/fotboll/osk/forum/4666.aspx/fotboll/osk/forum/4666.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-08-25 22:30
Dejmon (m fl)// "BBB. Jag var på ståplats på Stadsparksvallen det året och dementerar bestämt att det sjöngs nått rasistiskt i den matchen"

Jag har absolut inte påstått att det "sjöngs" nåt rasistiskt i den matchen. Lika lite har jag påstått att "apljuden" skulle ha varit organiserade/sanktionerade av någon klack. Likväl har jag hört dem. Om jag skulle få gissa så gör jag det: Det handlar säkert om några ytterst få "ljushuvuden", kanske 2,3,4,5 st, vad vet jag som tyckte att detta med "apljud" var "roligt". Tror inte för mitt liv att de hade nåt med Kubanerna att göra.

De "inkastade bananerna" tror jag är nåt helt fabulerat. Vet att det förekom på Parken 2000 mot Eddie Gustafsson. Kanske har journalisterna blandat ihop det?

Rötägg kommer alltid att finnas och det är säkert fullständigt omöjligt för Kubanerna att gardera sig från puckade "hangarounds", alltså såna som t ex gör apljud, men vad jag menade i ett av mina tidigare inlägg kring ståplatskultur är att vi ALLA har ett ansvar att reagera och agera mot exempelvis "apljudarna" eller t ex mot dem som skriker "jävla f*tta" i var och varannan mening. Annars har vi oss själva att skylla. Då blir allt asfalterad sittplats till en kostnad av minst sjuhundrafemtio spänn..
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-25 22:25
Efter att ha sett Helsingborg-TFF är jag skraj inför matchen på lördag, trots att vi brukar ha lätt för dem hemma. Helsingborg var totalt överlägsna och TFF hade tur som kom undan med bara 0-1.

De har ett betongförsvar och blixtsnabba omställningar. Jag förstår inte hur ÖSK skall kunna göra mål på dem och undvika att släppa in något.

Måtte plasten och turen hjälpa oss ;)
Örebro S E
2010-08-25 22:13
ÖSK-Karl och Örebronx// Om jag hade haft någon makt här så hade ni båda fått varsin vecko-ban för att lugna ner er(eller bespara oss andra). Det ni håller på med är personangrepp ( Ja, båda två ) och det spelar ingen roll vem som började. Vi är på ett forum och inte i en sandlåda.
Örebro Grixx
2010-08-25 22:04
ÖSK-Karl// Jo, jag var för några dagar sedan själv "drabbad"...och faktiskt PM-ad av Ö-bronxen.

Själv utgår jag för i kväll.

2010-08-25 21:56
Grixx//

Du kan vara lugn, jag kommer bara att svara honom i pm-form i framtiden. Vet inte hur många av oss han startat tjafs med sedan han kom in här. Någon form av problem eller komplex måste han lida av.

Förövrigt håller jag till fullo med dig om Wallin, kan du inte skicka det som insändare till NA?
Örebro Dejmon
2010-08-25 21:53
Ämne: Ämne: Ämne....
Rojas. Var det mitt inlägg som var tveksamt eller de innan? Jag vet att det är som du säger. Och jag tycker det är ganska bra att inte våra olika grupperingar inte manifesterar sina politiska åsikter på arenan för då skulle det antagligen bli rätt tråkig stämmning. Men att det aldrig hänt är ju fel, jag har hört nått ord nån gång som vissa kanske inte skulle uppskatta men inte mer än så. Skulle nån ställa sig och dela flygblad eller liknande på arenan skulle det garanterat bli fullt ös.
Örebro Grixx
2010-08-25 21:52
Örebronx och Kalle, ni är roliga ni!!!!!!
Örebro Grixx
2010-08-25 21:50
Rojas// Så enkelt är det inte. Du kan ha rätt i att Erik är/blir bättre men du kan inte veta...och det är en helt annan sak.

Skärpning Wallin!!!!...vad håller du på med. Försöker du rasera allt förtroende som ändå i stora stycken funnits för Kubanerna som står för antivåld och är en av de absolut lugnaste klackarna i AS..när det gäller våldstendenser.
Förklara i stället hur du resonerar att leda en klack fram till en annan klack...det kan inte ha hänt någonstans i övriga Sverige att polisen gjort något liknande för att hindra sammanstötningar...häpnadsväckande!!!! Nu verkar det vara provocerandet polisen var ute efter!
...och samarbete och bra relationer verkar inte vara hans starka sida. Att sedan några ÖSK-are känner sig provocerade/attackerade och måste "ge igen"/försvara sig är nästan lika dumt. I vart bfall tycker jag att Wallin arbetar kontraproduktivt med sina dumma uttalanden.
2010-08-25 21:47
Örebronx//

Jag vet inte vad du har för problem, men jag slår vad om att det är svårt att uttala.

Vet du vad pm är?
Örebro Örebronx
2010-08-25 21:37
Ösk-Karl

Om du inte alltid klär dig i kroppsstrumpa och gycklarmössa borde du börja med det på en gång.
Örebro Rojas
2010-08-25 21:21
Ämne: Hur vet ni att Erik ....
Hur vet du att så inte är fallet ? Plus minus noll, du får gärna gapskratta.. Abdulahi spelade i ett soplag i finska superettan..alltså låg svensk div 1 klass...Erik är bland de bästa spelarna varje match i Superettan...
2010-08-25 21:19
Godfoten//

Han fick sin fjärde ikväll, så det kan inte vara uppdaterat.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-25 21:19
Tror ni Astrit Ajdarevic kommer spela central anfallare nästa säsong? Eller är det offensiv mittfältare som bilr hans position även nästa säsong?
2010-08-25 21:17
Örebronx//

Snart orkar jag inte svara dig längre, du vill ju bara tjafsa, gör det som pm, BBB och Uddling är ju inte i närheten av att säga samma sak.

Tror du kan lägga ned ditt pluggande nu nollåtta, för med det iq du visar här är det bortkastade samhällspengar på dig.
2010-08-25 21:08
KvT//

Såg matchen, Helsingborg totalt överlägsna, Drugge spelar i en på tok för dålig omgivning.
2010-08-25 20:56
Alvbåge om Ornstein avhopp.
Örebro Kurt von Traatt (Värva Drugge )
2010-08-25 20:55

HIF slog Trelle med 1-0

Örebro Sekt. E
2010-08-25 20:44
Ju mer jag tänker på det, destom mer ledsen blir jag över en viss Wallin´s uttalanden i NA. Hur kan det egentligen komma sig att den polischef som tar mikrofonen i fotbollsfrågan verkar ha så lite insikt och kunskap?

När man läser kommentatorsraderna i artikeln på na.se idag så verkar ju faktiskt ganska många tro att Kubanerna är att jämställa med huliganer. För mig som medlem känns det otroligt långt från sanningen. Jag tycker Kubanerna gör stordåd för vår klubb och hoppas att de får många stödmedlemmar nu när det stormar.

Heja Sport!
Örebro Rojas
2010-08-25 19:59
Erik Nilsson är ju klasser bättre än Abdulahi alla gånger i veckan... Så han bör vara given inhoppare eller kanske starter nästa säsong
Örebro Rojas
2010-08-25 19:57
Medans huliganerna är rätt kända för en mycket högervriden politisk syn...
Örebro Rojas
2010-08-25 19:55
Ämne: Ämne: Ämne....
Tveksamt... En stor del av klacken är kommunister..även om det inte manifesteras särskilt mycket...
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-25 19:51
Jag satt långt ned på L på matchen när apljuden skulle förekommit. Hörde inte, såg inga bananer som kastades in.
Kände mej djupt förolämpad av Uddling.
Örebro Örebronx
2010-08-25 18:54
Då undrar jag hur du kan tro på BBB och inte Uddling? Dom säger ju samma sak.
Örebro ÖSK-nisse - Et ipsa scientia potestas est
2010-08-25 18:52
AVGÅ KALLE WALLIN!
2010-08-25 18:45
Avgå Uddling
2010-08-25 18:42
Örebronx//

Om BBB någong gång hört apljud så tror jag honom, vad är det jag skall ge mig på honom för?

Ja, jag sa upp prenumerationen på NA när Uddling satte krigsrubriker och utmålade hela publiken som rassistisk på BA. Inte direkt, men när han inte kunde be om ursäkt. Jag kommer inte att ta någon ny innan han slutat på tidningen och lider varje gång jag attesterar annonsfakturor från NA.
Örebro Dejmon
2010-08-25 18:42
Ämne: Ämne: ÖSK-Kar....
BBB. Jag var på ståplats på Stadsparksvallen det året och dementerar bestämt att det sjöngs nått rasistiskt i den matchen.

Visst förekommer det med tillrop ibland (ytterst sällan) men att det skulle vara organiserat, som det verkar som vissa tror (Uddling), är inte sant enligt min mening.

Även i matchen mot LSK som det blev så mycket debatt om missade jag (och de allra flesta andra tillfrågade) helt de s.k. "apljuden" och några bananskal som skulle ha kastats mot Phiri hittades aldrig och ÖSK fick heller inget straff, trots stor utredning. Vi har varit förskonade, i stort, från politiska inslag och våld på läktarna. Återstår och se hur det blir nu.
Örebro widemarsh (vi vill ha Berra kvar!)
2010-08-25 18:05
Förresten: Avgå Kalle Wallin!
Örebro widemarsh (vi vill ha Berra kvar!)
2010-08-25 18:04
Det var väl ett tag efter "rasistattacken" som vissa i klacken gjorde ironiska apljud i samband med att klacken skanderade "kort, kort, kort...".

Har själv stått i klacken varje hemmamatch och en hel del bortamatcher senaste åren, och jag måste säga att det förekommer minimalt med rasism om man jämför med samhället i övrigt.
2010-08-25 17:59
Avgå Kalle Wallin!
Annons: