/fotboll/osk/forum/4652.aspx/fotboll/osk/forum/4652.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TIC-TAC
2010-08-28 21:20
Ämne: Kom just av planet p....
Wivallius/ 7662 st vilket var förvånande då jag tyckte det var lika mycket i förköp dagen innan som mot Elfsborg och AIK. Dessutom skapligt med HIF anhängare. TV4 kanske skrämde bort många.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-28 21:15
Grixx//

Jag är inte så säker på att Rynninge blir så glada. Jag har för mig att ÖSK köpte ut deras andel för något/några år sedan när de var i skriande behov av pengar.
Örebro TIC-TAC
2010-08-28 21:15
Hur orkar HIFarna klaga på underlaget. Inte mer konstigt än att som TFF är kända för att ha extremt högt gräs för att göra spelet långsammare och man måste slå hårdare passningar. Alla hemmalag har väl mer vana med respektive underlag.
Wivallius (Ge Berra kontrakt nu!)
2010-08-28 21:14
Kom just av planet paa Aucklands flygplats och har foestaat att det blev pangsucce idag. Haerligt. Det laer visst dock ha varit lite folk paa laektaren. Hur mycket?
AIK Saywee
2010-08-28 21:13
Ämne: Någon som kan fatta ....
Inte jag iallafall, den varningen (Kihlbergs) måste ha varit någon slags kompensation, eller?

Ganska klen domarinsats ...

"Klaga" , men ändå ;)

3-0, med bud på flera, är rätt nöjd ikväll!!!
Örebro TIC-TAC
2010-08-28 21:11
Ämne: Någon som kan fatta ....
ÖSk-Karl
Tror det var fördröjande av spel då han spärrade HIFaren från att ta bollen efter signal.
Obergripligt petigt men enda jag kom på, fanns mer som var obegripligt.
Örebro Bempa no:10
2010-08-28 21:11
Helsingborg ifs trupp ligger i kvar i spillror i omklädesrummet och skakar och gråter!! Conny karlsson har ringt akutpsyk och vaktmästarna försöker sopa ihop resterna av ett så kallat fotbolls lag vid namn Helsingborgs if som just blivt pulverseriat på Behrn arena med 3-0 !!p.s jag tror att domartrion också ligger på akutpsyk
SÄMSTA DOMAR INSATSEN PÅ MANNA MINNEN
Örebro Grixx
2010-08-28 21:04
Bra spel som många glott på tv över Svedala.
Det ger god reklam för klasspelare att vilja komma till ÖSK och förgylla våra länsprodukter.

Jättekul att Nordin gav 6-10 stor kredit för att spelet gick/går så bra.

Bara att hoppas att de viktiga spelarna inte sprids för vinden till nästa säsong. Spelet och stommen måste finnas kvar. Vill inte se ett lag som likt Djurgårdens stjärnlag såldes bort och blev sämre än dåligt för några år sedan.

Det måste säljas och röras om bland spelarna men det måste ha sina begränsningar...vi får se hur det går och hur högt AS värderas givetvis....men det sker ju en del affärer.

Fortsätter Nordin en match till på det här sättet så är han mer än förlorad och Rynninge blir glada...men Nordins kontrakt gäller ju inte heller hur länge som helst.

Hur kommer vi att se spelarna och laget vi har nu om något år...är det här nya -94 som är på gång?
2010-08-28 20:58
Någon som kan fatta varför Kihlberg blev varnad?
Örebro Bastard on Parade
2010-08-28 20:56
Första bortdömda målet är en riktig domartabbe. Övriga domslut är korrekta (med viss reservation för att jag ej sett de 2 sista i repris hemma). Roni är offside innan han spelar in till Bedoya och det är det linjedomaren flaggar för.
2010-08-28 20:51
Saywee//

Antar att du spelade på 4-0, du borde stämma dommartrion, två horribelt bortdömda mål. Ett av dem borde ju ändå godkänts?

Efter 1-0 vågade man inte jubla ordentligt innan man såg om de var överens om att det var mål eller inte.
Örebro Grixx
2010-08-28 20:47
En dag på jobbet...och jävligt väl utfört arbete:-)
Nog borde linjemännen också få lära sig reglerna:-/
Nordin till landslaget!!!!!!
Svartvit-kärlek
2010-08-28 20:45
Anser nog att rubriken Örebro "utklassade serieledarna" är i det mildaste laget ;), det var en så förbannat härlig match att se idag. Skål ÖSK kamrater!
AIK Saywee
2010-08-28 20:42
En annan grej, otroligt så mycket stöd vi idag har haft/har från mängder av MFF-supportrar ;)

De dryga HIF-supportrarna börjar bli lite nervösa, eller?

Konstigt med tanken på tabelltoppen, nej nej, inte alls!

Troligtvis når vi inte guldet i år, men ut i Europa 2011 "det ska vi"!
Örebro crille.
2010-08-28 20:39
Godkänd insatts idag..
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-28 20:37
Imorgon sänds metallsvenskan från i våras på TV4 Sport klockan 11:20.
Örebro Sekt. E
2010-08-28 20:32
Kan inte låta bli... Sport!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-08-28 20:28
Bop/ Men inte i år. Och det känns som en plats där man ska ha en kille med rutin som vågar hålla boll, är trygg, tar rätt beslut och som kan mana på i motgång. Så jävla trist med Kihlens fot, speciellt så här i slutet av säsongen..
AIK Saywee
2010-08-28 20:26
NORDIN GERZIC!!!!!
Örebro go_osk
2010-08-28 20:22
Det förklarar saken. Det syntes rätt tydligt att Kihlberg hade ont i foten idag. Han sprang runt och grimascherade hela matchen samtidigt som det var uppenbart att han inte var speciellt sugen på att gå på avslut från distans.

Någon som vet hur statusen är med Anttonen? Han såg rätt groggy ut efter Wikströms armbåge. När han gick ut så såg det dock ut som att han gick och tog sig åt ljumsktrakten.

Miniuppehållet kommer nog rätt lägligt ändå!
AIK Saywee
2010-08-28 20:20
Ämne: Kalle Batong klapp k....
Rojas, din "gamla grek", vad betyder detta?

Se upp för vår forumpolis, Örebronx, som inte tycker om när man skriver sådant som inte är fotbollsrelaterat.

Fast jag vet inte vart han tagit vägen ...

... men å andra sidan, så undrar jag om inte ÖSK i första halvlek mötte "årets sämsta lag", för attans vilket utspelning!!!
Örebro Bastard on Parade
2010-08-28 20:19
Marta//

Nobbe har nyligen opererat foten igen, så han blir nog borta några veckor. En spricka om jag minns rätt.

Jag tror Nordin kan axla Kihlbergs roll, men jag vill gärna ha han högre upp i banan där han är livsfarlig. Abdulahi tror jag är det bästa alternativet.
Örebro Grohl
2010-08-28 20:17
Jag tror isf mer på att PerJ ersätter Kihlberg. Att önska att Nordin skulle spela på en annan plats efter dagens uppvisning känns om du ursäktar, väldigt puckat =)
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-08-28 20:12
BoP/ Var fasiken det jag trodde. Hur länge är Nobbe borta? När kan Nordin ta den positionen och Astrit axla hans mantel (eller delar av den?
Örebro Bastard on Parade
2010-08-28 20:10
Kihlberg säger att han haft stora problem med foten på sistone och var nära att inte starta idag. Där har vi en förklaring till hans "svacka". En hel Kihlberg håller fortfarande hög klass och är viktig för balansen på mittfältet.

För övrigt en fantastisk insats idag. Nordin Gerzic!
AIK Saywee
2010-08-28 20:08
Mitt forumtips här på 4-0 var inget larv, jag hade en dröm och ärligt skrivet, ibland är mina drömmar så otroligt detaljerade och verklighetstrogna, att jag inte kunde låta bli.

Tror att det kan härröra sig från en match, tror på 1990-talet när ÖSK spöade upp ettt Skånelag med just dessa siffror, HIF eller MFF (?).

Kanske detta spelade upp sig historiskt, eller anande min själ framtiden, vad vet jag, en enkel "indian".

Att sedan linjefjanten i första halvlek inte var med i matchen, kanske inte betyder så mycket ...

... eftersom "experten" på bomben (Oddset) tippade 3-0.

ÖSK mot Europa!!!
Malmö FF elvis presley
2010-08-28 20:07
Grattis till fint jobb mot HIF. Jag har haft lite extra sympati för ÖSK sedan laget utsattes för ett justiemord och blev nedflyttat. Lycka till i fortsättningen.
Örebro Rojas
2010-08-28 20:06
Kalle Batong klapp klapp, Kalle batong klapp klapp, kalle batooong kalle batooong kalle batoong kalle ba baaaa toooongg
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-28 20:03
För min del får HIF skylla på konstgräset hur mycket dom vill. Det ger dom bara negativ energi till kommande möten på Behrn arena. IFK Göteborg och Malmö FF var väl också stora motståndare till konstgräs i början. Skillnaden är att dom har lärt sig spela fotboll istället för att bara backa hem och slå långa höjdbollar upp mest på chans. Får jag välja tar jag hellre en sliten konstgräsplan än en leråker som vi faktiskt hade tidigare halva säsongen.
Örebro Grohl
2010-08-28 19:59
Kronblom //
Intressant att Malmö lyckades slå oss med 3-0 för bara några dagar sen på samma matta då. Vart är logiken i Henkeborg? =)

Vi får anta att det var kommunen som gått in å köpte linjef****n, nästa år lägger även Helsingborgs kommun naturgräs på Behrnabeu natten innan bortamatchen mot ÖSK.
Annons: