/fotboll/osk/forum/4641.aspx/fotboll/osk/forum/4641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2010-08-31 19:38
Wirtanen gör comeback
Örebro # brorzan
2010-08-31 19:32
5-0 basse
Örebro Dejmon
2010-08-31 19:23
# brorzan
Vad betyder det? Förlängningar???

Förlåt. Jubileumsmatchen mot Köping såklart.. Kul att ÖSK ställer upp med ett såpass bra lag.
Örebro Dejmon
2010-08-31 19:21
Gammal goding. Fan tv.

Nordin ca 09:00: "Ja det var här jag handla. På ICA Stjärnan, hette den då.. Nu heter den ICA Nära så.. Endel har förändrats sen jag bodde här!"

Så underbara spelare vi har i laget! Hoppas Alven å Dr Fille tar tag i detta igen nån ggn.
Örebro # brorzan
2010-08-31 19:20
4-0 till ÖSK nu. Bedoya, Astrit, Astvald och Wikström.
Örebro Dejmon
2010-08-31 18:53
Förresten var det Paulinhos unge som satte spiken i kistan mot HeIF i slutet av denna film? :D
Örebro Sekt. E
2010-08-31 18:41
Fö. Verkligen kul att vi har en redaktion som också jobbar hårt igen.
Örebro Sekt. E
2010-08-31 18:39
Vill hålla med om Pålle. I senaste matchen var det extremt tydligt hur hårt han jobbade, och att laget vann fördelar på det jobbet. När det kommer till Roni har jag ändrat lite åsikt. Är han lika bra som senast vill jag inte sätta han på bänken även om han inte skriver på nytt kontrakt.
Örebro rirobban
2010-08-31 18:39
Lite surt är det. Jag har tidigare sagt att jag är lite smått avundsjuk på Kalmars nya arena, speciellt ifall den nu "endast" kommer kosta ca 250 miljoner kr att bygga. Behrn arena har redan nu gått på upp mot 200 miljoner kr (120 mij kr för norra, 40 milj för västra och minst 40 milj för östra, antagligen mera pågrund av parkeringshuset under denna).

Om vi betänker att södra läktaren byggs om så kan det säkert hamna upp emot 50-60 miljoner kr (om man nu tar bort pelarna, vilket man absolut ska göra!). Då blir ett osammanhängande Behrn arena dyrare/likvärdigt än/med ett sammanhängande (med 2 etage överallt) Guldfågelns arena.

Det känns faktiskt lite sådär. Behrn arena är bra, men kunde ha varit för j*vla mycket bättre för de pengarna man lagt ut. Norra läktaren slår allt i Sverige i princip, men resten är inte av den klassen.

Gillar att prata om arenor och sådant. Nu väntar jag bara på att södra läktaren byggs om, eller ännu hellre rivs och byggs som norra.
Örebro Dejmon
2010-08-31 18:38
Rudolf Blodstrupmoen
Det är kanske inte så konstigt egentligen. Bedyoa är vår egen spelare, han kom från ingenstans och spelar nu i USA's landslag. Paulinho är inlånad. Alla visste vad han kunde och vi ställer nog därför lite högre krav på han.

Han gör ett väldigt bra arbete men kunde nog göra lite mer mål från sin position. Måltjuv som han är. Fast iofs. 6 mål på mindre än en halv säsong, som han egentligen borde haft, är ju ett bra facit ändå. Men ändock är det bara 4 av dessa som räknas..

Det bästa med Paulinho enligt mig måste nog ändå vara hans mycket ödmjuka och fina hållning gentemot allt.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-08-31 18:29
Dejmon/ Enligt vad jag hört, har inget sagts till han skulle göra sig redo för a-lagsspel. Innan dess hördes inget från ledning. Men anledningarna till Basses nuvarande närvaro var säkert fler.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-08-31 18:27
Rirobban// Lite märkligt att han får så lite uppmärksamhet egentligen. Tycker han är en betydligt mer allsidig spelare än Olsen som är väldigt "extrem". Det är han och Bedoya som får göra skitgörat. Men Bedoya får betydligt mer cred för sin press på motståndarna än vad Pålle får. Han har ju dessutom haft otur med tveksamt bortdömda mål i två raka matcher.
Örebro Dejmon
2010-08-31 18:22
Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)

"Givet gällande Basse. Inte ens mörkningsbart."

Det kan ha varit en del av anledningen men jag är långt ifrån säker på att det var hela. Astvald har inte heller gjort det bra kontinueligt under den senaste tiden och där behövdes det också konkurrans. Sen vet vi ju inte vad som sagts mellan Basse och de som fattar beslut om han ska tillhöra truppen eller ej.

Jag tror ÖSK har en betydligt mer proffesionell syn på detta med kontrakt än vad vi fans har. "Vill dom inte förlänga, nehepp fine, vi hittar nån annan typ."

Bra i vissa fall, mindre bra i andra.
2010-08-31 18:21
Pålle var lysande senaste matchen. Men har även gjort plattmatcher, där han aldrig riktigt kommit in i matcherna. Hans jobb högst upp ger nog bara resultat om pressen fortsätter över hela plan som den gjorde senast. Annars är han rätt lätt att spela förbi. Hans spelstil passade nog även matchbilden senast.
Örebro Dejmon
2010-08-31 18:17
Krontorps
Håller med dig. Jag tror att det bästa för Sport i det långa loppet är att ta sig ut i Europa och däregenom få in några fina millar. Därför är det dumt att spela in talanger i laget under denna höst när så mycket står på spel. Vi har hela försäsongen och x antal träningsmatcher till det.

Basse vill inte heller spela för ÖSK, han har dessutom sagt detta rakt ut i NA flera ggr, och om jag får välja mellan han och Roni är valet för mig väldigt enkelt.
2010-08-31 18:15
Krontorps/
Givet gällande Basse. Inte ens mörkningsbart.

Elm-behandling? Fill me in!
Sjukt vad internationell jag känner mig idag...
Örebro Krontorps
2010-08-31 18:13
Håller med om Pålle , han får alldeles för lite cred, han är ju outtröttlig i sitt presspel
Örebro Krontorps
2010-08-31 18:11
"ÖSK skall ställa upp med bästa laget"
självklart ska man det. Men det betyder bästa laget för Örebro Sportklubb i det långa loppet, inte bästa laget för den enskilda matchen.
Tror en del av anledningen till att vi ser Basse i laget igen är att han ska kunna gå in som starter ifall ingen lösning sker med Porokara
Örebro Grohl
2010-08-31 18:09
Bara hoppas att vi kränger iväg Roni ikväll.. Ser ingen anledning att hålla kvar en spelare som vill lämna, även om han vill lämna efter säsongen.

Gerzic och Alvis är väl dom två spelare i ÖSK som kan få "Viktor Elm-behandlingen" enligt mig
Örebro rirobban
2010-08-31 18:09
Förresten får en spelare som Paulinho väldigt lite uppmärksamhet här. Men vilket hästjobb killen gör. Han pressar sönder motståndarförsvaren totalt och har ett bra passningsspel. Vilken macka han la senast precis innan han blev utbytt. Hade gärna sett honom i ÖSK även nästa säsong, men antar att det inte går att lösa på något sätt.

Trots att brassen inte gjort så många mål så passar han utmärkt in i laget. Styrkan i ÖSK i år är att alla göra mål (undantaget Alvbåge och Almebäck).
2010-08-31 18:06
Rirobban/Hade inte ens behövt varit bättre alternativ om vår position varit i mittenriket och spelat om några hundra tusen p.g.a. tabellposition. Men just nu är det viktigt att vi använder precis alla resurser vi har för att hamna så högt det bara går. Då snackar vi nog högre summor i förtjänst än vad vi möjligtvis kan få ut för Roni just nu.
Örebro rirobban
2010-08-31 17:59
Marta/
Jag håller med. Hade vi haft bättre (framtida) alternativ på den positionen skulle man såklart spela in detta. Jag hoppas att ÖSK kollar efter ersättare till både Porokara och Paulinho.
Örebro Dejmon
2010-08-31 17:57
"Han verkar ju vara en skapligt svårförhandlad herre."
Ja det kan man lugnt säga. Och för min del hade jag givetvis helst önskat att försäljningen till Israel hade blivit av. Men som det ser ut nu är det ju bara att försöka göra det bästa av situationen. Att bänka en som tillför laget såpass som han gör, om han fortsätter göra det, är inte rätt sätt tycker jag. Däremot tycker jag nog styrelsen kan försöka jobba lite hårdare på att komma överens med Roni om en förlängning som gagnar båda parterna. Roni verkar ju vara en legoknekt a´la P** så om Sjögren viftar med en sedelbunt framför näsan på han innan andra klubbar gör det finns kanske möjligheten. Det tråkiga är ju att även andra klubbar kan göra det nu, bakom ryggen på ÖSK, eftersom han bara har ett halvår kvar..
2010-08-31 17:56
Rirobban/Så länge han spelar avgjort bättre än någon annan förmodligen gjort på samma position (vilket jag anser han gjort de två senaste matcherna) under en pågående kamp om Europaplatserna så är det helt klart fine with me. Men om vår position varit mer intetsägande och det är dags att börja bygga framåt så hade jag inte hållit med dig. Då måste det vara naturligt att tänka framåt? Vi måste väl ändå se till vad som är bäst för oss. Finns ju inget i kontraktet om att han måste spela. Bara att vi står för hans lön?
Örebro rirobban
2010-08-31 17:51
Jag förstår inte varför man ska sätta spelare på läktaren egentligen. Visst kanske det är lite fult spel från spelaren i fråga, men ÖSK skall ställa upp med bästa laget. Roni skrev på ett kontrakt och har snart slutfört det. Ingen kan väl tvinga honom att skriva på längre!?

Jag för min del tror dock att Roni hade gjort smartast i att skriva på ett nytt kontrakt med ÖSK. Möjligen med ett liknande avtal som Alvbåge, att han alltså får en viss del av övergångssumman vid en eventuell framtida övergång.

Jag anser att Roni spelar sålänge han är kvar i laget, eftersom han tillför bra saker på planen. Om han efter säsongen lockas av Europaspel och inte har något konkret att ta ställning till så kanske han kan acceptera ÖSK ett par år till:)
2010-08-31 17:48
Dejmon/Nej huggsexa ligger nog inte ens nära till hands. Tror inte en flytt ligger nära till hands heller om man ska tolka uttalandena om att även Roni ska daltas med innan försäljning kan ske. Han verkar ju vara en skapligt svårförhandlad herre.
2010-08-31 17:40
Skrev väl inte att han var nykär i ÖSK?
2010-08-31 17:39
Hmm.. vad innefattar ordet nytändning för dig? För mig att man spelar mer inspirerat. Har inga intentioner att glömma det :) då jag tycker att han gör det.
Örebro Dr. Cox
2010-08-31 17:33
Har matchen kommit ut som torrent ännu? Länka isf!
Örebro Dejmon
2010-08-31 17:26
Jag tror nog det är lite sent för att bli en budgivning om han nu. Möjligt att det kommer ett eller två "sista-minutenbud" från nån av intressenterna men det lär nog inte vara högre än nån miljon. Detta är ren spekulation såklart..

Aspen (Berra i ÖSK)
Är starkt benägen att hålla med om att det verkar vara så men om han hittar tillbaka till glädjen i ÖSK, får löneförhöjning, möjlighet att spela europaspel och en fördelaktig försäljningsklausul i kontraktet kanske?

Nån som vet när den där utredningen om israelaffären skulle bli klar egentligen? Verkar lite som den runnit ut i sanden.
Annons: