/fotboll/osk/forum/4672.aspx/fotboll/osk/forum/4672.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-25 16:03
BBB//

Jo, den kördes på Skotte! Säkert Yngve också, men det finns inte en chans att komma ihåg med mitt minne ;)

Om de som är med i Kubanerna varit med på den tiden hade klacken döpts till Hindrikes, fast okey, Kubanerna låter bättre ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-25 16:01
Appropå Hindrikes, ÖSK: Värva Pontus Hindrikes! Och alla andra: Glöm inte vem som sa' det först!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-25 15:57
Ämne: BBB//

Kom på det ....
Nej Kalle, den var väl tillägnad Yngve!? Ja, Hindrikes alltså!? "Hejja Yngve, slå en skruv, nätmusiken är så ljuv!". Kanske kördes den även för Arne Skotte?
Hur som helst så försökte jag faktiskt, barn som jag var att få igång den ramsan (Yngve-versionen) en gång på Eyravallen, men de runtomkring bara stirrade på mig. Ett gott försök var det iaf.

Yngve Hindrikes borde en gång för alla få sin tröja upphängd i BA:s tak (var det nu är?). Så stor var han. En underbar spelare. Dessutom fyra hockeylandskamper!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-25 15:57
Rudolf Blodstrupmoen//
Porokaras plats kan ju Erik Nilsson ta om han nu inte stannar i Ljungs(chile)?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-25 15:51
Spånar lite på startelvan 2011

Alvbåge
Anttonen - Almebäck - Berra - Per J
Abdulahi
Bedoya - Gerzic
Astvald - Ajdarevic - ????

Abdulahi är väl den spelare som man har sämst koll på så det är väl osäkert om han passar som defmitt. Man kanske ska byta plats på honom och Gerzic? Berger får börja säsongen på Bänken. Som vänsterytter behövs det nog någon ny. Belle verkar vara långt ifrån startelvan, ärligt talat förstår jag inte varför man värvade honom när han inte ens får en ärlig chans.
2010-08-25 15:44
BBB//

Kom på det själv, otroligt! Skotte.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-25 15:41
Angående Kihlen så känns det inte som han är helt ok. Svårt att säga om det är skada eller bara dålig form. Men å andra sidan så har hela laget underpresterat efter Elfsborgsmatcherna.
2010-08-25 15:40
BBB//

Jo, en till, hejja ....., slå en skruv, nätmusiken är så ljuv. Vad heter han, jag har såklart glömt?
2010-08-25 15:39
Den bästa ramsan som Kubanerna har är ju "Vi har inget jävla SM-guld.....". Den är kaxig utan att vara ful.
2010-08-25 15:36
BBB//

Vet inte om jag har dålig hörsel, men faktum är att jag från sittplats aldrig hört något könsord eller rassism ifrån ståplats och självfallet är jag emot sådant. Det är väl bara Uddling som hört hela BA skandera rassistiska ramsor.

AIK tyckte jag bara malde på med nämnda ramsa, men blev äntligen nedtystade. Även klackmatchen tyckte jag vanns av Örebro.
2010-08-25 15:34
Jag tycker det är fel av Sixten att spela med en skadad Kihlen. För att det gynnar ju knappast laget eller kihlen själv. Kihlen kan ju inte göra sig själv rättvis. Då är det bättre att slänga in Denis Abdulahi istället.
Örebro Sekt. E
2010-08-25 15:33
ÖSK-Karl// Visst ska vi inte spela med skadade spelare. Det har vi för bra trupp för, inte minst på mitten.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-25 15:24
ÖSK-Karl// Jag hörde inte vad det skanderade mer än just "Vem fan vill bo i Örebro". Den ramsan tycker jag är ok, den har glimten i ögat precis som "Alla går på soc i Dgerfors".

Vad ropade AIK:arna i övrigt?

Hoppas att du håller med om att könsord och rasism inte hör hemma på BA!? I övrigt håller jag absolut med dig om att Västra liksom Kubanerna har skapat en underbar fotbollskultur i Örebro! Lite skillnad mot t ex sjuttiotalet högstanivån på läktarkultur var: "klapp, klapp, klapp-klapp-klapp, klapp, klapp, klapp, klapp, Ös-Kååå". Några ropade ibland också "Ojojoj, Hasse Borg". Mer var det inte ;)
2010-08-25 15:24
Förövrigt tycker jag det är synd att det inte finns startplats för en så bra och lojal spelare som Per Johansson.
2010-08-25 15:22
Sekt.E//

En oskadad Kihlberg är mycket bra, men om Sixten håller på och spelar honom skadad igen tycker jag det är fel.

Visserligen tvingades han ut skadad i någon match när det var brist på mittfältare och gjorde det bra. Men nu finns ju ersättare.
Örebro Sekt. E
2010-08-25 15:21
Fö anser jag att ståplats ska bevaras.
Örebro Sekt. E
2010-08-25 15:16
ÖSK-Karl// Bagarn... Och Teddy L, men sedan kom jag på att han är av samma årsmodell som Kihlberg. I mitt favvolag i England spelar Friedel i mål, han är född 71 även om det inte går att jämföra målisar kanske.
2010-08-25 15:10
Roar Strand i Rosenborg håller hög klass fortfarande trots sina 40 år.
2010-08-25 15:08
BBB//

Men Solnatattare som de skanderade sist är väl ok?! Det tyckte jag var ett bra svar på: Vem fan vill bo i Örebro.

Jag är också för att bevara ståplats och kraftfullt dessutom. Kubanerna på Västra har ju blivit en stor del av nöjet.
Örebro Kubatown
2010-08-25 15:06
Sekt .E// Matchotränad kanske, kanske inte. Men innan Elfborgsmatchen sa han att han inte kunde göra maxlöpningar. Det syns att han inte kan göra det nu heller utan håller igen eller döljer det på olika sett.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-25 15:03
Kihlberg är en grymt bra spelare som har varit och är jätteviktig för ÖSK! Den dag han inte platsar längre sätts han väl på bänken. Inte mer med det. Eller annars hinner han lägga av innan dess. Ryktas ju om att detta är hans sista säsong.

När det gäller ståplats så håller jag absolut på "bevara", så att "verklighetens folk" även fortsättningsvis kan gå på fotboll till rimlig kostnad och att det inte blir som i England där en barnfamilj får pynta upp typ 2-4 tusen kr för en helgmatch. Det som en gång var arbetarsporten nr 1 i England har nu blivit överklassens dito.

Men, det kräver ju också att "ståplats" upphör med könsord och rasism. Gör de inte det kan vi lika gärna lägga ner alltihop.
2010-08-25 15:03
Sekt.E//

Tänker du främst på bagarn?! Otroligt bra klass han håller trots sina 40 år fyllda.
2010-08-25 15:00
Jag tror kihlen känner av nån skada.
Örebro Sekt. E
2010-08-25 14:54
Kubatown// Jag antar att du inte menar att Kihlberg är matchotränad? Fö finns det väl äldre dominanta spelare i allsvenskan än Kihlen. Fast i andra lag då dvs. Så visst är han äldre än de flesta, men inte säkert slut för det.

I avdelningen argument skulle jag nog inte sätta "men som fotbollsspelare håller han sjukt dålig klass" på piedestal heller. Men det har framgått att du tycker han förstör spelet.
2010-08-25 14:54
Kubatown//

Förra hösten var vi ett gäng som gnällde på Kihlberg och då fick vi mängder med skit, sedan visade det sig att Sixten spelade honom skadad.

I år tycker jag han varit grymt bra tills efter Elfsborgsmatchen. Efter den måste något hänt, fot eller form? Men jag är kluven, tycker han kan få en chans till bara han inte spelar skadad igen.
2010-08-25 14:47
Bevara ståplats!
Örebro Kubatown
2010-08-25 14:41
Vilket dåligt argument att Kihlberg är inne i en svacka. Fatta att åldern har tagit ut sin rätt, sen om det skulle vara så att Sixten spelar men en matchotränad spelare som samtidigt har bekymmer med sin fot är ännu mer förkastligt. Spela med bästa laget. Kihlberg kommer inte komma tillbaka i gammalt gott slag. Ända sen han kom från Ålesund så har han dragits med skador, vi fick uppleva en bra säsong då som erfarenhetsgubbe med massa rutin att dela med sig av och spela på. Andra året tog skadorna över än mer och nu är det inte någon svacka längre, han är mer inne i skede av karriären där han borde lägga av alt forsätta, likt "foppa" Forsberg.
2010-08-25 14:29
Kan det vara så att Sixten spelar med en skadad kihlen igen? Sist när han blev kritiserad så kom det fram att Sixten tvingat honom att spela trots att han är skadad. Tycker bara att det är konstigt när kihlen var så bra i början av säsogen.
Örebro Sekt. E
2010-08-25 14:27
Att skriva att Kihlberg håller sjukt dålig klass som fotbollsspelare är trams tycker jag. Han är riktigt duktig. Däremot har han fn en svacka.
Örebro Kubatown
2010-08-25 14:23
Må så vara att han är duglig i ett bollvinnande syfte men mot Aik och för den delen dom senaste matcherna har han spelat bort bollen eller tappat den minst lika ofta. Då har bollvinnandet ingen betydelse. Alla ser att Kihlberg spelar ett spel byggt på rutin. Han vinner bollen på rutin och är bra i ett erfarenhetsmässig betydlse men som fotbollsspelare håller han sjukt dålig klass. Dels i passningsspelet och dels i den fyskiska statusen, snabbhet kordination osv.
Annons: