/fotboll/osk/forum/4656.aspx/fotboll/osk/forum/4656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-groda
2010-08-28 22:43
Pwnage//Vilket skit du snackar ...
ÖSK 4 vinster 2 oavgjorda 4 förluster borta
Ellos har 2 v 4 o 4 f.........inte rikkigt samma......du får läsa på ..
HIF har tagit 4 poäng mer borta än ÖSK......inte så mycket det ..
Örebro Krontorps
2010-08-28 22:43
Ämne: Nä byt inte ut konst....
ja just haha, ta en titt i bortatabellen innan du uttalar dig
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-28 22:42
Pwnage//

Läs på, vi är det fjärde bästa laget borta i år.
Örebro Brus-Nilsson
2010-08-28 22:41
Ämne: Brus-Nilsson//

Äv....
Än så länge ligger det omodernt naturgräs på Rambergsvallen. :-D
Ska dom bygga ny arena??
Örebro huggorm
2010-08-28 22:40
Efter som det ska spelas fotboll i sverige på vår o höst.o inte på sommaren när det är som bäst så får det bli konstgräs för många klubbar.Starta serien i början av april är inte det ultimata.
Helsingborg Pwnage
2010-08-28 22:39
Nä byt inte ut konstgräset. Då blir garanterat mittenlag igen :P. Ni är lite som IFE. Katastrof på bortplan men världsbäst på plast som är ett helt annat spel.
Örebro widemarsh (vi vill ha Berra kvar!)
2010-08-28 22:34
Skulle helst ha en kanonfin gräsplan eller Grassmaster på vallen (en sorts hybrid). Men jag har hellre den senaste konstgräsplanen än den leråker vi spelade på under 90-talet tex. Det konstgräset vi har nu är bedrövligt, och det är tur att det ska bytas snart. Det är alldeles för många lag som spelar och tränar på vallen.
Trelleborg Nitrogen
2010-08-28 22:29
Ämne: Gashtastic//
T.o.m.....Gräsplans varianten som dom har i england tycker jag är bäst. Dom har både vanligt gräs och konstgräs.

Grattis till segern också.
2010-08-28 22:28
Brus-Nilsson//

Även Syrianska kan gå upp, dessutom borde SvFF tvinga lagen på "gamla ullevi" att lägga konstgräs, för den planen är bedrövlig. Det lär snart vara 8 lag i AS med konstgräs.

Har inte Häcken det redan nu, eller skall de lägga det på nya arenan?
Malmö FF Blå i exilen
2010-08-28 22:20
Ämne: Blå i exilen//

At....
Det har du rätt i.

Jag har haft andra gradens brännskador. Tredje gradens är tuffa saker och sådan neggotänk sätter sig djupt i truppen.
Örebro Brus-Nilsson
2010-08-28 22:18
Ämne: Ämne: Gashtas....Exakt! Konstgräs finns och kommer mer och mer, nästa år på ytterligare minst en allsvensk arena (Norrköping). Går Sundsvall eller Syrianska upp blir det ytterligare en arena, i så fall 6 eller 7 allsvenska lag med konstgräs. (Beroende på om ÅFF blir kvar i AS). På Behrn Arena läggs det ny matta direkt efter denna säsongs slut. Om jag förstått rätt, blir det samma typ som i Åtvidaberg och den mattan är mycket bättre än den som ligger på BA nu.
Edit// Håller det på så, kommer HIF snart att åka ur! :-D
Helsingborg rontgen
2010-08-28 22:15
Spelar ingen roll om dagens match spelats på gräs, plast eller is. Ni körde över oss totalt. Första halvlek var grymt bra och grymt plågsam
2010-08-28 22:11
Blå i exilen//

Att de gnäller i Helsingborg är ju bara förnamnet. Förra året klagade Henke Larsson på att åkt på tredje gradens brännskador.
Malmö FF Blå i exilen
2010-08-28 22:05
Ämne: Gashtastic //MFF och....
Våra spelare gnällde som attan på konstgräs en gång i tiden. Det är en av de saker som ändrades när Rolle kom som tränare. Konstgräs finns och ska man vinna serien eller någon form av medalj måste man ta poäng på det underlaget också.

Vi har genomgått ett generationsskifte och de unga killarna är mycket mer vana vid balkongmattorna. De går inte in med inställningen att nu förlorar vi bara för att det är konstgräs. Inte minst ÖSK fick se det (trots att ÖSK spelade bra mot oss, resultatet till trots).

Vi tycker fortfarande att gräsfotboll är roligare men vi vill vinna och då måste vi spela bra oberoende av underlag. Om HeIFarna gnäller så måste även de komma till den slutsatsen.
Örebro Ösk-groda
2010-08-28 22:03
Gashtastic//
T.o.m. CSKA Moskva spelar ju på konstgräs i Champions league.......Även en EM kvla match har spelats där ....å är godkända av FIFA och UEFA
Tycker ni är riktigt gnällspikar .....
Såg matchen Gais-Djurgåren ....det var ju inte ens en fotbollsplan ....fast de hade lagt nytt gräs när det Gotihia Cup ...ca 1.5 mån. sedan ....
Fram för mer konstgräs .....
Örebro Grixx
2010-08-28 22:03
Det senaste sagt med lite närkingsk glimt i ögat:-)
Örebro Grixx
2010-08-28 22:02
Fy fan vad vi är bra....idag;-)
Örebro Krontorps
2010-08-28 22:02
ojojoj vilken förnedring!
hoppas på kryss mellan mff och ellos imorrn så kör vi mot guld :D
Malmö FF Chicko ♥
2010-08-28 21:42
Propagandafotboll utan dess like. Fy fan vad ÖSK var bra. Hela 7 bollar i nät, 3 godkända, 2 felaktigt bortdömde.. Alla var riktigt bra, även Astvald som jag ville peta innan matchen...
Grixx//

Nordin är helt och hållet ÖSK:s spelare.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
Vad är det den där korkade dansken inte förstår? Hur kan något som är tillåtet vara fusk? Det är fullt tillåtet att ha konstgräs! Gå och lägg dig för fan. Jag har aldrig någonsin sett någon så bitter. Förstår dock att det känns när ni blivit så fullständigt överkörda. Ouch!
2010-08-28 21:40
Gashtastic//

Du gör dig bara löjlig, inför matchen hade vi samma statistik borta som hemma, en fjärdeplats. Det gjorde att vårt starka bortaspel givit oss en tredjeplats.

Men vartenda år är det bara ni som gnäller, är det något lag som skall beskyllas för fusk så är det ni, detta med er otroligt höga kommunsponsring eller vad ni väljer att kalla det för.

Ni har helt enkelt lekt färdigt för i år och skall vara glada om ni hamnar topp tre.

Örebro Grixx
2010-08-28 21:38
Ämne: Grixx//

Jag är in....
ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)// Åhh 17, hade jag faktiskt inte en aning om. Låter ju RIKTIGT positivt för oss vid försäljning.Betyder det i så fall att invest inte plockar hem så mycket? Både bra och dåligt för ÖSK då invests pengar normalt är tänkt att gå tillbaka till nya spelarinköp.
Örebro Kurt von Traatt (Värva Drugge )
2010-08-28 21:34
Gashtastic //MFF och Mjällby har spöat oss under exakt samma förutsättningar som ni hade. MFF spelade dessutom propagandafotboll på "fuskgräset"

Och såvitt jag förstår ordet logik borde de lida av samma nackdelar som ert lag gjorde. DESSUTOM lider ÖSK av just detta underlag (denna matta). INGEN gillar det.

DESSUTOM har fusklaget ÖSK tagit ungefärligen lika många poäng på naturgräs & leråkrar i år som på fuskmattor.
Örebro Bempa no:10
2010-08-28 21:33
vi pulveriserade de HIF vi krossade dem vi förnedrade dem vi käkade upp dem vi pissade på dem
trots usla försök av svenska fotbollsförbundet och hela jävla domarkåren .vad skall LAGRELL GÖRA NU hahahhahahaha
Örebro Bempa no:10
2010-08-28 21:28
En sådan här dag hade det inte spelat någon som helst roll vilket underlag vi spelat på .en potatis åker i göteborg resultat 7-0 ett träsk i lappland resultat 7-0 , ett danskt sjögräs resultat 7-0 om vi så spelat på månen resultat 7-0 men nu spelade vi på ett slitet konstgräs på Behrn arena och resultat 3-0 ni hade tur att ni fick spela på detta underlag för annars hade vi vunnit med mera mål mycket mera mål SKÅL:))
TIC-TAC //Ja, det var nästan lika mycket förköp som till AIK. Dock mindre ståplatspublik och färre sponsorplatser tillsatta.

Inför AIK pågick kön 15-20 min in på första. Mot HIF dog kön 15:55
Helsingborg Gashtastic
Ämne: TIC-TAC//

Jo, jag....Som sagt så handlar det om LIKA FÖRUTSÄTTNINGAR.
Ett lag som tränar på en matta hela året känner så klart denna ut och innan.
Leråker är absolut fusk, medvetet eller ej.

Sen skyller jag inte dagens förlust enbart på leksaksgräs( vet inte vad jag ska skylla på, första matchen i år där vi varit chanslösa, mkt.. "märkligt")

I hela matchen gör HIF nybörjarmisstag som man aldrig sett innan. Även när ni lagt ned på pressen går tvåmeterspassningar alldeles åt helvete och en liten touch glider iväg 3m extra samtidigt som era bollar klistras vid fötterna.
Visst, er press är effektiv, men samma misstag görs när de inte är det minsta pressade.. Misstänksamt?
Är trots detta en mycket svag insats av HIF, så jag skyller inte på leksaksgräset.

Kurt: Läser du med anuset? Skrivit 3-4 gånger nu att jag inte skyller enbart på det.
Får iaf tacka för att du skriver HIF som det ska skrivas, allt för ovanligt nuförtiden.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-08-28 21:26
Bastard on parade// Jag tittade på SVT-sporten och Porokara är absolut inte offside. Vi blev rånade på två mål, så är det bara. Och den där jävla linjemannen måste bli avstängd. Rädda våra liv, rädda våra barn, bort med sopan från fotbollsplan!
2010-08-28 21:26
Hehe - "Gashtastic" fortsätter kalla ÖSK för "Fuskande lag" i HIF forum pga vår matta och det var enbart därför ÖSK vann. Patetiskt är bara förnamnet. Men det är få som håller med honom därinne
Annons: