna mycket långsamt för att känna av pulsen.

Jag har nog sett mer än ni kan föreställa er ...

Beser olika matcher inte bara när ÖSK eller AIK är på besök, utan kan även trilla dit på en annan match.

Senast var det IFK-KFF, med stor polisbevakning ...
Örebro Dejmon
2010-08-22 15:00
Många intressanta matcher denna omgång.. Jag hoppas och tror att BKH kan knäppa Ellos på näsan och ta tre poäng där. Kanske kan även Åtvid få till ett dödsryck mot KFF? DIF kan mycket väl slå IFK, men det är väl inte så jätteintressant direkt. Men däremot om HBK får för sig att knipa en, eller flera, poäng mot MFF hemma vore ju trevligt.

Om MFF får för sig att förlora mot HBK kan vi, med lite flyt, vara 4 poäng bakom dom på torsdag.
Örebro Dejmon
2010-08-22 14:52
ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA), Hahaha! Otippat att vi fick maxstraffet då! Sv** förnekar sig aldrig. Pengarna hamnar rätt ner i deras kaffekassa. Eller i deras sambos "hyresrabattkompensationskassa".

Frågan är vad som egentligen skulle vara värst, att ge den summan till degen eller till Sv**? Pest eller kolera?
Örebro Dejmon
2010-08-22 14:42
ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)/Saywee, Oj tackar och bockar :)

KvT, Håller med dig. Det måste gå att knåpa ihop någon annan lösning. Tror Per skulle klara sig utmärkt mot AIK. Spelar vi på vår fulla kapacitet på de två främre tredjedelarna av planen så kommer inte ens AIK komma inärheten av vår backlinje, så resonerar jag. Eller kanske sixten slänger in Nordback där bak, han är väl frisk nu? (Inte helt seriös)
Men däremot Berra kanske kan hoppa in och det går att möblera om på nått sätt?

I mina kretsar ses DIF och IFK GBG som föredömen och reko killar bland de supporterskaror ni nämner. Fast vi har antagligen inte samma kriterier på långa vägar. Men jag kan inte påminna mig att jag någonsin hört talas om att en vanlig (ÖSK-) supporter råkat ut för våld från endera lagens bus. Då räknar jag inte den dagen då IFK stormade planen här på Vallen, då var det säkert inte så trevligt men i nutiden..

Förresten har jag hört att polisen här i Örebro precis hade fått sin första tjänstehund och att denna tydligen inte hade så skrämmande effekt som det hoppats på. Det slutade med att flera av uppviglarna satt på planen och gosade med densamme. Nån som kan bekräfta eller dementera?
AIK Saywee
2010-08-22 14:40
Örebronx, kolla om PM´et gick fram, annars skickar jag ett nytt, har sparat det i word.
Örebro Örebronx
2010-08-22 14:30
Dejmon: Jag kan inte ha förståelse för att man tar det personligen, nej.

Sawyee. Om du har blivit hotad är det självklart väldigt tråkigt. Men när du skrev det första gången så lät det som att varje gång man ställer sig i klacken på en bortamatch blir man hotad, vilket inte är fallet.

Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-22 14:27
Enligt SvFF har de utdömt ett kraftigt straff för kontakten ÖSK tog med Berger. Hela 25.000:- skall det bötas. Personligen tycker jag det var billigt.

Undrar vem som får pengarna, Svff eller Degen?
AIK Saywee
2010-08-22 14:26
Jag har faktiskt inte berättat detta för någon, inte ens i min familj, dvs vad som hände och vad som sades, för då kanske de inte låter mig stå i bortaklackar.

Men vi kan ta det offside Örebronx, jag är inte så påhittig, att jag hittar på saker.

Jag vill dock efter lite eftertanke påminna mig om att det var 2008 och att vårt kära ÖSK vann med 2-0 :)

Men mina funderingar, efter den matchen var tudelad :(

Skickar ett PM.
Örebro Dejmon
2010-08-22 14:20
Örebronx, Nej det ska defenitivt inte förekomma. Men man måste ha en viss förståelse för att individer kan tolka saker på olika sätt och om du också följer laget på bortaplan vet nog även du att stämmningen kan va rätt hätsk ibland, även fast det oftast inte är nått illa ment mot medsupporters. Verkar ju heller inte förekommit nån negativ publicitet i detta fall så varför vässa så?

Saywee, Det är alltid flera olika grupperingar som samsas om bortasektionen på våra resor. Vissa snälla och finstämmiga = Kubanerna Örebro :). Vissa lite mer hetsiga och "pådrivande" = ett par olika kompisgäng + lite ströfolk. Sen finns det familjetyperna som står lite vid sidan av som mest vill njuta av fotbollen. Ibland blir det hetsigt och lite missförstånd. Bra att du inte gjort en grej av de för du behöver absolut inte oroa dig på vår sektion.
2010-08-22 14:16
KvT//

Jo, jag vet, är väl bara så att jag är sugen på att se Björnkvist i AS!

Ang. ditt nick, Drugge behöver väl inte värvas, han behöver väl bara signas? ;)
Örebro Kurt von Traatt (Värva Drugge )
2010-08-22 14:06
ÖSK-Karl//Han har spelat högerback denna säsong. Tror han klarar det. Defensivt blir det knappast sämre än andra kanten eller sämre än Wirtanen.
Örebro Örebronx
2010-08-22 14:01
Tycker bara det är rätt grova anklagelser du kommer med. Hoppas inte du säger till andra att man inte kan stå i klacken, för då blir man hotad om man inte sjunger. Så är inte fallet.
AIK Saywee
2010-08-22 13:53
Ämne: Jag är bara extremt ....
Det handlar inte om vad jag såg utan snarare vad jag hörde!!!

(Fast å andra sidan så kanske, hans (för det var en han), avslöjade vad han avsåg)

Det känns dock meningslöst att ta det på detta fina forum, vi får tjöta offside ...
2010-08-22 13:45
Var är....//

Ok ;) Men hur som helst så tror jag inte de kommer att få åka för UEFA. Dommen kommer imorgon.
Örebro Örebronx
2010-08-22 13:43
Jag är bara extremt nyfiken på hur dessa "hot" sett ut?

Det verkar ju onekligen rätt osannolikt.
Örebro Var är Boniek Maruti på plan?
2010-08-22 13:43
Karl hur är de med geografin? Bukarest? dem ska inte till Ungern utan till Bulgarien!
AIK Saywee
2010-08-22 13:38
Örebronx 13:25//
Det handlar om hot, men jag skiter i detta, för du vill nog ändå helst inte förstå. Du hugger ju på det mesta jag skriver.

Det Dejmon beskriver är väl bara en enkel normal verbal företeelse, som är helt OK, naturligt :)

Det där kan vi isåfall ta vid sidan om, det handlar om bortamatchen på Borås Arena, då du vet när ÖIS supportrar och ÖSK-are rök ihop i deras stad, var det förra, eller förrförra året, jag vill helst förtränga sådant skit :(

Det är inget jag har anmält, av omtanke för mina svartvita vänner, sådant väcker bara medias intresse.
2010-08-22 13:38
Man kan ju undra varför AIK är irriterade på att de inte fick spela mot oss idag, se länk. De verkar tro att de skall få åka till Bukarest för UEFA.
2010-08-22 13:32
Kronblom//

Tycker du inte att Lantto påminner om Wirtanen? Jag menar alltså att vi redan har den spelartypen i truppen.
2010-08-22 13:28
Saywee//

Jag menar inte att jag någonsin kommer att glömma det. Eftersom man var en liten parvel förstår man ju också hur skrämda barnen från Rosenborg måste varit.

Men de som stormade planen är väl antingen döda eller sitter på ålderdomshem nu!
Örebro Örebronx
2010-08-22 13:25
"En liten grej bara, jag märker ibland att även jag råkar ut för, än så länge verbala attacker när jag inte kan (=orkar) deltaga i ramsor på "bortastå", men det har sin förklaring?"

Menar du att du personligen blir utsatt för dessa "attacker"?
Det är liiiiiiite skillnad på en "personlig verbal attack" och att som Dejmon skrev, att någon skriker "kom igen nu för fan" till klacken.

Skulle gärna vilja höra vad du blivit "utsatt" för.
2010-08-22 13:21
KvT//

Tror du Per J klarar högerbacken? Eller är det lite orättvist mot honom att spela han där?

Skulle det inte vara läge att ge Björnkvist chansen? (utopi, Sixten).
Örebro Ösk-groda
2010-08-22 13:20
ÖSK-Karl// Klart det hänger mycket på vad man själv upplevt ......men så sa vakten iaf ..
Det finns många som är AIK,DIF HIF fans som bor istan ...har flera stycken av dessa på jobbet ....Fast själv har jag inte någon direkt uppfattning vilka som är värst .....har inte råkat ut för någon grupp......ännu ska väl tilläggas *L*
AIK Saywee
2010-08-22 13:19
Göteborg-70 sitter i min ryggmärg, skadegörelse och våld utan dess liknelse "under en match" i Örebro. Går aldrug ur mitt minne tyvärr :(((

Dom uppfann ju eländet, eller?
2010-08-22 13:16
Ösk-groda//

Jag har en teori varför jag alltid upplever matcherna mot Djurgården som lugna. Tyvärr har de många anhängare i Örebro, självfallet vill inte de slå sönder sin egen stad.

Efter en match märker man att många med Djurgårdströjor försvinner in i portar.

Sedan är ju mycket färgat av vad man personligen råkat ut för och då har det varit AIK-hulliganer och dito bajrare.

Göteborg -70 får man väl anse som preskriberat ;)
AIK Saywee
2010-08-22 13:15
Ämne: ÖSK-Karl//
Ang. vil....
Min erfarenhet det senaste decenniet är att Bajen fungerat "sämst" i Örebro, vad beträffar händelser kring allsvenska matcher, tätt följt av AIK, Djurgår´n och IFK ( i bokstavsordning). Men det beror ju en hel del på var man är, vad man iakttar och vad man har för förutfattade meningar. Typ lite att man väljer vad man vill, se, läsa eller tro på.
Annons: