/fotboll/osk/forum/4642.aspx/fotboll/osk/forum/4642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-30 20:08
Saywee// ÖSK har åtminstone lyckats hålla borta bråket ganska väl från Behrn arena. Gott om ordningsvakter och övervakningskameror har gjort det mindre lockande att ställa till nått inne på arenan. Men det är betydligt svårare att stävja bråken på stan där polisen har svårt att veta var och när det ska bli oroligheter. Dessutom är det säkert en liten klick som som ställer till med skit om och om i igen. Att tjalla inom gruppen är nått man inte gör ostraffat. Så även om kanske inte alla bland huliganerna är lika drivande och aktiva i själva slagsmålen så är det svårt att få nån att peka ut dom skyldiga. Det krävs nästan att polisen kan ta någon på bar gärning för att få till ett åtal.
Örebro Rojas
2010-08-30 20:02
Den dagen Polismyndigheten i Örebro erkänner att de själva inte är tillräckliga och slutar skylla på vanligt folk med civilkurage...Kanske vi kan hålla en parad...
Örebro Rojas
2010-08-30 20:00
Vad är det för skillnad på människor med komplex och misslyckade karriärer som omskolar sig till poliser och slår på oskyldigt folk med batong...Och 15 pers med civilkurage som ger sig på Huliganer ?

Jo de 15 personerna har civilkurage och gör inget olagligt (självförsvar, envarsgripande)...däremot gör poliserna det som använder övervåld...
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-08-30 19:58
Moffah o Ericson
givetvis säger jag till, tror den bör komma upp på torrent inom ett par dagar..
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-30 19:45
Citat ur Örebros bästa blogg:
På HIFs officiella hemsidan skriver man bland annat:
Serieledarna såg trötta ut och hade nog inte landat riktigt sedan matchen i onsdags. Samtidigt kom Örebro i anfallsvågor värre än tsunamin. Inte ens domartrion hängde med. ÖSK lyckades med bedriften att göra tre mål som blev avblåsta för offside. Minst två av dem var korrekta.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-08-30 19:42
Ur NA: "–Det måste komma ett väldigt bra bud nu på slutet för att jag ska lämna. Det måste vara något extra intressant. Jag vill vara med och uppleva den allsvenska toppstriden i ÖSK, säger Roni Porokara"
Helt klart att han vill gå som bosman nu har han ett skäl att skylla på. Pengar i egen ficka fungerar inte i pressen.
AIK Saywee
2010-08-30 19:22
Ämne: Tänk om sista matche....
Men, ÖSK-Karl, är det inte lämpligare att vi fokuserar på de problem som verkar växa i vår egna underbara stad, innan "de" får fotfäste.

Att klaga på AIK, IFK, Bajen eller vilka som helst, hjälper ju inte oss, att utveckla supporterkulturen kring ÖSK, eller, jo, kanske lite, men ändå?

Livstidskuban
AIK Saywee
2010-08-30 19:15
Ämne: Nu har polisen fått ....
Jaa du, Krille, det har jag för länge sedan, fått nog alltså ...

... nu är det dags att alla som orkar, agerar mot eländet, det är närmare än vi vill tro ;)
Örebro Moffah
2010-08-30 18:52
Jag vill också se matchen fast jag var där:) Matchen gick på TV4 måste ju finnas många som kan ha den inspelad!
Örebro Ericson
2010-08-30 18:49
Chicko// Jag har inte hittat den, säg till om du upptäcker den.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-08-30 18:34
Finns matchen att tanka ännu?
Örebro GT
2010-08-30 18:30
Ämne: Ericson//

Nja, ha....
Var inte Walter Gigina ännu sämre ? :-)

Det man minns Dragan Dukanovic för är ju att han blev inbytt på slutet istf Arnor, och sänkte degen med 1-2 på stora gnällvalla !!
Örebro Krontorps
2010-08-30 18:05
SvFF kan tvinga till arenabyte pga "högrisk match",
Djurgårn fick ju inte spela hemma mot Gbg t.ex.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-08-30 17:42
Ericson//

Jag tror inte att Norrköping vill ha dit AIK-arna i ett sådant läge.

Ett stort problem är ju också att tusentals AIK-are p.g.a kapacitet inte kommer in på Arenan om de inte stormar.

Dessa skall då driva omkring på den lilla orten.

Jag kan inte tänka mig att SvFF har rätt att tvinga Åtvidaberg spela matchen på neutral plan.

Kravallstaket runt Åtvidaberg lär väl krävas?
Örebro Ericson
2010-08-30 17:35
Karl// De kanske får flytta matchen till Norrpan då, Idrottsparken lär ju funka men ÅFF lär ju protestera. Deras arena är ju godkänd för spel.

Kan polisen kräva det?
2010-08-30 17:33
Tänk om sista matchen mellan ÅFF-AIK är avgörande för nedflyttningsstriden. Kopparvallen hade ju inget skydd alls.

Då måste antingen polisens insattsstyrka vara på plats, alternativt militären. Hur det skall gå för orten Åtvidaberg vågar man knappt tänka på.
2010-08-30 17:30
Ericson//

Ja, du har rätt, så var det ;)
Örebro Ericson
2010-08-30 17:27
Karl// Ok, det verkar som det var Japan. Avispa Fukuoka

EDIT: Han kom från Cypern, Omonia Nicosia
2010-08-30 17:24
Ericson//

Läste nog ditt inlägg lite slarvigt, fick först för mig att du menade att han spelade från start ;)

Tror det var Malta eller Cypern han hamnade på?
Örebro Ericson
2010-08-30 17:11
Karl// Det var väl ungefär det jag skrev?
2010-08-30 16:55
Ericson//

Nja, han kom in och gjorde väl det enda mål han bidrog med i ÖSK inför ögonen för några som var där ifrån någon "skitklubb". Han var en av ÖSK:s sämsta värvningar genom tiderna.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-08-30 16:39
Nu har polisen fått nog.
Örebro Ericson
2010-08-30 16:16
Vegurra// Ja, han gjorde sin bästa match då, har för mig att han såldes/försvann efter den matchen. Fixade en straff och gjorde ett mål själv.
Örebro bison
2010-08-30 16:09
Vändningen mot Helsingborg är bara 2-3 år sen. (Henke var med) HIF tog ledningen med 2-0 på första kvarten men svartvitt vände och vann, Anttonen slog in 4:an om jag inte minns fel.

Edit: Anttonen slog in 3-2. Rodevåg stänkte in 4:an innan Henke reducerade på slutet.
Örebro bison
2010-08-30 16:07
Ve och fasa är sportklubben.net lösenordsskyddad?
Hur kommer jag över ett lösenord!!!!
Örebro Miroslav kuba
2010-08-30 15:45
Ämne: Miroslav kuba// Du m....
hum japp så var det natuligtvis. Tack för rättelsen :)
Örebro Vegurra
2010-08-30 15:37
Miroslav kuba// Du minns helt fel. Det var avskedamatchen för Arnor Gudjohnsen och Dan Sahlin.
Elfsborg ledde med 2-0 i pausen. Bl.a. slog Tomas Andersson in en straff. En av de som medverkade var Dragan Dukanovic, minns ni honom?
Örebro den oumbärlige
2010-08-30 15:33
Nordin har ju tappat flera kilo. Mer rippad. Blivit bättre i defensiven. Han är väl hetast som utlandsexport i ÖSK.
Örebro Kajanus
2010-08-30 15:08
När Nordin blev utbytt så handlade det om hans astma. Nu när medicinen fungerar som det ska så orkar han hela vägen ut.
Örebro Miroslav kuba
2010-08-30 15:06
Någon som vet när matchpuls kommer tebax? Typiskt att det inte går nu efter ÖSKs bragdmatch mot HIF hade varit oundvilkikt att INTE prata om ÖSK i ett sånt program nu.
Annons: